![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#921 |
|
Partijlid
|
[quote=Bolleke Wol;6836079]
Een goede tienduizend deelnemers. QUOTE] Ik ben vandaag teurg uit Barcelona, beste Vlaamse vrienden. Ik was niet in Plaza de Cataluña,wel bij de "andere" viering voor de Eenheit, op hetzelfde uur in Montuich (zoals ik het in mijn Spaanse blog heb verteld) http://juanfernandezkrohn.blogspot.b...enta-anos.html Die cijfers die de (Vlaamse) Catalanistishce opruier hier aanbrengt zijn een goeie grapje, niet? Dit jaar waren de beogers er gewoon verdubbeld (ten minste), zoals de grote Spaanse (en Catalaanse) pers het vandaag herkent, van links naar rechts. http://www.elperiodico.com/es/notici...irecto-2739191 Kijk maar naar de ware foto's niet die andere hier aangebracht, ronduit vervalst http://www.lavozlibre.com/noticias/a...ana-y-a-europa In Montjuich waren we met een goeie duizend ondanks de repressieve matregelen van de Generalitat die ons op laatste minuut verbied door Sans -een bevolkte buur in het binnenstad van Barcelona- te marcheren, en ondanks de (intimiderende) instructies van het (gecomplexeerde) Ministerie van Binnelandse Zaken die drie bussen met betogers uit Madrid en andere Spaanse streken komende, gedurende één uur liet stoppen, eéén uur voor het beginuur van de mars, bij Plaza de España, in het centrum van Barcelona. Ik telde, als ik naar achter keek tijdens de mars, vlak achter mij als we naar het Montjuich kasteel opstapten een goeie tientaal geblindeerde (grote) vrachtwagens van de Interventiepolitie, vol effectieven binnen, met watercanons e.z.w. (...) Gelof mij maar, Vlaamse vrienden, de wind is aan het omkeren in Catalonië! En gelieve niet aan (betaalde) opruiers te geloven, a.U.b! Groetjes (uit Brussel)! |
|
|
|
|
|
#922 | |
|
Banneling
|
Een opiniestuk van Camacho in ABC zegt, dat Catalonië alleen kan uittreden als Spanje Catalonië eruit gooit. Want dat in een rechtsstaat alleen rechterlijk over uittreding beslist wordt.
Ik ben het daar niet mee eens. Catalonië heeft wel zelf het recht zich uit te spreken voor onafhankelijkheid, iets wat Spanje Catalonië weliswaar grondwettelijk ontzegt. Het zou een schandaal zijn, het referendum te beletten of sancties ertegen te treffen. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#923 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
volgens deze peiling zouden de catalanen een grotere autonomie verkiezen boven onafhankelijkheid. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...lijkheid.dhtml
|
|
|
|
|
|
#924 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#925 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op 9 November 2014 is het zover.
Dan gaan de Catalanen hun onafhankelijkheidsreferendum houden. Ook al is de centrale regering in Madrid vierkant tegen,de Catalanen zetten door. Een nieuwe 9-11 als het ware maar dan op politiek vlak |
|
|
|
|
|
#926 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
We zullen zien. De spaanse overheid is vastberaden om dat referendum te blokkeren. Gaat nog interessant worden. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#927 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kun je je inbeelden wat dat hier zou geven als de agenten rond die zaak Jonathan Jacobs zouden veroordeeld worden, en dan doodleuk gratie krijgen van Turtelboom?
|
|
|
|
|
#928 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#929 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Voor diegenen die toch nog graag de evidentie wat willen tarten, toch al deze verduidelijking. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...atalonie.dhtml
Citaat:
Rajoy zal zeker in blinde paniek zijn nu na die mededeling van Markske. |
|
|
|
|
|
|
#930 |
|
Banneling
|
Wat ook interessant gaat worden is een rest EU bestaande uit Griekenland, Italië, Slovenië, Spanje (zonder Catalonië) Cyprus, Frankrijk en Wallonia
Onder het enthousiasmerend leiderschap van E.T. En voluit geruggesteund door Di Rupo Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 13 december 2013 om 20:53. |
|
|
|
|
|
#931 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Democratie in Europa, het is ver gekomen, niet?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#932 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#933 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Catalanen kennende gaan ze nu nog meer overtuigend hun referendum houden op 9 november 2014. Barcelona zal duidelijk maken ,dat het alleen Barcelona is dat de wetten stelt in Catalonië en dat het gezag van Madrid niets meer voorstelt in de rijkste regio van Spanje. Na het referendum zal Catalonië de facto onafhankelijk zijn en Madrid zal er naar staan kijken en niets kunnen doen. Van Rompuy zal zich dan mokkend kunnen terugtrekken in zijn vakantiehuisje aan de Vlaamse Kust,want ook Brussel zal Barcelona de les niet kunnen spellen . |
|
|
|
|
|
|
#934 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#935 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Albanië en Servië De subsidie -betalers gaan lopen en de subsidie-ontvangers blijven binnen komen. |
|
|
|
|
|
|
#936 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#937 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#938 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#939 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#940 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik heb ook de indruk dat ze daar in Catalonië over het algemeen net iets beter inzicht hebben in wat er in €uropa gebeurt dan de Vlamingen die voor het merendeel nog steeds braaf en blind de goed-nieuwsshow van het Europees politburo volgen. |
|
|
|
|