Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2013, 15:40   #1281
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nooit gezien.
Spreken we over de periode voor of net na WOII?
Begin jaren tachtig.
Een oudere kruidenier die zelf de beste vlees-sla van de stad maakte.
Hij verkocht er kilo's van aan de kotstudenten die in zijn winkel kwamen telefoneren.(pre-GSM -tijdperk)
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 15:42   #1282
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Begin jaren tachtig.
Hij verkocht er kilo's van aan de kotstudenten die in zijn winkel kwamen telefoneren.(pre-GSM -tijdperk)
Dan was Jack nog niet - of amper, geboren.
Oud 6 november 2013, 16:11   #1283
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Elke kennisverwerving is ongelofelijk boeiend. Ik besteed een heel groot deel van mijn vrije tijd aan het van buiten leren van woorden en werkwoordvervoegingen in vreemde talen. Ik heb altijd wel een Assimilboek bij de hand voor op de trein, de tram, de metro of de bus.

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er iemand dit saai vindt. Neem nu een nieuw schrift. Welk kind wil er geen geheim schrift leren, of een nieuwe taal die als geheime taal kan dienen?

Maar het verbaast mij niet dat jij kennis saai vindt: een uiterst-rechtse, saaie Vlaamse schoolmeester als jij kan inderdaad zelfs de meest boeiende thema's saai maken. Extreem-rechts dient niet de kennis, maar de laagste en meest ranzige instincten in de mens: machtsgeilheid, racisme, intolerantie.
Bezit je zo weinig empathie?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 16:12   #1284
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat een belachelijk tijdverdrijf is dat. Wat zijt ge daar nu mee met woorden en werkwoordsuitgangen in allerlei vreemde talen van buiten te leren. Je zou beter één taal goed leren , dan zou je er in de praktijk iets mee kunnen doen. .
Oud 6 november 2013, 16:29   #1285
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoort een analyse van de oorzaken van de huidige problemen: de wanconstructies opgezet door decennia Belgische particratische koehandel zonder oog voor transparantie, efficiëntie of goed bestuur..
Maar met des te meer oog voor een noodzakelijk kompromis. Sommigen zien het als een voorbeeld voor Jeruzalem. Een staaltje van hightechkompromis.

Citaat:
Ik ben geen voorstander van Brussel als volwaardig derde gewest. Brussel is vandaag een volwaardig derde gewest. En dat is precies het probleem: geen enkel land ter wereld is onderverdeeld in Gewesten en Gemeenschappen. Die hele splitsing tussen persoons- en plaatsgebonden materies is een aberratie die nooit kan werken.
Tja, men kan evengoed stellen dat het wel werkt.
Het is geen volwaardig derde gewest omdat het alle bevoegdheden niet zelf kan uitoefenen.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 november 2013 om 16:31.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 16:34   #1286
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar met des te meer oog voor een noodzakelijk kompromis. Sommigen zien het als een voorbeeld voor Jeruzalem. Een staaltje van hightechkompromis.
Met een ander woord: wafelijzerpolitiek. Extreem duur, extreem inefficiënt, nul coherente visie. D�*t is de Belgische ziekte en het is de verdienste van de N-VA van dat op zijn minst aan te kaarten. Hun voorstellen brengen weliswaar nog meer van hetzelfde (een nog absurdere en nog minder transparante staatsstructuur), maar dat is een andere zaak.

Citaat:
Tja, men kan evengoed stellen dat het wel werkt.
Heb je al eens in Brussel rondgelopen?

Citaat:
Het is geen volwaardig derde gewest omdat het alle bevoegdheden niet zelf kan uitoefenen.
Alle plaatsgebonden materies, net als Wallonië en het Vlaams Gewest. Daarnaast heb je drie Gemeenschappen.

Natuurlijk heb je gelijk dat noch de Gemeenschappen, noch de Gewesten volwaardige deelstaten zijn, en eigenlijk gewoon misbaksels, maar dat is een andere zaak.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 november 2013 om 16:36.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 16:40   #1287
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vandaag de dag is er echter een sfeertje ontstaan dat alles leuk moet zijn. Alleen is dat nu eenmaal niet de bedoeling van onderwijs. Natuurlijk moet een goede onderwijzer wat humor weten te brengen, moet hij een onderwerp boeiend kunnen aanbrengen, uitleggen, toelichten, enzovoort. Of alles nu "leuk" moet zijn, is evenwel nog iets heel anders.
Je moet wel leerlingen op school houden he.
Oud 6 november 2013, 16:44   #1288
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een ander woord: wafelijzerpolitiek. Extreem duur, extreem inefficiënt, nul coherente visie. D�*t is de Belgische ziekte en het is de verdienste van de N-VA van dat op zijn minst aan te kaarten. Hun voorstellen brengen weliswaar nog meer van hetzelfde (een nog absurdere en nog minder transparante staatsstructuur), maar dat is een andere zaak.

Alle plaatsgebonden materies, net als Wallonië en het Vlaams Gewest. Daarnaast heb je drie Gemeenschappen.

