![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Jij bedoelt zeker de ZLMCB ??
|
|
#462 |
|
|
Duidelijk is dat de grootste belgicisten te vinden zijn in het nest van ene M.E. uit L. De oude CVP roert zich als een duivel in een wijwatervat. De strijd binnen de CD&V moet hevig zijn. Het vertrek van Vervotte zal wel een teken aan de wand zijn!
|
|
#463 |
|
Minister-President
|
Bekijk deze avond op Arte "de Belgische holocaust".
Misschien kom je er wel een paar bekenden tegen.
|
|
#464 |
|
|
Steek jezelf in een bepaald kastje, man. De Oude Belgen bestaan al meer dan 2000 jaar niet meer! Mensen als jij zijn een schande voor Limburg!
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 24 augustus 2011 om 10:02. |
|
|
|
|
#465 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is niet met de schuld op een ander te steken, dat men zelf niet schuldig is. |
|
|
|
|
|
#466 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#467 |
|
Partijlid
|
|
|
|
|
|
#468 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat had ge anders verwacht van een anti-Vlaamse rioolgazet als De Standaard? Het regime moet verdedigd worden, zo simpel is dat.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
#469 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Je beschuldigt me van maar de helft van het verhaal te vertellen... Het verhaal verandert natuurlijk helemaal wanneer je er de uitspraken van Milquet en de PS bijneemt die duidelijk maken dat BHV moet dienen om aanspraak te maken op Vlaams grondgebied ("Alors qu'il s'agit de ne pas hypothéquer les espaces géographiques de vie que les Wallons et les Bruxellois voient pour nos enfants et leurs descendants", zie alsook de PS studies over de ius solis). Vertel me eens, wanneer is die afspraak -om de interne grenzen te respecteren- ooit veranderd? Welke compensatie hebben de Franstaligen ons daarvoor geboden? De faciliteiten waren afgesproken als overgangsregeling om taalhomogene regios te bekomen, daar hebben de Franstaligen nu ook een zeer ander idee over. Wat met die afspraak, en hoeveel Brusselse gemeenten krijgen we daarvoor in ruil? De taalwetten die al een halve eeuw dode letter blijven in Brussel, waar is onze corridor naar de Ardennen? Je mag terug gaan in de vaderlandse geschiedenis en alle dergelijke onrechten oplijsten van mij hoor. Ik heb een fijn vermoeden dat het niet in je voordeel zou uitdraaien, maar je doet maar. Het interesseert mij echter maar weinig. De huidige situatie is onrechtvaardig, onwettig, tegengesteld aan de huidige indeling van het land, en moet dus veranderen. Hoe dat zo is gekomen laat me koud. Citaat:
Verder, Franstaligen uit de rand kunnen geen compensatie vragen omdat ze er niets bij inschieten. Ze zouden bij een splitsing van de kieskring identiek dezelfde rechten hebben als nu, ttz. ze kunnen stemmen op eenieder die op een lijst komt staan in hun kieskring, en dat recht heeft iedereen ongeacht hun taal. Dat zullen geen Brusselse kandidaten meer zijn, maar dat is an sich geen afkalving van een recht. Als mijn gemeente zou verhuizen van kieskring Leuven naar kieskring Limburg moet ik ook geen honderden miljoenen 'compensatie' eisen voor het mogelijke geval ik de Limburgse kandidaten minder sympathiek zou vinden dan de Leuvense. Dat is nonsens. Citaat:
Een 'betonnering' van om het even wat stelt de voorkeur van de huidige politieke meerderheid boven elke toekomstige politieke meerderheid, en is pertinent ondemocratisch. Het stelt ook het einde van het land als enige optie om van een dergelijke regeling af te geraken, dus is op lange termijn misschien niet wat je wil (of wel). Citaat:
Als de Franstaligen zich gerold voelen hebben ze dat ook en vooral zelf gedaan. Uw cultivering van de vuile Vlaam als vijandsbeeld is even voorspelbaar als onterecht. Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
#470 |
|
|
ge ziet spoken
|
|
|
|
|
#471 |
|
|
|
|
#472 |
|
Minister-President
|
|
|
#473 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als je de ene vraag als ontercht beschouwd om een of andere reden dan moet je dat met de andere ook doen als je consekwent wil blijven. Je kan niet zelf taboes hebben, en die van anderen wegwuiven, en dat is wat nationalisten aan beide kanten nog steeds doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Komaan zeg laten we het werkbaar houden, met enige rechtzekerheid voor iedereen. Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
#474 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Welaan, waarom houdt de nva ons die info achter!?
