Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2015, 10:44   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom? De Vlaams-nationalisten maakten sinds 1981 veel meer deel uit van de Vlaamse regering dan bv groen.
Die met zijn zot voorstel van 70Km/u is anders ook een NVA-er.

Was het niet groen, die de zesde anti-Vlaamse staatsmisvorming mee heeft goedgekeurd????

Maar ja als je zo blindelings voor la Belgique bent en Vlaanderen zo haat als jij, dan zal groen van jou daar eerder een pluimpje dan een blaam voor krijgen om de Vlaamse welvaart zo mee af te bouwen... en het NVa staat er nog altijd om de zonden van de anderen op af te schuiven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:47   #22
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen in tegendeel. Ik verwijt die politiekers dat ze denken zo machtig te zijn dat een gesprek met bedrijfsleiders werk creëert. Dat ze dat breed in de kranten laten uitsmeren.
Als ze werk willen creëren moeten ze stoppen met show op te voeren. Dat ze dan beginnen met omstandigheden zo te maken dat bedrijfsleiders hier graag willen investeren. Dat doe je door:
-vereenvoudiging van de regelgeving: uitbreiding Vlaams bevoegdheden is dus contraproductief.
-Ontsluiting, speciaal voor Antwerpen de haven. Zorg eindelijk dat het fileprobleem rond Antwerpen opgelost wordt. Zorg er eindelijk voor dat de autostrade richting achterland (Duitsland) een 3e baanvak krijgt. Zorg er voor dat de treinverbinding Hasselt - Maastricht terug geopend wordt.
- lagere lonen. Dat kan je door de overheidsuitgaven terug te dringen. Al die overbodige gewestelijke ambtenaren afdanken bv.
Ik volg je in de redenering over BDW; die man denkt werkelijk dat hij alles aankan. Maar relaties uitbouwen met de zakenwereld vraagt regelmatige contacten.

Maar ik ben het oneens dat uitbreiding van de Vlaamse bevoegdheden onproductief is. Het tegendeel is waar : Federaal is onproductief of ben je de wafelijzer politiek al vergeten? Hoeveel onzinnige uitgaven werden in Wallonië gedaan als compensatie voor uitgaven in Vlaanderen.

Tot slot: alsof er geen overbodige federale ambtenaren zouden bestaan= compensaties tussen Vlaanderen en de Franstaligen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:47   #23
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge hoort mij niet vertellen dat Groen geen verantwoordelijkheid draagt. Maar de schuld volledig in de schoenen van socialisten en groen schuiven is de waarheid geweld aandoen.

Ik ken de streek niet. Maar als ik op google kijk is er een brede vierbaansweg tussen Turnhout en Geel. Waarom zou je daar maar 70 mogen rijden?
Neen, want er is een middenberm. 70km/uur gaat over gewestwegen zonder middenberm. Nu mag je op dat stuk nu eens 70, dan weer 50 en dan weer 90 rijden, soms met een wisseling van snelheid op honderd meter.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 26 september 2015 om 10:49.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:47   #24
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Was het niet groen, die de zesde anti-Vlaamse staatsmisvorming mee heeft goedgekeurd????

Maar ja als je zo blindelings voor la Belgique bent en Vlaanderen zo haat als jij, dan zal groen van jou daar eerder een pluimpje dan een blaam voor krijgen om de Vlaamse welvaart zo mee af te bouwen... en het NVa staat er nog altijd om de zonden van de anderen op af te schuiven...
En de zesde staatshervorming heeft er voor gezorgd dat er in Vlaanderen niks gedaan wordt aan het verbeteren van de wegeninfrastructuur?

Ge zijt tegenwoordig toch wel helemaal in het wilde weg naar vliegen aan het slaan.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:47   #25
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Die zot heeft gelijk. Rijdt eens van Turnhout naar Geel en probeer je maar eens aan het woud van wisselende verkeersborden te houden. Onmogelijk en voorts nog om de haverklap flitspalen. Maar dat is een andere discussie.
Ga je nabewerking dat rood en groen niet jaren tegen de uitbreiding van het wegennet en de verbreding van de autowegen zijn geweest? Vraag dat maar eens in Antwerpen of Brussel.
Je reageert niet op mijn andere reacties.
Wat moet ze reageren, alles is de fout van de Vlamingen, punt.
Ze zal misschien te veel de franstaligen kranten gelezen en geloofd hebben...
Weet je, eens geindoctrineerd is er geen kruid meer tegen opgewassen...
Dat is geweten en het is juist daarom dat we van indoctrinatie en de gevaren ervan spreken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:49   #26
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik volg je in de redenering over BDW; die man denkt werkelijk dat hij alles aankan. Maar relaties uitbouwen met de zakenwereld vraagt regelmatige contacten.

