Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2011, 18:39   #21
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

In feite was Farao Echnation Mozes; Echnaton is de stichter van het monotheisme en is op een bepaald moment afgezet en verdwenen. Later kwam hij terug als Mozes en leidde zijn volgelingen (degenen die nog als monotheisten overbleven) door de woestijn in de hoop een nieuw land te vinden waar ze zich konden settelen.

Natuurlijk konden het geen moslims zijn, want Mohammed is de stichter van de islamitische religie.
Als ik de Veda geschriften ga aanpassen en net doen of ik krijg versie 8.9 daarvan rechtstreeks doorgezonden en ik noem die religie Eutepeteut dan zijn alle hindoes al duizenden jaren Eutepeteuten zeker?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 18:51   #22
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In feite was Farao Echnation Mozes; Echnaton is de stichter van het monotheisme en is op een bepaald moment afgezet en verdwenen. Later kwam hij terug als Mozes en leidde zijn volgelingen (degenen die nog als monotheisten overbleven) door de woestijn in de hoop een nieuw land te vinden waar ze zich konden settelen.

Natuurlijk konden het geen moslims zijn, want Mohammed is de stichter van de islamitische religie.
Als ik de Veda geschriften ga aanpassen en net doen of ik krijg versie 8.9 daarvan rechtstreeks doorgezonden en ik noem die religie Eutepeteut dan zijn alle hindoes al duizenden jaren Eutepeteuten zeker?
Ikzelf zie het anders: als het begrip "moslim" zo gedefinieerd wordt door de mohammedanen, dan concludeer ik dat er een ander woord nodig is voor die moslims die beïnvloed zijn door de leer die Mohammed (salami alibi Walibi) heeft verkondigd, en die noem ik dan mohammedanen.

Mijzelf noem ik echter een moslim. En ik eis dan ook mijn deel van de subsidies voor de islam op, en mijn plaats in de moskee. Bovendien is mijn islam veel religieuzer dan die van de mohammedanen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 14 augustus 2011 om 19:00.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 19:11   #23
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ach ik ga niet meedoen met dit infantiel 'mijn godsdienst is beter'-gedrag. Dat stuk grond is iets wereldlijk, dus moet u met objectieve en wereldlijke bewijzen en bronnen aan komen zetten. Afgezien van uw godsdienst bestond de term jood historisch gezien reeds lang voor de term moslim, we kunnen dus stellen dat het joodse geloof eerder bestond dan het islamitische.

Ook kwestie van on-topic te blijven.
Toch denken alle mohammedanen zo. Toen hun pedofeet (vrede zij met hem) beweerde dat hij hetzelfde verkondigde als de bezitters van de Schrift (de bijbel dus; ahl al-kitâb voor wie wat Arabisch verstaat, en daar vallen de mohammedanen niet onder omdat de koran pas eeuwen later op schrift gesteld is), waren er natuurlijk wel wat pientere kereltjes in de buurt die hem haarfijn konden uitleggen dat hij geen letter of tittel van de bijbel gelezen, en er ook geen snars van begrepen had. Hij loste dit probleem handig - of, zo men het boosaardiger wenst uit te drukken: kinderachtig - op door te beweren: Allah heeft mij een e-mail gestuurd waarin stond dat de Joden de bijbel vervalst hebben, en dat mijn leer ertoe strekt, deze vervalsingen recht te zetten."

Zo kunt u het ook? Ja, natuurlijk. Ik ook: "Alles wat de heer Moslim! hier verkondigt, is eigenlijk een vervalsing van de oorspronkelijke waarheid, en de heer K. Kodo heeft van de Allerhoogste bevel gekregen, de mensheid terug te doen keren naar het Goddelijke Heilsplan, dat voorziet in een eeuwigdurende belachelijkheid van alle mohammedaanse prietpraat."

