Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is er een nieuw soort cordon sanitaire in de maak ?
1.Ja. 23 47,92%
2.Neen. 14 29,17%
3.Neen. N-VA kruipt in het bestaande cordon sanitaire. 9 18,75%
4.Neen. N-VA wordt in het bestaande cordon sanitaire gemanoeuvreerd. 10 20,83%
5.Neen. N-VA is een calimeropartij en/of BDW is een calimero. 18 37,50%
6.Neen. Het bestaande cordon sanitaire wordt omgevormd tot een nieuw soort. 9 18,75%
7.Ik heb hier geen mening over/Ik zou het niet weten. 7 14,58%
8.Prins Laurent for President. 14 29,17%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2013, 14:54   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk mag een partij te kennen geven dat ze liever niet met een bepaalde partij in een regering zit. Alleen wordt het een beetje gevaarlijk als men het normaal vindt "alles te doen" om zo'n scenario te vermijden. Dat "alles doen" ruikt niet zo goed.
Dat klopt. Wat doet de N-VA daar aan buiten genoegzaam verklaren dat Elio Di Rupo II er zit aan te komen ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 14:52   #62
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Quasi niet is beter dan de ontbrekende realisaties van N-VA en het Vlaams Belang.
Die zitten echter niet in de regering, oVld heeft geen enkel excuus buiten hun eigen onkunde.

maar ja volgens Vanhengel begrijpen ze hun eigen programma niet, daar zit dus al een serieus probleem.


Citaat:
De PS heeft nog minder dan quasi niks van haar programma waar gemaakt. Toch zetten beide partijen hun stempel op het beleid van die regeerperiode.
De PS heeft het grootste deel van haar programma verwezenlijkt . behoud sociale zekerheid zaols ze is, behoud belgische structuren, behoud transfers extra budget brussel,...

Quasi geen enkele maatregel die aanvaard word zit op 1 of andere mate wel in het PS programma.


Citaat:
Kan jij één politieke partij noemen die wel iets gerealiseerd heeft van haar programma ? Het is maar goed dat er een zuilloze partij is die wél voor de postjes gaat. Spijtig dat N-VA geen mannen op de belangerijke posten in Dexia/Ethias/KBC/BNP Paribas/BNP Paribas Fortis/Gemeentelijke Holding/Arco in vereffening wou plaatsen. Degenen die daar nu op post zitten dienen niet het algemeen belang.
En meer met dat debiel argument . Zielig dat je NVA wil verwijten dat andere partijen postjespakkers zijn. Maar het toont hoe weinig argumenten je hebt.


Nee de andere partijen BLIJVEN in de fout gaan door incompetente postjespakkers daar te plaatsen.


Citaat:
's lands grootste partij zou beter haar programma laten varen en overal voor de macht gaan.
In een democratie een compleet debiel voorstel, maar ziende dat jij duidelijk traditionele partijen verdedigd wel duidelijk. Je zegt dit om NVA kapot te maken, niet voor het beste voor het land.

Dat is en blijft de NVA ideen (of oVld en deel van cd&v) uitvoeren. En niet zoals nu onder de mat schuiven en "vergeten" omdat zo'n minister postje toch zo leuk is.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 14:53   #63
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat klopt. Wat doet de N-VA daar aan buiten genoegzaam verklaren dat Elio Di Rupo II er zit aan te komen ?
Buiten hun visie op een ander belgie naarbuiten brengen? Het grootste voorstel dat ooit enige belgische partij gedaan heeft?

Je haat NVA niks wat die doen zal ooit goed zijn, waarom vraga ik me eigenlijk af?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 11:22   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Die zitten echter niet in de regering, oVld heeft geen enkel excuus buiten hun eigen onkunde.
N-VA zit wel degelijk in de Vlaamse regering. Ook in tal van provincieraden en gemeentebesturen. Ook daar zijn hun realisaties nihil. Dat N-VA niet in de federale regering zit als 's lands grootste partij is aan henzelf te wijten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
De PS heeft het grootste deel van haar programma verwezenlijkt . behoud sociale zekerheid zaols ze is, behoud belgische structuren, behoud transfers extra budget brussel,...


Quasi geen enkele maatregel die aanvaard word zit op 1 of andere mate wel in het PS programma.
Lees eens het programma van de PS. De bovenstaande punten staan niet eens vermeld in hun programma.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En meer met dat debiel argument . Zielig dat je NVA wil verwijten dat andere partijen postjespakkers zijn. Maar het toont hoe weinig argumenten je hebt.

