Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2011, 11:32   #221
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Waarom blijf jij dan over die zogenaamde demagogie van het VB zagen als het daar niet over gaat?

De informatie over de mensen die meewerken aan die uitzendingen is gewoon afkomstig van de VRT.
Dat de namen van de mensen die nu meewerken aan die uitzendingen al eerder negatief in het nieuws zijn geweest i.v.m. onfrisse islamitische praktijken, en dat die namen bij politie en veiligheidsdiensten meer dan bekend zijn, in negatieve zin welteverstaan, kun je het VB moeilijk verwijten he. Het enige wat het VB doet, is het volk vertellen dat moslims met een verwerpelijk gedachtegoed op kosten van de belastingbetaler propaganda mogen maken en een hele dikke vinger in de pap hebben bij het bepalen van de inhoud van de programma's.

Je laat Tomas B. en Joeri V.d.P. van BBET, je weet wel, uit dat andere topic waar jij mensen vanwege hun gedachtegoed wil laten vervolgen, toch ook niet op kosten van de belastingbetaler de redactie leiden van een levensbeschouwelijk programma? Dan zou jij ook op je achterste benen staan en veel kabaal maken. Waarom dan wel Said El Kaouakibi en Farid Zahnoun die een minstens zo verwerpelijk gedachtegoed aanhangen?

Ik hoef Alice helemaal niet duidelijk te maken wat ik hierboven schreef, want met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet Alice dat zelf ook wel.
Inderdaad, ik weet dat en met mij veel anderen, Sjok zou u mogen bedanken dat u haar huiswerk gemaakt heeft...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2011, 14:39   #222
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
vrijheid van meningsuiting,

of geldt dat alleen maar voor autochtonen?
Dat zou misschien niet slecht zijn! Vooral als het gaat om vreemde lieden die denken dat de vrijheid van meningsuiting, de godsdienstvrijheid, de rechten van de mens en tutti quanti werden uitgevonden om hen de kans te geven "in alle vrijheid' het in een ander land te gaan verpesten! En voor hetzelfde gedoe zouden ze in hun eigen oorspronglanden ergens in een gevangenis liggen rotten...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 13:22   #223
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Terwijl men hier openlijk aan moslimproselitisme kan doen met overheidssteun, worden in moslimlanden andersdenkenden en andersgelovigen onderdrukt, gediscrimineerd, vervolgd en zelfs vermoord in landen met een moslimmeerderheid en wordt er alles aan gedaan opdat een andere religie dan islam er geen voet aan de grond kan krijgen.
Wie overstapt naar de islam, is verblind door een dubbelzinnig discours dat de waarheid verbloemt van een obscure ideologie.
Ooit zullen moslims en bekeerlingen inzien dat ze verkeerd zijn en het LICHTzien van Christus. Bovendien kent de islam geen vrijheid: afvalligheid en bekering tot een andere religie zijn verboden en worden bestraft. Wie moslim is zit in een mentale 'gevangenis' en kan niet vrij kiezen: er is geen geloofsvrijheid.
Afvalligheid wordt bestraft met de dood, volgens de profeet: in de hadith staat immers dat Mohammed heeft gezegd: "hij die zijn godsdienst verandert, doodt hem'. In de koran zijn vele verzen waarin staat dat op 'afvalligheid een pijnlijke bestraffing staat'. Deze koranregels worden letterlijk toegepast in moslimlanden: bekering, christen worden en evangelisering zijn verboden. Islam kent geen wederkerigheid, maar eist voor zich alle rechten en voorrechten op die het anderen niet gunt.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 13:30   #224
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Nergens kon ik dit op het forum vinden, misschien vergis ik me, maar ik heb het nog niet gevonden, daarom;

Moslims vanaf 18 september met eigen uitzendingen op VRT
De Moslim Televisie en Radio Omroep (MTRO) start op 18 september zijn uitzendingen op Eén. De Omroep werd op 1 januari erkend als levensbeschouwelijke organisatie, maar moest lang wachten op duidelijkheid over de subsidies.

