Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Moet de alcoholgrens nog naar beneden ?
Neen. 't Is zo wel goed. 21 77,78%
Ja. Volledige drooglegging. 6 22,22%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2015, 11:06   #21
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een dafalganneke? Een asperine? Ontstekingsremmers in't algemeen. Misschien een antidepressiva of een blauw diamantje?
Medicatie heeft ook invloed op de rijvaardigheid hoor.
Of de combinatie van stimulanten zoals suiker en caffeïne, "goeie muziek". Ook zo'n punt.
Uit welke studies blijkt dat gewone medicatie een effect hebben op de rijvaardigheid? Is er genoeg onderzoek gedaan naar cofactoren zoals andere medicatie, geestesgezondheid, vermoeidheid enzovoort?
Dat zaken zoals barbituraten, benzodiazepines, opioïden enzovoort die het centraal zenuwstelsel lam leggen een effect hebben, is makkelijk te concluderen, maar paracetamol en acetylsalicylzuur, dat vind ik wat moeilijker te geloven.
Stimulanten stimuleren en houden een persoon wakker.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 11:22   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.221
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Uit welke studies blijkt dat gewone medicatie een effect hebben op de rijvaardigheid? Is er genoeg onderzoek gedaan naar cofactoren zoals andere medicatie, geestesgezondheid, vermoeidheid enzovoort?
Dat zaken zoals barbituraten, benzodiazepines, opioïden enzovoort die het centraal zenuwstelsel lam leggen een effect hebben, is makkelijk te concluderen, maar paracetamol en acetylsalicylzuur, dat vind ik wat moeilijker te geloven.
Stimulanten stimuleren en houden een persoon wakker.
Wil U links naar studies hierover, google ze, dat moet ik ook.

Maar de meeste bijsluiters bij medicatie geven aan dat er mogelijke problemen zijn voor het bedienen van machines of besturen van voertuigen. Is dat dan gewoon zomaar?

Wat betreft het "wakkere" effect van stimulanten. Ook hier zijn genoeg studies over.
Maar persoonlijk vind ik een combinatie van een energydrink en goeie muziek een combinatie die gemakkelijk een zware voet opwekt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 11:32   #23
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wil U links naar studies hierover, google ze, dat moet ik ook.

Maar de meeste bijsluiters bij medicatie geven aan dat er mogelijke problemen zijn voor het bedienen van machines of besturen van voertuigen. Is dat dan gewoon zomaar?

Wat betreft het "wakkere" effect van stimulanten. Ook hier zijn genoeg studies over.
Maar persoonlijk vind ik een combinatie van een energydrink en goeie muziek een combinatie die gemakkelijk een zware voet opwekt.
U maakt hier een bewering, U moet bewijzen op tafel leggen.
Of bent u een religieus persoon die ook van andere verwacht om te bewijzen dat hun denkbeeldig vriendje niet bestaat?

Ik had het al even opgezocht voor mijn reactie, en vond niets, vandaar ook mijn vraag. Ik vond enkel een vage verwijzing naar een Noors onderzoek met 3 miljoen automobolisten, waarbij 82% van zij die een ongeval hadden, medicijnen slikten. Men heeft nu een correlatie, maar geen causaal verband!. Daarbij slikt volgens mij ongeveer zo'n percentage in de volledige bevolking al medicijnen dus weinigs ophefmakend me dunkt.

Wat betreft bijsluiters: medische firma's dekken zich in tegen van alle soorten klachten. Men schrijft liever op de bijsluiter dat men iets niet mag doen, dan dat er één incident gebeurt op miljarden innames waarvoor zij aansprakelijk gesteld worden.
Bij klinische studies worden alle klachten van de proefpersonen genoteerd. Er wordt niet onderzocht of deze klachten meteen het effect zijn van de nieuwe medicatie. Daarom staat de bijsluiter vol met mogelijke bijwerkingen .
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 11:39   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.221
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Cherrypicking is een kunst, eentje waar ik nu geen zin in heb. Uw bewering dat het alleen maar in de bijsluiters staat om gerechterlijk ingedeckt te zijn is van een even grote "onbewijsbare" bewering.

Ik geef een reeks van mogelijkheden nietwaar. Er zijn genoeg medicijnen die een invloed hebben op de rijvaardigheid. Neem maar eens een goeie lepel Actifed of een pilleke cetrizine.

