Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2015, 19:58   #21
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Neen, met vele frisse pinten betaald door de vakbonden van de NMBS.
En laat nu de commentaar maar komen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 20:06   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Neen, met vele frisse pinten betaald door de vakbonden van de NMBS.
En laat nu de commentaar maar komen.
Kijk eens aan, de vakbonden delen - uw eigen woorden - harddrugs uit...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 21:19   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
...

Hoe/waar wordt verantwoordelijkszin aangeleerd?
Er wordt, wellicht, wel de nodige aandacht besteed in de opvoeding aan verantwoordelijkheidszin.

Maar als er geen controle is ... dan vervaagt dat gauw.

En ik bedoel met controle in deze context niet eens de gebrekkige controle qua pakkans van de automobilist,
maar wel de controle op de veroordeelde crimineel.
Concreet: iemand die veroordeeld is tot intrekking van zijn rijbewijs, zou bijna permanent de hete adem van de strenge flik in zijn nek moeten voelen.
Nu voelt hij juist niks. Twee keer niks.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 21:29   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De Schoof heeft nu éénmaal niet graag dat zijn favoriete drug in een slecht daglicht wordt geplaatst.......
Dat is dan wel een zeer stoute en onterechte sneer in mijn richting.

Er moet wel degelijk streng (en als ik bedoel streng, dan is het streng) opgetreden worden tegen kwalijke misbruiken allerhande, dus ook van alcohol.

Wie het rijden niet kan laten als hij teveel gedronken heeft: aanpakken !
Wie agressief wordt als hij gedronken heeft: aanpakken !
Wie gevaarlijke werkomstandigheden of gevaarlijke situaties in zijn hobby, of eenderwaar het niet toegelaten is onder invloed te zijn van alcohol: aanpakken !

Ik pleit er niet voor om iemand die één pintje teveel opheeft, zijn rijbewijs direct voor maanden in te trekken. Maar een weekend, dat wel.
En als het gaat om vijf of tien pintjes teveel, voor de eerste overtreding, mag dat een weekend gevangenis worden, naast de boete.
Voor verdere overtredingen spreken we dan van maanden gevangenis enz.

En ook veel creatievere zaken: rijverbod voor alles behalve woonwerkverkeer; rijverbod van zeven uur 's avonds tot zes uur 's morgens .... als het gepast is om het individu een gevoel van strafoplegging te bezorgen zonder hem of haar direct zijn job af te pakken ...
Zelfs verbod om te rijden met auto's die meer dan 15.000 euro nieuw kosten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 08:44   #25
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en hoe vaak zat jij in een kroeg, zag een strontzatte aanstalten maken om achter het stuur te kruipen en hebt die mens laten begaan?
Voor zover ik dat recht had altijd gedaan, maar aangezien ik geen agent ben of was gaat mijn autoriteit en verantwoordelijkheid ook maar zo ver.
Oud 20 december 2015, 09:06   #26
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...misdrijf.dhtml

Als ik dit lees dan vraag ik mij af hoe het komt dat er zo veel waardeloze mensen zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 09:14   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is dan wel een zeer stoute en onterechte sneer in mijn richting.

Er moet wel degelijk streng (en als ik bedoel streng, dan is het streng) opgetreden worden tegen kwalijke misbruiken allerhande, dus ook van alcohol.

Wie het rijden niet kan laten als hij teveel gedronken heeft: aanpakken !
Wie agressief wordt als hij gedronken heeft: aanpakken !
Wie gevaarlijke werkomstandigheden of gevaarlijke situaties in zijn hobby, of eenderwaar het niet toegelaten is onder invloed te zijn van alcohol: aanpakken !

Ik pleit er niet voor om iemand die één pintje teveel opheeft, zijn rijbewijs direct voor maanden in te trekken. Maar een weekend, dat wel.
En als het gaat om vijf of tien pintjes teveel, voor de eerste overtreding, mag dat een weekend gevangenis worden, naast de boete.
Voor verdere overtredingen spreken we dan van maanden gevangenis enz.