Nee de andere partijen BLIJVEN in de fout gaan door incompetente postjespakkers daar te plaatsen.
Ik verwijt de andere partijen niet dat ze postjespakkers zijn. Dat is een realiteit. N-VA kan niet om deze realiteit heen. Ze dienen zelf hun mannetjes op post te zetten om het geperverteerd cliëntelisme te keren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
In een democratie een compleet debiel voorstel, maar ziende dat jij duidelijk traditionele partijen verdedigd wel duidelijk.
Welke 'traditionele partij' zou ik verdedigen, buiten N-VA & het Vlaams Belang ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je zegt dit om NVA kapot te maken, niet voor het beste voor het land.

Dat is en blijft de NVA ideen (of oVld en deel van cd&v) uitvoeren. En niet zoals nu onder de mat schuiven en "vergeten" omdat zo'n minister postje toch zo leuk is.
Ik vrees eerder dat N-VA haar momentum gaat laten passeren en de kans gaat laten liggen om de macht waar te nemen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 11:26   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Buiten hun visie op een ander belgie naarbuiten brengen? Het grootste voorstel dat ooit enige belgische partij gedaan heeft?
Lees het PS programma eens. Dat is veel gedetailleerder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je haat NVA niks wat die doen zal ooit goed zijn, waarom vraga ik me eigenlijk af?
Ik stel niet al te grote verwachtingen in de politiek en denk niet dat wij gebaat zijn met polarisering en excuustruuspolitiek. Ik kan enkel maar zelf stellen dat ik N-VA niet haat en dat ik hoop dat zij hun momentum niet laten passeren naar het voorbeeld van Vlaams Belang.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 15:49   #66
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Lees het PS programma eens. Dat is veel gedetailleerder.



Ik stel niet al te grote verwachtingen in de politiek en denk niet dat wij gebaat zijn met polarisering en excuustruuspolitiek. Ik kan enkel maar zelf stellen dat ik N-VA niet haat en dat ik hoop dat zij hun momentum niet laten passeren naar het voorbeeld van Vlaams Belang.
Mooi
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 23:54   #67
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
N-VA zit wel degelijk in de Vlaamse regering.
Waar je amper iets op kan veranderen op dit vlak. De economie blijft stevig in handen van federaal zoals de franstaligen willen want daar zwaaien ze de plak.

Citaat:
Ook in tal van provincieraden en gemeentebesturen. Ook daar zijn hun realisaties nihil.
Meer onzin, NVA doet goed werk in veel gemeentes

Citaat:
Dat N-VA niet in de federale regering zit als 's lands grootste partij is aan henzelf te wijten.
Ze konden er enkel ingeraken als ze hun programma overboord zette en dan was er niks veranderd. Je kraamt dus onzin uit.




Citaat:
Lees eens het programma van de PS. De bovenstaande punten staan niet eens vermeld in hun programma.
Maar is wel wat ze wilde. Zo gezegd in talloze interviews, raar dat je blijkbaar dat allemaal gemist hebt.



Citaat:
Ik verwijt de andere partijen niet dat ze postjespakkers zijn. Dat is een realiteit. N-VA kan niet om deze realiteit heen. Ze dienen zelf hun mannetjes op post te zetten om het geperverteerd cliëntelisme te keren.
Nee want dan verval je gewoon in dezelfde slechte gewoontes, je moet doen wat NVA voorstelt, allemaal afschaffen.

Citaat:
Welke 'traditionele partij' zou ik verdedigen, buiten N-VA & het Vlaams Belang ?
Je bent voor de oppositie of voor de regering. JIj bent duidelijk tegen oppositie schiet er niks anders meer over (nee BUB is geen optie die betekenen 0.0)

Daarvij is de BUB zowat het omgekeerde wat de NVA wil, de vijand van mijn vijand ...

Citaat:
Ik vrees eerder dat N-VA haar momentum gaat laten passeren en de kans gaat laten liggen om de macht waar te nemen.
Als ze grote delen van hun programma zouden kunnen verwezenlijken en ze laten het liggen wel, als de volgende di rupo II plots goed regeert ook.

Maar beide kansen zijn heeeeel klein.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 23:56   #68
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Lees het PS programma eens. Dat is veel gedetailleerder.
Ik zie eerder veel rond de pot gedraai op hun site.

