Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2012, 22:15   #321
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik neem aan dat BWarrior achterover valt van zulk een sterk argument.

Wat een intellectuele zwakte... of is het luiheid?
De BUB mag al blij zijn dat er hier nog moeite gedaan wordt om hun persberichten te lezen. De media-aandacht die BUB krijgt is ongeveer conform hun "electoraal succes". Verwacht je mss een live-debat tussen de BUB en De Wever ?

De enige Vlaamse Belgicisten die nog van betekenis zijn moet je bij de traditionele partijen zoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 22:15   #322
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Onverschilligheid, P'tje, meer niet.

Jullie Belgicisten zijn totaal nul, te onnozel om aandacht aan te besteden. Zoek er niet meer achter.
Alweer een zwaktebod. Maar ach, na jarenlange afwezigheid op dit forum had ik eigenlijk niet meer verwacht van een hoop gefrustreerde asocialen zonder noemenswaardige intelligentie.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 22:17   #323
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Alweer een zwaktebod. Maar ach, na jarenlange afwezigheid op dit forum had ik eigenlijk niet meer verwacht van een hoop gefrustreerde asocialen zonder noemenswaardige intelligentie.
Ik ben zeer benieuwd wie gefrustreerd zal zijn met de uitslag van de komende verkiezingen.

Citaat:
Oud 30 mei 2012, 22:17   #324
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
De BUB mag al blij zijn dat er hier nog moeite gedaan wordt om hun persberichten te lezen. De media-aandacht die BUB krijgt is ongeveer conform hun "electoraal succes". Verwacht je mss een live-debat tussen de BUB en De Wever ?

De enige Vlaamse Belgicisten die nog van betekenis zijn moet je bij de traditionele partijen zoeken.
In een eerlijk debat tellen slechts de argumenten, niet de partij-aanhorigheid van de deelnemers. Wanneer men niet meer op argumenten kan reageren, verliest u. Ook al is uw tegenstander in uw ogen lid van een maatschappelijk minder relevante partij.
Oud 30 mei 2012, 22:18   #325
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Ik ben zeer benieuwd wie gefrustreerd zal zijn met de uitslag van de komende verkiezingen.
Ik niet, ik hou me al lang niet meer bezig met zulke trivialiteiten.
Oud 30 mei 2012, 22:22   #326
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een eerlijk debat tellen slechts de argumenten, niet de partij-aanhorigheid van de deelnemers. Wanneer men niet meer op argumenten kan reageren, verliest u. Ook al is uw tegenstander in uw ogen lid van een maatschappelijk minder relevante partij.
Welke argumenten heeft u dan al aangebracht in deze discussie, nl. de legitimiteit en de rol van de monarch?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 22:27   #327
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Bruno heeft toch al gedebatteerd met republikeinen. En in het geval van de BUB lijkt me dat toch het meest haalbare. Waarom zou bv. Jambon een debat moeten accepteren met iemand dat geen kat kent? De BUB is gewoon te betekenisloos daarvoor en bovendien zijn de traditionele partijen Belgicistisch.

Het is niet mijn fout dat de BUB inhoud noch potentieel heeft. Wat zij ambieren is gewoon een totaal verouderd model dat terecht is afgebroken.

De afbraak van Belgique (unitarisme -> federalisme -> confederalisme) is zich allang psychologisch aan het voltrekken - zeker in het Franstalige gebied - en dan zouden jullie alles kortweg willen terugdraaien ?

Er is gewoon geen maatschappelijk draagvlak in Vlaanderen voor hun gedachtegoed. Je draait de Vlaamse desinteresse voor de Franse taal en de scheiding van de media echt niet terug.

Citaat:
Oud 30 mei 2012, 22:34   #328
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent het langverwachte 'licht'???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 22:59   #329
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onverschilligheid, P'tje, meer niet.