Maar ik ben het oneens dat uitbreiding van de Vlaamse bevoegdheden onproductief is. Het tegendeel is waar : Federaal is onproductief of ben je de wafelijzer politiek al vergeten? Hoeveel onzinnige uitgaven werden in Wallonië gedaan als compensatie voor uitgaven in Vlaanderen.

Tot slot: alsof er geen overbodige federale ambtenaren zouden bestaan= compensaties tussen Vlaanderen en de Franstaligen.
Zelfs in het federale België van vandaag werkt defranstalige politiek de IJzeren Rijn tegen. Vlaanderen zou er maar eens voordeel moeten uit halen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:49   #27
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
..dat is de duidelijke ,en in zovele woorden gestelde-,bedoeling van de Vlaamse Regering,en tevens van het stadsbestuur.


Het is dus kompleet logisch dat Vlaanderen,dat Antwerpen,reclame maakt met een beschikbare site.Alle nutsvoorzieningen liggen er al of zijn op korte termijn (opnieuw) beschikbaar...

Hopelijk lukt het plan binnen de 10 jaar,is het niet met Tesla dan met iets anders INDUSTRIEELS....
Zou het geen tijd zijn om Tesla te vergeten en nu al contact op te nemen met een van hun concurrenten?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:50   #28
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Neen, waant er is een middenberm. 70km/uur gaat over gewestwegen zonder middenberm. Nu mag je op dat stuk nu eens 70, dan weer 50 en dan weer 90 rijden, soms met een wisseling van snelheid op honderd meter.
Idd hier in de streek. Aal vergeet ook nog de uren dat je hier plaatselijk maar 30 mag rijden. Om de paar km versmalling tot tweebaans weg. Met de nodige files en opstoppingen tot gevolg.

Ge bewijst meteen het fiasco van de Vlaamse overheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:50   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
En toch ben ik ook kritisch. Het zou goed zijn dat alle andere merken met dieselwagens ook zouden gecontroleerd worden.
Het gaat hier natuurlijk over milieu, en in hoeverre hier de voorschriften zinvol zijn, of overdreven, daar heb ik te weinig zicht op.
Maar hetgeen wel een feit is, dat, in franken en centiemen uitgedrukt, heel het "programmatiegebeuren" in het voordeel van de consument was.
Vraag mij trouwens af, wat de consument gaat doen, als hij de keuze heeft.
Zijn wagen reglementair laten programmeren, met minder uitstoot als gevolg, doch meer verbruik en minder vermogen, of alles zo laten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:52   #30
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoe de Amerikanen reageren weet ik niet. Maar uit goede bron heb ik vernomen dat het bezoek van de Koning aan China van grote betekenis is voor de Belgische bedrijven ter plaatse bij het afsluiten/ondertekenen van contracten.
Vlaanderen heeft de laatste decennia niks meer gedaan wat betreft uitbreiding (auto-)wegen-infrastructuur. In tegendeel zelfs. Ruime vierbaans wegen werden gereduceerd tot smalle tweebaanswegen waarop ge kilometerslang moet blijven hangen achter brommerkes op 4 wielen omdat er geen enkel mogelijkheid is om voorbij te steken.
Van wie heb je dat vernomen? Van Belgicistische bedrijfsleiders die vereerd zijn dat ze samen met de koning op de foto staan?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:52   #31
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En de zesde staatshervorming heeft er voor gezorgd dat er in Vlaanderen niks gedaan wordt aan het verbeteren van de wegeninfrastructuur?

