Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2012, 14:28   #581
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Anders Breivik is niet gek, hij is juist bij zijn volle verstand. En erg intelligent zelfs, hij is een psychopaat zonder vorm van empathie, maar dat maakt iemand nog niet gek.
Hij was of is niet in de war, sterker nog hij staat achter zijn daden vol trots.
Erger genoeg dat hij nog trots is.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1..._bespot__.html

En dan gaat hij nog een beetje van zijnen tak staan maken. Die gast is gestoord, levenslang opsluiten op water en brood en geen proces meer aan verspillen. Is weggegooid geld !!
Oud 18 april 2012, 14:30   #582
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht

En dan gaat hij nog een beetje van zijnen tak staan maken. Die gast is gestoord, levenslang opsluiten op water en brood en geen proces meer aan verspillen. Is weggegooid geld !!
Die gast is niet gestoord, dat is het hele punt wat ik wilde maken.
Hij is juist bij zijn volle verstand, erg intelligent. Alleen hij heeft erg weinig empathie, maar dat maakt iemand niet gestoord.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 16:31   #583
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht

Breivik vind waarschijnlijk dat mensen als jij gestoord zijn, omdat ze zijn voorbeeld niet volgen. Zijn daden zijn veroordeelbaar, hij is een fanatische militant, maar gek is die zeker niet.
Het is een beetje te gemakkellijk, iedereen die iets zegt of doet dat je niet aanstaat, voor " gek " te verslijten.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 16:45   #584
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Breivik vind waarschijnlijk dat mensen als jij gestoord zijn, omdat ze zijn voorbeeld niet volgen. Zijn daden zijn veroordeelbaar, hij is een fanatische militant, maar gek is die zeker niet.
Het is een beetje te gemakkellijk, iedereen die iets zegt of doet dat je niet aanstaat, voor " gek " te verslijten.
maakt niet uit...als de straf voor 'heiligen' levenslang is wil ik ook wel een kaarsje branden voor hem..

Gek = (mogelijkheid tot) levenslang(e internering)
'normaal' = max. 21 jaar, begrijp je..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 april 2012 om 16:46.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 16:54   #585
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
maakt niet uit...als de straf voor 'heiligen' levenslang is wil ik ook wel een kaarsje branden voor hem..

Daar dacht ik eerst ook aan: bij sommige misdadigers die op het randje zijn (cfr. Dutroux) kan je beter zorgen dat ze levenslang in de psychiatrie blijven dan dat ze na 1/3 van hun straf lustig mogen herbeginnen.

Maar ik denk dat Breivik niet om die reden als "niet-gek" wou behandeld worden. Indien ze hem de psychiatrie hadden ingestopt dan kon hij zijn handelen niet verantwoorden, hetgeen hij nu wel kan doen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 16:59   #586
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Daar dacht ik eerst ook aan: bij sommige misdadigers die op het randje zijn (cfr. Dutroux) kan je beter zorgen dat ze levenslang in de psychiatrie blijven dan dat ze na 1/3 van hun straf lustig mogen herbeginnen.

Maar ik denk dat Breivik niet om die reden als "niet-gek" wou behandeld worden. Indien ze hem de psychiatrie hadden ingestopt dan kon hij zijn handelen niet verantwoorden, hetgeen hij nu wel kan doen.
Er is niets dat het handelen van een massamoordenaar kan verantwoorden.
Leef jij nog altijd met de illusie dat je zijn daden kan rechtvaardigen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 22:57   #587
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Die gast is niet gestoord, dat is het hele punt wat ik wilde maken.
Hij is juist bij zijn volle verstand, erg intelligent. Alleen hij heeft erg weinig empathie, maar dat maakt iemand niet gestoord.
Erg weinig empathie

Citaat:
maar dat maakt iemand niet gestoord
Nee, maar er in een megalomane waan volledig naast kloppen, dat wel.

Of vind je het soms normaal, dat hij onschuldig pleit?
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 22:59   #588
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Zijn handelen is helemaal niet te verantwoorden.
Oud 18 april 2012, 23:00   #589
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Nog een die denkt dat gek zijn hetzelfde is als niet meer weten wat je doet.
Oud 18 april 2012, 23:01   #590
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Erg weinig empathie

Nee, maar er in een megalomane waan volledig naast kloppen, dat wel.

Of vind je het soms normaal, dat hij onschuldig pleit?
Wat is daar precies grappig aan? Of wil jij zeggen dat hij veel empathie heeft?

