![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#741 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik meen dat te moeten bestrijden, er is een hele politieke partij gebouwd rond het principe dat mensen die te tam zijn om te werken recht op om zich te laten onderhouden door mensen die wel willen werken.
|
|
|
#742 |
|
Minister-President
|
Naar goede gewoonte antwoord je weer totaal naast de kwestie.
|
|
|
#743 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De 10 geboden.....als ultieme test voor het onderscheid tussen goed en kwaad. Armzalig want erg onduidelijk. Wanneer u werkelijk wil leven volgens datgene wat absoluut 'goed' en 'kwaad' moet voorstellen, dan moet je écht van geloof veranderen en dat meen ik echt: iemand die getrouw de sunna volgt die weet precies - door het voorbeeld van Mohammed - in elk facet van het menselijk bestaan hoe te handelen waarbij maar zeer weinig naar eigen inzicht of toeval overblijft. Echt iets dat bij jou past. Of je dan op de goede weg bent, dat weet ik niet, maar je bent toch al van het menselijke levenspad afgedwaald. Je zal niet verder afdwalen in gods nabijheid.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 22 mei 2012 om 14:53. |
|
|
|
|
|
|
#744 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#745 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#746 | |
|
Minister
|
Ik haal de katholieke tien geboden er even bij:
Citaat:
Gebod 6 en 9 zijn onduidelijk. Wat wordt hier precies met onkuisheid bedoeld? Gebod 10 is ook niet duidelijk. Ik kan prima iets begeren wat mijn naaste toebehoort, zolang ik er maar met mijn tengels vanaf blijf. Blijven over gebod 4, 5, 7 en 8 (en gebod 4 dan nog onder twijfel), waar ik me wel in kan vinden, en dat zijn dan ook tamelijk universele waarden die we overal ter wereld in min of meer dezelfde vorm tegenkomen. De islam neemt hier uiteraard weer een aparte positie in want waar de christelijke leer zegt "gij zult niet doden", komt de islamitische leer neer op iets als "gij zult geen mede-islamieten doden", impliciet daaraan verbonden dat het doden van ongelovigen helemaal niet erg is. Evenzo met het "gij zult niet stelen"-gebod. Bij christenen mag je van niemand stelen, bij moslims enkel niet van mede-moslims, maar wederom mogen ongelovigen volgens de islam rgerust bestolen worden. En waar de christelijke geboden het over geen onkuisheid doen en begeren hebben, zegt de islamitische leer: neuk er maar op los met alles wat jouw rechterhand bezit; je vrouw, je slavinnen, je ezel, maakt niet uit. Enkel voor mannen welteverstaan. Vrouwen mogen uiteraard helemaal niks neuken, zelfs niet wat hun rechterhand bezit. Zij kunnen enkel geneukt worden door hun eigenaar.
|
|
|
|
#747 |
|
Partijlid
|
|
|
|
|
|
|
#748 |
|
Partijlid
|
Man - vrouw relatie Koran :
En tot Zijn tekenen behoort dat Hij voor jullie echtgenotes uit jullie eigen midden geschapen heeft om bij haar rust te vinden. En Hij heeft liefde en erbarmen tussen jullie gebracht. Daarin zijn tekenen voor mensen die nadenken. (Koran 30:21) |
|
|
|
|
|
#749 | |
|
Minister
|
Citaat:
Westerse vrouwen zijn dan ook geen bezit van hun man, vader, broers, ooms of om het even welk ander mannelijk familielid aan wiens grillen en eisen ze te allen tijde hebben te voldoen.
|
|
|
|
#750 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#751 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Onduidelijkheid, niet geschikt om te antwoorden op de gestelde vraag naar aanleiding van je absolute 'goed' en 'kwaad'. Graag een tweede en veel betere poging van jou. Succes. (Gewenst maar niet verzekerd).
|
|
|
|
#752 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vraag werd helemaal niet beantwoord, want we lezen slechts persoonlijke redenen om die af te wijzen. Nochtans is de tekst heel duidelijk en niet voor twijfel vatbaar. Vandaar ook de grote eensgezindheid onder christenen in de interpretatie ervan, wars van alle andere theologische verschillen en twistpunten.
|
|
|
|
|
|
#753 | |
|
Minister
|
Citaat:
En wat is dat "onrechtvaardig begeren" uit gebod 10 dan eigenlijk?
|
|
|
|
#754 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Onkuisheid" staat niet in de bijbeltekst, net als "onrechtvaardig begeren". U hanteert dus niet de brontekst, maar pedagogische hertaling.
|
|
|
|
|
|
#755 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#756 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#757 |
|
Minister
|
Da's heel mooi, en op welke van die vijf vertalingen baseer jij je?
|
|
|
#758 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#759 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Laten we ter illustratie daarvan het volgende stukje tekst uit de Statenvertaling nemen: Citaat:
Nu ben ik persoonlijk weinig materialistisch ingesteld, en de nieuwe 4X4 van de buurman kan me dan ook geen lor schelen, maar het toeval wil dat zowel mijn buurman als ik black metal LP's verzamelen, en hij heeft toevallig net één van de 666 door de band gesigneerde exemplaren van de eerste persing van de groep Klaas Vaak & de Zandzakken. Uiterst zeldzaam, en het toeval wil dat Klaas Vaak & de Zandzakken mijn favoriete muziek is. Ik weet drommels goed dat dat zijn bezit is, en bijgevolg blijf ik er dus zoals gezegd met mijn tengels af. Maar volgens jouw bijbelse tien geboden mag ik dan zelfs niet eens de sterke wens, het sterke verlangen naar die gesigneerde LP hebben, want dan zondig ik zogenaamd, terwijl ik helemaal niemand schade berokken met zo'n wens, met die begeerte. Het enige wat dat achterlijke gebod bij mensen bewerkstelligt, is dat ze constant met een onterecht, tegennatuurlijk schuldgevoel opgezadeld worden.
|
|
|
|
#760 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|