Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2011, 20:23   #1101
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hier komen ze dan, zonder enige twijfel zeer relevant op een politiek forum, de vlekjes die op groene vlinders kunnen zitten:

By the way, beetje kunnen slapen ondertussen ?
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 20:23   #1102
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Heb je niks met een beetje meer tet? Dan kan ik je misschien verder helpen.

Op deze foto's is er in ieder geval niet veel te zien.
Hoe?

Wat denk je dat die bruin/rode puntjes op dat platte oppervlak zijn?

Oud 29 oktober 2011, 20:30   #1103
Isa412
Vreemdeling

Standaard

eeuh Sorry aan Mam gericht
Het is de allereerste keer dat ik hier iets schrijf heb me juist daarseffens geregistreerd, dus ik weet niet waarover je het hebt.
Spijt me als jullie last van iemand hebben en me voor die persoon aanzien.
Dat is dan wel degelijk een vergissing hoor.
Maar als ik hier iets misplaatst heb gezet sorry daarvoor het was niet de bedoeling.
Isa412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 20:33   #1104
Isa412
Vreemdeling

Standaard

eno

sorry inderdaad, deze wel denk ik
http://www.blogger.com/comment.g?blo...=1319916218780
Isa412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 20:34   #1105
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht

By the way, beetje kunnen slapen ondertussen ?
Ja, vannacht heel goed.

Meer coma liggen dan slapen denk ik, maar ogen dicht en bewusteloos is slapen dus.
Nu opnieuw doodmoe.

Oververmoeidheid, chronische insomnia, serenase waarvan ik heel veel bijwerkingen kreeg, ... tot wat het kan leiden hé.
Dat misschien in combinatie met milieugerelateerde onzin, veel koude die mijn spieren zo gespannen als bogen maakt, ... een hevige blaasontsteking die niet meer is geweest en de gewone altijd aanwezige milieugerelateerde klachten (gezwollen neusslijmvliezen/verstopte neus, geïrriteerde keel en ogen, droge hoest door de luchtirritatie) en je hebt genoeg?

Die vlekjes zijn dan milieu-gerelateerd.

Afval verbranden = dioxine, fijnstof, zware metalen, PAK's, ... dat is wat ik op dit moment zoals iedere avond inadem. Ik iets meer dan mijn huisgenoten nog want ik zit altijd vlakbij het schuifraam (vuile lucht komt binnen via raam en deuropeningen, al zijn ze dicht), plus dit gaat veel open en dicht daar mijn familie zo vriendelijk is dit als deur te gebruiken. De stank/vervuiling komt dus in vol ornaat binnen.
Mijn slaapkamerraam ligt ook aan de verkeerde kant van het huis (test al gedaan, die stinkt effectief het meeste).

Sproeistoffen = pesticide en herbicide

Hoogspanningsmast = ? mogelijk kanker vanaf een bepaalde drempel maar wat onder die drempel? Niets? Lijkt me straf ...

Vlakbij grote en altijd heel drukke verbindingsweg ... plus recent ook sluipweg langs deur omdat weg 1 overbelast is ...

Citaat:
Logisch, want de stoffen die vrijkomen zijn erg schadelijk zowel voor het milieu als voor de gezondheid. Bovendien zadel je je buren op met ernstige geur- en rookhinder.
Citaat:
Zo tonen recente metingen aan dat de dioxine-uitstoot bij verbranding van afval in open lucht tot 5000 maal hoger kan oplopen dan in een huisvuilverbrandingsinstallatie. Ook de verbranding van eerder onschuldig ogend tuinafval zoals snoeihout en bladeren blijkt aanzienlijke concentraties aan dioxines, stof en PAK’s (polycyclische aromatische koolwaterstoffen) te veroorzaken.
Citaat:
Ze stapelen zich op in je lichaam. Beide stoffen hebben uiteenlopende schadelijke effecten op de gezondheid (kanker, verstoring afweersysteem, effect op hormonen, …) Fijn stof kan op korte termijn bestaande gezondheidsproblemen als luchtwegeninfecties en astma verergeren. Bij langdurige blootstelling kan fijn stof leiden tot astma of chronische bronchitis, met benauwdheid, piepende ademhaling en hoesten als gevolg.
Citaat:
De verbranding van ( tuin ) afval in open lucht tast de milieu - en leefkwaliteit van de woonomgeving ernstig aan. De schadelijke stoffen die vrijkomen bij particuliere afvalverbranding zijn dioxines, PAK's, fijn stof en zware metalen.
De mens neemt PAK's en dioxines hoofdzakelijk op via de voeding. PAK's kunnen kanker veroorzaken in het spijsverteringsstelsel en in de longen. Sinds kort worden ze er ook van verdacht de hormoonhuishouding te verstoren en invloed te hebben op de voortplanting en het afweersysteem. De verbranding van afval is dus strikt verboden zonder milieuvergunning. Het is uiterst noodzakelijk dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt.