Anders breivik is iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis met zeer weinig empathie in zijn donder, maar dat maakt iemand nog niet gek.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 23:23   #591
smosty
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Wat is daar precies grappig aan? Of wil jij zeggen dat hij veel empathie heeft?
Understatement of the year
Citaat:
Anders breivik is iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis met zeer weinig empathie in zijn donder, maar dat maakt iemand nog niet gek.
Breivik is inderdaad pathologisch narcistisch en in volle megalomane waan. Ik weet niet of de rechtbank dat voldoende zal vinden maar ik hoop van wel.
De ene groep psychiaters dacht dat het over iets anders ging en de ander dacht dat het over niks ging, zoals jij.

Laatst gewijzigd door smosty : 18 april 2012 om 23:25.
Oud 19 april 2012, 00:25   #592
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Die 'max. 21 jaar kan verlengd worden na die 21 jaar met 10 jaar, en telkens weer na 10 jaar, die man komt niet meer vrij, hoort ook niet meer vrij te komen, maar 't verschil voor hèm is dat hij bij dit proces hoopt(e) op 'n platform, bij internering had hij dat niet.

Nu, bij dit proces wordt hem dat platform ook niet gegund, alles wat verklaard, gefilmd etc. wordt, moet voor 25 jaar achter slot en grendel, mag niet openbaar gemaakt...je vraagt je af waarom, maar nèt dat is de ergste straf voor die kerel, dat hij moet en z�*l zitten, wist hij immers op voorhand, en daar had hij zich reeds bij neergelegd, hij beschouwt zichzelf als 'offer', hij 'offert' zichzelf op voor, wat in zijn hoofd doorgaat als, 't (goede) doel. 'n Soort 'martelaar'.

Inspiratie voor zijn 'daden', en ook dat 'martelaar' zijn, haalde hij uit de ideologie van zijn, in zijn ogen, vijand, de manier waarop zij hun doel (willen) bereiken bewonderde hij, wou hij zelfs overtreffen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 00:46   #593
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die 'max. 21 jaar kan verlengd worden na die 21 jaar met 10 jaar, en telkens weer na 10 jaar, die man komt niet meer vrij, hoort ook niet meer vrij te komen, maar 't verschil voor hèm is dat hij bij dit proces hoopt(e) op 'n platform, bij internering had hij dat niet.

Nu, bij dit proces wordt hem dat platform ook niet gegund, alles wat verklaard, gefilmd etc. wordt, moet voor 25 jaar achter slot en grendel, mag niet openbaar gemaakt...je vraagt je af waarom, maar nèt dat is de ergste straf voor die kerel, dat hij moet en z�*l zitten, wist hij immers op voorhand, en daar had hij zich reeds bij neergelegd, hij beschouwt zichzelf als 'offer', hij 'offert' zichzelf op voor, wat in zijn hoofd doorgaat als, 't (goede) doel. 'n Soort 'martelaar'.

Inspiratie voor zijn 'daden', en ook dat 'martelaar' zijn, haalde hij uit de ideologie van zijn, in zijn ogen, vijand, de manier waarop zij hun doel (willen) bereiken bewonderde hij, wou hij zelfs overtreffen.
Niet slecht als blik op Breivik.

Ik had wel de indruk dat alles vrij naar buiten kwam?

Dat van die tien jaar bijkomend wist ik niet.

Interneren kan alleen NA uitspraak van de rechtbank

Laatst gewijzigd door smosty : 19 april 2012 om 00:47.
Oud 19 april 2012, 00:58   #594
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet slecht als blik op Breivik.

Ik had wel de indruk dat alles vrij naar buiten kwam?

Dat van die tien jaar bijkomend wist ik niet.

Interneren kan alleen NA uitspraak van de rechtbank

"Opnames proces-Breivik 25 jaar achter slot en grendel"

Dat van die, telkens 10 jaar verlenging van straf, staat hier ergens op dit forum in 1 van de vele breivikdraden, vind 't niet meteen terug, maar iemand die in Noruega woont, heeft 't me bevestigt.

Interneren als uitspraak, moeten diverse psychiaters hem wel 'gek' verklaren, totnogtoe is er geen consensus dacht ik.

Laatst gewijzigd door SDX : 19 april 2012 om 00:59.
Oud 19 april 2012, 01:26   #595
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Goeie zaak. Bravo.
Citaat:
Dat van die, telkens 10 jaar verlenging van straf, staat hier ergens op dit forum in 1 van de vele breivikdraden, vind 't niet meteen terug, maar iemand die in Noruega woont, heeft 't me bevestigt.
Hopelijk klopt het

Citaat:
Interneren als uitspraak, moeten diverse psychiaters hem wel 'gek' verklaren, totnogtoe is er geen consensus dacht ik.
Ik denk dat de rechtbank doorhakt in het voordeel van ontoerekenbaar. De diagnose van "psychose " zat er nochtans geheel naast, en die van "niet gek" ook. Het is nu aan de rechtbank....
Oud 19 april 2012, 01:37   #596
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goeie zaak. Bravo.
Hopelijk klopt het
Waarom denk je dat dit 'n goede zaak is, vind je dit niet naar 'dictatuur' ruiken, geen persvrijheid meer?
't Volk m�*g niet ingelicht worden?

