![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals de titel een beetje, de ervaring telt ook hier niet meer mee immers. Nieuw kan je ook geen dergelijke software bijna kopen. Bijna geen enkele programmeur kan zulke zaken programmeren; wat toch veel zegt over programmeurs vind ik. En niet alleen in België, ook uit Amerika is bijna niks te vinden.
|
|
|
|
#103 | |
|
|
Citaat:
http://www.gratissoftwaresite.nl/ Hoogst waarschijnlijk zit er wat bruikbaars tussen. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn software was alles in één en alles volgde elkander op en alles schakelde door naar het volgende. Als ik een klant toevoeg op een bepaalde dag wordt gans zijn verder verloop veranderd. Ik voeg hem toe per man, met zijn tijd volgens de prijs, je factureert daar direct uit, je volgt zijn betalingsverleden op of openstaande rekeningen en nog veel meer. Alles in één. Nergens vind je zulke dingen. En ook hier niet. Alles afzonderlijk vind je van alles, maar daar ben je niks mee. Je wil per klant, dag, week, maand een totaal overzicht, ook van vergeten zaken. Ik had dat en het kon zelfs nog meer dan dat alles samen. Ik heb het opgegeven van te zoeken; het staat er in elk geval niet tussen zoiets.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 november 2013 om 00:09. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het oorspronkelijke programma waaruit het onze "nagemaakt was", daar is meer dan 3 jaar full time aan geprogrammeerd.
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sommige van mijn diploma's en attesten zijn echter goud waard. Trouwens opleidingen van korte duur zijn er niet in de bachelor en master opleidingen. En ik ben nog één van die achterlijke die nog durft programma's te maken met office. En ik lees hier dat vele staan te roepen over programmeren als een belangrijk iets. Nu, ik schrijf af en toe wel eens een programma voor machinesturing. En komaan zeg mensen, blijf eens bij de les. Voor sommige zaken heb je enkel een basiskennis, voor andere heb je een doorgedreven kennis nodig. Maar het programmeren zelf is bijna zuiver logica gebruiken. En het zijn vaak tieners die uit verveling virussen schrijven en computers van andere proberen te hakken. Die gasten hebben geen master of bachelor, maar zijn vaak nog leerlingen uit het secundaire onderwijs en kraken de dure beveiligingsprogrammas' van banken en andere instellingen. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, hoe feller je de ballon kan opblazen hoe meer centen je kan losprutsen voor twee keer niks. Daar zit ook de reden waarom er steeds zogenaamd 'maatwerk' wordt verkocht voor deze of gene administratie, gekoppeld aan een abonement en online support. De koe melken dus. Het zou me zeer verbazen dat je onder office geen complete administratie kan doen draaien. |
|||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het is een kwestie om te bepalen indien dit wel de moeite is. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan alleen delen van een volledig programma maken of gebruiken maar nooit alles samenvoegen tot één geheel. Hierdoor moet je meerdere programma activeren of op 5 computers tegelijk werken....en manueel elk programma bijwerken op het andere. Dit geeft u veel meer werk dan zonder een computer te werken en geeft veel ruimte om fouten te maken. Er is 1 aanbieder van een dergelijk maatwerk, dezelfde als waar ik destijds mijn copy van had laten maken....maar die melkt u uit met maandelijkse bedragen en noem maar op. Ik wil feitelijk gewoon mijn eigen programma kunnen draaien op de nieuwe omgeving. Waarom gaat dat niet?
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet vergeten dat het wel bestaat hé. Het programma is goed, de omgeving is slecht geworden.
|
|
|
|
#113 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#114 |
|
Banneling
|
Dus, nogmaals: kan men naar de Maan vliegen op boerenverstand en AutoCAD, of heeft men er toch hogere wiskunde voor nodig?
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want dat geneuzel met naar de maan vliegen en zoeken naar buitenaards leven zie ik niet als "nuttige" wetenschap. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
|
|
|