Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2013, 14:55   #121
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En in welk bedrijf in Wallonië werken ze in de twee grootste talen van het land ,omdat dat gewoon deel uitmaakt van de job ?
Veel meer bedrijven dan u denkt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:04   #122
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ja dat is mogelijk, maar noem er dan eens een paar.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:05   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal het u vast niet moeilijk vallen er hier een aantal van op te sommen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:07   #124
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ja dat is mogelijk, maar noem er dan eens een paar.
Die ken ik niet maar dat zijn dezelfde soorten bedrijven waar tweetaligheid zowiezo aan bod komt omdat het gewoon deel van de job uitmaakt.
Oud 3 november 2013, 15:20   #125
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die ken ik niet maar dat zijn dezelfde soorten bedrijven waar tweetaligheid zowiezo aan bod komt omdat het gewoon deel van de job uitmaakt.
Zoals het Parket van Luik zeker,waar ze zelfs een Nederlandstalige brief niet kunnen ontcijferen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:29   #126
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
We werken er in de twee grootste talen van het land, Bonbon. Dat maakt gewoon deel van de job! Waarom zou u het nog voor het Engels begrijpen en niet voor het Frans? Door uw blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen? In dit geval, vervang heel vlug uw bijnaam door "Snoepje" of "Candy"! En ja, misschien zal u ook "hallucinant" vinden dat Franstaligen nog bereid zijn naar Vlaanderen te gaan werken terwijl het Vlaams-Nationalisme een realiteit in Vlaanderen is. En zelfrespect voor wat, trouwens? Voor het Vlaams-Nationalisme? Vergeet het, droom maar!
Ach, als bedrijven in Wallonië ook tweetalig zouden zijn dan had je een punt, maar nu is enkel Vlaanderen tweetalig en de Vlamingen zijn dan zogezegd de onverdraagzame. Hoe verklaar je die logica?

De Walen weigeren Nederlands te leren maar de tweetalige Vlamingen zijn de onverdraagzame haatbakken, het lijkt me net het omgekeerde.

Engels is internationaal, veel grote bedrijven hebben daarom het Engels als voertaal, begrijp je.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 15:31   #127
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaamse of Waalse bedrijven? Noem er maar eens een paar, als ze tweetalig zijn is het Frans en Engels.
Oud 3 november 2013, 15:35   #128
BonBon
Banneling

Standaard

http://trends.knack.be/economie/nieu...0217759486.htm

"De Waalse bedrijven zorgen voor amper 9 procent van de ondernemingswinsten in België, maar dragen bijna de helft van de schulden bij de fiscus en de belastingen. Dat blijkt uit de pas verschenen Trends Top.
Berekend over vijf jaar blijkt dat 47 procent van de winsten uit Brussel komt, 43 procent uit Vlaanderen en 9 procent uit Wallonië."
Oud 3 november 2013, 17:32   #129
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er Vlaams-Nationalisten die het meer dan beu met de Franstaligen zijn, is niet de zaak van de Franstaligen. Het zijn DIE Vlamingen die het meer dan beu zijn, het zijn DIE Vlamingen die zich niet op hun gemak zullen voelen of in depressie zullen vallen. Pech voor hen als dit hen gebeurt maar denk niet een seconde dat wij, Franstaligen, medelijden zullen hebben met mensen die tegen ons zijn. En het zijn helemaal niet hun standpunten die ons zullen verhinderen naar Vlaanderen te gaan. Integendeel zelfs.
Ik denk, mijnheer Everytime, dat bovenstaande een goed voorbeeld is van een post die u ooit wel eens zelf als “onzin” zult bestempelen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 17:39   #130
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik denk, mijnheer Everytime, dat bovenstaande een goed voorbeeld is van een post die u ooit wel eens zelf als “onzin” zult bestempelen.
Waarin is het een onzin?
Oud 3 november 2013, 17:40   #131
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarin is het een onzin?
Het is niet de eerste keer dat u iets postte in een .....
om het daarna te ontkrachten en ....
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 17:43   #132
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
http://trends.knack.be/economie/nieu...0217759486.htm

"De Waalse bedrijven zorgen voor amper 9 procent van de ondernemingswinsten in België, maar dragen bijna de helft van de schulden bij de fiscus en de belastingen. Dat blijkt uit de pas verschenen Trends Top.
Berekend over vijf jaar blijkt dat 47 procent van de winsten uit Brussel komt, 43 procent uit Vlaanderen en 9 procent uit Wallonië."
Vanwaar komt toch dat groot verschil tussen ons 1-talige landsgedeelte en onze 2-talige landgedeelten? Goh, even nadenken, ... hm.
Oud 3 november 2013, 19:48   #133
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarin is het een onzin?
Moet ik u dat echt uitleggen ?

