Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2012, 17:28   #21
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Maar ik heb een grote bedenking bij het woord economie en of alle jobs en handel die in het gigantische woord economie vervat zitten , weldegelijk bijdragen tot onze welvaard .

en stel dat er in de economie handels zijn die men aan de active kant en andere aan de pasive kant kan zetten en dit idem voor jobs , moet die balans dan niet in evenwicht zijn ?
Mag ik dan stellen dat er momenteel te veel handel en jobs zijn die enkel gericht zijn om kartonnen dozen open te snijden met een Stanly mes.
Hoe terecht en actueel!

Citaat:
‘Een op de drie winkels verdwijnt’
Uitgegeven: 4 januari 2012 12:00
AMSTERDAM – Een op de drie winkels zal binnen vier jaar verdwijnen. Dat stelt Cor Molenaar, hoogleraar e-marketing aan de Erasmus Universiteit en auteur van het boek Het einde van winkels.
© NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

Kledingzaak Primark, maar ook de winkels in de PC Hooftstraat, hebben het druk. “De onderkant en de bovenkant van de markt draaien goed. De rest is in de gevarenzone.”

Niet alleen de crisis, maar vooral het veranderde koopgedrag zorgt voor leegstand in winkelstraten en winkelcentra. Het online shoppen neemt steeds grotere vormen aan en dat gaat ten koste van fysieke winkels.

“Momenteel staat twee miljoen vierkante meter leeg, dat zal toenemen tot 8 miljoen vierkante meter in 2015”, aldus Cor Molenaar die meerdere boeken aan het onderwerp gewijd heeft.
1 op de 10 kantoren staat leeg dus als we al dat kapitaal nog eens gaan afwaarderen dan gaan er nog wat pensioenen in rook op. Ik geloof dat niet meer dan 1 op de vijf banen nog iets doet met productie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 17:41   #22
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Ik deed ook ooit zo'n Stanleymes-jobke als vacantiejob tijdens mijn studententijd. Invoerder van speelgoed
Openen, in rekken leggen, later met een bestelbon andere cartons vullen en toekleven. Slecht betaald dom werk maar toch één collega die me een goede herinnering liet, een Italiaanse 50+er, geweldig sympathieke man. Omwille van die man heb ik geen spijt dat ik 't deed.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 januari 2012 om 17:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 01:09   #23
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik deed ook ooit zo'n Stanleymes-jobke als vacantiejob tijdens mijn studententijd. Invoerder van speelgoed
Openen, in rekken leggen, later met een bestelbon andere cartons vullen en toekleven. Slecht betaald dom werk maar toch één collega die me een goede herinnering liet, een Italiaanse 50+er, geweldig sympathieke man. Omwille van die man heb ik geen spijt dat ik 't deed.
Natuurlijk moet je daar geen spijt van hebben . het leven is er om ervaring en levenskennis op te doen . en mogelijk begrijpt u wat ik bedoel .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 01:23   #24
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hoe terecht en actueel!



1 op de 10 kantoren staat leeg dus als we al dat kapitaal nog eens gaan afwaarderen dan gaan er nog wat pensioenen in rook op. Ik geloof dat niet meer dan 1 op de vijf banen nog iets doet met productie.
En denkt U dat dat haalbaar is . als ik rondkijk dan den ik dat we eerder zo snel mogelijk terug echt aan de slag moeten om onze welvaard te kunnen handhaven .

1 Meer en meer importeren en minder exporteren maakt onze staat alleen maar armer en het geld stroomt naar buiten .
2 de intelectuele kennis om iets te bouwen gaat verloren en het intelectueel geluk en voldoening dat men put uit iets produceren gaat eveneens verloren .
3Als we rondom ons kijken in de wereld staan we eigenlijk voor de uitdaging om voor 7 miljard medemensen een comfortabele woning met sanitair comfort eb respect voor milieu en waterhuishouding te bouwen en dat zullen we vanop kantoor niet oplossen . wie zich niet achter dat idee schaart zal economisch uit den boot vallen .
4 als je een kantoorjobje wil doen ga dan in een wereld stad wonen . met een druk op de knop zit je werk aan de andere kant van de wereld en hier sta je uren in de file , in singaore - Hong -Kong en andere steekt men ondergronds de straat over en je bent op je werk .Kantoorbanen zullen veel sneller dan industrie overgeplaatst worden naar goedkope landen .Binnen kort ontvang je uw belgacom of electrabel factuur uit India par mail . daar gaat je kantoorbaantje .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 02:39   #25
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik deed ook ooit zo'n Stanleymes-jobke als vacantiejob tijdens mijn studententijd. Invoerder van speelgoed
Openen, in rekken leggen, later met een bestelbon andere cartons vullen en toekleven. Slecht betaald dom werk maar toch één collega die me een goede herinnering liet, een Italiaanse 50+er, geweldig sympathieke man. Omwille van die man heb ik geen spijt dat ik 't deed.
Probleem met die "domme" jobs is dat ze inderdaad onderbetaald zijn. Vroeger en nu. Met zulke jobs kun je met moeite overleven, zeker vandag de dag waarin alles nog duurder is dan voordien en de kloof tussen de standaard lonen en de levensduurte groter is dan vroeger.

