![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
| Bekijk resultaten enquête: Burgeroorlog, een optie? | |||
| Nee, nog liever België dan een onafhankelijk Vlaanderen door geweld |
|
9 | 19,57% |
| De optie van een gewapend conflict moet overwogen worden als andere opties uitgeput raken |
|
14 | 30,43% |
| Ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en tegen geweld |
|
7 | 15,22% |
| Ik ben niet voor een onafhankelijk Vlaanderen en als dat gevaar dreigt moet er maar oorlog komen |
|
3 | 6,52% |
| Laat maar komen, die oorlog! |
|
13 | 28,26% |
| Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Banneling
|
geweld is nooit een oplossing.
De vlamingen gaan in ieder geval nooit naar de wapens grijpen (als eerste). De franstaligen daarintegen hebben zich in het parlement al een paar keer laten ontvallen dat verschillende van de taktisch sterke eenheden van het leger zich in Vlaanderen bevinden, met de nodige klaagzangen als gevolg. Waaruit ik durf af te leiden dat zij die piste misschien wel zouden durven bewandelen... Het zou de eerste keer niet zijn: appelsienen gooien met scheermesjes erin, schieten op vreedzame betoging in voeren, ... |
|
|
|
|
#142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De mens is uiteindelijk ook een zoogdier, gebonden aan de zelfde fundamentele wetten van de natuur als elk ander dier dat strijdt om te overleven. Eten of gegeten worden, dat principe geldt ook in onze beschaving, zij het dan dat we er in geslaagd zijn om collectief een groot deel van de mogelijke rovers aan banden te leggen. Maar er is geen enkele reden om er van uit te gaan dat er geen nieuwe roofdieren kunnen opduiken. Als je als volk met de harde hand onderdrukt wordt d�*n is het niet meer dan normaal dat er teruggeslagen wordt.
In het België van 2011 zie ik dat niet nodig, maar er zijn wel scenario's denkbaar waar geweld de enige resterende oplossing is. De meesten van ons (mezelf inclusief geef ik toe) hebben er geen flauw benul van wat het is te leven in een repressieve dictatuur. |
|
|
|
|
#143 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
De "Belgische" staat is slechts een democratie in schijn. Het is niets méér dan een particratie, een oligarchisch regime dat, zoals ik eerder schreef, bestaat uit een politieke kaste die tot énig doel heeft zichzelf in stand te houden en daarbij op criminele wijze nalaat een staat te besturen. Oligarchisch naar het griekse "oligoi" = enkelen. Die "enkelen" heersen in een méér of minder grote groep (56 ministers?), maar moeten als een geheel beschouwd worden. Indien een staat geleid wordt door één enkele "dictator" of door één enkele -al dan niet homogene - groep, maakt weinig verschil uit, in die zin dat het volk, de "demos", zoals in "democratie" niet de minste zeg heeft, op schijjnverkiezingen na. In het bestaande belgisch oligarchisch regime heeft het, per definitie, geen enkel belang voor welke partij gestemd wordt, daar het huidige regime slechts enkele fluctuaties kent in een eventuele samenstelling van een regering. Oligarchen, samen, heersen op dictatoriale wijze: men mag voor wie dan ook gestemd hebben, belgiche "regeringen" hebben tot nu to slechts wetten en regels gestemd, uitsluitend gebaseerd op direct of indirect eigenbelang. Exempli gratia: wetten, gestemd voor bv. "Kinderbescherming", hebben nooit het "kind" gediend, doch dienden slechts om diegenen die ze stemden, in een beter daglicht te stellen bij de bevolking, die hoogstens, door de politiekers, als dom kiesvee beschouwd wordt. Rouget de l'Isle toondichtte ooit een zeer toepasselijk strijdlied. Ik denk dat het nog steeds zeer toepasselijk is. Ktxbai. Jan. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Indien je tot de 'juiste' kringen behoort kan je ze ook huren. Op de markt vindt je ze evenwel niet. Je vraagt gewoon rond bij de aanwezige jongeren en blijft wat rondhangen. Wanneer de tussenpersonen (jongeren) er zeker van zijn dat je alleen bent zullen zij je contacteren en een prijs overeenkomen. Eenmaal dat gebeurt brengen zij je (voor een percentje) bij de echte verkopers die met jou de overdracht van de prijs regelen en de manier en plaats waarop het wapen overgedragen zal worden. Ook te verkrijgen zijn messen en handvuurwapens in alle formaten en granaten. Op bestelling ook exclusiever materiaal. Niet teveel commentaar spuien over deze zaken evenwel. Dan zal Moureaux verontwaardigd van zijn oren maken. Jou publiekelijk tot rascist en/of aasgier die boven Molenbeek rondcirkelt klasseren. En dan een ellenlange litanie afsteken over zijn vele goede werken en successen in Molenbeek en tussen de regels door eender welk probleem minimaliseren...
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je moet uzelve zo niet onderschatten, we zijn allemaal instaat om zulke fratsen uit te halen.
Al wat nodig is, dat is de geschikte aanzet.
|
|
|
|
#149 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
da's sympathiek van je
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik schiet niet op eigen volk zij het Vlaming of Waal.
Als er dan toch moet geschoten worden is het op de politiekers.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" Laatst gewijzigd door gfpatch : 30 augustus 2011 om 13:28. |
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat spreekt voor zich.
|
|
|
|
#153 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want dan zal blijken dat uw "eigen volk" helemaal geen eigen volk is.
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ok, maar dat is een andere situatie. In dat geval is het simpel: ieder voor zich en niemand voor ons allen.
|
|
|
|
#155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Afschuwelijk, wat u zegt! Ik zie noch BWarrior noch Txiki reageren zoals Breivik. Wat in Noorwegen gebeurde, bewijst juist dat uw brol zeer gevaarlijk kan zijn. Het zijn vooral degenen die geweld en een burgeroorlog willen, die een echt probleem met henzelf hebben.
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
De oorlog wordt politiek gespeeld en niet in de straat.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moest er oorlog uitbreken "tussen Vlaanderen en Wallonië" dan ga ik liever in Wallonië op zoek naar medestanders voor een grootschalige vredesbeweging.
|
|
|
|
|
#158 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik denk dat uw opmerking meer over uzelf zegt.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
#159 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ze pakken u op in Wallonie en zetten u tegen de muur als het Vlaamse boertje dat je bent.
|
|
|
|
#160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is er verkeerds met de standpunt van Pelgrim? Mag een Vlaming niet positief tegenover Wallonië en de Walen zijn?
|
|
|