![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
Indignados willen een referendum over grondwetswijziging dat in Parlement met 92% van de stemmen goedgekeurd is.
Dat lijkt op muggenzifterij. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Parlementslid
|
Dat is het niet hoor. Het parlement keurt zoveel goed waar de mensen eigenlijk niet achter staan.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vrees dat indignados en vakbonden hier op het verkeerde en in elk geval steriel spoor zitten. (ze staken momenteel samen in Italië) Laatst gewijzigd door eno2 : 7 september 2011 om 12:50. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
Los 'indignados' de Nueva York toman Wall Street para quedarse 'durante meses'
http://www.elmundo.es/ Maandenlange bezetting van Wall Street begonnen |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maandenlang?
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Burgemeester
|
Er zijn mensen die het belangrijk vinden wat er gebeurd in een land met 47 miljoen mensen maar met en jeugdwerkloosheidsgraad van om en bij de 20%, en in sommige regio's zoals extremadura 70%! Als u denkt dat de rest van de wereld niet interessant is, ga dan naar een ander deel van het forum waarin u gerust kunt mee bakkeleien over staats- en andere hervormingen die er op uit zijn een land te splitsen dat al zo belachelijk klein is op de wereldkaart dat je het moet aanduiden met een speldekop.
|
|
|
#48 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
#49 |
|
Banneling
|
De Indignados worden dus een internationaal ruim verspreide beweging met pre-revolutionair potentieel.
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 september 2011 om 11:44. |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Moeten zij soms kant en klare alternatieven hebben terwijl de politici al decennia verstek laten gaan? Er wordt tenminste kritisch nagedacht en geageerd. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Je moet toch op z'n minst de richting uitgeven die je wil inslaan, vb. meer of minder staat, meer of minder centralisatie, enz... Ik heb de indruk dat ze het zelf niet goed weten of dat de oprichters bang zijn dat hun eigenlijke standpunt niet gedeeld wordt door het gros van hun volgelingen.
|
|
|
|
#52 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
p.s. In de debatten onderscheiden zich verschillende groeperingen met hun eigen belangen. De samenleving politiseert. Laatst gewijzigd door Piero : 20 september 2011 om 09:32. |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pelgrim : 20 september 2011 om 13:27. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.scoop.it/t/the-marches-to...walktobrussels
Ergens volgende week komen ze aan. Ik zou verwachten dat de deze week alweer gerolde Vlamingen/Belgen massaal zouden mobiliseren om hen met open armen op te vangen, maar dat is niet het geval. Ik denk dat die indignados wel zwaar teleurgesteld zullen zijn. |
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Alleen voor voetbal .......
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://15october.net/
Het is me niet duidelijk wat die indignados precies willen doen eens ze in Broekzele aankomen, maar 15 oktober lijkt internationaal wel gepromoot te worden als datum van de actie (wat die ook mag zijn). We zouden daar toch met enkele Vlamingen moeten zijn om de eer van dit volk een beetje hoog te houden en op zijn minst de schijn te wekken van regimekritisch denken. |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Minister
|
Citaat:
Vanop facebook gevonden: 8 oktober komen de "verontwaardigen" na een soms wekenlange voettocht aan vanuit Spanje, Italie, Frankrijk, Duitsland... In Brussel. Een week lang is er een actiekamp voorzien met workshops, discussies en stemmingen over de huidige economische en politieke toestand. Het sluitstuk van dit alles is een grote protestactie voor een directe democratie 15 oktober te Brussel. Op maandag 10 oktober komt iemand in plan Z (weldadigheidsstraat 76, Leuven) toelichten wat er exact staat te gebeuren te Brussel. Meer info vind je zoizo op: http://www.walktobrussels.eu/ en op www.indignez-vous.be Indien je nog wil meewerken aan de opbouw van het kamp of goede ideeen hebt voor een workshop of zo kan je altijd mailen naar: [email protected] Hulp is altijd welkom Hopelijk tot dan
|
|