![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
2x
Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juni 2013 om 16:33. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Ik vind het een goed idee om de ambetantenaren hun pensioen royaal naar beneden te trekken.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij heeft dan maar 100 euro pensioen of zo
Nu, zal wel wat meer zijn. Twintig procent zal waarschijnlijk dichter bij de waarheid zijn. Trouwens als het zo weinig is. Waarom willen de statutaire ambtenaren dan absoluut hun perekwatie behouden ? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
Om dezelfde reden dat u, ik en anderen hun uitkering, loon of pensioen wensen te behouden.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.plan.be/admin/uploaded/20...7200.pp073.pdf |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dan durft Jack senior nog klagen, de stiekemerd... |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn ervaring van een jaarke of vier pensioen, is dat de index misschien drie of vier keer een surplus van telkens 2 procent gegeven heeft (dus 6 �* 8 procent),
en de perequatie minder dan 1 procent over de hele periode. Maar mocht, bijvoorbeeld, de regering beslissen om al die ambtenaren die in mijn korf zitten, twee procent opslag te geven, dan zal ik ook 2 procent krijgen. Op de 1° januari van de tweejaarlijkse periode wanneer de perequatie berekend wordt. Ik gun iedere gepensioneerde zo'n systeem. Het zou gewoon een recht moeten zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als nu eens iemand met krantenkoppen komt aandraven van bv 10 mei 1940, dan zou binnen dezelfde logica , ook bepaalde bevolkingsgroepen in paniek slaan??? |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banneling
|
demonen, ik probeer je te begrijpen. Je hebt een enorme pest aan ambtenaren, je googled wat anti ambtenaarpensioen termen en komt uit bij een artikel uit de vorige eeuw, en nu denk je dat dit nu effect gaat hebben op de door jou zo gehate ambtenaren en hun pensioen?
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als eens nagegaan, in hoeverre de projecties in dat artikel uit middennegentiger jaren, kloppen met de cijfers van 2013. Is het erger, of minder erg ? |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De enige reden om dat niet te doen, is dat we dat niet kunnen betalen. Net zoals de ambtenarenpensioenen, |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De ambtelijke molen maalt langzaam
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb zo van die mensen gekend die tussen Kerst en Nieuwjaar moesten wachten op een brief die naar huis gestuurd werd, met de boodschap of ja of neen het contract verlengd werd met een jaar. Ook de dienstchef van die mensen wist van niets. Heel plezant om de dienst te plannen, in al zijn aspecten. Nog veel plezanter voor die mensen zelf. De bekwaamsten onder hen verkozen om zoiets slechts éénmaal mee te maken: tegen de volgende keer hadden ze wel werk in de privé gevonden. Dus nog plezanter voor de dienstchef: misschien nieuwe ambtenaren ... die opnieuw ingewerkt moeten worden in de dienst. Ambtenaren zouden een extra premie moeten krijgen, wegens mismeestering van hun moraal door de politici. Premie die moet meetellen voor het pensioen. Vanzelfsprekend. Verder ga ik niet meer reageren in deze draad. Het is niet omdat er één zo jaloers is op onze sociale situatie, en er alleen de goede kanten van wil zien, dat er in die zin politieke wijzigingen te verwachten zouden zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De 'verpletterende' pensioenuitgaven nopen de besturen tot besparingen en doen de gemeentelijke investeringen ineenzakken, luidt het dreigend. 'Dat wordt een ramp voor de inwoners en de lokale kmo’s', zegt De Wever, die voor Antwerpeneen grootschalige besparingsronde voorbereidt. De Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) bevestigt de onheilstijding. 'De pensioenkosten van de vastbenoemde ambtenaren van de Vlaamse gemeenten, OCMW’s en politiezones stijgen de komende jaren van 711 miljoen euro nu naar ruim 1 miljard euro in 2016', zegt VVSG-directeur Jan Leroy. De pensioenkosten van de vastbenoemde ambtenaren van de gemeenten stijgen de komende jaren van 711 miljoen euro nu naar ruim 1 miljard euro in 2016Jan Leroy, VVSG ‘En ook al sluit je een gemeentehuis of een OCMW, dan nog moet je de factuur betalen. De zoektocht naar efficiëntiewinsten wordt geen lachertje. http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...56610-3137.art De Wever is weinig hoopvol. ‘Ik denk dat niemand ons zal helpen. We zullen het zelf mogen oplossen. We all go down together.' Laatst gewijzigd door demonen : 8 juni 2013 om 08:27. |
|
|
|
|