En U fietst leuk rond de stimulanten.
Het is een feit dat zowat elke stimulant aggressiviteit bevorderd. Aggressief rijden is geen positieve situatie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 11:45   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je zou niet een beetje bob kunnen zijn.
En men heeft meer geïntoxiceerde bestuurders betrapt afgelopen week.
Gebeuren er ook meer ongevallen ?
We horen pleiten voor het scherper stellen van de alcohollimiet.

Er is al (een jaar ongeveer ?) een nultolerantie voor "beroeps"chauffeurs.
Ik vind dat voldoende.

Rustig drie gewone pintjes op een gezapig tempo, en dan kan je volgens mij nog veilig genoeg naar huis.
Straks mag je niet eens meer één glas wijn verbruiken in een restaurant ...

Wa peinsde ?

.
Rare hersenkronkel die politiekers.
Het aantal bestuurders boven de toegestane limiet is toegenomen dus gaan ze de limiet omlaag halen.
Volgens mij gaat het aantal bestuurders boven de limiet dan juist toenemen.
Zelfs mensen die de avond ervoor eens door gezakt zijn gaan 's morgens nog boven de limiet zitten vrees ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 12:18   #26
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Cherrypicking is een kunst, eentje waar ik nu geen zin in heb. Uw bewering dat het alleen maar in de bijsluiters staat om gerechterlijk ingedeckt te zijn is van een even grote "onbewijsbare" bewering.

Ik geef een reeks van mogelijkheden nietwaar. Er zijn genoeg medicijnen die een invloed hebben op de rijvaardigheid. Neem maar eens een goeie lepel Actifed of een pilleke cetrizine.

En U fietst leuk rond de stimulanten.
Het is een feit dat zowat elke stimulant aggressiviteit bevorderd. Aggressief rijden is geen positieve situatie.
Actief zijn in de branche is niet goed genoeg bewijs zeker?
Neem zelf eens deel aan een klinische studies, als jij als één van de 10 personen hoofdpijn rapporteert (ook al kan dit liggen aan slecht geslapen te hebben), staat er op de bijsluiter: "Hoofdpijn kan vaak tot zeer vaak (1 op de 10) optreden na het innemen van dit medicijn"

Cetrizine is een H1-antagonist. Van H1-antagonisten is geweten dat ze een sederend effect kunnen hebben wanneer ze door de bloed-hersenbarrière dringen.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 12:34   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.221
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Actief zijn in de branche is niet goed genoeg bewijs zeker?
Velen voor U hebben me dat al aangewreven op dit forum. Praktijkervaring in de branche is geen aantoonbare link.

Citaat:
Neem zelf eens deel aan een klinische studies, als jij als één van de 10 personen hoofdpijn rapporteert (ook al kan dit liggen aan slecht geslapen te hebben), staat er op de bijsluiter: "Hoofdpijn kan vaak tot zeer vaak (1 op de 10) optreden na het innemen van dit medicijn"
Ik ben nog niet zo wanhopig voor cash.

Citaat:
Cetrizine is een H1-antagonist. Van H1-antagonisten is geweten dat ze een sederend effect kunnen hebben wanneer ze door de bloed-hersenbarrière dringen.
Nochtans een medicijn dat goed werkt tegen allergiën nietwaar. En gemakkelijk verkrijgbaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 16:13   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

We zitten nu op 0,5 promille. Dat is 2 pintjes. Voor mij mag dat nog omlaag, maar niet naar nul, dan heb je het met een patéke waar wat alkohol inzit vlaggen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 19:01   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We zitten nu op 0,5 promille. Dat is 2 pintjes. Voor mij mag dat nog omlaag, maar niet naar nul, dan heb je het met een patéke waar wat alkohol inzit vlaggen.
Dat zijn drie pintjes, als ge ermee rekening houdt dat de helft van het eerste afgebouwd is op drie kwartier na de eerste slok.
Vanaf dan zit ge natuurlijk te balanceren. Op een trage koord: één pintje afbreken op anderhalf uur.