Reportage over Ramadan
"Op zondag 18 september om 9.45 uur, net voor 'De Zevende Dag', hebben we onze eerste uitzending", zegt Mohamed Achaibi, woordvoerder voor de Nederlandstalige tak van de Moslimexecutieve in België. "We zijn al volop aan het filmen. Het worden twee reportages, een over de Ramadan en een rond de erkenning van de Islam in België in de jaren zeventig."

In januari werd de MTRO erkend als een zogenaamde 'derde'. De andere derden moesten licht inleveren, zodat de MTRO per jaar vier uur op tv en zeven uur op de radio kan uitzenden.

Ook op radio 1
"De radio-uitzendingen starten op 30 september", aldus Achaibi. "We hebben ervoor gekozen om op vrijdag op antenne te gaan, telkens een 25-tal minuten na het nieuws van 20 uur op Radio 1."

De MTRO krijgt voor zijn activiteiten een subsidie van 117.964,50 euro per jaar.

Er zijn nu zes levensbeschouwelijke verenigingen die uitzendingen door derden mogen verzorgen op de VRT. Het gaat om een katholieke, een vrijzinnige, een orthodoxe, een protestantse, een joodse en nu dus ook een islamitische omroepvereniging.

Het radioprogramma van de Protestantse Omroep wordt het best beluisterd, met een gemiddeld bereik van 52.134. Op tv spant de Orthodoxe Omroep de kroon met gemiddeld 39.532 kijkers. (belga/lb)

Goede zaak, of niet?
Hier in Nederland had je twee moslimomroepen die elkaar het licht in de ogen niet gunde.
Beiden zijn opgeheven dacht ik.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2011, 22:57   #225
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ja maar pas nadat ze alle subsidies hadden verbrast aan advocaten en rechtszaken tegen elkaar en directeur salarissen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 23:36   #226
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Terwijl hier openlijk aan moslimproselitisme wordt gedaan met steun van de overheid en met ons belastingsgeld, worden christenen in Europa, meer bepaald Groot-brittannië, steeds meer gediscrimineerd en krijgen christenen een proces aan hun been als ze in het openbaar een kruisje dragen.

Man riskeert ontslag voor kruisje in bedrijfsvoertuig
Bron: HLN, 17 april 2011

De poster van Che Guevara in zijn kantoor is geen probleem maar het
kruisje in zijn bedrijfscamionette is not done. Colin Atikson riskeert dan ook
ontslag als hij het geloofssymbool niet verwijdert. De Brit die al vijftien jaar
voor een huisvestingsmaatschappij werkt, weigert om het kruisje weg te halen.
"De manier waarop gelovigen in dit land behandeld worden is duivels maar ik
blijf vechten voor mijn geloof en dus laat ik het kruisje in mijn bestelwagen
hangen", zweert Atkinson.

De man rijdt in de camionette rond met een
kruisje vervaardigd van geweven palmtakjes. Het kruisje is bevestigd aan het
raam bij het dashboard. Niemand maakte er ooit een opmerking over tot een jaar
geleden zijn bazen hem meedeelden dat hij het kleinood moest verwijderen. De
directie van de huisvestingsmaatschappij in West Yorkshire- de vijfde grootste
in Engeland- wil dat hij het kruisje weghaalt omdat het aanstootgevend kan zijn
voor atheïsten of andersgelovigen. Bovendien kan het ook de suggestie opwekken
dat de huisvestingsmaatschappij een katholieke organisatie is.

