Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2013, 13:40   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik lever enkel de info omdat er hier blijkbaar discussie over bestaat, hé....
Je info is niets nieuws.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik dacht dat de Groenen en compagnie tegen genderdiscriminatie zijn...of wacht, 't geldt enkel in de ene richting....
Binnen de Groenen en andere linkse partijen die pleiten voor het collectief belang zit een groepje feministische elite dat het gemaakt heeft en dat kakt op hun seksegenoten, zelfs op de hoogopgeleide vrouwen die toch wat tijd wensen te maken voor hun kroost. De dag dat het onderwijs terug hoofzakelijk zou bestaan uit mannelijke leerkrachten zullen ze pleiten voor quota, voorspelbaar. Het zal nooit goed zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 18:47   #22
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, vooral om dat die klas voornamelijk gaat bestaan uit allahtonen op't moment.
Neen, omdat die 55-jarige doctor geen ervaring heeft in het omgaan met 16-jarigen, geen pedagogische opleiding heeft, waardoor de kans zeer groot is dat hij de leerstof niet goed zal overbrengen (omdat hij niet weet hoe dat moet), en omdat de leerstof die hij moet geven zodanig beneden zijn niveau van opleiding is (ik zeg maar iets: de regel van drie uitleggen) dat hij veel kans geen enkele voldoening zal halen uit die lessen. De kleur van die klas heeft daar weinig mee te maken, een 55-jarige doctor in de wiskunde zonder ervaring in het onderwijs heeft NIKS te zoeken in een vierde jaar BSO.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Men haalt liever een 21 jarige graduaat wiskunde-informatica binnen omdat die de juiste bekwaamheidsbewijzen heeft ipv een 55 jarige doctor in de wiskunde, die zijn D-cursus ontbreekt. Terwijl die laatste het supertof zou vinden om zijn hobby te gaan doen (wiskunde geven) voor een klas om uit te bollen. En tegelijkertijd een pak levenservaring bezit. Ook niet te versmaden als je voor een klas wilt staan.
Niks houdt die school tegen om die 55-jarige aan te werven. Die mag beginnen zonder dat pedagogisch diploma, hij moet alleen zorgen dat hij dat diploma binnen de x aantal schooljaren (lengte van de opleiding die je volgt + 1 schooljaar) haalt.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 23:12   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Neen, omdat die 55-jarige doctor geen ervaring heeft in het omgaan met 16-jarigen, geen pedagogische opleiding heeft, waardoor de kans zeer groot is dat hij de leerstof niet goed zal overbrengen (omdat hij niet weet hoe dat moet), en omdat de leerstof die hij moet geven zodanig beneden zijn niveau van opleiding is (ik zeg maar iets: de regel van drie uitleggen) dat hij veel kans geen enkele voldoening zal halen uit die lessen. De kleur van die klas heeft daar weinig mee te maken, een 55-jarige doctor in de wiskunde zonder ervaring in het onderwijs heeft NIKS te zoeken in een vierde jaar BSO.
Maar wel in een latijn-wiskunde, wetenschappen-wiskunde....laatste graad ASO. Daar zou zo een man een enorme toegevoegde waarde kunnen leveren. Het is behoorlijk plezant om als doctor bvb integralen, differentialen, ruimtemeetkunde, etc...uit te leggen. Niet complex genoeg om niet-paraat te zijn maar toch aangenaam genoeg om een vakidioot voldoening te laten krijgen. Als je graag lesgeeft is dit een goede zaak. Als ge niet graag voor een klas (of aula) staat, forget it. Communiceren is een van de belangrijkste vaardigheden.