Citaat:
Ik stel niet al te grote verwachtingen in de politiek en denk niet dat wij gebaat zijn met polarisering en excuustruuspolitiek. Ik kan enkel maar zelf stellen dat ik N-VA niet haat en dat ik hoop dat zij hun momentum niet laten passeren naar het voorbeeld van Vlaams Belang.
BUB staat racicaal tegenover wat NVA voorstelt, waarom zou jij dus hopen dat NVA haar programma zou uitvoeren?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 11:08   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik zie eerder veel rond de pot gedraai op hun site.
Wie zoekt die vindt:

http://www.laurette2010.be/cms_files...amme_2010_.pdf
http://www.ps.be/Election-2012/Page-...rogrammes.aspx
http://www.ps.be/Pagetype1/PS/LES-STATUTS.aspx

Het programma van de PS is veel meer in detail dan dat van de N-VA.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
BUB staat racicaal tegenover wat NVA voorstelt, waarom zou jij dus hopen dat NVA haar programma zou uitvoeren?
N-VA moet haar programma niet uitvoeren. Ze moet de macht grijpen en de geperverteerde partijpolitiek de macht ontnemen. Het programma van de PS is ook realiseerbaar maar leidt uiteindelijk tot collectivisme. De keuze voor N-VA is ideologisch.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 november 2013 om 11:09.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:21   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

http://nieuws.vtm.be/binnenland/6654...eruitgave-2010

Patrick Dewael reageert namens Open VLD voor het eerst op de congresteksten die N-VA deze week voorstelde. “Het gaat hier om omfloerst separatisme”, zegt Dewael. “Het eerste punt in de statuten van N-VA blijft de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Dat mag, maar veel bezwaarlijker is dat ze dat willen koppelen aan de regeringsvorming, want voor mijn partij is het cruciaal dat de regering onmiddellijk na de verkiezingen van start kan gaan”, aldus Dewael.

Het lijkt dan ook onwaarschijnlijk dat Open VLD in een regering zal stappen als N-VA eist om het confederalisme te onderschrijven. “N-VA wil België uitkleden en dat willen wij niet. Open VLD past voor een nieuw rondje staatshervorming, want in de nieuwe regering moet de economie behartigd worden”, benadrukt Dewael. “Laat ons de zesde staatshervorming eerst op het terrein uitvoeren.”



Open VLD is duidelijk in hun partijlijn wat federalisme versus confederalisme/separatisme betreft. Als je naar de historiek van Open VLD kijkt is het uitzonderlijk dat hun partijlijn zo eendrachtig naar buiten komt zonder tegenspraak van grotere en minder grotere partijmilitanten.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 23:39   #71
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nogmaals veel rond de pot gedraai hoor, lees het zelfs eens zou ik zeggen.

Citaat:
N-VA moet haar programma niet uitvoeren. Ze moet de macht grijpen en de geperverteerde partijpolitiek de macht ontnemen. Het programma van de PS is ook realiseerbaar maar leidt uiteindelijk tot collectivisme. De keuze voor N-VA is ideologisch.
BUB staat racicaal tegenover wat NVA voorstelt, waarom zou jij dus hopen dat NVA haar programma zou uitvoeren?

Een partij dient om hun pogramma ideen uit te voeren.

Nogmaals voor mij is de enige manier dat jij pleit voordat NVA zoiets doet is als ze (zoals PS wou) hun programma nergens uitvoeren en integendeel zoals agalev ooit kapot geregeerd word.


Wat gewoon aantoont dat je liever een enorm slecht werkende belgische regering ziet die NVA kapot maakt dan effectief een belgie dat werkt.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 23:41   #72
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://nieuws.vtm.be/binnenland/6654...eruitgave-2010

Patrick Dewael reageert namens Open VLD voor het eerst op de congresteksten die N-VA deze week voorstelde. “Het gaat hier om omfloerst separatisme”, zegt Dewael. “Het eerste punt in de statuten van N-VA blijft de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Dat mag, maar veel bezwaarlijker is dat ze dat willen koppelen aan de regeringsvorming, want voor mijn partij is het cruciaal dat de regering onmiddellijk na de verkiezingen van start kan gaan”, aldus Dewael.

Het lijkt dan ook onwaarschijnlijk dat Open VLD in een regering zal stappen als N-VA eist om het confederalisme te onderschrijven. “N-VA wil België uitkleden en dat willen wij niet. Open VLD past voor een nieuw rondje staatshervorming, want in de nieuwe regering moet de economie behartigd worden”, benadrukt Dewael. “Laat ons de zesde staatshervorming eerst op het terrein uitvoeren.”



