![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#503 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
|
#504 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze zijn tevreden over hun resultaat ? Reuven Rivlin is de nieuwe president van Israel. Een havik... Laatst gewijzigd door Boduo : 25 juli 2014 om 06:49. |
|
|
|
|
|
|
#505 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Daarvoor was het anti-judaïsme. Een religieus geïnspireerde haat vanwege het feit dat de Joden verantwoordelijk gehouden werden voor de dood van Christus. Sommige vrome katholieken hebben dat sentiment nog steeds heel sterk, cf Max van Dietschland. Vanuit het anti-judaïsme is met de komst van de rassentheorieën het antisemitisme ontstaan. In wezen is het ene precies hetzelfde als het andere. Als men het beest maar een naam kan geven...
|
|
|
|
|
#506 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Opletten Miauw, de tweeduizend jaar pogroms en miljoenen doden zit je hier nog net niet als uitlokking te presenteren. Neen, ik neem dat terug, je presenteert het net wel als uitlokking.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
|
#507 |
|
Europees Commissaris
|
De geschiedenis staat er bol van. Hele streken zijn ontvolkt, hele volksstammen uitgeroeid door die smerige juden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#508 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is nu het tegendeel van de waarheid. De joden als volk zijn telkens verjaagd vooraleer ze de macht kregen om die grapjes uit te halen.
|
|
|
#509 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit topic is ook weer in een ver verleden beland,
Van beide zijden vind ik het nutteloze rascistische onzin.
|
|
|
#510 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En racisme is zowat het laatste wat in deze strijd telt. Palestijnen en Joden zijn broedervolkeren.
|
|
|
|
#511 |
|
Europees Commissaris
|
Eerst vroeg ik me af waar je dit in vredesnaam vandaan haalde, vermits ik slechts op Eliyahu's superieur gebrabbel reageerde. Maar toen viel mijn frank dat je mijn "Doorheen de geschiedenis zie je dat god zo'n zonden zwaar bestraft" waarschijnlijk hebt geïnterpreteerd als een verwijzing naar die pogroms en de Holocaust. Dat was het absoluut niét, ik bedoelde het wel degelijk zeer algemeen, en je moet van behoorlijk kwade wil zijn om het te interpreteren zoals jij deed.
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
iedereen weet dat het een religieus conflict is
|