Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Hans Verreyt (Vlaams Blok) - 26 april tot 2 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hans Verreyt (Vlaams Blok) - 26 april tot 2 mei "Deze man is een bezige bij. Naast nationaal voorzitter van het Nationalistische Studentenvereniging is hij tevens lid van de raden van bestuur van zowel VBJ nationaal als van VBJ Antwerpen. Vorig jaar nog op een 10de opvolgersplaats maar dit jaar ee

 
 
Discussietools
Oud 25 april 2004, 13:39   #1
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Wat is uw recept om de huidige crisis op te lossen ?

Stel dat U het alleen voor 't zeggen had.
Wat zijn dan de voorstellen van uw partij om NU te zorgen dat deze crisis zo snel mogelijk voorbij gaat.

- Hoe de economie stimuleren , zonder dat dit de overheid nog eens fortuinen kost ?
- Hoe de nodige jobs te creëren(in de privé natuurlijk, er is al genoeg ambtenarij) ?
- Hoe de knelpuntberoepen en langdurig openstaande vacatures invullen. ?
Of wacht U met dat laatste liever tot 1 mei, als de oostblokkers die "te-moeilijk, te-vies, te-veel-risico & ik-kan-het-mij-permitteren-iets-beter-te-zoeken" jobs op legale manier komen invullen.

Het spreekt ook vanzelf dat er vraag is naar vooral zeer specifiek en hooggeschoolde werknemers. Dat wil zeggen dat er ook een bijscholingsprogramma nodig is, maar dat mag geen geld kosten. Nu spreekt het vanzelf dat je met een avondcursusje moeilijk een hartchirurg kan maken van een beenhouwer (en zelfs beenhouwer is een knelpuntberoep) Dus de basisscholing blijft hoofdzaak. Daarom is het zo spijtig dat zovele jongeren vroegtijdig afhaken, want de enige plaats die er dan voor hen overblijft is in de werkloosheid.
Voor ongeschoolden is er hier véél te weinig werkaanbod. Dat komt gewoon omdat men dat soort werk in het buitenland evengoed kan doen en bovendien tegen véél lagere loonkost.
Dat soort werk, voor zover het hier nog aanwezig is, verhuist dan ook vroeg of laat naar het buitenland.

Als U met voorstellen afkomt, dan ook graag haalbare initiatieven voor de méér dan 400000 werklozen, of toch een groot gedeelte ervan en géén absurde extrapolaties van "dat is een tof jobke" en dromen dat je dat idee 400000 keer kan gebruiken.

Als het ook even kan, graag met maatregelen die de werkloosheid aanpakt en niet in de eerste plaats de werklozen. Wat bijvoorbeeld wel kan is beide tegelijkertijd aanpakken met bijvoorbeeld gemeenschapswerk.
(Zie voor een iets vollediger uitleg over wat ik versta onder gemeenschapswerk onder
http://www.fora.be/viewtopic.php?t=12018 )

Dank bij voorbaat.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 27 april 2004, 20:03   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In de eerste plaats moet je de verdeling van het werk bekijken!
Nu is ongeveer 2/3 staat en stad en aanverwante en 1/3 privé.
2/3 is niet productief in die zin dat ze financieel niet zelfbedruipend zijn, dus 2/3 wordt eigenlijk betaald uit de kas van voornamelijk 1/3 + extra inkomsten van allerlei zoals benzine en dergelijke meer, u vult maar aan.
Laten we de rollen omkeren, niet zonder slag of stoot want wie wil zijn overheidsjob nu ruilen voor een privé tenzij je minister bent en je loon verdubbeld. De 10 miljoen anderen hebben dus die keus niet!
Als die ruil er is, 2/3 prive wordt de financiering van 1/3 wel aantrekkelijk!
Eenmaal zover moeten uiteraard de lonen aantrekkelijk worden opnieuw. U weet het mogelijks niet, maar voor de arbeiders in het algemeen is er de laatste 20 jaar netto niet zoveel veranderd, sommigen gaan er zelfs op achteruit. In verhouding de lonen met kostprijs leven /wonen en dergelijke zelfs minstens gehalveerd. Daar zit dus de sleutel.
Anderzijds moet er ook werk worden gemaakt van de scholing, de nutteloze scholing die nu zovelen omslachtig maken en hun nadien weerhouden toe te geven dat ze eigenlijk niks concreet te bieden hebben (verschillende opleidingen door elkander zonder nergens in door te studeren) U moet ook beseffen dat vele studenten nu een soort trapsysteem gebruiken van cusussen en scholen in verschillende richtingen, zo gaan ze toch vooruit telkens maar in feite zitten ze zich een beetje bezig te houden.
Mama en papa zeeer content!
Willen we zeer drastisch doen kunnen we ook gans de Belgische administratie verhuizen naar een laag loon land, de besparing laat ons dan toe een leven lang niks meer te doen, behalve natuurlijk voor de koeriers en de privé, maar die valt dan ook stil want niemand hoeft ook nog iets van hun.
Mambo is offline  
Oud 27 april 2004, 20:58   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Mambo,