Bon, laten we uw ontboezemingen over Vlamingen die "in depressie zullen vallen” en waarmee u dan geen medelijden zult hebben en dergelijke nog eventjes terzijde….

Dat “de Vlamingen” cq. “de Vlaams-Nationalisten” het naar uw eigen zeggen "meer dan beu zijn" met de Belgische Franstaligen, is wel degelijk een zaak die u en uw Franstalige landgenoten aanbelangt, en waarmee rekening gehouden dient te worden in die zin dat men zich aan Franstalige kant in België uiteindelijk – als het al niet véél te laat is – eens grondig moet afvragen WAAROM dat zo is.

Mijn antwoord op die vraag, vanop een afstand bekeken, is dat er in België op alle mogelijke manieren een apert gebrek aan respect wordt betoond voor de Nederlandstalige meerderheid. Ik val dan ook niet van mijn stoel van verbazing dat die bevolkingsgroep dat zo stilaan beu wordt.

Dat betekent helemaal niet dat ik daarom alle Vlaamse standpunten terecht of aanvaardbaar vind, en al zeker niet deze welke van de meest verwerpelijke xenofobie getuigen : geloof mij, ik werd bijvoorbeeld ook eventjes erg nijdig en zelfs een heel klein beetje rancuneus toen ik een welbepaalde oen, zegge een “gewoon lid van de N-VA”, destijds hoorde raaskallen dat men met de Franse taal in geen enkel beschaafd land terecht kan. Maar voor mij geven dergelijke uitspattingen van een Vlaamse enkeling bijlange geen aanleiding om dan maar meteen “de Vlamingen” of zelfs “de Vlaams-Nationalisten” als xenofobe oenen te beschouwen en/of om er van uit te gaan dat zij in ruimere zin “tegen ons zijn”.

Het minimum aan respect dat wij als Franstaligen, van welke nationaliteit ook, volkomen terecht vanwege anderen eisen, mogen en moeten anderen even terecht ook van ons verlangen.

Ik zal het niet eens hebben over de doorgaans schandalige lezerscommentaren in uw Franstalige pers, noch over de ronduit beledigende houding die sommige uwer Franstalige politici aannemen ten aanzien van de Nederlandstalige meerderheid in uw land (al was het maar door hun taal niet of nauwelijks te willen spreken), maar zelfs uit eigen ervaring tijdens een vroeger verblijf van enkele maanden weet ik dat het gros der Brusselse Franstaligen (ik heb in ieder geval geen enkele andere ontmoet) niet het minste respect heeft voor hun Nederlandstalige landgenoten, die zij als cultuurloze keuterboertjes blijken te beschouwen. Het komt mij volstrekt logisch voor dat die Nederlandstalige bevolkingsgroep zoiets, na bijna twee eeuwen, uiteindelijk “meer dan beu” is…

En tenslotte : ik zie geen enkele reden noch aanleiding opdat de Vlamingen, welke ook de staatkundige indeling van het huidig grondgebied België weze, een muur rond hun grondgebied zouden bouwen. Ergo, zolang ze dat niet doen kan en zal niemand u noch mij noch eender welke Franstalige beletten om “naar Vlaanderen te gaan” indien wij dat wensen. En zal ook niemand ons beletten om daar uit respect en uit wellevendheid Nederlands te praten en/of om het in ieder geval grondig te leren mochten wij ons daar willen vestigen. Dat de Vlamingen dan misschien nog steeds de eigenaardige gewoonte zullen aanhouden om meteen zelf naar het Frans over te schakelen als ze onze tongval horen, nou ja, eigen schuld dikke bult….

