![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#9301 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#9302 | ||
|
Banneling
|
Hij ergert zich eraan, 't is nogal een macho.
Citaat:
Citaat:
Ja, dat is persoonlijke smaak. Hmm? |
||
|
|
|
|
|
#9303 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9304 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het 'probleem' ligt velerlei bij zulke types. Enerzijds heb je hier de idee dat kinderen bij de biologische moeder behoren inzake opvoeding als een soort verlengstuk van het baren ervan wat op zich al een zeer bizarre stelling is ... en als het dan even niet anders kan dan gokt men op een nieuwe surrogaat affectieve band die aan andere vrouw als potentiële biologische moeder toch wel moet hebben. Anderzijds heb je de opvatting dat blijkbaar beide seksen noodzakelijk zijn en elk hun 'deel' kunnen bijdragen bij de opvoeding. ( Beide berusten op een soort ideaalbeeld van wat een gezin moet zijn, dat niet eens zo ontzettend oud, en zich alleen maar kon manifesteren in een tijd dat het sociaal-economisch voor de grote massa ook praktisch haalbaar werd ) Als laatste heb je die bizarre idee-fixe dat mannen blijkbaar al te seksueel driftige creaturen zijn waar de kans véél groter is dat ze zich zouden vergrijpen aan zo'n kind als de controle van een vrouw ontbreekt. |
|
|
|
|
|
|
#9305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor velen is een hand-in-hand lopen er bv al flink over ... homoseksualiteit kan misschien nog net maar het ( dat is alles wat ermee geassocieerd wordt ) moet dan tussen de eigen vier muren plaatsvinden. En voor velen kan het bij wijze van spreke nog elke dag zo extreem hetero-extravagant ( naakt lopen ed ) aan toe gaan en zullen ze zich enkel beperken tot het leveren van hun commentaar op dat gebeuren i.p.v. dat het gebeuren vereenzelvigd wordt met de hetero. Draai en keer het hoe je het wilt... 't blijven twee verschillende maten en gewichten |
|
|
|
|
|
|
#9306 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is dan zijn probleem en niet dat van de holebi's...
Citaat:
Jij bezoekt nooit een strand, neem ik aan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#9307 | |
|
Banneling
|
Zijn probleem veroorzaakt door een groep die reprensentief geacht worden, en zichzelf representatief achten.
Citaat:
Dat is natuurlijk iets anders. Mjah, daar zijn het dan weer bepaalde vrouwen die dan weer overdrijven. Laatst gewijzigd door Albrecht : 15 juni 2011 om 13:14. |
|
|
|
|
|
|
#9308 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#9309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#9310 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9311 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is natuurlijk een spijtige consequentie die dan samengaat met zo'n macho-instelling
Citaat:
Idem dito voor zo'n gay-parade... je zegt zelf dat je daar niet meteen naar zal toegaan... het is immers je ding niet... je weet dus niet precies hoe het daaraan toegaat en je weet ook niet over hoeveel % pluimen-in-gat-dragende typjes dat zou gaan bij zo'n optocht. Maar je krijgt wel zeer selectieve beeldfragmenten en hier en daar een artikeltje in één of ander populair tijdschriftje of gazetje te zien ? Vervolgens kom je hier te stellen dat velen misschien een verkeerde indruk krijgen ? Bovendien... stel dan nog dat dat neergepoot typetje representatief zou zijn ...wat zou het probleem zijn ? Citaat:
Zoals gezegd zijn er genoeg die wel een probleem hebben met een handje-in-handje of wat dan ook als het twee mannen betreft. En dan is nog het feit dat hoe 'onfatsoenlijk' een gebeuren ook moge overkomen men ( hetero's dus of homo's in denial-fase ) dat bij hetero's niet meteen als kenmerkend gaat beschouwen voor de hele groep terwijl bij holebi's één optocht volstaat. |
||
|
|
|
|
|
#9312 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben blijkbaar niet de enige die dit denkt, als ik zo op het internet wat rondkijk. http://answers.yahoo.com/question/in...9194228AAVWp6m Verder is ook het hele concept belachelijk. In plaats van aanvaarding, lijken zulke 'gay pride' groepen, als je hun teksten leest, de homoseksuelen plaatsen als een hele andere groep en subcultuur, i.p.v. gewoon een geaardheid. Het is erg contraproductief. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#9313 |
|
Banneling
|
Overigens, om eens echt op die laatste vraag van Raf te antwoorden, ik ga inderdaad niet veel naar het strand.
Ik verkies een rustig zwemvijvertje, 's morgens vroeg als er niet te veel volk is. |
|
|
|
|
|
#9314 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien moet je je eens wat deftige vrienden zoeken. Citaat:
||
|
|
|
|
|
#9315 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9316 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar heeft Raf dat gedaan misschien?
|
|
|
|
|
#9317 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9318 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dan moet je dat stukje toch eens herlezen Albrecht. Ik zeg net dat er een belangrijk verschil bestaat. Dat verschil ligt hem net hoe de goegemeente bij zulke optocht alles ( wat ze denken gezien ) gaan extrapoleren als kenmerkend voor de hele holebi-groep en dat men dit blijkbaar niet doet bij andere even onfatsoenlijk bevonden zaken 'gepleegd' door hetero's. Dat staat dus volledig los van het feit over welk gedrag het nu precies ging en hoe de deelnemers zichzelf denken te zien. Je opmerking slaat bovendien op niet veel daar je net hetzelfde kan zeggen over de haantjes de voorste bij hetero's ... die zullen ook niet meteen gaan meelopen met een homo-parade. Dat zij niet meteen een parade behoeven ligt dan enkel aan 't simpele feit dat zowat de gehele openbare ruimte hun permanente parade vormt. |
|
|
|
|
|
|
#9319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
....een aanzienlijk deel van hen is ook 'herkenbaar' Maar tjah daar wringt ook steeds het schoentje : Dat kán, dat mág, want dat wordt als normaal en de norm beschouwd en dat dient ook steeds weer bestendigd te worden opdat het norm zou blijven. Homo zijn mag nog net ( voor de meesten ) maar mag vooral niet teveel bestendigd worden en dient enkel het rariteitenkabinet |
|
|
|
|
|
|
#9320 |
|
Banneling
|
|
|