Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 20 november 2012, 22:23   #61
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik vind jouw posts wat betreft de n-va anders toch niet van veel vrolijkheid getuigen, maar eerder van frustratie en onmacht.
Frustratie omdat zo velen in de val trappen van NVA? Tuurlijk.
De NVA is de rechtervleugel van de VU, een belangrijk aandeel Vlaamsbelangers en overlopers uit zowat elke andere partij? Kracht van verandering? Tja...
Ze zijn extreem gefocust op het communautaire en dwingen andere partijen ook veel energie te investeren in symbooldossiers.
Ze zijn zo rechts als de pest.
Onmacht? Bwa, dat valt wel mee. Ik hou de krantensites heel scherp in de gaten en tussen de platvloerse commentaren zie je meer en meer afkeer tov de NVA. Nog geen jaar geleden waren de evenzeer platvloerse commentaren vooral pro NVA. Ik word er zelfs optimistisch van. Nu ja, in de mate dat ik in staat ben optimistisch te zijn.
Oud 20 november 2012, 22:34   #62
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Vandaag Oost-Vlaanderen en Antwerpen, morgen de rest van België! Ze zullen niet rusten tot de Vlaamse leeuw wappert aan de top van het belfort van Karelskoning.
"Belfort" Dat misbaksel op het stadhuis wordt onmiddelijk afgebroken.

Het standbeeld van separatist Destrée daarentegen wordt tot bedevaartsoord uitgeroepen.

En in Aarlen vervangen we al die vieze oorlogsmonumenten door een standbeeld voor de slachtoffers van de repressie en epuratie.
fonne is offline  
Oud 20 november 2012, 22:44   #63
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
"Belfort" Dat misbaksel op het stadhuis wordt onmiddelijk afgebroken.

Het standbeeld van separatist Destrée daarentegen wordt tot bedevaartsoord uitgeroepen.

En in Aarlen vervangen we al die vieze oorlogsmonumenten door een standbeeld voor de slachtoffers van de repressie en epuratie.
Destrée is een held, vooral in zijn idee om Wallonië ééntalig Frans en Vlaanderen tweetalig Frans-flamand te maken.
Weyland is offline  
Oud 20 november 2012, 23:26   #64
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Neen, maar vlaamse leeuwkes aan iedere straatnaam (zoals de stad Aalst blijkbaar van plan is) is dat wel.
Aalst is helemaal niet de eerste gemeente die Vlaamse leeuwen op de straatnaamborden hangt. In Asse, in Vlaams-Brabant, hangen er ook al Vlaamse leeuwen op elk straatnaambord. Daar werd en wordt geen enkel probleem van gemaakt in de Vlaamse media. Maar ja, de burgemeester van Asse is dan ook een CD&V'er.
stropdrager is offline  
Oud 20 november 2012, 23:31   #65
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Er zijn verschillende gemeenten in de Rand die dergelijke maatregelen hebben genomen. Geen enkele daarvan werd voor 14 oktober bestuurd door een N-VA-burgemeester.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 20 november 2012, 23:31   #66
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
In verschillende randgemeenten rond Brussel wordt een gelijkaardige Vlaamsgezinde politiek al sedert jaar en dag bedreven door de traditionele partijen aldaar. Maar ja, als een N-VA bestuur zoiets durft voorstellen zien sommigen de gaskamers alweer opdoemen aan de einder, he.
Overijse is een mooi voorbeeld, met Dirk Brankaer (CD&V) als burgemeester. Brankaer is trouwens op een overtuigende wijze herverkozen als burgemeester. (zijn lijst haalt net geen absolute meerderheid)
stropdrager is offline  
Oud 20 november 2012, 23:34   #67
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
... Ik hou de krantensites heel scherp in de gaten ...
mkb is offline  
Oud 21 november 2012, 08:46   #68
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Op dezelfde manier zoals het in o.a. Overijse gebeurt: gewoon een vrijblijvende suggestie om Nederlandstalige opschriften of een Nederlandstalige naam te gebruiken. En gezien de zittende burgemeester daar in Overijse herkozen is, lijkt het me dat de mensen aldaar toch tevreden zijn over het gevoerde beleid...
Vrijblijvend, inderdaad.
Oud 21 november 2012, 09:40   #69
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Vrijblijvend, inderdaad.
Je zou er nochtans van verschieten wanneer je zou zien welk effect een vrijblijvende vraag om meer Nederlands te gebruiken kan hebben, hoor. Bij vele mensen is het immers geen zaak van onwil of kwaad opzet, maar uit een soort van gewoonte of gemakzucht, of omdat ze daar voordien nog nooit echt over nagedacht of bij stilgestaan hebben.
SDG is offline  
Oud 21 november 2012, 09:47   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Allergie ten opzichte van vlaamse bordjes of een vlaamse vlag is een vorm van racisme.
Dat doen overkomen als een "opkomen tégen racisme" heet belgicisme.
Dat noem ik trefzeker geformuleerd!
quercus is nu online  
Oud 21 november 2012, 09:53   #71
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar verwar die arme TOMM de communist toch niet steeds met mij. Ik ben niet extreem links, gewoon links...
"Gewoon links" betekent hier sos. Welnu heel veel sossen zitten "in 't diepste van 't herte" met een liefde voor het communisme. Daarom vind ik het leuk om hen regelmatig daarop attent te maken. Dat horen of lezen ze niet graag en dan is het voor mij nóg prettiger.
quercus is nu online  
Oud 21 november 2012, 10:06   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Frustratie omdat zo velen in de val trappen van NVA? Tuurlijk.
De NVA is de rechtervleugel van de VU, een belangrijk aandeel Vlaamsbelangers en overlopers uit zowat elke andere partij? Kracht van verandering? Tja...
Ze zijn extreem gefocust op het communautaire en dwingen andere partijen ook veel energie te investeren in symbooldossiers.
Ze zijn zo rechts als de pest.
Onmacht? Bwa, dat valt wel mee. Ik hou de krantensites heel scherp in de gaten en tussen de platvloerse commentaren zie je meer en meer afkeer tov de NVA. Nog geen jaar geleden waren de evenzeer platvloerse commentaren vooral pro NVA. Ik word er zelfs optimistisch van. Nu ja, in de mate dat ik in staat ben optimistisch te zijn.
Ik vind het verschrikkelijk dat nog zovelen gevangen zitten in de val van het links gedachtengoed. U bent er een sprekend voorbeeld van.

