Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2011, 11:45   #21
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en dan een ambtenaar die komt controleren of het niet te warm is op hun buro, en boven de 25°C mogen ze ook geen poot meer werken. Dus budget voor airco heb je niet, maar wel budget om te controleren dat het niet te warm is en om iedereen dan vrij te geven.
eindelijk een "soulmate" gevonden op dit forum.
Ik dach tal dat ik de enige prive werknemer was tussen allemaal ambtenaren op deze forums.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 11:46   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Bedoel je dat groepje die constant gepest worden door hun collega's om het rustiger aan te doen??
het erge is bij de post, dat ze dan jarenlang de luxe gehad hebben om te profiteren van hun monopolie in de monopolie. DUs die gastjes zijn zogenaamd privé maar dromen nog altijd van hun luxepositie, en zuchten en puffen dat ze doen als je daar 10 pakjes legt om te verzenden. Zeggen ze zo, ja de klanten wachten. Denkje halo ik benook klant ,?? Dan jamar kun je niet wat vroeger komen... Laatst stak hij dan al puffend de schuld op zijn baas die niet genoeg personeel voorziet op de juiste uren ??
En dan zo van die vertragingsstrategien. Ze kennen natuurlijk ook hun klanten, dus als er dara een snelle poeze staat alles doenom die te bedienen, en dan extra lang in haar decollete te kijken. En als er daar een staat met teveel werk, rekken totdat den andere hem aan zijn been heeft

En dan u erop leggen, boven de prijs rekenen. Schande gewoon. Dienstbaarheid 0 op 10

Dan heb je alle pakjes binnen de 24 u, ik heb pakjes die zo 1 maand duren tegen dat ik ze terugkrijg. Eeen schande gewoon

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 september 2011 om 11:47.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 11:52   #23
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Volgens cijfers van 2005 werkten er iets meer dan 1.000.000 mensen voor de overheid.
Maak de rekening maar eens wat die belachelijke en absurde voordelen aan de gemeenschap kost. En plaats dit dan in verhouding tot produktiviteit.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 12:01   #24
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze hebben geen firmawagen:
Eentje slaagt er hier in om al 15 jaar niet te werken, omdat ze gewoon continu zwanger is, in combinatie met haar vanaf dag 0 niet te moeten werken in een ziekenhuis, slaagt zij erin samen met een borstvoedingsverlof om telkens 15maand afwezig te zijn, en werkt zij dus op papier al 20jaar op de IT afdeling van een ziekenhuis... Ik denk dat ze al 5maand gewerkt heeft op die afdeling de laatste 20jaar. Maar pasop, van mij mag ze dat doen hoor, ik zeg gewoon je ziet hoe extreem het allemaal verloopt.
20 jaar in dienst, met 15 maanden zwangersschapsverlof per keer.

20 jaar is 240 maanden.
Die heeft dus 16 kinderen volgens uw uitlatingen...

Laatst gewijzigd door Sodomis : 3 september 2011 om 12:03.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 12:05   #25
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht

20 jaar is 240 maanden.
Dat kan...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 12:13   #26
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht

20 jaar is 240 maanden.
Die gaan waarschijnlijk ook allemaal voor de overheid werken.
Zo krijgt een knelpuntberoep een heel andere betekenis....
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 12:19   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dat kan...
dat is ook zo, maar nogmaals niet getreurd dat is een excess van het systeem die het toelaat. Iemand die IT doet valt onder de regeling van een ziekenhuis alsof hij of zij hepatitis en andere ziektes kan krijgen vanaf dag 0

Mij gaat het meer over volgende aspecten:, zonder nogmaals een steen te gooien naar die persoon die daarvan geniet, integendeel, ik gooi hier een steen naar de regelgevers en vakbonden die al deze 'oneconomische 'eisen geeist hebben.

1° is dat logisch dat ze nog 'ziekteverlofdagen kan opsparen'
2° is dat logisch dat ze rimpeldagen of opgespaard verlof krijgt ?
3° is dat logisch dat niet medisch personeel onder dezelfde regels valt als medisch personeel
4° is dat logisch dat pensioen gelijkgeschakeld wordt ? voor borstvoeding ? of voor zwangerschapsverlof ?
5° dat ze 20jaar ancienniteit geniet, terwijl hier qua werkervaring in de IT sector nietske ancienniteit te beleven valt ?
6° is dat logisch dat ze 75maand ouderschapsverlof kan nemen met behoud van alle rechten ?

en is dit eigenlijk financierbaar, gezien de begroting nu al uit evenwicht geraakt, is dit het uitgelezen moment om de begroting om evenwicht te zetten, en om dan van tabula raza weer geleidelijk aan iedereen meer bonussen te geven.

