![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#521 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is ondertussen al vrij duidelijk dat jij alles absorbeert wat je wenst te horen en alles afstoot wat je niet wenst te horen. Het gaat jou dus louter om een bevestiging van jouw gevoelsmatige visie/godsbeeld. Hiervoor zijn andere, meer specifiekere fora iets beter aangewezen.
|
|
|
|
#522 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik herhaal dat ik niet op het persoonlijke vlak spreek en het atheisme op zich stoort mij niet in het minste; ik zou die tegenstelling zelfs het liefst omzeilen omdat ik denk dat er vele andere levensbeschouwlijke dingen zijn om over te discuteren zonder dat we er al of niet een godsbeeld bij opplakken. Daarom ook dat ik een andere draad, levensovertuigingen, ben opgestart. Even terugkomend op wat u gezegd heeft: Maar goed, dit alles neemt natuurlijk niet weg dat ik op basis van nieuwe te verifiëren informatie mogelijks mijn conclusies kan of zelfs moet herzien. Maar die kans hierop lijkt me vrij klein, zoniet zelfs geheel onbestaande... op basis van nieuwe te verifiëren informatie is voor mij ook iets dat voortdurend in vraag moet gesteld worden om werkelijk open te zijn; niet weggegooid of verlaten, maar telkens opnieuw ter vraag gesteld moet worden; ben ik open genoeg in mijn te verifiëren informatie of laat ik hier al veel kansen liggen? |
|
|
|
|
|
|
#523 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het gaat jou dus louter om een bevestiging van jouw gevoelsmatige visie/godsbeeld. Dat is uw geloof, niet het mijne. |
|
|
|
|
|
|
#524 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Hoe gaat het met je penisnijd Marie?
|
|
|
|
#525 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is geloof dan fundamenteel goed of zo? Met de beste wil ter wereld, ik begrijp dat niet. Waarom zou het aannemen van iets zonder bewijs goed zijn? Geloof kan iemand sterk in de schoenen stellen. Geloof moet je niet enkel als iets geestelijks zien, maar ook als iets praktisch. Geloof hoef je niet enkel toe te passen op iets religieus naar mijn mening. Pas het bovenal op jezelf toe. Als je niet zelfzeker bent (niet genoeg in jezelf gelooft) is het beginnen aan iets dikwijls moeilijker dan als je zeker van je stuk bent dat het een goede afloop heeft. Alles wat wij vandaag zien is uiteindelijk gevormd uit een geloof van iemand dat zich uiterlijk is gaan uiten. Ik snap Marie Daenen dus heel goed dat we als mens iets praktisch moeten vinden dat opgaat voor iedereen. Hoeft niet God te zijn, gewoon praktisch. Maar kijk hoe woorden ons als mens beperken, we geraken in conflict. Begrijpen mekaar niet goed. De ene voelt het woord god anders aan dan de andere. de ene leest het zo, de andere sus. Hewel, Peche verwoorde hier beter dan ik zelf tot nu toe gedaan heb de kern van wat ik wou zeggen. Duidelijk, ik voel mij begrepen en ik kan mijn zogezegde godheid en alles wat erbij hoort of niet laten vallen; want alles draait in wezen om geloof in eigen kunnen, die de weg opent naar veel meer dan de mens tot nu toe heeft aangetoond. Dat zoeken naar het eigen kunnen is wel een persoonlijke zaak en kan niet van buiten uit worden opgelegd. De mens moet eindelijk aanvaarden dat hij volwassen is geworden en dat hij zijn eigen leven, met alle consequenties die eraan verbonden zijn in zijn eigen handen moet nemen en dat is in eerste instantie een innerlijke weg en hij moet stoppen met smoesjes en verschoningen te zoeken in godsdiensten, politieke, sportieve,.... grootspraken. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen en iedereen moet dan ook de straf voor zijn eigen wanhouding aanvaarden. Zowel theisme als atheisme wordt veel te veel opgevoerd als verschoning voor onze eigen onmacht. Zoek verdomme uw eigen weg en laat alle ismen vallen. |
|
|
|
|
|
|
#526 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#527 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jammer genoeg heeft het denken veel mensen gevangen gezet. De eigen weg die zo zeker "hun eigen weg" is, is belange niet de weg. Het is de weg naar velden volgezaaid met lijken en lichaamsdelen. Men haalt plezier uit het ophemelen vanzichzelf, vaak ten koste van anderen. Later zijn zij degene die op Facebook anti pest campagnes posten omdat het nu ook hun kinderen overkomt. Karma Ik geniet van hoe de levensloop kan lopen en iedereen zo zijn goesting krijgt... Ik heb regelmatig gedacht om sessies in leven te roepen en voorbeelden te stellen. Maar dan opnieuw, men zal het nog niet geloven al staat het pal voor hun neus. Mensen zien gewoonweg niet wat er staat maar men ziet wat gezegd is dat er staat. |
|
|
|
|
|
|
#528 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
veel jongens en ook ik hebben een soort angst voor Grote Mama Kut met tandjes. dewanand |
|
|
|
|
|
|
#529 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Welkom. |
|
|
|
|
|
|
#530 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
'nieuwe informatie' enerzijds en 'nieuwe te verifiëren informatie' anderzijds. Ik heb zo'n vermoeden dat jij niet precies weet wat 'verifiëren' daadwerkelijk betekent.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 januari 2014 om 04:35. |
|
|
|
|
|
|
#531 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zo gemakkelijk beïnvloedbaar? Of je stond om te beginnen al niet te sterk in je schoenen? Ik verander ook wel eens van mening maar de snelheid waarop jij dit doet is ... euh ... fenomenaal. Maar goed, ieder z'n meug natuurlijk.
|
|
|
|
#532 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#533 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#534 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#535 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Alleen gekken gaan op zoek naar zichzelf, ...
|
|
|
|
#536 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#537 |
|
Banneling
|
Met verifiëren bedoelt u het nieuwe gegeven toetsen aan een bestaand patroon, schema, dat u voor waar houdt of het te toetsen aan een systeem, de officiële wetenschappen, om te zien of het klopt. Hewel dit basissysteem moet voor mij ook voortdurend op zijn basis gekontroleerd worden. Voor mij mag niets, maar dan ook niets als onwrikbare waarheid aangenomen worden, zeker niet voordat ik innerlijk ervan overtuigd ben, weet, dat het de waarheid is en zelfs dan nog zal ik het voortdurend nachecken of ik ondertussen niet beter weet.
|
|
|
|
|
|
#538 |
|
Banneling
|
Heb ik al niet altijd gezegd dat de afstand tussen verantwoorde theisten en verantwoorde atheisten dikwijls helemaal niet groot is en heel dikwijls slechts een kwestie is van formuleren?
|
|
|
|
|
|
#539 |
|
Parlementslid
|
een verantwoorde theist, is een illusie meisje!
|
|
|
#540 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zoals ik al zei; zoek maar rustig verder in stilte en afzondering naar een aannemelijke formulering. |
|
|
|
|