De beschermingsmaatregelen die onze buurt in principe moet nemen vanwege de zware industriezone hier 100m vandaan, weigert mijn moeder ook te nemen (lees: geen groenten uit eigen tuin, eten afdekken, om de twee dagen stofvegen, stof vermijden ten alle tijde, huis niet laten "luchten" bij mist, ...).

Maar wij hebben dus het genoegen de zware industriezone + de zogenaamde "particulieren-vervuiling" te hebben. En die idioten stoken zelfs bij dit weer ...

Voor dit probleem ben ik al jaren allerlei organisaties aan het aanschrijven, maar het is dus hopeloos ... Dan heb ik het vooral over het stookgedrag van mijn buren.
Zucht, kon ik maar ergens gaan wonen waar ik wilde. Mijn moeder is zich hier momenteel halfgaar aan het hoesten en ik zelf heb de "stooksmaak" in mijn mond plus mijn neus zit al toe... dit door je mond inademen is natuurlijk helemaal toe te juichen.
Soit, ik was 12 toen we hier kwamen wonen. Ik schommelde altijd in de tuin. Net op die plek kwam de rookpluim altijd voorbij...ik herinner me nog dat ik het als kind niet had op die stank...
Trouwens iedereen die hier op bezoek komt, ruikt het en klaagt erover.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 oktober 2011 om 20:40.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 20:39   #1106
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isa412 Bekijk bericht
eno

sorry inderdaad, deze wel denk ik
http://www.blogger.com/comment.g?blo...=1319916218780
Kuifje is internationaal onuitspreekbaar. Waar gaat het verder over?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 20:39   #1107
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duidelijk psychiatrisch geval, niet?
Hoogbegaafde hypochonder ?

Google afbeeldingen draait hier overuren, als ik iets ( significant ) vind dat er enigszins op lijkt, dan hoor je 't direct.
Oud 29 oktober 2011, 20:48   #1108
Groentje-18

Standaard

Euh shit:

Volledig gaand voor de vervuilingshypothese (ik moet zeker niet zeggen dat mijn lichaam weigert te slapen als het 's nachts continu moet haasten, keel schrapen, slijm slikken, ultradroge en heel vies smakende mond door met mond open slapen omdat neus dicht zit, het textiel dat enorm stinkt, ...) heb ik zelf al een match:

http://www.healthgolb.com/skin/cell-...llergy-health/ Dit lijkt sprekend op mijn rug, na het doortrekken van die bolletjes ...

Nikkel is wat hier in Genk overmatig aanwezig is en waar ik ook allergisch voor ben (oorbellen -> ellende).

Huidgriep?!?!

http://www.huidarts.com/cgi-bin/pati...fid=1026194581

Maar dat van die grote rode vlek en die dennenboom, ik denk niet dat dat klopt. De pijnen, ook afwezig (terwijl bij mij: aanwezig).
Oud 29 oktober 2011, 21:02   #1109
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe?

Wat denk je dat die bruin/rode puntjes op dat platte oppervlak zijn?

Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 21:09   #1110
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hoogbegaafde hypochonder ?

Google afbeeldingen draait hier overuren, als ik iets ( significant ) vind dat er enigszins op lijkt, dan hoor je 't direct.
Het eerste is alvast een familiekwaal.

Maar luiheid is dat ook.

Enorm bedankt voor je hulp!

Ik moet zeggen, de eczeemachtige vlekken die in mijn nek zaten, waren duidelijk anders dan die verspreide puntjes die dus eerst en vooral in verticale lijnen op mijn lichaam voorkwamen, toch wat betreft armen en benen.

De witte puntjes/vlekjes op mijn arm, geen idee wat die mogen betekenen... Al een half jaar �* jaar geleden merkte ik voor het eerst kleine witte vlekjes op mijn armen op. Mijn velletje is altijd bleek geweest, maar in de zon wordt het bruin (op den duur). Op die plekken lijkt het alsof er geen zon heeft gezeten. Het lijkt dus alsof er geen pigment aanwezig is. Ik heb me er toen wat vragen rond gesteld, maar ben er nooit mee naar een dokter geweest.