Doe gelijk ik en spreek af met je heksie perfeksie. Eerlijk de taken verdelen.
Ik ben de Bob als we naar het feestje rijden; zij is Bob als we terug naar huis keren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 19:57   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
We zitten nu op 0,5 promille. Dat is 2 pintjes. Voor mij mag dat nog omlaag, maar niet naar nul, dan heb je het met een patéke waar wat alkohol inzit vlaggen.
3 pinten voor een gemiddelde man 75 kg op 1 uur:
http://www.alcoholhulp.be/alcoholcalculator
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 20:16   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

In elk geval

van de politie verwacht ik dat ze kriminelen die kalachnikovs kopen oppakt.
van de politie verwacht ik dat ze cellen heeft die zoekt naar misdadigers die aanslagen voorbereiden
van de politie verwacht ik dat ze mensen oppakt of juridisch helpt die illagele activiteiten doen zoals mensensmokkel, drugshandel, drugsteelt, xtc productie, zelfs prostitutie zolang het illegaal is , mishandeling van burgers onder elkaar, illegale aankopen op internet onderschept, illegale uitbuiting van arbeiders opspoort en sanctioneert

van de politie verwacht ik niet voor mijzelf dat ik als een kleuter bekeurd wordt voor 5 km/u te snel te rijden, dat ik als een kleuter moet gewezen worden dat ik door het oranje gereden heb en dan met een verkeerde wetgeving bekeurd wordt die dan in de vuilbak verdwijnt.
Ik verwacht ook niet dat ze mijn boekhouding komen ophalen om dan te bewijzen dat ze een verkeerd onderzoek bezig waren. Ik verwacht ook niet dat ze onderzoeken waar ik woon, als ik twee huizen heb. En ja ik verwacht dus ook niet dat ik moet een boete krijgen omdat ik daar ergens 3 pintjes te snel gedronken heb ,en dan 23 minuten te snel vertrokken ben zodat die laatste pint nog niet voldoende afgebroken is. Trouwens mijne heren, als een apparaat 0.5promille toont met een speelruimte van +-0.02 promille, kun je bij bvb 0.6promille zelfs niet bewijzen dat je dronken bent maar bon... dat snappen ze zelfs niet.

Ik wil maar zeggen, de politie doet vooral het gemakkelijke werk. En beslist vooral eigengereid zonder enige juridisch correct inzicht wat ze zoal mag doen... En meestal zoeken ze het gemakkelijkste werk. En daar denk ik dan dat de overheid wel eens wat meer die bende hun prioriteiten mag uitleggen.
In feite zou hun bonus niet mogen afhangen van het aantal PV's maar gewoonweg in functie van het aantal terroristische interventies, in functie van aantal onderschepte wapens, in fucntie van aantal opgepakte dieven, in functie van aantal neergelegde misdadigers, in functie van aantal geboeide bordeelexploitanten die geen respect voor de wet hebben, in functie van aantal ambtenaren die sjoemelen, in fucntie van aantal drugdealers, en drugkwekers, en drugfabrikanten die ze opgerold hebben. Dat vind ik betere targets voor die luie bende

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 december 2015 om 20:19.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 20:29   #32
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik verwacht van de politiek dat ze eindelijk het alcoholprobleem erkend en de gebruikers vervolgd. De doden te wijten aan alcohol zijn ontelbaar geworden. En het is zelden de gebruiker zelve. Geef alcohol dezelfde sancties als andere drugs en stopt toch eens met die uitzonderingen

Tijd het te erkennen. Drank is de duivel.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:02   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Tuurlijk moet illegale wapenhandel hard en alleszins strikter dan nu aangepakt worden.

Maar verkeersveiligheid is toch ook een belangrijk item.

Als ik de flikken (maar vooral de verantwoordelijke politici) moet bekritiseren op het vlak van verkeersbeleid, dan is het:
- ook zij die 1, 2 of 8 per uur te rap rijden, mogen een straf krijgen. Maar niet direct 50 euro. Geef hen ook maar een boete met uitstel, voor de eerste keer ... bla bla
- Maar ga forser voor zij die echt gevaarlijk rap rijden. Ook wat betreft pakkans, maar zeker ook wat betreft de strafuitvoering. Die straf moet pijn doen. Een maand rijverbod dat al te gemakkelijk genegeerd kan worden door te rijden zonder rijbewijs ... doet eer deugd dan dat het pijn doet.
Wees inventief. Leg die auto aan de ketting. Geef een verbod dat hij nog met iets meer dan een klein zwak polootje, corsaatje ... mag bezitten of berijden ...

