![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar heb ik mijn twijfels over. Het zal nog maanden duren vooraleer er een groot besef is van de N-VA teksten bij de bevolking. Dit is niet abnormaal. Quasi niemand leest het partijprogramma van politieke partijen. Hetgeen men van de partijprogramma's verneemt en hoe radicaal politieke partijen deze zien verneemt men via de tamtam.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...02_DeBlock_NVA http://www.standaard.be/cnt/dmf20130607_00614207
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar blijkbaar zijn er nog sukkels genoeg die vertrouwen op partijverklaringen voor de verkiezingen eerder dan wat er aan een onderhandelingstafel zoal gezegd wordt...
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
qed. De VU is uit elkaar gevallen op het ledencongres. Als de basis van de N-VA zwaar ingaat tegen de congresteksten dan valt N-VA op het congres uit elkaar net als de VU.
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
CD&V spreekt nergens in haar programma of in haar communicatie over een confederatie. In tegendeel CD&V is voorstander van een federaal België naar confederaal model.
|
|
|
|
|
#48 |
|
Schepen
|
Heel simpel - laat de democratie spreken: naar een model gaan tussen NVA en CDV. (compromis)
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als geen enkele partij voorstander is voor het NVA programma wat kan de NVA kiezer daar dan aan veranderen?
Laatst gewijzigd door speurneus : 3 november 2013 om 17:58. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Om de paar jaar ergens een bolleke mogen kleuren is geen democratie hoor...
|
|
|
|
#52 |
|
Schepen
|
Daar heb je gelijk in - daarbovenop geeft Belgie geen gelijkheid op de waarde van elke stem tussen de gewesten, dus staat Belgie ook ver achter de Europese gemiddelde op dit vlak.
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat in een democratie het kiesvee recht heeft om te weten waar de politieke partijen voor staan. Het zou goed zijn als de politieke partijen met hun voorzitters een gemeenschappelijke communicatie doen omtrent hun breekpunten.
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nu sowieso is heel het zetelverdelingssysteem maar iets marginaals. Zelfs als dat wel allemaal proper proportioneel was zou de burger niet meer macht hebben dan nu. Wat wél tot meer democratie zou leiden zijn bvb bindende referenda en een contractuele verbintenis van partijen (die eigenlijk beter helemaal afgeschaft zouden worden, zodat we terug volks- ipv partijvertegenwoordigers zouden hebben) om de kernpunten van hun programma ook na de bollekeskermis nog te respecteren. En als het puntje bij paaltje komt zou ik liever in een republiek die individuele vrijheid garandeert dan een democratie leven. Dwz dat het bijvoorbeeld niet mogelijk zou mogen zijn om langs 'democratische' weg uw medeburgers te plunderen. 51% die per referendum stemt dat er van de andere 49% via de staat afgepakt moet worden om aan hen te geven is misschien wel democratisch, maar voor mij geen wenselijke vorm van bestuur.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 november 2013 om 18:27. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jammer genoeg in een slecht daglicht. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, je redeneert hier sterk vanuit de inhoud dat n-va (eindelijk...) gegeven heeft aan het begrip confederalisme. Men kan niet redelijkerwijze stellen dat op basis van de teksten van de partijen noch de uitspraken van hun tenoren dat zij ooit zo een big bang beoogden als wat n-va nu is mee komen aandraven. Wat jullie willen is een krachteloze rompstaat die in 25 jaar de staatsschuld moet afbouwen, en dan gaat het licht volledig uit. |
|||
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Hopelijk, nu dat informatie veel meer beschikbaar is dan ooit tevoren, evolueert de staat meer naar een model waar mensen weten wat er te gaant is, en zich er ook meer met gaan bemoeien - dan waar mensen zomaar even gaan stemmen, en zelfs niet weten wat er daarbovenop allemaal afspeelt. Maar opzich zijn mensen in het algemeen erg grappig. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik lees hier iets anders. Het zal wel aan mij liggen zeker? |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb meegemaakt dat Geert en Frieda meeliepen (ik liep er langs) in een betoging waarvoor Anciaux gewaarschuwd had: "Als jullie durven meelopen in die betoging, dan gooi ik jullie uit de partij". |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|