Is iedereen zo bang voor wat die kerel te vertellen heeft?
Wordt gedacht dat doodbrave menskes, die totaal geen kwaad in de zin hebben, ineens veranderen in massamoordenaars na 't aanhoren & aanschouwen van die kerel?

Hij schrijft, hij vult z'n dagen met schrijven (zal er nog tijd genoeg voor krijgen ook), op 1 of andere manier raakt er altijd iets naar buiten.
Hij heeft 3 cellen ter beschikking! 3 Cellen, waarvoor eigenlijk?

Citaat:
Ik denk dat de rechtbank doorhakt in het voordeel van ontoerekenbaar. De diagnose van "psychose " zat er nochtans geheel naast, en die van "niet gek" ook. Het is nu aan de rechtbank....
'n Rechtbank kan niemand gek verklaren, daar zijn ze niet bevoegd voor, enkel maar de strafmaat bepalen, de openbare aanklager kan eisen...
Oud 19 april 2012, 02:21   #597
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat dit 'n goede zaak is, vind je dit niet naar 'dictatuur' ruiken, geen persvrijheid meer?
't Volk m�*g niet ingelicht worden?

Is iedereen zo bang voor wat die kerel te vertellen heeft?
Wordt gedacht dat doodbrave menskes, die totaal geen kwaad in de zin hebben, ineens veranderen in massamoordenaars na 't aanhoren & aanschouwen van die kerel?

Hij schrijft, hij vult z'n dagen met schrijven (zal er nog tijd genoeg voor krijgen ook), op 1 of andere manier raakt er altijd iets naar buiten.
Hij heeft 3 cellen ter beschikking! 3 Cellen, waarvoor eigenlijk?

'n Rechtbank kan niemand gek verklaren, daar zijn ze niet bevoegd voor, enkel maar de strafmaat bepalen, de openbare aanklager kan eisen...
Ik ben nu eenmaal tegen het beschikbaar stellen van een vrij wereldforum voor terroristen, waarbij ze labiele geesten over de meet kunnen trekken met hun gratis propaganda. Ik zou liever zien dat de hele vrij wereld een gemeenschappelijk besluit nam om hun hun gratis propaganda in te perken, te rantsoeneren.
Ik heb ook drie cellen, waaronder een douchecel. Dus vind ik 1 cel voor hem voldoende.

Ik heb altijd gehoord, dat de rechtbank het laatste woord krijgt bij of net voor de uitspraak om te beslissen of hij toerekeningsvatbaar is of niet. Nou, we zullen zien of dat inderdaad waar is of niet.
Oud 19 april 2012, 05:47   #598
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Heeft er dan ooit iemand gedacht dat een perfect geestelijk gezond iemand zoiets doet ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 06:10   #599
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Tijdens WOII hebben er duizenden dit soort misdaden begaan. Allemaal gek?
Oud 19 april 2012, 06:20   #600
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Heeft er dan ooit iemand gedacht dat een perfect geestelijk gezond iemand zoiets doet ?
Het ligt in de aard van de mens om erge daden toe te schrijven aan een geesteszieke. Het geeft ons de illusie dat die daad dan een toevalstreffer is, een eenmalig feit.

Maar het is niet omdat iemand die een mening heeft die gedeeld wordt door verschillende mensen hier op het forum dat die daarom gek is.
Het is ook niet omdat die man de moed heeft voor zijn idealen op te komen en daarvoor te doden gek is.
Het kan niet dat we iemand die doodt voor zijn overtuiging in WOII een held noemen en Breivik gek.

Ik denk dat Breivik geestelijk gezond is.
Hij is niet dom, anders slaag je er niet in een bom tot ontploffing gebracht, maar laat ons eerlijk zijn, daar moet ge nu ook niet superintelligent voor zijn.
Hij is niet zo slim, anders zou hij de hitlergroet niet brengen en zou hij ook die overtuiging niet hebben.

Wat hij wel is, is een waarschuwing wat de uiterst rechtse propaganda teweeg kan brengen.
Mensen die hier spreken over 'de dag komt nog dat ...' of 'bijltjesdag'...
Aanschouw uw creatie Breivik.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 april 2012 om 06:21.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be