Ik snap helemaal niet waar jij de verhouding 1/3 en het getal "10 miljoen anderen" haalt.
Wil je de kinderen en gepensioneerden laten meewerken ?
Juistere cijfers van de arbeidmarkt voor België en Vlaanderen zou je best gaan zoeken op de sites van het NIS of zo. (voor zover die nog beschikbaar zijn)
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 28 april 2004, 10:45   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

10 miljoen is natuurlijk overdreven voor 1/3, ik wil alleen maar eens aantonen dat globaal gezien geen enkele burger zomaar eeen betere job in het vooruitzicht kan krijgen die enkelingen die zogenaamd ons land aan het besturen zijn maar in werkelijkheid alleeen maar sleutelen aan hun eigen positie telkens. Het voorbeeld dat ze in de privé meer verdienen halen net iets te graag aan; uitzonderingspostjes �* la schoupe
Mambo is offline  
Oud 30 april 2004, 00:13   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Beetje promoten in de lijst. Is intussen al vrijdag en nog zonder repliek.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 30 april 2004, 00:22   #6
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Ik eet den 13de juni als oplossing van het probleem:

[size=6]Konijn met pruimen![/size]
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 2 mei 2004, 00:46   #7
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Ik eet den 13de juni als oplossing van het probleem:

[size=6]Konijn met pruimen![/size]
Dat meer blauw op straat op zich een oplossing is betwijfel ik.
Rood mag voor mijn part ook verdwijnen.
Dat gratis gedoe is voor veel mensen niet slecht, maar ergens wordt het betaald. Door wie? Door diegenen die de economie in dit landje nog een beetje draaiend houden en diegenen die meer werkgelegenheid zouden moeten scheppen.
Wat we nodig hebben is geen cadeautjes allerhande en zoethouders, maar werkgelegenheid, en werkgelegenheid die moet in de eerste plaats komen van nieuwe initiatieven.
Dus gezocht : Politici die achter nieuwe initiatieven durven staan.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 24 augustus 2004, 21:10   #8
Regi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Locatie: Kruibeke
Berichten: 6
Standaard

Vele bedrijven doen hun werknemers overuren kloppen om toch maar geen extra werknemers aan te moeten nemen. Ikzelf bvb M O E T dagelijks ½ uur overwerken en mag deze extra gepresteerde tijd N I E T terug nemen. Ik moet hem mij laten uitbetalen. Ik durf deze situatie niet tot de spits drijven want bij mijn vorige werknemer heeft het mijn job gekost. Er word wel een andere reden opgegeven maar......
De oplossing zou dus kunnen zijn.... overuren verboden.. zo simpel als wat... met natuurlijke strenge controle daarop want we zijn immers Belgen nietwaar.
__________________
On-line reportage over de X-dossiers => http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/...0040311/zembla
Nieuw onafhankelijk forum => http://groups.msn.com/Witteactie
Je mag niets uitsluiten want de realiteit overtreft dikwijls de grootste fictie.
Regi is offline  
Oud 1 september 2004, 19:25   #9
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Ingredienten
2 el plantaardige olie
1 tl geraspte verse gember
2 teentje knoflook, fijngehakt
1 tl rode curry pasta, of naar smaak
1 el vissaus
2 tl oestersaus
0,6 dl kokosmelk
500 gr noedels, gekookt
1 kopje gehakte verse kruiden als basilicum, munt, koriander, chinese bieslook
handvol tauge
½ el vers gehakte rawit, of naar smaak

Bereiding
Verhit de olie in een wok op medium vuur. Voeg de gember, knoflook en rode curry pasta toe en roerbakken tot het begint te geuren, ongeveer 3 minuten.

Voeg de vissaus, oestersaus en kokosmelk toe, laten sudderen voor 3 minuutjes. Zet het vuur hoog en voeg de gare noedels, kruiden, tauge en rawits toe. Goed doorverwarmen tot alles goed bedekte is met de saus.
Vlaanderen Boven is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be