Merk ook op mijne heren, dat voor een Belg is het gemiddelde 2 kinderen. Maar als de voordelen die bestaan zich cumuleren bij allochtonen die telkens 5 kinderen bevallen, krijg je daar toch nogmaals een positieve discriminatie naar allochtonen die onze begroting verder ondermijnt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 september 2011 om 12:29.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 12:26   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het is meer dan tijd geworden om de ambtenaren-varkenstal eens serieus op te kuisen.

Het extra verlof om eens bloed te geven is nog maar een druppel in de oceaan van het profitariaat van die mensen.
Oud 3 september 2011, 14:02   #29
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Volgens cijfers van 2005 werkten er iets meer dan 1.000.000 mensen voor de overheid.
Maak de rekening maar eens wat die belachelijke en absurde voordelen aan de gemeenschap kost. En plaats dit dan in verhouding tot produktiviteit.
Maak maar. Ik ben eens nieuwsgierig.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 14:03   #30
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en dan een ambtenaar die komt controleren of het niet te warm is op hun buro, en boven de 25°C mogen ze ook geen poot meer werken. Dus budget voor airco heb je niet, maar wel budget om te controleren dat het niet te warm is en om iedereen dan vrij te geven.
Bron ?
Oud 3 september 2011, 14:17   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Bron ?
Ik weet niet juist hoe dat zit met de temperatuur op de burelen, maar ik herinner me wel dat er vanaf een bepaalde temperatuur water voorzien werd voor de arbeiders om te drinken.

Dat werd dan op een pallet geleverd door een vrachtwagen en prompt door de bazen verdeelt onder hen en sofort ingeladen in hun auto's om het mee naar huis te nemen. Het toeval wou dat ik daar stond op te zien en ik had het gelijk opgenomen met de camera in mijn GSM.

Nu, een tijd later, ik nam 's middags een van de dienstwagens om friet te gaan halen en ik werd na de middag bij de baas geroepen.
zijn boodschap was de volgende, ik permiteerde me veel te veel, dienstwagens dienen niet om friet te gaan halen, een hele litanie. Alleszins, hij kon dat zo niet laten, er zou een vervolg op komen. Mijn gedrag zou gestraft worden, de maat was vol.

Ik bekeek hem schamper en vroeg hem gelijk zijn email adres. Met verbazing keek hij me aan, hij begreep het niet.
ik vertelde hem dat ik het filmpje, waar hij met zijn kornuiten opstond terwijl ze het drinken van de arbeiders aan het ontvreemden waren, nog die avond op Youtube ging zetten, en dat ik een link met uitleg zou door mailen naar het kabinet van de burgemeester, zodat ook aan zijn gedrag eindelijk paal en perk gesteld zou worden. Ik wou hem dan ook de link sturen op zijn emailadres zodat hij wist waar het stond.

Hij ging de hele zaak nog eens overdenken, er was tenslotte geen reden om drastisch op te treden...

De dag erna reed ik 's middags terug buiten met een dienstwagen, terwijl hij verwoedde pogingen deed om het niet te zien.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 september 2011 om 14:21.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 14:30   #32
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

En dat is voor u reden genoeg om te veralgemenen?

Ik heb genoeg "stoten" gezien van bazen, zowel in de prive als waar ik nu werk.

Het gewone voetvolk moet maar zien dat ze de stommiteiten van de bazen kunnen wegmoffelen

En dat je als statutair ambtenaar niet moet oppassen en je van alles en nog wat kunt permitteren is ook niet altijd het geval.
Ik heb er een weten ontslagen worden om dringende reden, maar 't was wel ene van 't voetvolk en geen gesyndiceerde.

Eén van de directeurs hebben ze stilletjes in zijn oor gefluisterd om een stap opzij te zetten, wat hij ook deed. Er zal wel meer achter gezeten hebben ...

Laatst gewijzigd door HRobin : 3 september 2011 om 14:35.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 14:34   #33
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik weet niet juist hoe dat zit met de temperatuur op de burelen, maar ik herinner me wel dat er vanaf een bepaalde temperatuur water voorzien werd voor de arbeiders om te drinken.

Dat werd dan op een pallet geleverd door een vrachtwagen en prompt door de bazen verdeelt onder hen en sofort ingeladen in hun auto's om het mee naar huis te nemen. Het toeval wou dat ik daar stond op te zien en ik had het gelijk opgenomen met de camera in mijn GSM.