Nu is mijn hele rug dus met zo van die witte vlekken.
Maar hetgeen in mijn hals/nek stond en wat ik voor het eerst zag in ziekenhuis nummer één omdat ik toevallig jeuk had in mijn nek toen ik voor de spiegel stond, is rond mijn nek getrokken, ik heb het in ieder geval achteraan gezien en aan beide zijkanten, het waren veel bolletjes bij mekaar. Het was contact-eczeemachtig, maar niet heel hetzelfde... vooral omdat het rondtrok. Letterlijk rond mijn nek/hals trok dus.
---> Misschien toch zona of gordelroos?? Als kind heb ik dat nogal eens gehad. Ik dacht dat dit zich heel anders uitte maar ...
(Als ik deze foto's bekijk, dan kloppen die prentjes onder "evolutie" wel met sommige vlekken die ik had gezien, vooral dan dat puntje in het midden http://www.gordelroos.net/symptomen.html ). Sommige vlekjes lieten ook effectief "roofjes ter grootte van de punt van een naald" na, en sommige vlekjes lijken een "donker puntje" te hebben in het midden.

Ook vreemd is dat sommige vlekken relatief snel wegtrekken (die "zona-achtige grotere vlekken in de hals) ongeveer een week. Die rijtjes op mijn bovendijbeen waarvan één vlek relatief groot en beter te zien is dan de anderen, staan er nu toch al een week of drie.

Maar dat "zona of eczeem-achtige" in de hals was dus iets heel anders dan de in lijnen staande of verspreide vlekjes die je nu op mijn benen ziet, die relatief ver van mekaar staan. (In het begin waren het overigens twee lijnen, die op mijn bovendijbeen links, en die op mijn onderbeen rechts, nu zijn het er meer en meer geworden en verspreid, vooral op mijn linkerbeen staan ze volledig verspreid
Misschien moet ik eens een blog maken en daar medici naartoe lokken ofzo.
Nu ben ik er precies meer van overtuigd dat er toch echt iets loos is ...
Oud 29 oktober 2011, 21:12   #1111
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Eén op vijf mensen met gordelroos ontwikkelen een aandoening die gekend is als post-herpetische neuralgie. Post-herpetische neuralgie betekent letterlijk zenuwpijn na herpes. Mensen met deze aandoening blijven pijn hebben op de plaats van de letsels die door gordelroos veroorzaakt werden tot maanden na het verdwijnen van de letsels.

Bij postherpetische neuralgie werden zenuwvezels beschadigd door het virus. Deze zenuwvezels zenden zelfs bij de minste aanraking overdreven pijn boodschappen van de huid naar de hersenen. In de meest erge gevallen kan zelfs een zachte bries of de aanraking van kleding op de huid de ergste pijnen veroorzaken.

De pijn kan soms zo hevig zijn dat patiënten in een depressie komen.

Medicatie tegen de pijn, antidepressiva of sommige medicijnen die normaal gebruikt worden tegen epileptische aanvallen, kunnen de pijn helpen bestrijden.

In erge gevallen kan men de aangetaste zenuw verdoven.

Zona kan ook tot andere complicaties lijden, zoals encephalitis (ontsteking aan de hersenen) en andere neurologische aandoeningen.

Indien gordelroos optreedt thv het gezicht kunnen gehoorproblemen, gedeeltelijke verlamming en blindheid voorkomen.

Ach zo ...

Dat vetgedrukte is zeer herkenbaar wat rug, hals, nek en bovenkant borst betreft ... Normaal is een aanraking daar niet onprettig, nu een hel ...

Maar dan is nog de vraag, wat zijn de andere pijnen die duidelijk van binnen komen ...
En wat is de rest?
Oud 29 oktober 2011, 21:21   #1112
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Aangezien jullie goed bezig zijn. Aan de forumdokters:

Hoe zou het komen dat men ondraaglijke kniepijn heeft als het ietske te koud wordt? Reuma ofzo?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 oktober 2011 om 21:22.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 21:22   #1113
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je dan wel? Je schrijft dat het zeker niet aan vervuiling kan liggen, want dat er dan nog andere mensen in haar buurt zouden moeten ziek zijn. Ik betwist dat, want het zou best kunnen dat groentje om de een of andere reden gevoeliger is aan bepaalde stoffen in haar omgeving.

Ja, dat zou ze kunnen doen. Als het advies van dokters niet meer volstaat en de forummers er ook niet meer uitraken, dan kan ze het altijd nog aan de kassierster van de Delhaize vragen. Wat moet ze precies gaan vragen? Wie zegt er dat ze nu agressieve zepen gebruikt? Of dat die überhaupt iets te maken hebben met haar problemen?

En ik zeg dat dat nergens goed voor is. Er zijn genoeg andere zaken die geod zijn om te vervetten en die niet vochtafdrijvend zijn.

Voil�*, groentje, je online-artsen zijn het oneens. Wat nu?