Hetzelfde met alcohol . (of drugs in het verkeer)
Wie één pintje teveel op heeft, en voor de rest niet gevaarlijk deed, en voor de eerste keer gepakt werd, moet niet gepluimd worden
Pluim veel meer hij of zij die grof er over gaat ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:25   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik verwacht van de politiek dat ze eindelijk het alcoholprobleem erkend en de gebruikers vervolgd. De doden te wijten aan alcohol zijn ontelbaar geworden. En het is zelden de gebruiker zelve. Geef alcohol dezelfde sancties als andere drugs en stopt toch eens met die uitzonderingen

Tijd het te erkennen. Drank is de duivel.
Ze hebben vooral bewezen dat 5% onder invloed rijdt, en dat blijkbaar die 5% allemaal geen ongeval gehad hebben die nacht. Dus ik weet niet waar jij uw bewijskracht op stoelt

De meeste die een ongeval hebben zitten dus echt wel aan 1-2 promille
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:27   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tuurlijk moet illegale wapenhandel hard en alleszins strikter dan nu aangepakt worden.

Maar verkeersveiligheid is toch ook een belangrijk item.

Als ik de flikken (maar vooral de verantwoordelijke politici) moet bekritiseren op het vlak van verkeersbeleid, dan is het:
- ook zij die 1, 2 of 8 per uur te rap rijden, mogen een straf krijgen. Maar niet direct 50 euro. Geef hen ook maar een boete met uitstel, voor de eerste keer ... bla bla
- Maar ga forser voor zij die echt gevaarlijk rap rijden. Ook wat betreft pakkans, maar zeker ook wat betreft de strafuitvoering. Die straf moet pijn doen. Een maand rijverbod dat al te gemakkelijk genegeerd kan worden door te rijden zonder rijbewijs ... doet eer deugd dan dat het pijn doet.
Wees inventief. Leg die auto aan de ketting. Geef een verbod dat hij nog met iets meer dan een klein zwak polootje, corsaatje ... mag bezitten of berijden ...

Hetzelfde met alcohol . (of drugs in het verkeer)
Wie één pintje teveel op heeft, en voor de rest niet gevaarlijk deed, en voor de eerste keer gepakt werd, moet niet gepluimd worden
Pluim veel meer hij of zij die grof er over gaat ...

.
Nee echt waar, pak het eens wat positiever aan. Geef eens 50% korting op uw rijtaks als je een jaar de snelheid respecteert. Het is ook een boete als je een overtreding hebt, maar met dat verschil dat je een beloning krijgt als je goed rijdt

De bedoeling zou moeten zijn dat iedereen 50% korting krijgt. Dat is een positief systeem. Zo wil ik bekeurd worden, niet altijd maar dat negatief gestresseerd gedoe
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:31   #36
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ze hebben vooral bewezen dat 5% onder invloed rijdt, en dat blijkbaar die 5% allemaal geen ongeval gehad hebben die nacht. Dus ik weet niet waar jij uw bewijskracht op stoelt

De meeste die een ongeval hebben zitten dus echt wel aan 1-2 promille
Ik weet uit ervaring dat de meeste "tolerant" zijn en dikwijls "beter" rijden.
Hoewel alcohol een enorme ego booster is, dat is een nefast in het verkeer.
En dat haal je daar beter uit BP. Gewoon zero , why the F... not?

Ik lees artikelen van mensen die dood gereden worden door dronken mensen, ik zag bij Karen en de Coster een gezin in trauma door een kind in het verkeer te verliezen aan alcohol.
Dat gaat hier niet over bewijzen, nummerkes of statestieken, maar over MENSEN!

Het is natuurlijk makkelijk naar de underdogs te wijzen en bliksemafleiders te zoeken, maar wordt het niet eens tijd naar consensus te streven?
Zie ons wijzen en doen naar elkaar, om zot van te worden!
Laten we nu gewoon eens onze kwalen als maatschappij in de ogen kijken en het kwade overwinnen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:37   #37
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee echt waar, pak het eens wat positiever aan. Geef eens 50% korting op uw rijtaks als je een jaar de snelheid respecteert. Het is ook een boete als je een overtreding hebt, maar met dat verschil dat je een beloning krijgt als je goed rijdt

De bedoeling zou moeten zijn dat iedereen 50% korting krijgt. Dat is een positief systeem. Zo wil ik bekeurd worden, niet altijd maar dat negatief gestresseerd gedoe
Ik ben voorstander.
En ik ben er zeker van dat de meeste die 's avonds na het eten van drinken na paar glazen naar huis rijden dat perfect kunnen.
Waarom? De meeste zijn verantwoorde mensen.
Maar ik vind niet dat wij als maatschappij bepaald streven naar voorbeeldfuncties. Het is een hypocriete boel op elkaar en sensibilisering is ver zoek.