Jullie Belgicisten zijn totaal nul, te onnozel om aandacht aan te besteden. Zoek er niet meer achter.
Mijn vrienden in de Brusselse Salons raken bevreesd. Kan u geruststellende maatregelen aankondigen?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 05:06   #330
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... zegt de aanhanger van een partijtje dat dweept met de kiesdrempel.
Oud 31 mei 2012, 05:11   #331
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een eerlijk debat tellen slechts de argumenten, niet de partij-aanhorigheid van de deelnemers.
Wij wensen dan ook geen debat met jullie, wij streven jullie complete ostracisering na.

Ras le bol!
Oud 31 mei 2012, 05:13   #332
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Mijn vrienden in de Brusselse Salons
BW's ultieme argument...
Oud 31 mei 2012, 09:44   #333
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... zegt de aanhanger van een partijtje dat dweept met de kiesdrempel.
En welke partij mag dat dan wel zijn? En verder, welke relevantie heeft dat voor het debat?
Oud 31 mei 2012, 10:14   #334
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Bwarrior. Ik wacht nog steeds op uw bron die die 10 miljard aan partijdotaties staaft.

Verder verwacht ik ook nog een antwoord op hoe het komt dat onze koning een vermogen heeft van 1 miljard als hij van zijn jaarlijkse dotaties amper iets overhoudt. Het feit dat u beweert dat zijn dotatie van 10 miljoen o.a gebruikt wordt voor zijn beveiliging mag u trouwens ook eens trachten te bewijzen.

Van een doktor in de geschiedenis mag je toch verwachten dat hij objectief en zonder vervalsing van gegevens zijn argumenten kracht tracht bij te zetten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 31 mei 2012 om 10:22.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 10:24   #335
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bwarrior. Ik wacht nog steeds op uw bron die die 10 miljard aan partijdotaties staaft.

Verder verwacht ik ook nog een antwoord op hoe het komt dat onze koning een vermogen heeft van 1 miljard als hij van zijn jaarlijkse dotaties amper iets overhoudt. Het feit dat u beweert dat zijn dotatie van 10 miljoen o.a gebruikt wordt voor zijn beveiliging mag u trouwens ook eens trachten te bewijzen.

Van een doktor in de geschiedenis mag je toch verwachten dat hij objectief en zonder vervalsing van gegevens zijn argumenten kracht tracht bij te zetten.
Voor de beveiliging van Berre draait de Belgische staat ( wij dus ) op, dacht ik. Dat is nog eens extra.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 11:12   #336
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En welke partij mag dat dan wel zijn?
De VLD.

Citaat:
En verder, welke relevantie heeft dat voor het debat?
Dat u noch als BUB-er, noch als VLD-er, de moeite bent om een debat mee aan te gaan.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 31 mei 2012 om 11:12.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 11:15   #337
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Voor de beveiliging van Berre draait de Belgische staat ( wij dus ) op, dacht ik. Dat is nog eens extra.
Dat zeggen mijn bronnen ook, maar die van BWarrior blijkbaar niet. Aangezien de man een doctor in de geschiedenis veronderstel ik echter wel dat zijn bronnen van een onberispelijke kwaliteit zijn en graag had ik dan ook gehad dat hij deze met ons deelt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 16:03   #338
BWarrior

Standaard

Citaat:

Ik ben blij dat u het debat wil aangaan. Misschien ware het oorbaar dat anderen op dit forum het niveau van een niet-aflatende scheldtirade overschrijden.

1) Over de partijdotaties bestaan verschillende bronnen. Ik vind momenteel de bron die het cijfer van tien miljard euro (die ik gisteren las) vermeldt niet terug. Bart Maddens heeft het over 55 miljoen euro/jaar (Doorbraak, mei 2011, p. 13).Frank Vanhecke haalt dan weer het bedrag aan van 2 miljard euro/jaar voor de (Vlaamse?) partijen (HLN 3 mei 2009).

2) Ik weet niet of beveiliging onder "representatiekosten" valt. Wel moet je rekenen dat een familiefortuin slechts in zeer geringe mate door dotaties wordt opgebouwd.