Zo praten we een beetje op hetzelfde niveau, hè Moslim! ?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 19:50   #24
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ik heb de Koran gelezen, het is al een tijdje geleden maar als ik mij goed herinner worden Jezus en Mozes inderdaad omschreven als Mensen van het Boek (christenen, joden enzovoorts).
ik niet maar ook ik weet dat deze personen er in komen, beiden waren joden wat de moslims of de koran ook moge beweren...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 19:52   #25
Zapatista
Parlementslid
 
Zapatista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Toch denken alle mohammedanen zo. Toen hun pedofeet (vrede zij met hem) beweerde dat hij hetzelfde verkondigde als de bezitters van de Schrift (de bijbel dus; ahl al-kitâb voor wie wat Arabisch verstaat, en daar vallen de mohammedanen niet onder omdat de koran pas eeuwen later op schrift gesteld is), waren er natuurlijk wel wat pientere kereltjes in de buurt die hem haarfijn konden uitleggen dat hij geen letter of tittel van de bijbel gelezen, en er ook geen snars van begrepen had. Hij loste dit probleem handig - of, zo men het boosaardiger wenst uit te drukken: kinderachtig - op door te beweren: Allah heeft mij een e-mail gestuurd waarin stond dat de Joden de bijbel vervalst hebben, en dat mijn leer ertoe strekt, deze vervalsingen recht te zetten."

Zo kunt u het ook? Ja, natuurlijk. Ik ook: "Alles wat de heer Moslim! hier verkondigt, is eigenlijk een vervalsing van de oorspronkelijke waarheid, en de heer K. Kodo heeft van de Allerhoogste bevel gekregen, de mensheid terug te doen keren naar het Goddelijke Heilsplan, dat voorziet in een eeuwigdurende belachelijkheid van alle mohammedaanse prietpraat."

Zo praten we een beetje op hetzelfde niveau, hè Moslim! ?
Dat gedrag, ja. Interesseert me geen knijt welke sekte zich als de enige ware beschouwt, dat is voor een andere draad. Het moet mogelijk zijn om het grondgebied Israël te bespreken zonder sprookjes.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 19:54   #26
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
De joodse religie bestond niet ten tijde van Mozes
tuurlijk wel
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 20:32   #27
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tuurlijk wel
Goh, dat is een kwestie van standpunt. Voor Moslims is het Jodendom in elke vorm een afwijking van de pre-Mohammeddaanse Islam. (En ik denk dat ik nu Mohammedaans heb gebruikt in een manier die Moslims acceptabel vinden, dus refererende naar het tijdperk van de profeet Mohammed)

Het huidige Jodendom heeft natuurlijk ook grote verschillen met het Jodendom ten tijde van de Tempel.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 14 augustus 2011 om 20:33.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 21:17   #28
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In feite was Farao Echnation Mozes; Echnaton is de stichter van het monotheisme en is op een bepaald moment afgezet en verdwenen. Later kwam hij terug als Mozes en leidde zijn volgelingen (degenen die nog als monotheisten overbleven) door de woestijn in de hoop een nieuw land te vinden waar ze zich konden settelen.

Natuurlijk konden het geen moslims zijn, want Mohammed is de stichter van de islamitische religie.
Als ik de Veda geschriften ga aanpassen en net doen of ik krijg versie 8.9 daarvan rechtstreeks doorgezonden en ik noem die religie Eutepeteut dan zijn alle hindoes al duizenden jaren Eutepeteuten zeker?
Het was dus een Egyptische farao die joodse slaven naar het Beloofde Land leidde?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 22:44   #29
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Mozes alai selaam was geen jood. Mozes was iemand die zich totaal overgaf aan de Enige God en dus een moslim. Jood komt van Juda en Juda is pas later een provincie geweest die vernoemd is naar een zoon van Yakoob alai salaam. De term Jood bestond dus niet tijdens het leven van Mozes. Das een.
Ten tweede heeft Allah het volk van Moesa alai selaam van de Farao verlost en in het land Kanaan laten trekken. Wat ze niet durfden. Waardoor ze 40 jaar in de woestijn bleven zwerven, nadien is als ik me niet vergis onder leiding van Caleb en Yoesha alai selaam de effectieve intocht gebeurd.

Het is een leugen te beweren dat de Joden volgens de Koran tot het einde der tijden de rechtmatige eigenaars zouden zijn van Kanaan. Dat is dan een zionistische lezing van de Koran. Iemand verdrijven uit zijn land is verboden.
Uw eigen Koran:
Soera 5:

Citaat:
Citaat:20. En toen Mozes tot zijn volk zeide: "O, mijn volk, herinner u Allah's gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven."
21. "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden."
of in andere vertaling:
Citaat:
Citaat:5 de tafel 21
Mijn volk! Gaat het heilige land binnen dat God jullie voorgeschreven heeft en keert het niet jullie ruggen toe; jullie zullen dan als verliezers omdraaien."
Citaat:
Citaat:7 de kantelen 137
En Wij lieten het volk dat onderdrukt was geweest het oosten en het westen beërven van het land dat Wij gezegend hadden. Zo werd het mooiste woord van jouw Heer vervuld aan de Israëlieten, omdat zij geduldig volhardden, maar Wij vernietigden wat Fir'aun en zijn volk gemaakt hadden en wat zij [als gebouwen] hadden opgetrokken.
Citaat:
Citaat:17 de nachtreis 104
En Wij zeiden daarna tot de Israëlieten: "Bewoont het land en wanneer de toezegging van het hiernamaals uitkomt, zullen Wij jullie allen door elkaar bijeenbrengen."
Van de koran online:

Citaat:
Citaat:101. En voorwaar, wij schonken Mozes negen duidelijke tekenen. Vraag dit aan de kinderen van Israël. Toen hij tot hen kwam, zeide Pharao tot hem: "Ik geloof, O Mozes, dat gij een betoverd mens zijt."

102. Hij zeide: "Voorzeker gij weet dat niemand anders dan de Heer der Hemelen en der aarde deze tekenen heeft gezonden; en ik ben zeker dat gij, o Pharao, te gronde gaat."

103. Derhalve besloot hij hem uit het land te verwijderen; doch Wij deden hem en die met hem waren allen tezamen verdrinken.

104. En Wij zeiden na hem tot de kinderen van Israël: "Blijft gij in het land en wanneer de laatste belofte komt zullen Wij u allen tezamen brengen."

Citaat:
Citaat:26 de dichters 59
Zo is het. En Wij lieten de Israëlieten het beërven.
En dan nog dit:


Citaat:
Citaat:De officiële Koranvertalers -in dienst van Koning Fahd- hebben, indirect, toegegeven dat de Koran feilbaar is. Om "politiek correct" te blijven zullen passages in de Koran, in elk geval in de nieuwe Hebreeuwse vertaling welke in voorbereiding is, welke verwijzen naar de "Israëlieten" worden aangepast.

De vertalers hebben besloten het woord "Israëlieten" weg te laten in die situaties waar de vertaling er toe leidt dat de Joden als inwoners van Palestina zouden worden aangeduid. De vertalers, geciteerd in de Arabische krant "Asharq Al-Awsat", lieten weten dat ze in hun werk regelmatig de letterlijke vertaling van gedeelten 'aanpassen' om daarmee 'getrouw te blijven aan de ware bedoeling van de Koran'. De aanpassing van de vertalers is daarmee een ontkenning van het feit dat zelfs de Koran de Joden als de rechtmatige bewoners van het land Israël beschouwd en tevens een breuk met de opvatting van de Moslims dat de Koran onfeilbaar zou zijn.
Als u uw eigen Koran letterlijk neemt, en dat doet u, kunt u er niet omheen. Deze passages zijn al heel lang een doorn in het oog van veel moslims maar ze staan er wél. Het is niet m�*jn Boek dus u doet er maar mee wat u wilt, net als de Saoedische autoriteiten nu doen: gewoon net zo lang herschrijven totdat er staat wat jij wilt dat er staat...
Maar religieus gezien heeft u dus geen poot om op te staan.

Volkenrechtelijk ook niet. De eerste Ottomaanse (islamitische, en dus echt niet ''joodsvriendelijk'', integendeel) volkstellingen geven aan dat Jeruzalem een Joodse stad is, reeds in 1844. Ondanks alle Ottomaanse en andere kolonisaties heeft Jeruzalem dus haar Joodse karakter steeds behouden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 01:35   #30
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
What should one think about a Muslim Imam who encourages Israeli settlers to go on building? A leader of Italian Muslims who doubts the Palestinians' right to any part of Israel? A pupil of the Grand Mufti of Cairo who declares that the Qur'an itself grants the whole Land of Israel to the Jews, so that any opposition to the Jewish state is an offense against Allah?