Nu, een tijd later, ik nam 's middags een van de dienstwagens om friet te gaan halen en ik werd na de middag bij de baas geroepen.
zijn boodschap was de volgende, ik permiteerde me veel te veel, dienstwagens dienen niet om friet te gaan halen, een hele litanie. Alleszins, hij kon dat zo niet laten, er zou een vervolg op komen. Mijn gedrag zou gestraft worden, de maat was vol.

Ik bekeek hem schamper en vroeg hem gelijk zijn email adres. Met verbazing keek hij me aan, hij begreep het niet.
ik vertelde hem dat ik het filmpje, waar hij met zijn kornuiten opstond terwijl ze het drinken van de arbeiders aan het ontvreemden waren, nog die avond op Youtube ging zetten, en dat ik een link met uitleg zou door mailen naar het kabinet van de burgemeester, zodat ook aan zijn gedrag eindelijk paal en perk gesteld zou worden. Ik wou hem dan ook de link sturen op zijn emailadres zodat hij wist waar het stond.

Hij ging de hele zaak nog eens overdenken, er was tenslotte geen reden om drastisch op te treden...

De dag erna reed ik 's middags terug buiten met een dienstwagen, terwijl hij verwoedde pogingen deed om het niet te zien.
Leuk verhaal maar het heeft met deze draad absoluut niets te maken. En zeker niet met vroeger naar huis mogen gaan omdat 25 graden bereikt is.
Oud 3 september 2011, 14:34   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Ik kan er niets aan doen dat de mistoestanden onder de ambtenaren algemeen verspreid zijn.

Laat me raden, er zijn geen mistoestanden en jij bent ambtenaar?
Oud 3 september 2011, 14:36   #35
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan er niets aan doen dat de mistoestanden onder de ambtenaren algemeen verspreid zijn.

Laat me raden, er zijn geen mistoestanden en jij bent ambtenaar?
Zie edit.

Mistoestanden ook in de prive hoor

Ik heb langer in de prive gewerkt dan dat ik nu ambtenaar ben.
In mij geval is de werkdruk nog hetzelfde gebleven, gek he ( IT-helpdesk ).

En zoals ik in het begin van de thread al aangaf: die dag verlof voor bloedgeven vind ik onnozel en overbodig. En ik ben niet de enige ambtenaar die er zo over denkt. Misschien wel een kleine minderheid ...

Laatst gewijzigd door HRobin : 3 september 2011 om 14:38.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 14:37   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Leuk verhaal maar het heeft met deze draad absoluut niets te maken. En zeker niet met vroeger naar huis mogen gaan omdat 25 graden bereikt is.
Ik meen toch te mogen stellen dat een verhaal over de misbruiken van de ambtenaren te maken heeft met deze draad die over de misbruiken van ambtenaren gaat.
Oud 3 september 2011, 14:39   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb genoeg "stoten" gezien van bazen, zowel in de prive als waar ik nu werk.

Het gewone voetvolk moet maar zien dat ze de stommiteiten van de bazen kunnen wegmoffelen

En dat je als statutair ambtenaar niet moet oppassen en je van alles en nog wat kunt permitteren is ook niet altijd het geval.
Ik heb er een weten ontslagen worden om dringende reden, maar 't was wel ene van 't voetvolk en geen gesyndiceerde.

Eén van de directeurs hebben ze stilletjes in zijn oor gefluisterd om een stap opzij te zetten, wat hij ook deed. Er zal wel meer achter gezeten hebben ...
Ik ben zelf nog als statutaire ontslagen, "omdat mijn levenshouding niet compatibel was met het belang van de dienst."
Oud 3 september 2011, 15:06   #38
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zoals ik in het begin van de thread al aangaf: die dag verlof voor bloedgeven vind ik onnozel en overbodig. En ik ben niet de enige ambtenaar die er zo over denkt. Misschien wel een kleine minderheid ...
Ofwel geeft men iedereen een verlofdag voor het geven van bloed, ofwel niemand, zo simpel is het.
Oud 3 september 2011, 15:07   #39
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf nog als statutaire ontslagen, "omdat mijn levenshouding niet compatibel was met het belang van de dienst."
Dan moet het al erg geweest zijn.
Oud 3 september 2011, 15:07   #40
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen toch te mogen stellen dat een verhaal over de misbruiken van de ambtenaren te maken heeft met deze draad die over de misbruiken van ambtenaren gaat.
Ah ik moest kunnen ruiken dat je verhaal - al dan niet waar - over ambtenaren ging.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be