Natuurlijk heb je gelijk dat noch de Gemeenschappen, noch de Gewesten volwaardige deelstaten zijn, en eigenlijk gewoon misbaksels, maar dat is een andere zaak.
Geen groter misbaksel dan la belgique
Oud 6 november 2013, 16:45   #1289
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je moet wel leerlingen op school houden he.
Dat doe je met de roe, of, zoals het vandaag gebeurt, met intelligente camerasystemen, chipkaarten en een verhoogde politionele activiteit.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 16:48   #1290
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Dat doe je met de roe, of, zoals het vandaag gebeurt, met intelligente camerasystemen, chipkaarten en een verhoogde politionele activiteit.

Wij hebben schijt aan de ibahesj a sahbi.
Oud 6 november 2013, 16:51   #1291
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Geen groter misbaksel dan la belgique
spiegeltje aan de wand.
Bijgevoegde afbeelding(e)

hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 17:26   #1292
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben één en al oor naar uw mening/voorstel.....
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 18:14   #1293
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Begin jaren tachtig.
Ik heb niet de indruk dat ik dat iets essentieels gemist heb.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 18:25   #1294
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem Bekijk bericht
De essentie zal je steeds missen, Jack.
De essentie = Een oude winkelier in de jaren '80 die door gebrek aan tijd en een geschikte werkplaats, restjes ham, uitjes en mayonaise samenprakte op een toog.

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 19:42   #1295
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De essentie = Een oude winkelier in de jaren '80 die door gebrek aan tijd en een geschikte werkplaats, restjes ham, uitjes en mayonaise samenprakte op een toog.

Eindelijk ,Uw € begint te vallen.
Waarschijnlijk een kartonnen € aan een parachute

Ham is niet halal ,Jack .
Deze vlees-sla zal je van Uw Marokkaanse winkelier dus niet meer aangeboden krijgen in Uw eigen geboortestad.
Dat is de essentie.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 22:01   #1296
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is wat U graag zou zien, maar klopt niet helemaal. Professioneel komen veel Vlamingen bvb. in het contact met Brussel of Wallonië, en tweetaligheid blijft een absolute vereiste voor veel jobs.
U leest dan toch niet wat ik schrijf, hoor. Daarom herhaal ik het maar eventjes: bij onze jeugd komt Frans over als iets waarmee ze nog nauwelijks enige binding hebben. Als er een vreemde taal is die hen wel heel nabij is, dan is het wel het Engels. Dat is dan ongeacht wat hun professioneel leven later ook moge brengen.

Daarmee heb ik niet gezegd dat de kennis van het Frans in onze staatkundige en economische gegevenheid niet nuttig zou zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 22:03   #1297
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bezocht onlangs een restaurant in Lembeek, hoewel de eigenaars Vlaams waren en het restaurant "het molentje" noemt, werden we in uitstekend Frans begroet, zonder dat ze wisten dat we franstalig of nederlandstalig waren, en kregen een Franse menukaart, naast ons zat een ouder koppel van Brugse komaf, die constant schakelden tussen het Brugs en het Frans.
Ach, er zijn altijd wel mensen die menen dat hun eigen taal minderwaardig is ten opzichte van een andere, vreemde taal. Vaak hangt er dan een flinke geur snobisme in de lucht. Bij de voormalige Gentse en Brugse burgerij was het indertijd ook "in"
Oud 6 november 2013, 22:04   #1298
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bezocht onlangs een restaurant in Lembeek, hoewel de eigenaars Vlaams waren en het restaurant "het molentje" noemt, werden we in uitstekend Frans begroet, zonder dat ze wisten dat we franstalig of nederlandstalig waren, en kregen een Franse menukaart, naast ons zat een ouder koppel van Brugse komaf, die constant schakelden tussen het Brugs en het Frans.
Ach, er zijn altijd wel mensen die menen dat hun eigen taal minderwaardig is ten opzichte van een andere, vreemde taal. Vaak hangt er dan een flinke geur snobisme in de lucht. Bij de voormalige Gentse en Brugse burgerij was het indertijd ook "in" een dergelijk mengelmoes te gebruiken. Wat woordjes en zinnetjes Frans stond nu eenmaal heel chique.
Oud 6 november 2013, 22:06   #1299
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al vermeld dat sommige van de bekendste Vlaamse zangers in het Frans zingen, Franse rappers zijn populair bij de jongeren, net als Franse films als "bienvenue chez les chti" (hoe slecht ook) ook bij de jongeren een succes was. De oudere generatie is natuurlijk nog erg vertrouwd met de Franse chansons, die je ook constant hoort in Vlaamse horeca.
U kwam op de proppen met welgeteld twee namen, een te verwaarlozen aantal op het geheel van Vlaamse zangers, zangeressen en groepen. Daarnaast is de Franse film helemaal niet populair onder jongeren. Bij tv-zenders die zich richten naar de jeugd wordt er zo goed als nooit een Franse productie uitgezonden.
Oud 6 november 2013, 22:10   #1300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenslotte is heel Vlaanderen aan het internationaliseren, overal vind je tegenwoordig mensen van niet-Belgische komaf, en die spreken dikwijls beter Frans dan Nederlands.
Ja, dat kan best. Als men uit een land komt waar Frans een zekere belangrijkheid speelt, is die kans inderdaad vrij groot. Alleen stel ik dan wel vast dat de werkloosheid onder allochtonen hoog blijft. Denken we maar aan het probleem waarmee de Marokkaanse gemeenschap worstelt. En die zijn toch op de een of andere manier verbonden met "la francité", nietwaar?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be