Surprisingly, Sheikh Abdul Hadi Palazzi, 49, is not on any Islamist hit list. He speaks to Fatah officials and is invited by scholars in the moderate Muslim world. He is convinced that as long as Muslims do not accept Israel, Islam will grow increasingly fundamentalist. Only a correctly interpreteted Qur'an can ensure peace for Israel, and only a peaceful Israel can salvage Islam.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 12:11   #31
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Vergeet niet dat die soera's afkomstig zijn uit de Mekkaanse periode, toen vrijwel niemand van Mohamed en zijn sekte gehoord had en nog minder ervan wilden weten. Die verzen zijn de relatief "vreedzame" en "verdraagzame" omdat Mohamed toen nog geloofde dat hij daarmee de Joodse stammen aan zijn zijde kon krijgen, wat hem evenwel niet lukte.
Later, in de Medinaase periode van Mohamed, zijn veel van die aanvankelijk "vreedzame" en "verdraagzame" Mekkaanse verzen geabrogeerd geweest door latere openbaringen, niet in het minst de verzen die over de Joden gingen, want het zat het rancuneuze Mohamed-mannetje beslist niet lekker dat die Joden hem zomaar als profeet hadden afgewezen.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 15 augustus 2011 om 12:11.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 12:14   #32
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het was dus een Egyptische farao die joodse slaven naar het Beloofde Land leidde?
degene die de Echnaton/Mozes piste volgen, noemen het dan ook geen "joodse slaven" maar gewoon monotheistische volgelingen van Echnaton, die waarschijnlijk/mogelijk vervolgd werden in het polytheistische egypte waar de vorige priesters de macht terug hadden gegrepen.

Ik vind het een zeer logische piste.
Lees wat meer info: http://www.gelauff.org/nl/larie/24
Citaat:
Echnaton werd intussen verbannen uit Egypte en vluchtte met zijn volgelingen naar de Sinaï, de gouden koningsscepter met zich mee nemend. Zijn volgelingen bleven hem beschouwen als de rechtmatige vorst en bleven hem de Mose, Meses of Mosis noemen. Mosis betekent “erfgenaam” of “geboren uit”, zoals in Thoetmosis (geboren uit Thoet) of Ra'ameses (geschapen door Ra).

Onder hen die hem naar de Sinaï volgden bevonden zich de afstammelingen van zijn grootvader Jacob.
De naam Mozes komt in het Hebreeuws niet voor.
(o ja: de piramiden werden ook niet gebouwd door "joodse slaven", tot die conclusie is men al lang gekomen. het waren (uiteraard) de egyptenaren zelf die eraan werkten in de periodes dat ze op het land niks konden uitvoeren. Het diende blijkbaar als een vorm van belastingen betalen aan de farao).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 augustus 2011 om 12:22.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 12:05   #33
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Dat gedrag, ja. Interesseert me geen knijt welke sekte zich als de enige ware beschouwt, dat is voor een andere draad. Het moet mogelijk zijn om het grondgebied Israël te bespreken zonder sprookjes.
euhm voor de goede orde, het zijn de zionisten die tot in den treure lopen te tieren dat de joden het recht hebben om terug te keren naar hun land. Ik ben alleen ingegaan op de opmerking dat de joden volgens de Koran het land gegeven is..

Laatst gewijzigd door Moslim! : 16 augustus 2011 om 12:06.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 12:43   #34
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
euhm voor de goede orde, het zijn de zionisten die tot in den treure lopen te tieren dat de joden het recht hebben om terug te keren naar hun land. Ik ben alleen ingegaan op de opmerking dat de joden volgens de Koran het land gegeven is..
Ze baseren zich beide op een boekje over een fictief persoon.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 13:01   #35
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Als u uw eigen Koran letterlijk neemt, en dat doet u, kunt u er niet omheen. Deze passages zijn al heel lang een doorn in het oog van veel moslims maar ze staan er wél. Het is niet m�*jn Boek dus u doet er maar mee wat u wilt, net als de Saoedische autoriteiten nu doen: gewoon net zo lang herschrijven totdat er staat wat jij wilt dat er staat...
Maar religieus gezien heeft u dus geen poot om op te staan.

Volkenrechtelijk ook niet. De eerste Ottomaanse (islamitische, en dus echt niet ''joodsvriendelijk'', integendeel) volkstellingen geven aan dat Jeruzalem een Joodse stad is, reeds in 1844. Ondanks alle Ottomaanse en andere kolonisaties heeft Jeruzalem dus haar Joodse karakter steeds behouden.

Ik heb Godzijdank twee benen om op te staan. Het is niet omdat ALLAH de intocht in het beloofde land in herinnering brengt (ik weet niet waar u haalt dat iemand die verzen vervalst, ik ken de verzen zelf ook) dat dit een goedkeuring is voor de zionisten om het land Palestina (dus niet alleen Jeruzalem) te stelen zoals ze gedaan hebben.

