Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2011, 10:55   #961
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat deze brave crackdealende huisvader met een blaffer over straat loopt maakt voor de rest niet uit?
Daar ziet u geen gevaar in?
Crack, zo'n vetzakkerij, hoeveel zijn er gestorven door zijn dealen? Hij zal er wel genoeg aan verdiend hebben om een hoop playstationspelletjes te kopen...
-Zeg ik ergens dat die Dugan een heiligenbeeld is? Jij spreekt over "zijn idealen", ik niet.

Hij werd schijnbaar wel geëxecuteerd zonder schijn van proces, zoals Charles de Menenzes.(Charles de Menenzes was 100% onschuldig) Ik las nergens dat Dugan dreigde.

J�*, zoiets bezorgt de Dirty Harry-figuren hier een erectie, mogelijk ook een ejaculatie.
Mij jaagt dat angst aan: we kunnen allemaal Charles de Menenzes zijn.
(ik werd ook al eens "gecontroleerd" door dgl cowboys. Het liep toen goed af. Indien er één wat overspannen was had ik ook een lader door 't hoofd kunnen krijgen. Bijna legaal.
In 't geval van Ardiclar Ceylan gebeurde er niets, geen rel.
Anderen gaan dan wél rellen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 11:59   #962
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Al dat gerel en geplunder heeft Mark Duggan helaas niet weer tot leven gewekt, hé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 12:32   #963
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
-Zeg ik ergens dat die Dugan een heiligenbeeld is? Jij spreekt over "zijn idealen", ik niet.

Hij werd schijnbaar wel geëxecuteerd zonder schijn van proces, zoals Charles de Menenzes.(Charles de Menenzes was 100% onschuldig) Ik las nergens dat Dugan dreigde.

J�*, zoiets bezorgt de Dirty Harry-figuren hier een erectie, mogelijk ook een ejaculatie.
Mij jaagt dat angst aan: we kunnen allemaal Charles de Menenzes zijn.
(ik werd ook al eens "gecontroleerd" door dgl cowboys. Het liep toen goed af. Indien er één wat overspannen was had ik ook een lader door 't hoofd kunnen krijgen. Bijna legaal.
In 't geval van Ardiclar Ceylan gebeurde er niets, geen rel.
Anderen gaan dan wél rellen.
Waar zeg ik wat over idealen?

Maar als ik het goed begrijp heeft u er geen probleem mee dat een crackdealer gewapend rondloopt?
Met de boel die u er bijsleurt heeft het niet veel te maken hoor, in 1800 sloeg er waarschijnlijk ook ergens ter wereld een politieman een crimineel op z'n neus...
Zou u als politieagent de man een kopje thee aanbieden of zo, terwijl u weet dat deze persoon gevaarlijk en gewapend is?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 12:32   #964
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Wat baat het. Het is veranderen van Pepsi naar Cola en vice versa.

Zolang men vastzit in liberale democratie en neoliberalisme zal het verder bergaf gaan.

Zo is dat, de relschoppers in de Arabische wereld noemde men rebellen met uitzondering voor deze in Bahrein, in londen en de rest van de wereld zijn het plots hooligans??
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 12:38   #965
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Laat je behandelen.
Laat je zelf behandelen voor de collectieve geestesziekte waar je aan lijdt.
Oud 12 augustus 2011, 12:46   #966
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Zo is dat, de relschoppers in de Arabische wereld noemde men rebellen met uitzondering voor deze in Bahrein, in londen en de rest van de wereld zijn het plots hooligans??
http://www.guardian.co.uk/uk/2011/au...ud-ahmadinejad

http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...r-rioting.html
Oud 12 augustus 2011, 12:56   #967
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waar zeg ik wat over idealen?

Maar als ik het goed begrijp heeft u er geen probleem mee dat een crackdealer gewapend rondloopt?
Met de boel die u er bijsleurt heeft het niet veel te maken hoor, in 1800 sloeg er waarschijnlijk ook ergens ter wereld een politieman een crimineel op z'n neus...
Zou u als politieagent de man een kopje thee aanbieden of zo, terwijl u weet dat deze persoon gevaarlijk en gewapend is?
Begrijp jij dan niet dat er een verschil is tussen overmeesteren, arresteren en gewoon ter plaatse neerschieten? Het verschil tussen rechtstaat en far west chaos.
Hopelijk ben jij geen flik of maar een kantoorflik.

Indien de flikken het voorbeeld geven van far west chaos dan moet je niet verwonderd zijn indien de maatschappij waar ze in draaien -ttz de straat- ook richting chaos evolueert.
Oud 12 augustus 2011, 13:00   #968
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Logica voor gevorderden:
Als je de derde wereld importeert, importeer je derde wereld problemen.

En maar zoeken naar oorzaken: 'Hoe k�*n dat toch, al dat geweld...'
Dat is enkel de logica van kortzichtigheid, tenzij dat een deel van de derde wereld problemen veroorzaakt zijn door het westen.
Ik weet het, een doordenkertje...
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 13:21   #969
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze in London zijn gewone hooligans zondermeer.
MAX BAUER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 13:22   #970
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp jij dan niet dat er een verschil is tussen overmeesteren, arresteren en gewoon ter plaatse neerschieten? Het verschil tussen rechtstaat en far west chaos.