Citaat:

Niks houdt die school tegen om die 55-jarige aan te werven. Die mag beginnen zonder dat pedagogisch diploma, hij moet alleen zorgen dat hij dat diploma binnen de x aantal schooljaren (lengte van de opleiding die je volgt + 1 schooljaar) haalt.
Inderdaad. En met de recente hervormingen die eraan komen pakt hij zelfs nog een deel ancienniteit mee.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 09:07   #24
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar wel in een latijn-wiskunde, wetenschappen-wiskunde....laatste graad ASO. Daar zou zo een man een enorme toegevoegde waarde kunnen leveren. Het is behoorlijk plezant om als doctor bvb integralen, differentialen, ruimtemeetkunde, etc...uit te leggen. Niet complex genoeg om niet-paraat te zijn maar toch aangenaam genoeg om een vakidioot voldoening te laten krijgen. Als je graag lesgeeft is dit een goede zaak. Als ge niet graag voor een klas (of aula) staat, forget it. Communiceren is een van de belangrijkste vaardigheden.
Klopt, maar zoals ik al zei: daar kan dat ook, en gebeurt dat ook. Maar zelfs daar mag je het belang van een pedagogische opleiding niet onderschatten: lesgeven is veel meer dan alleen maar goed je stof kennen en graag les willen geven.

Er zijn trouwens heel wat mensen met zo'n achtergrond in de derde graad ASO. Als ik bij mij op school kijk, dan zie ik dat de collega's inde wetenschapsvakken in die klassen o.a. ingenieurs zijn en een doctor in de fysica. Maar die hebben wel allemaal een pedagogisch diploma. En dat zijn absoluut geen mensen die naar het onderwijs zijn gekomen omdat ze ergens anders niet aan de bak konden komen, maar omdat dat is wat ze graag wilden doen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 10:47   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En dat zijn absoluut geen mensen die naar het onderwijs zijn gekomen omdat ze ergens anders niet aan de bak konden komen, maar omdat dat is wat ze graag wilden doen.
Er is niemand die meent dat er binnen het onderwijs geen mensen zijn die hun job graag doen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 11:38   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Alweer: maak het leerkrachtenberoep "harder" (minder pedagogisch, meer gericht op kennisvergaring) en je trekt automatisch meer mannen aan. En ook de betere universitair.
Tavek. De directeurs en de directrices zijn geen opgeleide managers. Zou dit het probleem niet kunnen zijn ?
Een opgeleide competente manager kost nu eenmaal meer dan een leerkracht die met een bescheiden loonsverhoging na enkele jaren tot directeur wordt gebombardeerd.
Je kan het de opgewaardeerde leerkracht die plotselings directeur wordt niet kwalijk nemen als het binnen een school wat scheef loopt. Hij of zij weet van niet meer.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 14:04   #27
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tavek. De directeurs en de directrices zijn geen opgeleide managers. Zou dit het probleem niet kunnen zijn ?
Een opgeleide competente manager kost nu eenmaal meer dan een leerkracht die met een bescheiden loonsverhoging na enkele jaren tot directeur wordt gebombardeerd.
Je kan het de opgewaardeerde leerkracht die plotselings directeur wordt niet kwalijk nemen als het binnen een school wat scheef loopt. Hij of zij weet van niet meer.
Misschien is het probleem wel dat directeurs leerkrachten zijn en geen managementcompetenties hebben ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 14:40   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Misschien is het probleem wel dat directeurs leerkrachten zijn en geen managementcompetenties hebben ?
Dat is wat ik je kom te vertellen.
Tavek. Onderwijs wordt (is) een basisbehoefte, voor iedereen. Niet voor niets dat onderwijs binnen federaal België een regionale bevoegdheid is geworden.
Van directies mag je op z'n minst kwaliteit verwachten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2013, 23:18   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tavek. De directeurs en de directrices zijn geen opgeleide managers. Zou dit het probleem niet kunnen zijn ?
Een opgeleide competente manager kost nu eenmaal meer dan een leerkracht die met een bescheiden loonsverhoging na enkele jaren tot directeur wordt gebombardeerd.
Je kan het de opgewaardeerde leerkracht die plotselings directeur wordt niet kwalijk nemen als het binnen een school wat scheef loopt. Hij of zij weet van niet meer.
Als u stelt dat een schooldirecteur niet beseft wanneer er iets scheef loopt, waar hebt u het dan eigenlijk over? Wat loopt er dan wel scheef dat hij vanuit zijn pedagogische achtergrond niet zal opmerken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be