![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7781 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7782 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#7783 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo ja, ik hou U niet tegen, zo nee, dan zal U iemand anders moeten overtuigen. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#7784 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7785 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U bedoeld de vele reddingsoperaties na de natuurrampen die er plaatsgevonden hadden.
De kerncentrale zelf heeft geen reddingsoperatie gekend, alleen een na de ramp "probeer het niet erger te laten worden actie". En nu is het pappen en nathouden.
|
|
|
#7786 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja er is daar eentje die zodanig hoog bestraald is dat hij de eerste vijf jaar niet meer mag helpen
|
|
|
|
|
|
#7787 |
|
Banneling
|
Gingen ze daar niets nieuw ondernemen ? Ik noem dat een reddingsoperatie! En ik bedoelde dat wanneer er een nieuwe aardbeving zou plaatsnemen, het serieus uit de hand kan lopen.
Die "Fuel Rods" waarover ze spreken in het internationaal nieuws... Ze gingen toch die fuel rods wegnemen? En het zijn die toch dat een groot gevaar vormen bij een nieuwe ramp zoals een aardbeving. Als die het begeven zou er een grote hoeveelheid radioactiviteit vrijkomen, die te meten zou zijn over de hele aarde. Fukushima is nu al licht overal te meten.... Die straling gaat toch alleen maar blijven stijgen? Toen het nieuws net uitkwam, zeiden ze dat er genoeg radioactief materiaal op de site ligt om de hele wereld te vergiftigen... Nu valt het allemaal reuze mee! En we kunnen op 1 hand tellen hoe "transparant" Tepco met ons is he. Nu valt dat daar allemaal goed mee ja, maar het kan toch in een vingerknip dramatisch aflopen? Hoe groot is de kans dat daar terug een aardbeving komt? Laatst gewijzigd door Peche : 17 april 2014 om 06:31. |
|
|
|
|
|
#7788 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoop het van harte dat ze nieuwe ideen gaan proberen. Het terrein is toch al naar de kloten, veel erger kan het niet worden.
Hier op Politics zijn er al een paar voorstellen gedaan om het "veiliger" te maken. De meest werkbare truk is er een enorm "zwembad" van te maken. Geen stofwolken mogelijk, koeling verzekerd en gemakkelijk te filteren en de radioactieve deeltjes in veilige blokken te verwerken. Goedkoop, neen. Technisch haalbaar, zeker. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vergelijk het maar met steenkool in uw kelder en CO2 en vliegasse als de gevolgen van verbranding van desbetreffende steenkool. De steenkool is geen groot probleem, de rest blijkbaar wel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(ik hoop dat dan de hele Fukushima site de zee in gespoeld wordt, probleem opgelost)
|
|
|
|
#7789 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel de oplossing ligt toch wel in de zee...
kijk naar deze drijvende kerncentrale http://www.sciencenewsline.com/summa...711149000.html ![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 17 april 2014 om 23:46. |
|
|
|
|
|
#7790 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus die hoor je niet klagen. En mensen die ze opeten, dat is ook allemaal hun eigen schuld. Perfect te vermijden allicht allemaal.
|
|
|
|
#7791 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
T' is niet weg é. Er zijn geen oplossingen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 april 2014 om 00:11. |
|
|
|
|
|
|
#7792 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#7793 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn al veel zieke dieren vastgesteld ondertussen aan de kust van Amerika en dergelijke...van fuckshima.
|
|
|
|
#7794 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk maar eens op de etikettering van de vissen; gevangen in het noorden van de Atlantische oceaan en dergelijke.
Je zal geen labels zien; gevangen voor de kust van Japan.
|
|
|
#7795 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://webcache.googleusercontent.co...est-coast-fish |
|
|
|
|
|
|
#7796 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zowat de media van gans de wereld zit met censuur over dat probleem en hier komen jullie doodleuk vertellen dat er niks aan de hand is? Door de meltdown waar je niks van zult kunnen lezen is de straling een miljoen x miljoen keer hoger dan toegelaten. Ettelijke tonnen, miljarden liters radioactief water is al gelekt naar zee. En miljarden zitten in silo's waar ze ook al geen weg mee weten. Het probleem zal nog decennia aanzwellen en jij komt doodleuk vertellen dat er niks aan de hand is?. Straf toch zunne. Maar ja, dat zijn de moderne tijden.
|
|
|
|
#7797 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met 4 600 000 000 ton uranium in het zeewater, kan die 2000 ton er ook wel bij.
Radioactief materiaal vermenigvuldigd niet, het kan alleen sneller op geraken.
|
|
|
#7798 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen, het is niet weg, en het geraakt ook niet in de ruimte (hoe ge daarbij komt, begrijp ik al helemaal niet, zelfs de Tjar Bomba kreeg de paddestoelwolk maar 64km hoog). Het wordt gewoon zeer fijn herverdeeld over de hele wereld, waar het al zowiezo vandaan kwam. Ik wil gerust mijn deeltje van Fukushima opslaan hoor. En mits een zeer kleine vergoeding, zo'n een pint of 2 per jaar, wil ik uw deeltje erbij leggen. In het ergste geval steek ik het in een roestvast stalen of zelfs titanium potje. Maar dan spreek ik al eerder over het deeltje van de hele provincie.
|
|
|
|
#7799 |
|
Banneling
|
Gewoon vanuit gaan dat elke dag uw laatste is...
Er is wel plutonium ontsnapt! Hoor eens naar een Japanse activist: https://www.youtube.com/watch?v=Q5p283KZGa8 En luister goed! Het woord zit onder het volk, niet bij zij die een spiegel voorhouden. |
|
|
|
|
|
#7800 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
So, er is ook plutonium ontsnapt uit elke bovengrondse atoombomproef uit de jaren 40-50-60. Het is een natuurkundig gegeven dat elke bovengrondse kernexplosie plutonium in de atmosfeer bracht.
Ik mis tentakels, extra ogen, enzoverder.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 18 april 2014 om 07:36. |
|
|
|