![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ze weten niet wat er in die reactors gebeurt, momenteel. 11 maart dit jaar: http://enenews.com/gundersen-contain...ge-crack-audio 27 februari: http://www.washingtonsblog.com/2013/...-reactors.html http://www.biogeosciences-discuss.ne...3577-2013.html Continuing 137Cs release to the sea from the Fukushima Dai-ichi Nuclear Power Plant through 2012 |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het nucleaire thema was niet zo relevant in de verkiezingen als de financiele crisis, men koos voor een regering die een bepaald monetair beleid voorstond.
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Niemand spreekt over een dode zone. Er is rondom de kerncentrale vandaag al heel wat activiteit. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U rekent de Japanse bevolking af op het niveau/de graad van de weerstand tegen overheidsbeslissingen. "Steken ze de boel in de fik: ze zijn ertegen. Protesteren ze op een beschaafde manier (geen media-aandacht), dan zijn ze voor!" Gekker moet het toch niet worden, al is het wel tekenend voor de manier waarop de mening van het volk eigenlijk kan verkracht worden tot in het oneindige, zonder dat daar nog iets aan te doen valt op een beschaafde wijze. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
nee, daar had een stel slimme Russen beslist eens te testen wat er gebeurt als je alle veiligheidssystemen uitschakelt. Daarenboven waren die hun centrales anders ontworpen, met brandbaar koolstof als tussenschot, ipv onze oplossing van elektromagnetisch gestuurd lood. Als bij ons de stroom uitvalt, vallen die loden schotten automatisch naar beneden.
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Twee Belgen ![]()
|
|
|
|
#28 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn er steeds meer . Ook andere ziektes, zoals astma, allergieën, chronische bronchitis en dergelijke komen steeds meer voor, vooral bij kinderen. Zo gezond is onze levenswijze precies toch niet. Mensen die nu 70, 80 en 90 zijn hebben genoten van de vooruitgang van de geneeskunde, en daardoor is hun levensverwachting omhoog gegaan, maar ik denk dat die nu terug bergaf gaat gaan, we gaan beginnen betalen voor onze moderne & ongezonde manier van leven . |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kernenergie zou hier moeten worden afgebouwd. In zulke dichtbewoonde gebieden heeft dat geen uitstaans.
|
|
|
|
#31 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.klimaatinfo.nl/japan/ Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het lijkt me evident dat de Belgische wetgever zich dient te houden aan supranationale regels. Overigens krijg ik het toch bijzonder kil van heel dat kernenergie-gedoe. Ongelofelijk dat die lobby nog zo krachtig kan zijn. We kennen de gevaren, hoe is het zelfs mogelijk dat we ooit op het idee zijn gekomen om zulke centrales op te zetten, laat staan ze nog niet te sluiten na Tsjernobyl, na andere "kleinere rampen", om nog maar te zwijgen over Fukushima waarbij duidelijk werd dat de veiligheid van een kernreactor pas gegarandeerd kan worden op het moment dat je niet enkel iedere mens (die iets wil,kan doen of doet mbt die centrale), de gehele techniek, maar ook de natuur volledig kan controleren. Nooit dus ... In en rond Fukushima, zelfs in miljoenenstad Tokyo zijn mensen blootgesteld aan hoeveelheden, over een lange periode (!) die vermoedelijk nog steeds niet geëindigd is aan een hoger aantal Sievert dan je zelfs op een zeer korte periode mag hebben... Maar die centrales stopten niet met één flits radioactiviteit ... het was constant. Dat is eigenlijk een soort experiment, wat al veel te vaak gevoerd is. Over gevolgen spreken drie jaar na de ramp om ze dan te bagatelliseren (heeft het WHO dit werkelijk gedaan??) is complete nonsens. Het aantal inwoners in een wijde omgeving dat nakomelingen met deficits zal hebben, nieuwvormingen zal ontwikkelen, met name schildklierkanker zal krijgen, ... is volgens mij absoluut te overzien. Tevens wordt er met geen woord meer gerept over de groep mensen (mannen voornamelijk vermoed ik) die toen, ons allen gered hebben en behoed hebben voor een nog veel grotere en compleet ongeziene ramp (als deze nog niet erg genoeg was :-s) ... en eigenlijk hun leven hebben gegeven voor ons. Hoe is het nu met deze mensen gesteld? Leven ze nog? :-S
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 maart 2013 om 00:24. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
@ universalia Afval lukraak dumpen of in zee gooien is ook niet echt meer van deze tijd hoor. Het wordt gestockeerd en/of opgewerkt tot een herbruikbaar product. Men gaat er momenteel van uit dat men zelfs voor de meest gevaarlijke stoffen en die met de langste halveringstijden binnen de 10 a 15 jaar een definitieve oplossing zal kunnen bieden. Paniekzaaierij door sprookjes lijkt me dus overbodig. Wat België en co betreft tenminste. In Rusland en de gewezen Sovjetunie gaat men nog steeds wat losser om met die zaken maar ook daar is beterschap. Wat die pipo's in het Midden-Oosten en Azië uitspoken baart mij meer zorgen...
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als men het toch zo leuk vindt, waarom dan niet in de woestijn? Maar daar vormen zonnepanelen en andere technieken een veel beter alternatief. Kernenergie moet dus worden afgevoerd. Het is wel eng dat deze lobby zoveel invloed heeft.
|
|
|
|
|
#35 |
|
Minister-President
|
Het lijkt me sterk dat er supranationale regels zouden zijn die het in praktijk quasi onmogelijk maken om in Midden-Europa kerncentrales te plaatsen...
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Maar de milieubeweging (o. a. Greenpeace) wil ons doen geloven dat kernenergie nergens toelaatbaar is en zeker niet verder ontwikkeld mag worden. Dat is volgens mij duidelijk een brug te ver, waarvan ik mij afvraag welke lobbygroep hier achterzit. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Kernenergie afbouwen allemaal goed en wel, maar hoe gaan we dan die Antwerpenaren uitroeien?
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het komt regelmatig voor dat een container/citern apart wordt gezet en bewaakt wordt tot hij wordt geladen omdat hij zo gevaarlijk is. Ik heb het ooit meegemaakt dat zelfs het ministerie van binnenlandse zaken een container bewaakte. Normaal wordt dat gedaan door een privé bedijf. Ik was toch nieuwsgierig geworden door die drastische maatregel en ging aan de bewaking vragen wat er juist in zat. Hij gaf een naam op die ik al niet meer ken maar wist mij wel te vertellen dat enkele druppels van dat goedje in de buitenlucht volstonden om heel Antwerpen van de kaart te vegen. Laatst gewijzigd door daiwa : 16 maart 2013 om 02:56. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Zware aardbeving ook mogelijk in België" http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extrem...n-Belgie.dhtml Er zijn 250 kerncentrales op de aardbol en dit zal stijgen naar zo'n 400 op relatief korte termijn, het lijkt me sterk dat hier nooit meer iets mee zal gebeuren. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En uit het door jou aangehaalde artikel: De Nederlandse geoloog Ronald van Balen stelt wel dat de kerncentrale van Doel ver genoeg van het epicentrum van een mogelijke aardbeving staat om geen schade op te lopen. (belga/gb) Kom, doe nog eens een poging...
|
|
|
|