|
|
|
#475 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#476 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Overigens, het principe van de solidariteit staat in zowat elk partijprogramma langs de Vlaamse kant, inclusief dat van de N-VA. Kan ik ergens langs Franstalige kant iets gelijkaardig voor solidariteit jegens de Vlamingen terugvinden? Ik hoor meer unisono "Het mag de Franstaligen geen cent kosten." Vlaanderen zou maar eens op een dergelijke onsolidaire, egoistische manier moeten denken. Maar bon, dan lijkt het mij duidelijk dat het principe eerder door jullie werd opgezegd, nee? En, krijgen we compensatie, of niet? Citaat:
Citaat:
Jullie zijn allemaal volstrekt overtuigd dat BHV een of andere Vlaamse staatsgreep is die "de rechten van de Franstaligen afpakt", maar nog geen enkele persoon die daarop is kunnen ingaan als ik het hen vroeg. De helft valt zelfs uit de lucht als ze horen dat men nog steeds op Franstaligen zou kunnen stemmen. Je moet niet vragen hoe verregaand jullie zijn geindoctrineerd. Citaat:
Citaat:
De stemming voor de kieswethervorming was paarsgroene meerderheid tegen minderheid, en de meerderheid was voornamelijk Franstalig. Jij wil doen alsof dat in het midden van de nacht door kwaadaardig grijnzende Vlamingen onder de neus van slaapdronken Franstaligen is geduwd om hun te 'rollen'. Belachelijk. Ook had het Arbitragehof toen al opmerkingen over BHV, en men heeft gekozen voor een kwakkeloplossing voor Brabant zonder hun huiswerk te doen. Een oplossing voor het feit dat we geen grondwettelijke verkiezingen kunnen houden is trouwens geen Vlaamse eis maar een noodzaak, noch wordt Vlaanderen er beter van (zelfs met apperentering zouden we een zetel verliezen). Men wil daar nu gewoon, op uiterst deloyale manier, hun politiek voordeel uit slaan, meer niet. Als Franstaligen een andere/betere oplossing hebben voor de ongrondwettelijkheid, waarom doen ze dan geen voorstel? Nogmaals, jij bent enkel in staat om te redeneren en te argumenteren vanuit een ridicuul vijandsbeeld van de Vlaming. Je bent politiek naïef. |
|||||
|
|
|
|
#477 | |||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Men moest wel naar een interim oplossing omdat ze anders in hetzelfde straatje als nu terechtkwamen, blocage. Dat er staatshervormingen moeten komen staat buiten kijf, maar die moeten er komen voor ALLE belgen en niet op de NVA-wijze, ttz met de splitsing in het achterhoofd. Ik zou nog willen toevoegen dat de vlaamse extremisten sinds hun ontstaan het volk een rad voor de ogen gedraaid hebben door hen bijna uitsluitend mythes en clichés als waarheid voor te stellen. Aan franstalige kant wordt dan regelmatig het fascisme bovengehaald wat niet gesmaakt wordt door de Vlamingen. "Chou blanc et blanc chou" zegt men bij ons.
|
|
|
#478 | ||||||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
In het plan De Wever zou de responsabilisering ook gradueel en over een lange periode worden ingevoerd, via een solidariteitsterm. Ik weet van geen voorwaarden die daarop werden gesteld, over dewelke heeft u het? Citaat:
Citaat:
Als een andere partij een beter voorstel heeft, dat men het indient. Citaat:
Het blijft mij verbazen om dit argument te horen, hoor. Het standpunt van de N-VA is er net een van gewestelijke autonomie. Als de N-VA haar zin krijgt dan heeft Vlaanderen op de beleidsdomeinen in kwestie geen morzel meer te zeggen over Wallonië, maar dat wordt geweigerd door de Franstaligen (net omdat ze zeggenschap over Vlaanderen willen behouden). En toch slaag je er in om de N-VA te beschuldigen van haar wil op te willen leggen aan een ander gewest? Citaat:
De burgemeesters willen daar geen verkiezingen meer organiseren omdat deze verkiezingen ongrondwettelijk zijn. De huidige situatie is communautair ongewenst omdat de incivieken uit Brussel elke verkiezingsperiode opnieuw olie op het vuur gieten om hun eigen resultaat te verbeteren ("S'il y a une patrie a donner au francophones..."). De hoop is dat dat afneemt met lokale kandidaten, omdat die Vlaams-Brabant zien als meer dan een wingewest. Even belangrijk is dat het een finaal antwoord is op de geopolitieke spelletjes van de Franstaligen, die nog steeds expliciet verklaren stukken van Vlaanderen te willen annexeren. Enkel waar de grenzen duidelijk zijn afgebakend, kan er in Belgie communautaire rust bestaan. Ik ben nog steeds geinteresseerd om te horen welke rechten zouden geschonden worden door een splitsing... Of zijn we eindelijk akkoord dat dat helemaal niet zo is? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, men is na de opmerkingen van het Arbitragehof teruggevallen op een half-oplossing omdat men de wet snel rond wou krijgen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Nyquist : 25 augustus 2011 om 13:20. |
||||||||||
|
|
|
|
#479 | |||||||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Andere partijen hebben ook voorstellen maar die hebben geen schijn van kans in de ogen van de NVA. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is niet aan burgemeesters om verkiezingen te boycotten die volgens hen ongrondwettelijk zijn. Zij zijn er ten dienste van de bevolking en niet van zichzelf. Indien bij elke verkiezing het aantal franstaligen toeneemt is het niet door incivisme maar door expansie van een grootstad en daar zullen ze héél weinig kunnen aan doen. Hoe kan een gewest stukken van een ander gewest uit hetzelfde land annexeren ? Dat heet dan verkaveling ! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Meer autonomie en beslissingsvrijheid is voor iedereen een goede zaak. Maar er zijn wel bepaalde voorwaarden aan verbonden ttz een ECHTE federatie met wederzijdse concrete afspraken. Spijtig genoeg is dit niet mogelijk met nationalisten die het verdwijnen van België in hun statuten meedragen.
|
|
|
#480 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|