Langs de andere kant stel ik me soms ook de vraag wat is "domme" of "afstompende" job? Vaak is het dat men zich te min vind om bepaalde jobs uit te voeren maar die moeten nu ook eenmaal gedaan worden. En het is niet omdat meneer of madam universitair is dat dat het recht geeft om over de "lagere" jobs neerbuigend te doen (lees om op te schijten).
Maar ja, iedereen wil een weinig fysiek inspannende job die vet betaald wordt om hun luxe te kunnen betalen en in hun vrije tijd de werkmens in de fitness of sportclub te gaan uithangen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 01:19   #26
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Probleem met die "domme" jobs is dat ze inderdaad onderbetaald zijn. Vroeger en nu. Met zulke jobs kun je met moeite overleven, zeker vandag de dag waarin alles nog duurder is dan voordien en de kloof tussen de standaard lonen en de levensduurte groter is dan vroeger.

Langs de andere kant stel ik me soms ook de vraag wat is "domme" of "afstompende" job? Vaak is het dat men zich te min vind om bepaalde jobs uit te voeren maar die moeten nu ook eenmaal gedaan worden. En het is niet omdat meneer of madam universitair is dat dat het recht geeft om over de "lagere" jobs neerbuigend te doen (lees om op te schijten).
Maar ja, iedereen wil een weinig fysiek inspannende job die vet betaald wordt om hun luxe te kunnen betalen en in hun vrije tijd de werkmens in de fitness of sportclub te gaan uithangen.
Domme jobs bestaan in mijn ogen niet !!! wel jobs waar mensen zich na verloop doodgebloeid in voortsleiren en jobs waar geen respect voor is .
met mijn cretiek en gebruiker van de stanly-mes generatie bedoel ik dit niet op het individu , maar op moraliteit, het vooruitzicht en de motivatie van onze maatschappij . en deze toekomst zou door het stanly-mes syndroom wel eens heel snel buiten competietie kunnen raken en verarmen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 06:52   #27
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Domme jobs bestaan in mijn ogen niet !!! wel jobs waar mensen zich na verloop doodgebloeid in voortsleiren en jobs waar geen respect voor is .
met mijn cretiek en gebruiker van de stanly-mes generatie bedoel ik dit niet op het individu , maar op moraliteit, het vooruitzicht en de motivatie van onze maatschappij . en deze toekomst zou door het stanly-mes syndroom wel eens heel snel buiten competietie kunnen raken en verarmen .
Hoewel ik totaal uw opbouw niet kan volgen denk ik wel dat ik ongeveer hetzelfde gezegd heb als jij poogt te zeggen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 07:28   #28
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Probleem met die "domme" jobs is dat ze inderdaad onderbetaald zijn. Vroeger en nu. Met zulke jobs kun je met moeite overleven, zeker vandag de dag waarin alles nog duurder is dan voordien en de kloof tussen de standaard lonen en de levensduurte groter is dan vroeger.

Langs de andere kant stel ik me soms ook de vraag wat is "domme" of "afstompende" job? Vaak is het dat men zich te min vind om bepaalde jobs uit te voeren maar die moeten nu ook eenmaal gedaan worden. En het is niet omdat meneer of madam universitair is dat dat het recht geeft om over de "lagere" jobs neerbuigend te doen (lees om op te schijten).
Maar ja, iedereen wil een weinig fysiek inspannende job die vet betaald wordt om hun luxe te kunnen betalen en in hun vrije tijd de werkmens in de fitness of sportclub te gaan uithangen.
Ze spelen gewoon allemaal graag de chef. En als de resultaten er niet zijn komt het door de arbeiders en bedienden.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 05:45   #29
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Er is maar één persoon die de job van een andere persoon naar waarde kan inschatten, en dat is degene die vrijwillig koopt wat hij produceert. Al de blabla door derden is blabla van leeghangers die zich moeien, meestal om te stelen en er ongestraft mee weg te komen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 00:15   #30
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Er is maar één persoon die de job van een andere persoon naar waarde kan inschatten, en dat is degene die vrijwillig koopt wat hij produceert. Al de blabla door derden is blabla van leeghangers die zich moeien, meestal om te stelen en er ongestraft mee weg te komen.
Mooi gezegt . als den beenhouwer vegetarier word, is het tijd dat we ons afvragen waarom .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be