De Koran is niet anti-semitisch en beschrijft delen uit de geschiedenis van het volk dat de Thora gegeven is, de joden dus.
Wat jeruzalem betreft, die stad is van ouds onder islamitisch bestuur geweest. Er is daar geen geweld aan te pas gekomen tot de europeanen met hun kruisgenocidetochten kwamen (om Jeruzalem te zuiveren van joden en moslims) en vervolgens toen de zionisten Palestina kwamen zuiveren van de moslims. Jeruzalem is gedeeltelijk joods gebleven onder islamitisch bestuur omdat de joden beschermd werden.
Er hebben altijd joden in Jeruzalem (en die hadden een goed leven onder dat islamitisch bestuur) gewoond maar dat waren geen zionisten uit europa. Dat gaan zelf de meeste militanten van Hamas niet onkennen. (Sefardim) Jodendom is dan ook iets anders dan nationaal socialistisch zionisme.

Je argumenteert zelf dat de Koran zionistisch is en anderszijds zijn de moslims altijd en overal anti-joods?

ps: de saoudische overheid die vervalst geen letter aan de Koran. Ook al zeggen ze van wel op national geographic channel.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 13:21   #36
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik heb Godzijdank twee benen om op te staan. Het is niet omdat ALLAH de intocht in het beloofde land in herinnering brengt (ik weet niet waar u haalt dat iemand die verzen vervalst, ik ken de verzen zelf ook) dat dit een goedkeuring is voor de zionisten om het land Palestina (dus niet alleen Jeruzalem) te stelen zoals ze gedaan hebben.

De Koran is niet anti-semitisch en beschrijft delen uit de geschiedenis van het volk dat de Thora gegeven is, de joden dus.
Wat jeruzalem betreft, die stad is van ouds onder islamitisch bestuur geweest. Er is daar geen geweld aan te pas gekomen tot de europeanen met hun kruisgenocidetochten kwamen (om Jeruzalem te zuiveren van joden en moslims) en vervolgens toen de zionisten Palestina kwamen zuiveren van de moslims. Jeruzalem is gedeeltelijk joods gebleven onder islamitisch bestuur omdat de joden beschermd werden.
Er hebben altijd joden in Jeruzalem (en die hadden een goed leven onder dat islamitisch bestuur) gewoond maar dat waren geen zionisten uit europa. Dat gaan zelf de meeste militanten van Hamas niet onkennen. (Sefardim) Jodendom is dan ook iets anders dan nationaal socialistisch zionisme.

Je argumenteert zelf dat de Koran zionistisch is en anderszijds zijn de moslims altijd en overal anti-joods?

ps: de saoudische overheid die vervalst geen letter aan de Koran. Ook al zeggen ze van wel op national geographic channel.
Dan vroeg ik me toch af hoe die moslims daar terecht zijn gekomen? Volgens de boekskes is dat via verovering gegaan. En zo lief waren de moslims voor de Joden en Christenen niet. kerken en synogogen werden vernietigd of in moskees verandert, zo werd er zelfs een moskee gebouwd op een plaats dat zeer heilig is voor de joden.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 13:23   #37
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
De Koran is niet anti-semitisch en beschrijft delen uit de geschiedenis van het volk dat de Thora gegeven is, de joden dus.
Wat jeruzalem betreft, die stad is van ouds onder islamitisch bestuur geweest. Er is daar geen geweld aan te pas gekomen tot de europeanen met hun kruisgenocidetochten kwamen (om Jeruzalem te zuiveren van joden en moslims) en vervolgens toen de zionisten Palestina kwamen zuiveren van de moslims. Jeruzalem is gedeeltelijk joods gebleven onder islamitisch bestuur omdat de joden beschermd werden.
ik neem aan dat u met mijn poezelige voetjes aan het rammelen bent?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 augustus 2011 om 13:23.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 17:28   #38
Moslim!
Parlementslid
 
Moslim!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2010
Berichten: 1.626
Standaard

The Jewish Bible has more anti-Semitism than the Quran and Gospel combined.

Ahab, Jehoram, Ahaz, and Manasseh are just a few of the Jewish kings of Israel demonized in the Jewish Bible. The are depicted as plotting, scheming, and killing off prophets who spoke against them.

Moses in the Jewish Bible, speaking about Jews of the future says;

"For I know that after my death you will act corruptly and turn from the way which I have commanded you; and evil will befall you in the latter days, for you will do that which is evil in the sight of the Lord, provoking Him to anger with the work of your hands (Deut. 31:29).