Ge zijt tegenwoordig toch wel helemaal in het wilde weg naar vliegen aan het slaan.
De zesde staatsmisvorming heeft er voor gezorgd dat er jaarlijks nog een paar miljarden meer uit Vlaanderen verdwijnen... Maar ja als men in de alles voor niets politiek gelooft mag dat voor Vlaanderen tijdens een wereldcrises op financieel en economisch vlak, totaal geen probleem zijn ...

Blijf braaf doorleuteren over alles wat Vlaanderen niet doet, maar verzwijg als de pest dat Vlaanderen het geld om nog veel te doen ontstolen werd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:52   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Een 'goede' poging van BDW om de Opel-site te laten 'omtoveren' in een Tesla-site?

Goed plan zou je zeggen, dicht bij de haven.

Maar er zijn al tal van kapers op de kust, Politieke spelletjes en andere weet je wel.




Het milieuschandaal bij Volkswagen is volgens mijn bescheiden mening door enkele duistere figuren in scene gezet om zo een 'goed draaiend bedrijf', ten gronde te richten. Ok, het is en blijft een enorme fout daar niet van. Andere auto bedrijven ook maar eens gaan testen misschien?
Tesla. Hmm. Spijtig dat Tesla hier niet komt. Maar natuurlijk, indien NVA-er Weyts het vertikt om meer laadpalen te plaatsen zoals men dit in Nederland doet, dan kunnen we hier niet veel an met elektrische wagens.

Nog even dit. Tesla-wagens? Véél te duur en véél te groot.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 september 2015 om 10:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:53   #33
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Idd hier in de streek. Aal vergeet ook nog de uren dat je hier plaatselijk maar 30 mag rijden. Om de paar km versmalling tot tweebaans weg. Met de nodige files en opstoppingen tot gevolg.

Ge bewijst meteen het fiasco van de Vlaamse overheid.
Dat is er allemaal gekomen door de veiligheidsdictatuur van groen. Levensgevaarlijk voor mensen die er vreemd zijn. Bovendien totaal niet milieuvriendelijk.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 26 september 2015 om 10:54.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:54   #34
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom? De Vlaams-nationalisten maakten sinds 1981 veel meer deel uit van de Vlaamse regering dan bv groen.
Die met zijn zot voorstel van 70Km/u is anders ook een NVA-er.
Correctie : De NVA maakte deel uit van de Vlaamse regering. VB treft hierin geen schuld.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:54   #35
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Idd hier in de streek. Aal vergeet ook nog de uren dat je hier plaatselijk maar 30 mag rijden. Om de paar km versmalling tot tweebaans weg. Met de nodige files en opstoppingen tot gevolg.

Ge bewijst meteen het fiasco van de Vlaamse overheid.
Duidelijk dat ge niet veel in franstalig België komt want daar hebben ze met hetzelfde euvel te kampen...
Ook de fout van de NVa zeker???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:54   #36
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tesla. Hmm. Spijtig dat Tesla hier niet komt. Maar natuurlijk, indien NVA-er Weyts het vertikt om meer laadpalen te plaatsen zoals men dit in Nederland doet, dan kunnen we hier niet veel an met elektrische wagens.

Nog even dit. Tesla? Veel te duur en veel te groot.
Volgens mij was Bart onbekwaam de man te overtuigen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:55   #37
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Van wie heb je dat vernomen? Van Belgicistische bedrijfsleiders die vereerd zijn dat ze samen met de koning op de foto staan?
Van de regimekranten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:56   #38
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De Amerikanen zullen dan ook wel weten dat de Vlaamse politiekers op dat vlak schromelijk te kort schieten.
De Amerikanen weten België zelfs niet liggen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:56   #39
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tesla. Hmm. Spijtig dat Tesla hier niet komt. Maar natuurlijk, indien NVA-er Weyts het vertikt om meer laadpalen te plaatsen zoals men dit in Nederland doet, dan kunnen we hier niet veel an met elektrische wagens.

Nog even dit. Tesla? Veel te duur en veel te groot.
Laadpalen voor hoeveel elektrische wagens? Kijk naar de parkeerplaatsen met laadpalen in de steden: ze staan tot mijn grote frustratie bijna altijd leeg.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 10:57   #40
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens mij was Bart onbekwaam de man te overtuigen.
Volgens jou, ja.

Zelfs Filip werd niet door Tusk op een ritje getrakteerd.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be