Mmm... ik kan me vinden in de redenering die jij maakt. Mijn huisgenoten beweren geen last te hebben van de rookhinder. Ze hoesten en schrapen hun keel wel en verbruiken heel veel munt. Maar ze voelen het niet zeggen ze, of ze linken het althans niet met ...
Ik voel echter wel degelijke een continue irritatie. Hoe hoger de geurconcentratie, hoe hoger de irritatie (geurconcentratie stijgt 's nachts, en is zelfs 's ochtends nog in zeer hoge concentratie aanwezig, om dan iets te milderen rond 9 uur, maar dan worden de allesbranders alweer opnieuw aangestoken...).

Mijn buren, in een straal van 500m ahum ... geval met onbekende lichamelijke klachten, fibromialgie achter mij, twee gezinnen zijn pas nieuw (anderen zijn verhuisd, waarvan één met chronische nierproblematiek), buurjongen <10 is kaal, buurmannen allemaal prematuur verouderd (lees: kalend), rest van de gezinnen onbekend, maar heel veel mensen staan op de ziekenkas, andere kant uitgezaaide kankers, borst en hersenen, al jarenlang vegetatief ...
een straat verder twee doden door botkanker, max. leeftijd = 18 + één vrouw, altijd gezondheidsklachten, naar een verzorgingstehuis op haar zowat 35e.

Damn zeg als ik er zo over nadenk... Ik ken weinig gezinnen waarbij iedereen gezond is. Is dat normaal?

Wat geweten is over in en rond Genk-Zuid is dat er verhoogde kans op huiduitslagen , longaandoeningen allerhande (van onschuldig over mild tot zeer ernstig), hormonale verstoringen, parkinson-achtige verschijnselen en uiteraard kanker.
Er is sprake van dat in bepaalde straten alle vrouwen schildklierkanker hebben. Of heelder groepen darm- of borstkanker. Maar hoe dat precies zit.
Ik ken ook een straat met twee buurjongens met beide leukemie...

Waarschijnlijk is het ook zeer belangrijk om een heel goed immuunsysteem te hebben daar het continu op de proef gesteld wordt door de vervuiling. Door alle ziektes die ik al heb gehad en alle medicatie die ik daarvoor heb moeten gebruiken (antibiotica, cortisone, ...) is het mijne allicht sowieso aangetast.

Citaat:
Allemaal samen een pintje gaan drinken ?

Dan krijgen we msschn eindelijk die vlekken bulten en puntjes n keer te zien
LOL. Waarschijnlijk was ik op dat moment effectief foto's aan het maken! Maar ik zie nu pas deze post.
Telepathie?
Oud 29 oktober 2011, 21:40   #1114
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Hoe zou het komen dat men ondraaglijke kniepijn heeft als het ietske te koud wordt? Reuma ofzo?
Gewoon de ouderdom.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 21:43   #1115
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon de ouderdom.
Kan niet. Ik had dat ook al als tiener. Zo oud was ik toen niet (en nu nog altijd niet).
Oud 29 oktober 2011, 21:55   #1116
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Je hebt dat echt enkel bij koude? Of ook bij bewegingen?
Altijd al een gevoelige plek geweest, of iets dat je echt uitsluitend opmerkt bij koude?

En wat is te koud?

Het enige wat ik weet is dat koude kan leiden tot het samentrekken van spieren en het je lichaam in het algemeen gevoeliger maakt op de één of andere manier (zeer koude tenen en iemand die er per ongeluk op trapt -> heel veel pijn).

Reumatische pijn wordt ook vooral heviger bij (op komst zijnde) vochtiger weer dacht ik?

Als je op reis bent in een warm en droog land: geen klachten?
Oud 29 oktober 2011, 21:57   #1117
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, vannacht heel goed.

Citaat:
postherpetische neuralgie
Ben beetje aan 't rondlezen daarover ...

Al bij al niet zo'n gekke theorie : http://www.tlichtpuntje.be/info/pati...lders/zona.pdf

Wel atypisch dan, normaal bij veel oudere mensen, en veel zichtbaarder.
En zou zich moeten beperken tot 1 lichaamshelft ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 29 oktober 2011 om 22:13.
Oud 29 oktober 2011, 21:58   #1118
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan beide knieën ?
Oud 29 oktober 2011, 22:00   #1119
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan beide knieën ?
Aan één knie (voorlopig) , maar bij mij is het slijtage.

Twee dagen training verloren deze maand omdat ik mijn rechterknie niet kon plooien.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 oktober 2011 om 22:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2011, 22:03   #1120
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

ik erger mij aan de mensen die verwachten dat ge om een bepaald uur genoeg gedronken hebt om in uw bed te kruipen, terwijl ge denkt: wel kruip dan in uw bed, he, en laat mij gerust, ik wil nog verder drinken
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be