Open VLD is duidelijk in hun partijlijn wat federalisme versus confederalisme/separatisme betreft. Als je naar de historiek van Open VLD kijkt is het uitzonderlijk dat hun partijlijn zo eendrachtig naar buiten komt zonder tegenspraak van grotere en minder grotere partijmilitanten.
oVld zet duidelijk hun eigen programma weer buiten.

Ipv correct te zeggen dat het luik qua staatshervorming niks voor hen is maar ze samen met NVA economisch belgie willen recht trekken.

Nee de partij die het dichtste bij hen staat en die hen de grootste kans geeft om eindelijk een keer iets van hun programma te verwezenlijken word afgewezen voor wat, jaloezie? Angst? Geen idee eigelijk wat de Vld bezielt sinds begin jaren 90 .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 09:52   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nogmaals veel rond de pot gedraai hoor, lees het zelfs eens zou ik zeggen.
Ik heb het gelezen. De PS heeft quasi niets van haar programma verwezenlijkt. In het programma staat geen jota over staatshervormingen, die voert de PS wel door.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
BUB staat racicaal tegenover wat NVA voorstelt, waarom zou jij dus hopen dat NVA haar programma zou uitvoeren?

Een partij dient om hun pogramma ideen uit te voeren.

Nogmaals voor mij is de enige manier dat jij pleit voordat NVA zoiets doet is als ze (zoals PS wou) hun programma nergens uitvoeren en integendeel zoals agalev ooit kapot geregeerd word.


Wat gewoon aantoont dat je liever een enorm slecht werkende belgische regering ziet die NVA kapot maakt dan effectief een belgie dat werkt.
De N-VA draagt de belofte in zich mee om ons land sociaaleconomisch structureel te hervormen. Bovendien kunnen ze een structuur in de grondwet inschrijven die zorgt voor een federale loyaliteit naar Duits model. Het confederalisme is onrealiseerbaar en laten ze beter zo als ze aan de macht komen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 09:54   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
oVld zet duidelijk hun eigen programma weer buiten.

Ipv correct te zeggen dat het luik qua staatshervorming niks voor hen is maar ze samen met NVA economisch belgie willen recht trekken.
Dat is wat Patrick De Wael verkondigde maar anders verwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nee de partij die het dichtste bij hen staat en die hen de grootste kans geeft om eindelijk een keer iets van hun programma te verwezenlijken word afgewezen voor wat, jaloezie? Angst? Geen idee eigelijk wat de Vld bezielt sinds begin jaren 90 .
Open VLD is een lilluputterpartijtje tegenover N-VA. Open VLD heeft N-VA niet af te wijzen, dat weet zelfs Patrick De Wael. Het is aan de N-VA om hen in hun visie te krijgen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 14:41   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Open VLD is een lilluputterpartijtje tegenover N-VA. Open VLD heeft N-VA niet af te wijzen, dat weet zelfs Patrick De Wael. Het is aan de N-VA om hen in hun visie te krijgen.
Je vergeet voor het gemak dat de VLD al sinds de novemberverklaring van 2002 de confederale visie van de N-VA deelt, maar er nooit werk van maakte. INTEGENDEEL

Je vergeet voor het gemak eveneens dat de VLD haar eigen visie van bijna 12 jaar geleden vandaag te vuur en te zwaard bestrijdt. Dat gaat met andere woorden verder dan de N-VA alleen maar afwijzen.

Je vergeet in de eerste plaats dat de VLD haar confederale visie van bijna 12 geleden heeft afgezworen en en anno 2013 voluit kiest voor een federale visie. Dit terwijl Leterme j�*ren geleden al toegaf dat België op zijn federale grenzen botste, en Beke in 2011 vlakaf stelde dat het Belgische federale systeem de Vlaamse meerderheid breekt, maar dat het d�*t is of de onbestuurbaarheid van het land. Lees: het einde van België.

Citaat:
Zolang de Vlamingen niet toegeven - of anders gezegd het systeem blokkeren - blijft de impasse duren. En dat houdt volgens de koning een risico in van poujadisme die de democratie kan schaden.
Citaat:
Maar de economische remedies waar een meerderheid van de Vlaamse partijen voor kiest, botsen op Franstalige veto’s.
De Vlaamse partijen kunnen niet alleen hun economisch programma niet realiseren, ze kunnen evenmin hun met een ruime meerderheid in het Vlaams Parlement goedgekeurde resoluties voor een meer efficiënte staatshervorming uitvoeren.

