Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2011, 18:59   #1
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard De geschiedenis van Israël

Israël beweert dat het een recht is van de Joden wereldwijd en eigenlijk een morele plicht om land te bevolken in Palestina. Op welke historische grond claimen Joden land in het Midden Oosten?
Heeft Israël in het verleden bestaan? En waarom is een historische band met een geografisch gebied (als die al bewezen kan worden) een recht op dat gebied?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 12:32   #2
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Israël beweert dat het een recht is van de Joden wereldwijd en eigenlijk een morele plicht om land te bevolken in Palestina. Op welke historische grond claimen Joden land in het Midden Oosten?
Heeft Israël in het verleden bestaan? En waarom is een historische band met een geografisch gebied (als die al bewezen kan worden) een recht op dat gebied?

Zij claimen dat in hoofdorde niet op basis van enige historische grond, noch op basis van enige historische band.
Zij stellen dat Jaweh hen dat land bij goddelijke beslissing heeft geschonken. Het beloofde land...

God heeft beslist dat zij daar mogen wonen. "De goddelijke beslissing" toch een redeneervorm die U zou moeten kunnen volgen.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 14:42   #3
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Zij claimen dat in hoofdorde niet op basis van enige historische grond, noch op basis van enige historische band.
Zij stellen dat Jaweh hen dat land bij goddelijke beslissing heeft geschonken. Het beloofde land...

God heeft beslist dat zij daar mogen wonen. "De goddelijke beslissing" toch een redeneervorm die U zou moeten kunnen volgen.
Bedankt voor uw bijdrage maar neen ik kan dat niet volgen want ik ben geen zionist. Israel is een tweede naam voor de profeet Yakoob alai selaam die had 12 zonen (de latere 12 stammen van Israil) waaronder Yusef alai selam. Maar me dunkt dat de zionisten alles aanwenden om hun doelen te rechtvaardigen. Volgens het tradionele Jodendom is er hun land gegeven, maar ze zijn verbannen door hun zonden. En ze mogen pas terug keren na de komst van de Messias. Natuurlijk dat is niet mijn godsdienst maar de Joodse.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 17:52   #4
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Zegt de man die zelf niet op zijn plaats zit.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 18:06   #5
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Bedankt voor uw bijdrage maar neen ik kan dat niet volgen want ik ben geen zionist. Israel is een tweede naam voor de profeet Yakoob alai selaam die had 12 zonen (de latere 12 stammen van Israil) waaronder Yusef alai selam. Maar me dunkt dat de zionisten alles aanwenden om hun doelen te rechtvaardigen. Volgens het tradionele Jodendom is er hun land gegeven, maar ze zijn verbannen door hun zonden. En ze mogen pas terug keren na de komst van de Messias. Natuurlijk dat is niet mijn godsdienst maar de Joodse.
Volgens uw eigen godsdienst is het land gegeven aan de Joden. Staat zelfs zo in de Koran.

Nu vormen heilige boeken geen objectieve argumenten om stellingen te onderbouwen maar ik zeg het maar even.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 18:39   #6
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Why can't we all just get along?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 19:00   #7
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Israël beweert dat het een recht is van de Joden wereldwijd en eigenlijk een morele plicht om land te bevolken in Palestina. Op welke historische grond claimen Joden land in het Midden Oosten?
Heeft Israël in het verleden bestaan? En waarom is een historische band met een geografisch gebied (als die al bewezen kan worden) een recht op dat gebied?
Enig idee waarom er geen joden in Saudi Arabia mogen wonen?
Nochtans woonden er verschillende joodse stammen ten tijde van Mohammed.

U weet toch ook dat ten tijde van Mohammed er geen enkele mohammedaan in het toenmalige Palestina woonde? Wat doen die daar nu in feite? Waarom zeuren ze niet dat 75% van het Britse Mandaatgebied nu bij Jordanie is gevoegd? neen, ze moeten dat piepkleine stukje hebben dat voor de joden was voorbehouden.
Waarom moesten alle hindoes uit Pakistan weg?
Waarom moesten alle hindoes uit Bengalen weg?
Waarom moesten alle orthodoxe Grieken uit Turkije weg?
Waarom moesten alle joden uit het Jordaanse gedeelte van het Britse Mandaatgebied weg?
Waarom werden alle joden uit de arabische landen (800.000 ) verdreven?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 20:08   #8
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

De Islamieten zijn al 1300 jaar non-stop bezig met hun Al-Hijra, als de Joden dan op een minuscuul stukje land gaan wonen waar al Islamietjes zaten is het kot te klein.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 16:36   #9
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Zegt de man die zelf niet op zijn plaats zit.
Wat bedoel je met die persoonlijke opmerking?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 16:46   #10
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Volgens uw eigen godsdienst is het land gegeven aan de Joden. Staat zelfs zo in de Koran.

Nu vormen heilige boeken geen objectieve argumenten om stellingen te onderbouwen maar ik zeg het maar even.
Mozes alai selaam was geen jood. Mozes was iemand die zich totaal overgaf aan de Enige God en dus een moslim. Jood komt van Juda en Juda is pas later een provincie geweest die vernoemd is naar een zoon van Yakoob alai salaam. De term Jood bestond dus niet tijdens het leven van Mozes. Das een.
Ten tweede heeft Allah het volk van Moesa alai selaam van de Farao verlost en in het land Kanaan laten trekken. Wat ze niet durfden. Waardoor ze 40 jaar in de woestijn bleven zwerven, nadien is als ik me niet vergis onder leiding van Caleb en Yoesha alai selaam de effectieve intocht gebeurd.