"Geloof belangrijker dan job"
Volgens de
vakbondsvertegenwoordiger van Atikson moet de man volgende maand voor de
disciplinaire commissie verschijnen op beschuldiging van wangedrag en riskeert
hij zijn job en dat is opmerkelijk omdat de maatschappij wel de rechten van
homo's verdedigt, schrijft Daily Mail. Atkison zegt dan ook dat hij niet met
hetzelfde respect behandeld wordt. "Ik heb in mijnen gewerkt en was soldaat in
Noord-Ierland maar nooit heb ik zoveel stress gehad als tijdens de voorbije
maanden. De manier waarop christenen in dit land behandeld worden is duivels,
het is een vorm van politieke correctheid tot in het absurde. Ik blijf vechten
voor het uiten van mijn geloof en als ze me willen ontslaan dan doen ze maar.
Mijn geloof is me meer waard dan mijn job", aldus de elektricien.

Controversiële wet
De strijd van Atikson is de
zoveelste in een rijtje van incidenten waarbij ook andere christenen beweren dat
ze hun geloof niet meer op een vrije manier kunnen beleven als gevolg van
nieuwe, controversiële 'gelijkheidswetten'. De huisvestingsmaatschappij wordt nu
beschuldigd van een gebrek aan tolerantie in een periode waarin miljoenen
christenen de Goede Week vieren.

Poster
Che
Opmerkelijk is wel dat de huisvestingsmaatschappij geen
problemen heeft met de poster van Che Guevara in het kantoor van Atikson in
Castleford. Collega's en bezoekers kunnen niet naast de poster kijken, schrijft
Daily Mail. Jarenlang kon hij ook ongestoord rondrijden met het kruisje tot zijn kruistocht voor het behoud ervan vorig jaar begon. De Brit vroeg zich af waarom hij plots het symbool van zijn geloofsovertuiging moest verwijderen. Hij
vermoedt dat zijn oversten hem alleen maar willen pesten want naar eigen zeggen nam niemand aanstoot aan het kruisje in de camionette. Volgens de
huisvestingsmaatschappij weigert hij hardnekkig om gehoor te geven aan het
"redelijke verzoek tot verwijdering van het kruisje". De maatschappij wijst er
ook op dat het om een officieel voertuig gaat dat zichtbaar is voor het publiek.

Deel identiteit
De 64-jarige Engelsman zegt nog dat
hij nooit iemand zijn geloofsovertuiging opgedrongen heeft. "Ik rij er al jaren
mee rond. Mensen hebben al genoeg kansen gekregen om me vragen te stellen.
Alleen heeft niemand het ooit gedaan. Als ze het zouden doen dan zou ik twee minuten van hun kostbare tijd vragen en dan zou ik hen uitleggen waarom ik het kruisje in de bestelwagen heb maar nooit heb ik vragen, opmerking of klachten
gekregen." Al twintig jaar lang heeft een kruisje bij zich. "Ik ben maar een
gewone jongen en heb vele vrienden die ook een ander geloof beleiden. Christenen worden gevraagd om hun geloof ook in het openbaar te beleiden en ik gehoorzaam die vraag op mijn manier met een kruisje in de wagen. Het brengt me niet alleen vrede maar het geeft me ook kracht. Het is een belangrijk deel van mijn
identiteit geworden en ik kan dat niet zomaar verbergen", besluit hij. (vsv)

(zie ook opendoors.nl)
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 00:18   #227
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Man riskeert ontslag voor kruisje in bedrijfsvoertuig
Blijkbaar is het geloof belangrijker dan zijn job. Hopelijk krijgt die geen dop.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 10:55   #228
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Maar van wie mogen ze, van mij hoeven de katholieken alleszins geen uitzendingen te krijgen, de moslims evenmin.
Wat is uw probleem met religie? En waarom wil je de katholieke wortels van Vlaanderen uitroeien?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 11:30   #229
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat is uw probleem met religie? En waarom wil je de katholieke wortels van Vlaanderen uitroeien?
Dus geen zendtijd van publieke omroep is het uitroeien van culturele wortels? Denk het niet hoor...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 15:27   #230
licht
Vreemdeling

Standaard

Kris Peters heeft zich alvast als een onderworpen dhimmi opgeworpen....weet hij echt niet beter...Hoe onwetend en naief kan men toch zijn, daar in de Wetstraat.....
licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be