![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Neen, met vele frisse pinten betaald door de vakbonden van de NMBS.
En laat nu de commentaar maar komen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er wordt, wellicht, wel de nodige aandacht besteed in de opvoeding aan verantwoordelijkheidszin.
Maar als er geen controle is ... dan vervaagt dat gauw. En ik bedoel met controle in deze context niet eens de gebrekkige controle qua pakkans van de automobilist, maar wel de controle op de veroordeelde crimineel. Concreet: iemand die veroordeeld is tot intrekking van zijn rijbewijs, zou bijna permanent de hete adem van de strenge flik in zijn nek moeten voelen. Nu voelt hij juist niks. Twee keer niks. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er moet wel degelijk streng (en als ik bedoel streng, dan is het streng) opgetreden worden tegen kwalijke misbruiken allerhande, dus ook van alcohol. Wie het rijden niet kan laten als hij teveel gedronken heeft: aanpakken ! Wie agressief wordt als hij gedronken heeft: aanpakken ! Wie gevaarlijke werkomstandigheden of gevaarlijke situaties in zijn hobby, of eenderwaar het niet toegelaten is onder invloed te zijn van alcohol: aanpakken ! Ik pleit er niet voor om iemand die één pintje teveel opheeft, zijn rijbewijs direct voor maanden in te trekken. Maar een weekend, dat wel. En als het gaat om vijf of tien pintjes teveel, voor de eerste overtreding, mag dat een weekend gevangenis worden, naast de boete. Voor verdere overtredingen spreken we dan van maanden gevangenis enz. En ook veel creatievere zaken: rijverbod voor alles behalve woonwerkverkeer; rijverbod van zeven uur 's avonds tot zes uur 's morgens .... als het gepast is om het individu een gevoel van strafoplegging te bezorgen zonder hem of haar direct zijn job af te pakken ... Zelfs verbod om te rijden met auto's die meer dan 15.000 euro nieuw kosten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Gouverneur
|
Voor zover ik dat recht had altijd gedaan, maar aangezien ik geen agent ben of was gaat mijn autoriteit en verantwoordelijkheid ook maar zo ver.
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...misdrijf.dhtml
Als ik dit lees dan vraag ik mij af hoe het komt dat er zo veel waardeloze mensen zijn. |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
daar zit 'm dus het grootste probleem, mn de sociale acceptatie om zat achter het stuur te kruipen daar kan de politie niets tegen doen |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Cafebazen dragen een veel grotere verantwoordelijkheid als één van hun klanten zat achter het stuur kruipen.
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
het volgende is dan de slechte staat vd wegen, slecht afgestelde lichten, fietsers die niet als kerstbomen rondrijden,... als je ziet dat iemand strontzat achter het stuur wil kruipen houd je hem tegen (bv 112 flikken). |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
als het brand dan schakel ik ook de brandweer in. maar ge moet u ni persoonlijk aangevallen voelen, 90% redeneert gelijk gij laten begaan tot er dode kinderen zijn en dan nog net niet oproepen om de doodstraf terug in te voeren. er zullen nog heel veel mensen dood en in de rolstoel belanden voor het maatschappelijk draagvlak voldoende groot is om echt tegen zatlappen en te rap rijden op te treden. tot dan zal het in 90% vd tijd excuses zoeken zijn en bij de logische /occasionele dode (dagelijks bijna) schande roepen. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat niet juist is is uw redenering om dit af te schuiven op individuen die zogezegd niks zouden doen om dergelijke drama's te vermijden. De hoofdverantwoordelijke is dergelijke verhalen zijn en blijven nog altijd de idioten die stomdronken achter het stuur kruipen en dan wegrijden als ze iemand aanrijden. Iemand die nalaat om de flikken te bellen als hij een dronkaard ziet rijden kan helemaal niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele ongevallen van deze dronkaard en daarmee is uw redenering dan ook volledig onderuit gehaald. Het is er ene van een moraalridder die met het vingertje staat te zwaaien. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die gast waarover het ging was niet aan zijn proefstuk toe: geen rijbewijs, verzekering, technische controle en strontzat achter het stuur. Daar doe je niks tegen door de alcoholgrens op nul te zetten of door de politie te bellen. De volgende keer doet die juist hetzelfde. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
je komt opnieuw met de klassieke excuses nultolerantie heeft geen zin want mensen blijven zat rondrijden rijbewijs heeft geen zin want mensen rijden zonder rond snelheidslimiet heeft geen zin want mensen negeren die mag ik die redenering doortrekken? rijschool afschaffen, snelheidslimieten afschaffen, alcoholcontroles afschaffen en waarom niet ineens het rechts rijden in de vuilbak smijten? dat wordt pas spannend |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Naar een terreurregime gaan voor de normale automobilisten gaat niet helpen. Men moet naar een terreurregime gaan voor de asocialen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 december 2015 om 12:33. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je een glaasje op hebt, een fietser die waarschijnlijk zonder lichten rondrijd en zoals gewoonte het ook nog vertikt goed uit te kijken en te wachten.... Dan komt alles samen. En is men crimineel. Wat volgt is een strafblad. Schulden en rijverbod en de rest is herhaling van het voorgaande. Misschien eens wat tolerantere rechtbanken en mildere vonnissen?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 20 december 2015 om 13:20. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
maar zolang 80% vd bevolking dat niet wil, ertegen is en pas tot inzicht komt als hunne kleine is doodgereden verandert er niets. dan zal de minister zich beperken tot een enquête en voorzichtige onzin genre 1e 3 jaren. de wagen is een moordwapen, dat moet je ALTIJD in het achterhoofd houden. Ook als je bv een 80j achter het stuur ziet zitten die ongeveer een uur nodig heeft om uit te stappen. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|