Het is een leugen te beweren dat de Joden volgens de Koran tot het einde der tijden de rechtmatige eigenaars zouden zijn van Kanaan. Dat is dan een zionistische lezing van de Koran. Iemand verdrijven uit zijn land is verboden.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 16:49   #11
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De Islamieten zijn al 1300 jaar non-stop bezig met hun Al-Hijra, als de Joden dan op een minuscuul stukje land gaan wonen waar al Islamietjes zaten is het kot te klein.
Spreekt u vanuit feiten kennis of van uit veralgemeende aversie?

De plaatselijke bevolking is doorheen de eeuwen gearabiseerd nadat ze de islam hebben aangenomen vrijwillig dus. Het heeft niets te maken met of het moslims waren of dat het chinezen waren, het gaat om de verdrijving van een volk omwille van een sociaal nationalistische ideologie.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 17:43   #12
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Mozes was geen jood.
tuurlijk wel en Jezus ook, dat waren nog eens goede tijden
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:05   #13
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tuurlijk wel en Jezus ook, dat waren nog eens goede tijden
Ik heb de Koran gelezen, het is al een tijdje geleden maar als ik mij goed herinner worden Jezus en Mozes inderdaad omschreven als Mensen van het Boek (christenen, joden enzovoorts).
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:08   #14
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tuurlijk wel en Jezus ook, dat waren nog eens goede tijden
Waren de germaanse en keltische stammen uit deze regio dan ook vlamingen?
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:09   #15
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Waren de germaanse en keltische stammen uit deze regio dan ook vlamingen?
U verwart etniciteit met religie.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:13   #16
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
U verwart etniciteit met religie.
Ik leg dat precies niet goed uit maar dat bedoel ik ja. De joodse religie bestond niet ten tijde van Mozes alai selaam. In de Koran staat dat God de joden (in de entische zin) verheven heeft boven andere volken, veel profeten waren hebreeuws.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:17   #17
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik leg dat precies niet goed uit maar dat bedoel ik ja. De joodse religie bestond niet ten tijde van Mozes alai selaam. In de Koran staat dat God de joden (in de entische zin) verheven heeft boven andere volken, veel profeten waren hebreeuws.
Volgens de Koran heeft Mozes de Thora geschreven en de islam bestond toen ook nog niet.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:26   #18
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Volgens de Koran heeft Mozes de Thora geschreven en de islam bestond toen ook nog niet.
Dat is fout.
De Thora is door God geopenbaard volgens de Koran. Maar wel bestaat het niet meer in haar openbaringsvorm.
En de islam bestond wel. Hoe kan dat?
De islam is niet gesticht door de profeet Mohammed saw. De profeet Mohammed heeft geen nieuwe godsdienst gesticht. Hij saw is enkel de laatste profeet die God aan de mensheid geschonken heeft. De islam is de onderwerping aan de wil van de Enige God. Abraham, Mozes, Isaac, Jezus alaim selaam waren allen moslims. http://www.youtube.com/watch?v=yNvUZ...eature=related ik leg dat niet zo goed uit.
Maar je kunt dan ook gelijkenissen terug vinden, in het nieuwe testament staat dat vrouwen hun hoofd moeten bedekken vb.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:29   #19
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Dat is fout.
De Thora is door God geopenbaard volgens de Koran. Maar wel bestaat het niet meer in haar openbaringsvorm.
En de islam bestond wel. Hoe kan dat?
De islam is niet gesticht door de profeet Mohammed saw. De profeet Mohammed heeft geen nieuwe godsdienst gesticht. Hij saw is enkel de laatste profeet die God aan de mensheid geschonken heeft. De islam is de onderwerping aan de wil van de Enige God. Abraham, Mozes, Isaac, Jezus alaim selaam waren allen moslims. http://www.youtube.com/watch?v=yNvUZ...eature=related ik leg dat niet zo goed uit.
Maar je kunt dan ook gelijkenissen terug vinden, in het nieuwe testament staat dat vrouwen hun hoofd moeten bedekken vb.
zie op het einde van filmpje
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:39   #20
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Dat is fout.
De Thora is door God geopenbaard volgens de Koran. Maar wel bestaat het niet meer in haar openbaringsvorm.
En de islam bestond wel. Hoe kan dat?
De islam is niet gesticht door de profeet Mohammed saw. De profeet Mohammed heeft geen nieuwe godsdienst gesticht. Hij saw is enkel de laatste profeet die God aan de mensheid geschonken heeft. De islam is de onderwerping aan de wil van de Enige God. Abraham, Mozes, Isaac, Jezus alaim selaam waren allen moslims. http://www.youtube.com/watch?v=yNvUZ...eature=related ik leg dat niet zo goed uit.
Maar je kunt dan ook gelijkenissen terug vinden, in het nieuwe testament staat dat vrouwen hun hoofd moeten bedekken vb.
Ach ik ga niet meedoen met dit infantiel 'mijn godsdienst is beter'-gedrag. Dat stuk grond is iets wereldlijk, dus moet u met objectieve en wereldlijke bewijzen en bronnen aan komen zetten. Afgezien van uw godsdienst bestond de term jood historisch gezien reeds lang voor de term moslim, we kunnen dus stellen dat het joodse geloof eerder bestond dan het islamitische.

Ook kwestie van on-topic te blijven.

Laatst gewijzigd door Zapatista : 14 augustus 2011 om 18:41.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be