Ik ken uw bron niet aangaande het vermogen van de Koning der Belgen. De Daily Telegraph schreef (21 augustus 2008) dat het fortuin van prins Hans-Adam van Liechtenstein het grootste is in Europa: 2,7 miljard pond. Op de tweede plaats komt prins Albert van Monaco (£ 751.7 miljoen), gevolgd door Elisabeth II (£268 miljoen pond) en koningin Beatrix (£161 miljoen pond).

Welnu, als Koningin Beatrix als 'armste' van de 'rijke' Europese monarchen een fortuin heeft van 193 miljoen euro, hoe kan onze koning dan een vermogen hebben van 1 miljard euro? Ik vermoed dat die som komt van een onderzoek van ene Thierry Debels die in 2010 stelde dat het vermogen van onze koning geen 12 miljoen euro bedroeg, maar wel 1 miljard euro. Debels is toch niet de meest betrouwbare bron. Ik herinner me zijn boek over Koning Boudewijn uit 2010 dat niet erg wetenschappelijk was. Was die man ook ooit niet actief bij LDD? (dat laatste is op zich geen argument, maar het kan verklaren waarom hij plots met wilde bedragen gaat zwaaien aangaande 's Konings vermogen).
Oud 31 mei 2012, 16:04   #339
BWarrior

Standaard

Citaat:
Dat zeggen mijn bronnen ook, maar die van BWarrior blijkbaar niet. Aangezien de man een doctor in de geschiedenis veronderstel ik echter wel dat zijn bronnen van een onberispelijke kwaliteit zijn en graag had ik dan ook gehad dat hij deze met ons deelt.
Welk werk of artikel gebruikt u als bron?
Oud 31 mei 2012, 17:09   #340
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik ben blij dat u het debat wil aangaan. Misschien ware het oorbaar dat anderen op dit forum het niveau van een niet-aflatende scheldtirade overschrijden.

1) Over de partijdotaties bestaan verschillende bronnen. Ik vind momenteel de bron die het cijfer van tien miljard euro (die ik gisteren las) vermeldt niet terug. Bart Maddens heeft het over 55 miljoen euro/jaar (Doorbraak, mei 2011, p. 13).Frank Vanhecke haalt dan weer het bedrag aan van 2 miljard euro/jaar voor de (Vlaamse?) partijen (HLN 3 mei 2009).

2) Ik weet niet of beveiliging onder "representatiekosten" valt. Wel moet je rekenen dat een familiefortuin slechts in zeer geringe mate door dotaties wordt opgebouwd.

Ik ken uw bron niet aangaande het vermogen van de Koning der Belgen. De Daily Telegraph schreef (21 augustus 2008) dat het fortuin van prins Hans-Adam van Liechtenstein het grootste is in Europa: 2,7 miljard pond. Op de tweede plaats komt prins Albert van Monaco (£ 751.7 miljoen), gevolgd door Elisabeth II (£268 miljoen pond) en koningin Beatrix (£161 miljoen pond).

Welnu, als Koningin Beatrix als 'armste' van de 'rijke' Europese monarchen een fortuin heeft van 193 miljoen euro, hoe kan onze koning dan een vermogen hebben van 1 miljard euro? Ik vermoed dat die som komt van een onderzoek van ene Thierry Debels die in 2010 stelde dat het vermogen van onze koning geen 12 miljoen euro bedroeg, maar wel 1 miljard euro. Debels is toch niet de meest betrouwbare bron. Ik herinner me zijn boek over Koning Boudewijn uit 2010 dat niet erg wetenschappelijk was. Was die man ook ooit niet actief bij LDD? (dat laatste is op zich geen argument, maar het kan verklaren waarom hij plots met wilde bedragen gaat zwaaien aangaande 's Konings vermogen).
Babbel babbel ...

Bottom line is en blijft dat de familie van Albert een schandalig groot fortuin bezit en nog steeds veel te veel miljoenen krijgt om te niksen, elk jaar opnieuw, van uw en mijn geld.

Als u dat verder wilt zetten, schrijf dan elk jaar uw geld over naar hun privé-rekeningen, maar dat ze van ons geld afblijven, de profiteurs.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be