Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2011, 15:11   #41
eno2
Banneling

Standaard

Indignados willen een referendum over grondwetswijziging dat in Parlement met 92% van de stemmen goedgekeurd is.

Dat lijkt op muggenzifterij.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:42   #42
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Dat is het niet hoor. Het parlement keurt zoveel goed waar de mensen eigenlijk niet achter staan.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:49   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Dat is het niet hoor. Het parlement keurt zoveel goed waar de mensen eigenlijk niet achter staan.
Ja, maar zelden of nooit quasi éénstemmig.

Ik vrees dat indignados en vakbonden hier op het verkeerde en in elk geval steriel spoor zitten.

(ze staken momenteel samen in Italië)

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 september 2011 om 12:50.
Oud 18 september 2011, 10:35   #44
eno2
Banneling

Standaard

Los 'indignados' de Nueva York toman Wall Street para quedarse 'durante meses'
http://www.elmundo.es/

Maandenlange bezetting van Wall Street begonnen
Oud 18 september 2011, 10:37   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Maandenlang?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 10:46   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Maandenlang?
Durante meses
Oud 18 september 2011, 11:39   #47
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
relevantie?
Er zijn mensen die het belangrijk vinden wat er gebeurd in een land met 47 miljoen mensen maar met en jeugdwerkloosheidsgraad van om en bij de 20%, en in sommige regio's zoals extremadura 70%! Als u denkt dat de rest van de wereld niet interessant is, ga dan naar een ander deel van het forum waarin u gerust kunt mee bakkeleien over staats- en andere hervormingen die er op uit zijn een land te splitsen dat al zo belachelijk klein is op de wereldkaart dat je het moet aanduiden met een speldekop.
Oud 18 september 2011, 11:41   #48
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous23 Bekijk bericht
ik was bij de eerste vergaderingen van de Spaanse studenten voor de ambassade in Brussel en bij de kampen in Sint Gillis en op het Flageyplein en alle betogingen en acties die er uit gevolgd zijn.

De beweging is meer dan interessant, ze is belangrijk. Omdat ze bestaat uit mensen die nooit eerder aan politiek hebben gedaan, omdat het gaat om mensen die evengoed links zijn als rechts, omdat het gaat om heel burgerlijke mensen die altijd geloofd hebben in het systeem en dat geloof nu kwijt zijn.

Het is geen revolutionaire beweging maar het is een beweging die een revolutionair potentieel heeft.
Maar het doel is mij onduidelijk, wat willen ze nu eigenlijk. kakelen kan iedereen, maar geen eieren leggen, wat zijn hun oplossingen. Ik wil wel luisteren, maar ik hoor niets van oplossingen. Protesteren om te protesteren is zinloos, wat is hun alternatief.
Oud 18 september 2011, 11:43   #49
eno2
Banneling

Standaard

De Indignados worden dus een internationaal ruim verspreide beweging met pre-revolutionair potentieel.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 september 2011 om 11:44.
Oud 18 september 2011, 11:46   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Maar het doel is mij onduidelijk, wat willen ze nu eigenlijk. kakelen kan iedereen, maar geen eieren leggen, wat zijn hun oplossingen. Ik wil wel luisteren, maar ik hoor niets van oplossingen. Protesteren om te protesteren is zinloos, wat is hun alternatief.
Ze brengen debatten op gang onder de getroffenen

Moeten zij soms kant en klare alternatieven hebben terwijl de politici al decennia verstek laten gaan?

Er wordt tenminste kritisch nagedacht en geageerd.
Oud 20 september 2011, 08:49   #51
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze brengen debatten op gang onder de getroffenen

Moeten zij soms kant en klare alternatieven hebben terwijl de politici al decennia verstek laten gaan?

Er wordt tenminste kritisch nagedacht en geageerd.
Geen kant- en -klare oplossingen, dat is de manier van extremisten om het simpel te houden, maar als je debatteren noemt een paar keer klagen en zagen zonder te vertellen welke richting je uit wil dan is debatteren heel simpel, mijn grootouders deden dat ook altijd.
Je moet toch op z'n minst de richting uitgeven die je wil inslaan, vb. meer of minder staat, meer of minder centralisatie, enz... Ik heb de indruk dat ze het zelf niet goed weten of dat de oprichters bang zijn dat hun eigenlijke standpunt niet gedeeld wordt door het gros van hun volgelingen.
Oud 20 september 2011, 09:22   #52
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen kant- en -klare oplossingen, dat is de manier van extremisten om het simpel te houden, maar als je debatteren noemt een paar keer klagen en zagen zonder te vertellen welke richting je uit wil dan is debatteren heel simpel, mijn grootouders deden dat ook altijd.
Je moet toch op z'n minst de richting uitgeven die je wil inslaan, vb. meer of minder staat, meer of minder centralisatie, enz... Ik heb de indruk dat ze het zelf niet goed weten of dat de oprichters bang zijn dat hun eigenlijke standpunt niet gedeeld wordt door het gros van hun volgelingen.
Ik heb de indruk dat zij in een intelligent discours bezig zijn een antwoord te formuleren op de vragen waarvoor Spanje zich ziet gesteld in zijn economische crisis. Het gaat om de rechten en plichten van de verschillende partijen in de huidige crisis. Dit buitenparlementaire debat kan een aantal goed onderbouwde standpunten opleveren waarmee de Spaanse politiek rekening zal moeten houden. Dat uw grootouders met hun debatten niets bereikt hebben is jammer, maar het zegt natuurlijk niets over de potentie van de debatten van de Indignados.