Indien de flikken het voorbeeld geven van far west chaos dan moet je niet verwonderd zijn indien de maatschappij waar ze in draaien -ttz de straat- ook richting chaos evolueert.
Op een gewapende crimineel mag geschoten worden. Ge moet maar niet gewapend rondlopen.
Oud 12 augustus 2011, 13:26   #971
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:

In die optiek zie ik nationalisme en solidarisme oftewel de 'derde positie' als enige mogelijkheid. Daar heerst op dit moment echter te veel taboe en stigma rond (geindoctrineerd door diegenen die het meeste baat hebben om het huidige perfiede systeem in stand te houden met leugens en propaganda). Maar het zal de enige mogelijke oplossing zijn.
Hier klopt dan toch iets van.
Uw visie op de zogenaamde implosie van het zogenaamde kapitalsme dat gelukkig genoeg allang niet meer bestaat in zijn zuivere vorm is daarentegen wensdenken.

Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 12 augustus 2011 om 13:26.
Oud 12 augustus 2011, 13:28   #972
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Kapitalisme vereist eeuwige groei = roofbouw. We moeten naar een ander soort samenleving, met véél minder winstbejag, meer respect voor de natuur, en meer vrije tijd , minder werken om kapitalistische zwijnen vet te mesten.
Gij hebt een levendige verbeelding. Wild kapitalisme bestaat gelukkig allang niet meer bj ons.
Oud 12 augustus 2011, 13:29   #973
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Het zijn gewoon opportunisten. Het systeem maakt hen zo, ''ieder voor zich'', a la Ayne Rand...

Ze zien politici, de elite (bv. in het Murdoch schandaal onlangs) zonder scrupules de vuilste methoden aan de dag leggen om zichzelf te verrijken. Dat gebeurt om de haverklap. Die rioters doen nu net hetzelfde, maar op hun nivo, met de middelen die zij hebben.
Bullshit..linkse excuustrusen voor marginale criminaliteit..degoutant..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 13:34   #974
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
... Wild kapitalisme bestaat gelukkig allang niet meer bj ons.
Zo heel erg 'getemd' is het nu ook weer niet, hé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 14:23   #975
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Was het hoofddoel van de arabische 'relschoppers' ook een iphone uit de plaatselijke mediamarkt stelen ?

Ken jij het verschil tussen o.a. zelfverdediging en moord ?
Oud 12 augustus 2011, 14:35   #976
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
The suspected gangster shot dead by police was the nephew of a notorious gangland criminal, it has been revealed.

Mark Duggan's uncle was Desmond 'Dessie' Noonan whose family used to run Manchester's underworld and featured in a 2005 documentary.

Dessie Noonan, a former bouncer, ran a gang with his brothers Domenyk, Damian and Derek. He and Domenyk both featured in Donal MacIntyre's TV programme six years ago.

In it, he boasted how his family was 'untouchable', saying: 'I've got a bigger army than the police. We have more guns than the police.'

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...1UozFdc:shock:

Geen klein grut zo te zien.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 14:39   #977
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...1UozFdc:shock:

Geen klein grut zo te zien.
"Het doel heiligt de middelen" ...Zware gangsters uit de wind zetten om anarchistisch geweld te kunnen nuanceren..de linkiewinkies schamen zich nergens voor..en dan staan ze te kijken als er een Breidvik begint te flippen..
Oud 12 augustus 2011, 14:54   #978
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Breivik *
Oud 12 augustus 2011, 14:59   #979
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Dat is enkel de logica van kortzichtigheid, tenzij dat een deel van de derde wereld problemen veroorzaakt zijn door het westen.
Ik weet het, een doordenkertje...
Nee hoor, het boze Westen is de schuld van alle ellende in de wereld.
We horen dat al veertig jaar.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 12 augustus 2011 om 15:06.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 14:59   #980
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De beelden die de wereld rondgingen van die Maleisische student, die na te zijn in elkaar geslagen, wordt recht geholpen door enkele rebellen, om daarna alles wat waarde had uit zijn rugzak te worden gelicht door diezelfde vrijheidsstrijders, terwijl hij zijn bloedend gelaat in zijn handen neemt, hebben natuurlijk een ietsiepietsie afbreuk gedaan aan de reputatie van het heldhaftig verzet.

Voor mij is deze jongen, die nu nog altijd beweert van Engeland te houden, en ondanks dat zijn familie, na in Maleisië de crapuleuze beelden te hebben gezien, hem terug wilden laten komen naar Maleisië, in Engeland wil blijven, de held van deze "revolutie".

Dit samen met de vader van één van de drie Pakistaanse jongemannen die overhoop zijn gereden tijdens het beschermen van hun carwash bedrijfje tegen een gemotoriseerde aanval van de rebellen.

Ondanks dat de vader van deze jongen zijn zoon was verloren in de revolutie, was zijn boodschap gisteren op TV aan de revolutionairen hartverscheurend in al zijn vergevingsgezindheid.

Chapeau!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be