Dat communautaire waarop de N-VA focust is in de eerste plaats het sociaal-economische. Heb je dat nog steeds niet gemerkt? Of wil je het doodeenvoudig niet geweten hebben? Ja natuurlijk, je zit liever te zemelen over meer anecdotische toestanden zoals straatnaambordjes met een Vlaams kenteken.

Om "rechts als de pest" zou je toch eerder verwachten dat er door de straten gemarsjeerd wordt in uniform, ja? Ik zie vooral de vakbonden dat doen met hun rode of groene hesjes.

Moge het u een troost zijn dat je "meer en meer afkeer" t.a.v. N-VA meent te ontwaren. Soms geef je een zieke beter een placebo dan helemaal niets.
quercus is nu online  
Oud 21 november 2012, 10:12   #73
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik heb nooit iemand horen reclameren dat een Brusselse gemeente het logo van het Brussels gewest op straatnaamborden zet.
Natuurlijk niet. Zowat overal in Europa zie je dergelijke tekens die ofwel met de stad te maken hebben (zoals het gekende SPQR met de wolvin en de tweeling in Rome, tot op de riooldeksels toe) ofwel met de regio.

Maar blijkbaar voor de gortige zeveraars van links mag dat niet als het om een Vlaams leeuwtje gaat. Ook als dat bij wet vastgelegd als een officieel Vlaams symbool.

Ze zijn zo Belgicistisch als de pest.
quercus is nu online  
Oud 21 november 2012, 11:03   #74
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kunnen we niet eens systematisch de Goelag-archipel, Stalin en het uithongeren van de Oekraïnse boeren, het vermoorden van de Poolse officieren in Katyn, Mao, Pol Pot, Kim IL Sung enz. te berde brengen telkenmale iemand iets positiefs over de sossen poogt te vertellen? Ik ben van de jongste niet meer. Maar ik herinner me nog heel levendig de loftuitingen die veel sossen hielden over de zogezegde "volksdemocratieën" in Oost-Europa. Wanneer ik hen in discussies onder de neus wreef dat voor de Tsjechen, de Polen, de Hongaren enz. de bevrijding in 1945 nooit had plaatsgevonden maar wél een inwisseling van de ene dictatuur tegen een andere, dan stikten ze van woede en verontwaardiging.
2
Die hypocrisie blijft gelden tot de dag van vandaag, met de totale acceptatie van de coalitie met stalinisten in Borgerhout en de huivering die men ervaart bij het aanstellen van een ex-Vlaams Belanger in Aalst.
respublica is offline  
Oud 21 november 2012, 11:04   #75
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Zowat overal in Europa zie je dergelijke tekens die ofwel met de stad te maken hebben (zoals het gekende SPQR met de wolvin en de tweeling in Rome, tot op de riooldeksels toe) ofwel met de regio.

Maar blijkbaar voor de gortige zeveraars van links mag dat niet als het om een Vlaams leeuwtje gaat. Ook als dat bij wet vastgelegd als een officieel Vlaams symbool.

Ze zijn zo Belgicistisch als de pest.
2
De echte geobsedeerden door de Vlaamse Leeuw vind je ter linkerzijde.
respublica is offline  
Oud 21 november 2012, 11:16   #76
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Schepen van Vlaamse zaken en aangelegenheden. Weer een postje bij ... Voka steigert al.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 21 november 2012, 11:21   #77
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Discussies over welke vlag in het midden hangt, bastaardwoorden weren uit publicaties die niemand leest, meer subsidies voor 11 juli vieringen waar niemand zit op te wachten, ... het orkest op de Titanic speelt rustig voort, de muzikanten hebben een ander kleur das aangedaan.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 21 november 2012, 12:08   #78
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Schepen van Vlaamse zaken en aangelegenheden. Weer een postje bij ... Voka steigert al.
in de meeste gevallen, beste Amok, wordt dit toegevoegd aan andere verantwoordelijkheden van een schepen. En is het dus niet, zoals je tracht te impliceren, een bijkomend schepenambt.

En dat het al jarenlang in voege is in de rand is ook een klein detail. MEestal nota bene ingevoerd door een CD&V'er

Soit, who cares about details, right
Oud 21 november 2012, 12:27   #79
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo postje bij?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 21 november 2012, 12:40   #80
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Discussies over welke vlag in het midden hangt, bastaardwoorden weren uit publicaties die niemand leest, meer subsidies voor 11 juli vieringen waar niemand zit op te wachten, ... het orkest op de Titanic speelt rustig voort, de muzikanten hebben een ander kleur das aangedaan.
Of dit artikel het gezichtsverlies van de SP.A top in Aalst, laat staan de midlife crisis van PJ vergoelijken, durf ik te betwijfelen. De Morgen over de rooie.

Laatst gewijzigd door Jakko : 21 november 2012 om 12:42.
Jakko is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be