"So all these curses shall come on you and pursue you and overtake you until you are destroyed, because you would not obey the Lord your God by keeping His commandments and His statutes which He commanded you. And they shall become a sign and a wonder on you and your descendants forever (Deut. 28:45-46).

Jeremiah recorded the Lord's warning to Israel: "I will bring evil from the north, and a great destruction. The lion is come up from his thicket ... he is gone forth from his place to make thy land desolate; and thy cities shall be laid waste, without an inhabitant" (Jeremiah 4:6, 7).

From Daniel and Hosea:

"Indeed all Israel has transgressed Thy law and turned aside, not obeying Thy voice; so the curse has been poured out on us, along with the oath which is written in the law of Moses the servant of God, for we have sinned against Him (Dan 9:11).

"Listen to the word of the Lord, O sons of Israel, For the Lord has a case against the inhabitants of the land, Because there is no faithfulness or kindness Or knowledge of God in the land. There is swearing, deception, murder, stealing, and adultery. They employ violence, so that bloodshed follows bloodshed (Hos. 4:1-2).



Isaiah proclaimed: "O Assyrian, the rod of mine anger ... I will send him against an hypocritical nation, and against the people of my wrath will I give him a charge, to take the spoil, and to take the prey, and to tread them down like the mire of the streets" (Isaiah 10:5).

Isaiah 1:4 'Ah, sinful nation, a people loaded with guilt, a brood of evildoers'

Does the Quran speak any worse about Israel then this ?

Ezekiel decries the sin of the people who had brought idols into the Temple area, where they prayed to other gods and even worshiped the sun. "Hast thou seen this...? Is it a light thing to the house of Judah that they commit the abominations which they commit here? for they have filled the land with violence" (Ezekiel 8:17)

And on and on and on.

If these Hebrew texts had been written in the Quran, they would be added to the long list of other "anti-Jewish" vituperation. But they are from the Jewish Bible, and yet no one claims that the Jewish Bible is anti-Semitic.

Ezekiel, Isaiah, Jeremiah, even Moses - almost every Hebrew prophet are ignored when being anti-Semitic, yet Muhammad is not.

The claim that the Quran is anti-anti-Semitic because it points out Israel's spiritual ills is as absurd as claiming that the Jewish Bible is anti-Jewish because it does the same thing. Both Testaments portray human nature as inherently bad.

The Fact is, Jews in the Quran were spoken highly of and called the best of people, for example, Moses who is a Jew according to Jews is mentioned more times in the Quran than any other Prophet, and he is descried as truthful, obeying, and righteous, as well as other Jews:

http://www.jews-for-allah.org/Why-Be...ti-semitic.htm
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 18:28   #39
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Jep, de Tenach is antisemitisch...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 08:48   #40
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Wat jeruzalem betreft, die stad is van ouds onder islamitisch bestuur geweest. Er is daar geen geweld aan te pas gekomen tot de europeanen met hun kruisgenocidetochten kwamen (om Jeruzalem te zuiveren van joden en moslims) en vervolgens toen de zionisten Palestina kwamen zuiveren van de moslims.
U vertelt onwaarheden. Jerusalem van oudsher onder islamitisch bestuur.

De eerste vermelding van Jerusalem dateert van het 2e millenium voor Christus dus lang voor Mohamedje, Abraham, Saul en David.

In de oudheid was de stad egypitisch, waarna ze werd ingenomen door Saul in 1025 v Chr. daarna door David (die oorspronkelijk regeerde vanuit Hebron) in 1004 v Chr. Nog steeds geen islamietje in het zicht uiteraard want de goedsdienst bestond nog niet.
De stad is vervolgens Fenisch (toen werd de baaäl cultus er ingevoerd), Assyrisch, Babyloons, Perzisch (geen islamieten maar Zoroastristen voor het ontstaan van de islam), Macedonisch, Romeins, Christelijk (constantijn), Byzantijns, Seltjoeken (die overigens de joodse synagogen en christelijke kerken in brand staken en pelgrims uitmoorden, een van de redenen die leidde tot de kruistochten), Koninkrijk Jeruzalem,....

Zoals u ziet is Jerusalem allesbehalve van oudsher onder islamitich bestuur geweest. Verkondig dan ook niet dergelijke nonsens.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be