![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Soit, ik heb al tweemaal duidelijk gezegd dat de structuur van de Bond overeenkomt met de vroegere staatstructuur van België, en dat de Bond de veranderingen heeft gevolgd. Het is dus normaal dat de "provincie Brabant" overeenkomt met de huidige provinces Waals- en Vlaam-Brabant, en Brussel. Ik stel u dus nogmaals de vraag, op basis van welk rechtsregel is de Bond verplicht dit aan te passen, zij het door de huidige "provincie Brabant" te splitsen, zij het door het te vervangen door een "afdeling Brabant" (samen met een afdeling Antwerpen, Limburg, Oost-Vlaanderen, enz.). Et si cela devient trop complexe pour vous, pas de problèmes, je peux répéter la question en français. Si nécessaire, je peux même traduire en français tout le raisonnement préalable. Comme vous voulez.
|
|
|
|
#402 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wel ja. Zelf vind ik het ook niet neutraal, maar dat hoeft ook niet in een opiniestuk. Ik vind het een beetje een 'schijnheilige' manier van schrijven zelfs. Dat zou echter weinig moeten verwonderen, want dat is iets wat je vaak ziet in onze media en daarbuiten.
Laatst gewijzigd door Weyland : 28 augustus 2013 om 14:18. |
|
|
|
|
|
#403 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bwa, Pascal Smet vindt ook dat hij gelijk heeft al denkt ruim 96% van de leerkrachten het tegendeel.
|
|
|
#404 |
|
Banneling
|
ik kreeg bij t lezen van het artikel heel sterk de indruk dat de schrijver deze draad gevolgd had en er hier en daar stevig uit geplukt heeft ...
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
PS: et is trouwens Gwylan die zich op het pad van de Grondwet en het juridisme heeft begeven, ik niet, hé.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 augustus 2013 om 14:21. |
|
|
|
|
|
|
#406 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wijl in voorkomend geval ongetwijfeld nog beroep mogelijk is, kan ik nu reeds een eerste gepeperde rekening sturen naar de client. Het probleem daarbij is evenwel dat “de client” niet duidelijk te bepalen is. De "Vlamingen" of de “Vlaams-Nationalisten” lijkt mij wat te wazig, en bovendien blijken die niet eens een facturatieadres te hebben. Wat stelt u voor ? De Vlaamse regering ? De N-VA ? Uw koning ? (maar heeft die wel voldoende centen ?) |
|
|
|
|
|
|
#407 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#408 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dat Waalse supporters geen Engels gebruiken (en waarschijnlijk kunnen, behalve de Vlaamse supporters van Standard), is ook een feit. Niks nieuws onder de zon, dus. Was ik van jullie, ik zou de Voetbalbond en de Rode Duivels boycotten, die smerige Vlamingehaters!
|
|
|
|
#409 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bad Attila heeft volgens mij een oude staatkundige kaart van België van vóór 1995 aan zijn muur hangen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 28 augustus 2013 om 14:28. |
|
|
|
|
|
#410 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat u het zelf liever hebt dat we dit goed vinden en het daarom actief verdedigt, wondert me niet. Want al ontkent u francofiel belgicist te zijn, u bent het ergens wel (weliswaar misschien niet fervent, maar de sympathieën zijn aanwezig voor wie tussen twee lijnen kan lezen; uw recht uiteraard, maar om te doen alsof u neutraal bent hier...). Laatst gewijzigd door Weyland : 28 augustus 2013 om 14:35. |
|
|
|
|
|
|
#411 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, enkel een kaart uit 1830.
|
|
|
#412 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
-Wat betreft taalgebruik hoeven zij enkel rekening te houden met de taalwet i.v.m. werkgever-werknemer. Alle andere communicatie behoort tot de privésfeer en daarin heeft de overheid totaal geen inspraak. -Het negeren van de taal van gelijk welke meerderheid of minderheid kan dan wel laakbaar zijn, maar is aan geen enkele (grond-)wet verbonden. Ik heb de indruk dat sommigen hun wensen voor waarheid houden. Tot heden is communicatie in de privésfeer aan geen enkel taalwet gebonden. Er is vb geen enkel wet die mij als handelaar verbiedt om enkel in het Chinees, of Engels reclame te voeren en met mijn klanten te communiceren. Voor mijn contact met de overheid en personeel is in mijn geval wettelijk alleen de Nederlandse taal rechtsgeldig. Dwz dat als ik in mijn Limburgse streektaal een werknemer aan de deur smijt, dit wettelijk gezien zelfs geen correct ontslag. |
|
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het is duidelijk dat u uw argumentatie inmiddels hebt aangepast. In essentie komt het er op neer dat u nu aanvoert dat de voetbalbond met “provincie Brabant” enkel en uitsluitend een onderdeel van zijn interne structuur bedoelt, en niet een staatkundige provincie. U beseft ongetwijfeld dat u middels uw aangepaste stelling in wezen mijn gelijk erkent. Waarvan akte. Voor wat uw ad hominem sneer betreft : dit is een Nederlandstalig forum, mijnheer. Ik neem er niet aan deel om in mijn eigen taal discussie te voeren, en dit om twee hoofdredenen : 1. Uit respect voor de taal van het discussieplatform en voor de deelnemers eraan 2. Onafgezien van de discussieonderwerpen zelve, is mijn deelname aan dit forum louter te zien als één der manieren om mijn Nederlands een beetje te onderhouden. U hebt zoiets misschien niet nodig, maar ik wel. Ik hoop dat u mij dat kunt vergeven. |
|
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De Voetbalbond doet inderdaad niets tegen de wet. Wel is de organisatie één geleid door knuppels (geen verwijzing naar een forummer hier) met een enorm povere communicatie en duidelijke sympathieën naar één soort België waarin het Frans superieur is aan het Nederlands.
Laatst gewijzigd door Weyland : 28 augustus 2013 om 14:37. |
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van wie heb je dan, buiten van eigen zelve, gelijk gekregen?
|
|
|
|
#417 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Brabant als één provincie voorstellen heeft dezelfde gevolgen als Brussel bij Vlaanderen rekenen op een kaart. Dat zal altijd gegarandeerd tegen u gebruikt worden.
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wie mij een beetje kent weet dat ik een hekel heb aan dergelijk volkje : ik ben er ooit, zij het niet uit eigen keuze (zeg maar om beroepsredenen), enkele maanden lang mee in nauw contact geweest, en ik kan u verzekeren dat hun houding ten aanzien van "het gepeupel", lees de Vlamingen zowel als de Walen, volstrekt verwerpelijk en voor mij als democrate totaal onaanvaardbaar is. |
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals echter steeds opnieuw blijkt hebben belgisch=nationalisten daar niet het minste probleem mee.
|
|
|
|
#420 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb meermaals gezegd: mensen hebben uiteraard het recht te klagen over die slogan, maar uiteindelijk zijn het enkel de supporters die recht van spreken zullen hebben. En de verhalen rond "Franstalig imperialisme" en weet ik wat allemaal zijn in deze context volledig van de pot gerukt. Nu ja, zelfs als een Franstalige een scheet in Vlaanderen laat, zal dat door een aantal mensen hier op dit forum al gepercipieerd worden als "bewijs van de Franstalige arrogantie"... Zodus... ps: ik zit hier toch al een tijdje op het forum en mijn sympathieën voor België heb ik nooit verborgen, noch dat ik in het Frans hier in Brussel heb gestudeerd. Veel hoef ik dus niet te ontkennen, enkel dat ik een BUB'er zou zijn.
|
|