Laatst gewijzigd door Gwylan : 3 november 2013 om 19:52.
Oud 3 november 2013, 19:59   #134
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beseffen ze het dan niet? Alle partijen lopen weer eens recht in de val die de N-VA heeft gespannen: men z'n allen tegen de N-VA. Het resultaat zal dan ook weer zijn dat heel het debat draait rond twee polen. Iedereen tegen de N-VA. De N-VA bepaalt aldus de agenda, de inhoud van het debat.
het is eerder gewoon jammer dat de andere Vlaamse partijen het plan zo radicaal afwijzen. Zijn politieke spelletjes dan belangrijker dan resultaten? Een meester strateeg moet uiteindelijk wel met resultaten komen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 20:03   #135
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het komt mij volstrekt logisch voor dat die Nederlandstalige bevolkingsgroep zoiets, na bijna twee eeuwen, uiteindelijk “meer dan beu” is…
Zonder grote crisis in Vlaanderen zal er niet veel veranderen denk ik.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 20:15   #136
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
[b]...
...“Communautaire discussies blijven ons tijd, geld en energie kosten,” schrijft N-VA zelf in hun congresboek maar tegelijk lanceren ze plannen die jarenlange communautaire discussies garanderen met alle negatieve gevolgen voor de burgers vandien. “Op een moment dat er een economische, sociale en milieucrisis woedt, is hierover gaan onderhandelen wel het laatste dat de politiek moet doen,” aldus Van Hecke. “Wat we nu nodig hebben is een beleid dat de levensomstandigheden van mensen verbetert en hen meer welvaart en minder vervuiling oplevert.”

...
...

“Dit is niet minder dan een revolutie volgens een model dat nergens ter wereld bestaat en ons in een avontuur stort waar onze burgers en bedrijven jarenlang slechter van zullen worden. Het lijkt me dan ook uitgesloten dat er ook maar een partij over deze voorstellen zal willen onderhandelen met de N-VA. Met hun voorstellen zet de partij zichzelf volledig buitenspel,” besluit Van Hecke.

http://groen.be/actualiteit/Nieuwsfl...quot_3380.aspx

Plan afgewezen !
Het laatste wat NVA wil is Revolutie !
Natùùrlijk wijzen de andere partijen deze voorlopige voorstellen af.
Dat zou er nog aan mankeren.
Wait and see.
January.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 20:18   #137
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
het is eerder gewoon jammer dat de andere Vlaamse partijen het plan zo radicaal afwijzen. Zijn politieke spelletjes dan belangrijker dan resultaten? Een meester strateeg moet uiteindelijk wel met resultaten komen.
Sorry Johan, er is NU nog geen "plan".
Er zijn NU voorstellen.
Een plan komt er in januari.
Oud 3 november 2013, 20:29   #138
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zonder grote crisis in Vlaanderen zal er niet veel veranderen denk ik.
Dat is goed mogelijk.

Hoe dan ook, het is het soeverein recht van de Belgen, zegge de Nederlandstaligen en Franstaligen plus eventuele anderstaligen, om inzake de staatkundige indeling van hun land op geweldloze democratische manier, met wederzijds respect onderling te beslissen om al dan niet veel, niet veel of zelfs niets te veranderen. No problem.

Pas op het ogenblik dat de onderscheiden bevolkingsgroepen in totale tegenstrijd (zouden) zijn voor wat betreft dergelijke beslissing, is er een probleem. Mij lijkt het meer en meer die richting uit te gaan, maar inderdaad, bedoeld ogenblik blijkt nog niet gekomen te zijn.
Oud 3 november 2013, 20:33   #139
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat is goed mogelijk.

Hoe dan ook, het is het soeverein recht van de Belgen, zegge de Nederlandstaligen en Franstaligen plus eventuele anderstaligen, om inzake de staatkundige indeling van hun land op geweldloze democratische manier, met wederzijds respect onderling te beslissen om al dan niet veel, niet veel of zelfs niets te veranderen. No problem.

Pas op het ogenblik dat de onderscheiden bevolkingsgroepen in totale tegenstrijd (zouden) zijn voor wat betreft dergelijke beslissing, is er een probleem. Mij lijkt het meer en meer die richting uit te gaan, maar inderdaad, bedoeld ogenblik blijkt nog niet gekomen te zijn.
Het vel van de beer niet verkopen vóór hij geschoten is...
Oud 3 november 2013, 20:40   #140
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het vel van de beer niet verkopen vóór hij geschoten is...
Ik heb de uitdrukking opgezocht, en kom bij “de huid van de beer niet verkopen voor hij geschoten is”, maar ik begrijp niet hoe de betekenis ervan toepasselijk kan zijn op hetgeen ik stel.

Een beetje taalkundige hulp ware welkom….
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be