Citaat:
Zal de spontane burgerbeweging die sinds half mei tienduizenden mensen op de been heeft gebracht, erin slagen het functioneren van de Spaanse democratie te veranderen of dient ze slechts als uitlaatklep voor het ongenoegen onder jongeren? [...]
http://www.presseurop.eu/nl/content/...rtje-vloedgolf

p.s. In de debatten onderscheiden zich verschillende groeperingen met hun eigen belangen. De samenleving politiseert.

Laatst gewijzigd door Piero : 20 september 2011 om 09:32.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 12:17   #53
karo
Banneling

Standaard

https://www.indignez-vous.be/

Normaal op 8 oktober, afspraak in Brussel.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 12:26   #54
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan ik nou weten of jouw grootouders jouw minderen waren of niet in het debatteren?
Oud 20 september 2011, 13:27   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
https://www.indignez-vous.be/

Normaal op 8 oktober, afspraak in Brussel.
et pour les Flamands le même chose...

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 20 september 2011 om 13:27.
Oud 20 september 2011, 18:32   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
et pour les Flamands le même chose...
la
Oud 4 oktober 2011, 20:41   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.scoop.it/t/the-marches-to...walktobrussels

Ergens volgende week komen ze aan.

Ik zou verwachten dat de deze week alweer gerolde Vlamingen/Belgen massaal zouden mobiliseren om hen met open armen op te vangen, maar dat is niet het geval.

Ik denk dat die indignados wel zwaar teleurgesteld zullen zijn.
Oud 4 oktober 2011, 20:57   #58
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.scoop.it/t/the-marches-to...walktobrussels

Ergens volgende week komen ze aan.

Ik zou verwachten dat de deze week alweer gerolde Vlamingen/Belgen massaal zouden mobiliseren om hen met open armen op te vangen, maar dat is niet het geval.

Ik denk dat die indignados wel zwaar teleurgesteld zullen zijn.
Wanneer krijg je een Belg (of Hollander) de straat op?

Alleen voor voetbal .......
Oud 4 oktober 2011, 22:07   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://15october.net/

Het is me niet duidelijk wat die indignados precies willen doen eens ze in Broekzele aankomen, maar 15 oktober lijkt internationaal wel gepromoot te worden als datum van de actie (wat die ook mag zijn).

We zouden daar toch met enkele Vlamingen moeten zijn om de eer van dit volk een beetje hoog te houden en op zijn minst de schijn te wekken van regimekritisch denken.
Oud 5 oktober 2011, 16:00   #60
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://15october.net/

Het is me niet duidelijk wat die indignados precies willen doen eens ze in Broekzele aankomen, maar 15 oktober lijkt internationaal wel gepromoot te worden als datum van de actie (wat die ook mag zijn).

We zouden daar toch met enkele Vlamingen moeten zijn om de eer van dit volk een beetje hoog te houden en op zijn minst de schijn te wekken van regimekritisch denken.

Vanop facebook gevonden:

8 oktober komen de "verontwaardigen" na een soms wekenlange voettocht aan vanuit Spanje, Italie, Frankrijk, Duitsland... In Brussel.
Een week lang is er een actiekamp voorzien met workshops, discussies en stemmingen over de huidige economische en politieke toestand. Het sluitstuk van dit alles is een grote protestactie voor een directe democratie 15 oktober te Brussel.

Op maandag 10 oktober komt iemand in plan Z (weldadigheidsstraat 76, Leuven) toelichten wat er exact staat te gebeuren te Brussel.

Meer info vind je zoizo op:
http://www.walktobrussels.eu/ en op www.indignez-vous.be

Indien je nog wil meewerken aan de opbouw van het kamp of goede ideeen hebt voor een workshop of zo kan je altijd mailen naar: [email protected]
Hulp is altijd welkom

Hopelijk tot dan

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be