In de logica van ‘Belgische compromissen’ zoals die in de federale staatstructuur ingebakken zit, kan die blokkering alleen ongedaan worden gemaakt als de Vlamingen hun standpunten afzwakken en afstellen op de eisen van de Franstaligen. Het alternatief leidt immers naar separatisme.
http://trends.knack.be/economie/opin...5067813833.htm

De traditionele partijen tekenden hun doodvonnis door de Franstaligen het recht te geven voor hun eigenbelang op te komen, en de Vlaamse belangen ondergeschikt te maken aan die van de Franstaligen. Alleen onder die voorwaarden kan België blijven bestaan. De traditionele partijen gaan dus, onverminderd, akkoord met het minoriseren van s' lands grootste bevolkingsgroep. Hun "hogere" doel is: het behoud van een land dat ontsproot uit een gewelddadig separatisme, en waarvan de heersers vanaf dag 1 maar één bedoeling hadden: het Vlaamse volk te verfransen, koloniseren en uit te buiten. Dankzij de collaboratie van de traditionele partijen gaat dit tot op de dag van vandaag door. Meer nog. Dankzij hen zal aan het minoriseren en de uitbuiting van Vlaanderen nooit een einde komen zolang dit ondemocratische land bestaat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 14:45   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Sinds de Grendelgrondwet van 1970 heeft 60 procent van de Belgen er zich bij neergelegd dat zijn democratische meerderheid aan banden wordt gelegd*- ad vitam eternam. Zodra een Vlaamse partij uit dat keurslijf probeert te breken, krijgt zij de stempel ‘extremistisch’ opgekleefd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 14:50   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergeet voor het gemak dat de VLD al sinds de novemberverklaring van 2002 de confederale visie van de N-VA deelt, maar er nooit werk van maakte. INTEGENDEEL
Volgens Open VLD is deze uitgewerkt met de uitvoering van de staatshervorming.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergeet voor het gemak eveneens dat de VLD haar eigen visie van bijna 12 jaar geleden vandaag te vuur en te zwaard bestrijdt. Dat gaat met andere woorden verder dan de N-VA alleen maar afwijzen.

Je vergeet in de eerste plaats dat de VLD haar confederale visie van bijna 12 geleden heeft afgezworen en en anno 2013 voluit kiest voor een federale visie. Dit terwijl Leterme j�*ren geleden al toegaf dat België op zijn federale grenzen botste, en Beke in 2011 vlakaf stelde dat het Belgische federale systeem de Vlaamse meerderheid breekt, maar dat het d�*t is of de onbestuurbaarheid van het land. Lees: het einde van België.



http://trends.knack.be/economie/opin...5067813833.htm

De traditionele partijen tekenden hun doodvonnis door de Franstaligen het recht te geven voor hun eigenbelang op te komen, en de Vlaamse belangen ondergeschikt te maken aan die van de Franstaligen. Alleen onder die voorwaarden kan België blijven bestaan. De traditionele partijen gaan dus, onverminderd, akkoord met het minoriseren van s' lands grootste bevolkingsgroep. Hun "hogere" doel is: het behoud van een land dat ontsproot uit een gewelddadig separatisme, en waarvan de heersers vanaf dag 1 maar één bedoeling hadden: het Vlaamse volk te verfransen, koloniseren en uit te buiten. Dankzij de collaboratie van de traditionele partijen gaat dit tot op de dag van vandaag door. Meer nog. Dankzij hen zal aan het minoriseren en de uitbuiting van Vlaanderen nooit een einde komen zolang dit ondemocratische land bestaat.
Het staat je vrij om van mening te verschillen met CD&V en Open VLD.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 16:54   #78
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Geen enkele Belgische partij, die naam waardig, kan met een separatistische partij samenwerken.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 22:54   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...lutgen_Bellens

Wat de verkiezingen betreft, onderstreepte Benoit Lutgen ( CDH) dat zijn voorkeur bij een eventuele coalitievorming zeker niet uitgaat naar een regering met N-VA. Een alliantie met de Vlaamsnationalisten zou voor hem gelijk staan aan separatisme.

Voorlopig is Lijst De Decker de enige partij die publiek verkondigt dat ze samen met N-VA in zee wil gaan.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 november 2013 om 22:54.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2013, 22:59   #80
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
IHet confederalisme is onrealiseerbaar en laten ze beter zo als ze aan de macht komen.
D�*t zal niet gebeuren, Viefke, daar zullen wij de leden een stokske voor steken
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be