Is het niet beter te mikken op verantwoordelijkheid en beloning eerder dan op straffen en repressie?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 22:05   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Je moet ook eens alles leren 'relativeren'

Moest iedereen morgen allemaal met een auto rijden met de veiligheidconcepten van auto's van 40.000euro... zou je de mortaliteit op de Belgische weg zien dalen met 30%...


Een snelheid is altijd dodelijk vanaf 70-90km/u tegen een duiker. Dus of je nu 90-120 rijdt dat maakt niet uit... je bent sowieso dood als je uit die bocht tegen de duiker knalt. Doe alle duikers weg en stop alle dijken in de grond.... en er zijn plotseling 40 doden minder in belgie per jaar.

Je moet met andere woorden niet zomaar ervan uitgaan dat snelheid de oorzaak is. Snelheid staat als ongevalsoorzaak op de zesde plaats.

Neem nu gewoonweg het inhaalmaneuver. Waarom moet je kunnen inhalen ? Maak wegen waar iedereen gewoon vlot 90km/u kan rijden, waar het trage verkeer wordt verbannen, en dat er één grote lange witte lijn een inhaalverbod betekent. Dan zul je constateren dat de vrachtwagens samen met de wagens daar gewoonweg vlot 100km/u gaan rijden zonder énig ongeval te veroorzaken... En ja inderdaad diegene die inhalen rijden dan sneller dan het toegelatene, en moeten inderdaad risico's nemen om hun maneuever af te werken, en gaan inderdaad meer kans op ongevallen hebben.

En zo zijn er tientallen oplossingen die niets te maken hebben met onder invloed rijden, of te snel te rijden. Dat noemt road design en ingebouwde veiligheden in het wagenpark.

Belgie is gewoon een landje autisten die allemaal hetzelfde plaatje opleggen en zitten door te drammen over dezelfde begane paden

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 december 2015 om 22:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 22:09   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik weet uit ervaring dat de meeste "tolerant" zijn en dikwijls "beter" rijden.
Hoewel alcohol een enorme ego booster is, dat is een nefast in het verkeer.
En dat haal je daar beter uit BP. Gewoon zero , why the F... not?

Ik lees artikelen van mensen die dood gereden worden door dronken mensen, ik zag bij Karen en de Coster een gezin in trauma door een kind in het verkeer te verliezen aan alcohol.
Dat gaat hier niet over bewijzen, nummerkes of statestieken, maar over MENSEN!

Het is natuurlijk makkelijk naar de underdogs te wijzen en bliksemafleiders te zoeken, maar wordt het niet eens tijd naar consensus te streven?
Zie ons wijzen en doen naar elkaar, om zot van te worden!
Laten we nu gewoon eens onze kwalen als maatschappij in de ogen kijken en het kwade overwinnen?
Waarom geen zero ? Wel kijk ik heb daar een paar eenvoudige argumenten voor: Er zijn mensen die endogeen alcohol maken... Er zijn mondssprays met alcohol die positief tekenen. Er zijn geen wetenschappelijke bewijzen dat 0.5promille meer of minder ongevallen veroorzaakt etc...
Je moet geen wetten maken om mensen te ambteren. Je moet gewoonweg wetten maken die steek houden. DIe zin hebben.
Het heeft geen zin om bvb voorrand van rechts in te voeren, met bvb een uitzondering als er een witte wagen afkomt;.. En dan iedereen bekeuren die deze wet niet respecteert;..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 22:20   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Rare hersenkronkel die politiekers.
Het aantal bestuurders boven de toegestane limiet is toegenomen dus gaan ze de limiet omlaag halen.
Volgens mij gaat het aantal bestuurders boven de limiet dan juist toenemen.
Zelfs mensen die de avond ervoor eens door gezakt zijn gaan 's morgens nog boven de limiet zitten vrees ik.
Ja dat is ook al zo met cannabis.....dat is ook ongeveer 14 uur na gebruik nog aantoonbaar in het speeksel alhoewel de gebruiker dan al heel lang niet meer onder invloed is

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2015 om 22:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be