En ook veel creatievere zaken: rijverbod voor alles behalve woonwerkverkeer; rijverbod van zeven uur 's avonds tot zes uur 's morgens .... als het gepast is om het individu een gevoel van strafoplegging te bezorgen zonder hem of haar direct zijn job af te pakken ...
Zelfs verbod om te rijden met auto's die meer dan 15.000 euro nieuw kosten.

.
Ah ok dan slik ik mijn woorden terug in
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 09:18   #28
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Voor zover ik dat recht had altijd gedaan, maar aangezien ik geen agent ben of was gaat mijn autoriteit en verantwoordelijkheid ook maar zo ver.
onmiddellijk een excuus zoeken om een zatlap te laten begaan.
daar zit 'm dus het grootste probleem, mn de sociale acceptatie om zat achter het stuur te kruipen

daar kan de politie niets tegen doen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 09:23   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar zit 'm dus het grootste probleem, mn de sociale acceptatie om zat achter het stuur te kruipen

Cafebazen dragen een veel grotere verantwoordelijkheid als één van hun klanten zat achter het stuur kruipen.
Oud 20 december 2015, 09:57   #30
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Cafebazen dragen een veel grotere verantwoordelijkheid als één van hun klanten zat achter het stuur kruipen.
en het volgende excuus, afschuiven verantwoordelijkheid
het volgende is dan de slechte staat vd wegen, slecht afgestelde lichten, fietsers die niet als kerstbomen rondrijden,...

als je ziet dat iemand strontzat achter het stuur wil kruipen houd je hem tegen (bv 112 flikken).
Oud 20 december 2015, 10:20   #31
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en het volgende excuus, afschuiven verantwoordelijkheid
het volgende is dan de slechte staat vd wegen, slecht afgestelde lichten, fietsers die niet als kerstbomen rondrijden,...

als je ziet dat iemand strontzat achter het stuur wil kruipen houd je hem tegen (bv 112 flikken).
Dus gij belt de 112 als ge dat ziet? Dat is evenzeer verantwoordelijkheid afschuiven zoals jij het omschrijft. Bekijk het zo: als ik een zatlap wil tegenhouden omdat hij met een auto gaat rijden en hij slaat mij een schedelbreuk dan wil ik dat vermijden. Eigen veiligheid heeft altijd prioriteit.
Oud 20 december 2015, 10:50   #32
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dus gij belt de 112 als ge dat ziet? Dat is evenzeer verantwoordelijkheid afschuiven zoals jij het omschrijft. Bekijk het zo: als ik een zatlap wil tegenhouden omdat hij met een auto gaat rijden en hij slaat mij een schedelbreuk dan wil ik dat vermijden. Eigen veiligheid heeft altijd prioriteit.
neen, want het is de flikken hun job. ik schuif niets af.
als het brand dan schakel ik ook de brandweer in.

maar ge moet u ni persoonlijk aangevallen voelen, 90% redeneert gelijk gij
laten begaan tot er dode kinderen zijn en dan nog net niet oproepen om de doodstraf terug in te voeren.

er zullen nog heel veel mensen dood en in de rolstoel belanden voor het maatschappelijk draagvlak voldoende groot is om echt tegen zatlappen en te rap rijden op te treden. tot dan zal het in 90% vd tijd excuses zoeken zijn en bij de logische /occasionele dode (dagelijks bijna) schande roepen.
Oud 20 december 2015, 11:03   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, want het is de flikken hun job. ik schuif niets af.
als het brand dan schakel ik ook de brandweer in.

maar ge moet u ni persoonlijk aangevallen voelen, 90% redeneert gelijk gij
laten begaan tot er dode kinderen zijn en dan nog net niet oproepen om de doodstraf terug in te voeren.

er zullen nog heel veel mensen dood en in de rolstoel belanden voor het maatschappelijk draagvlak voldoende groot is om echt tegen zatlappen en te rap rijden op te treden. tot dan zal het in 90% vd tijd excuses zoeken zijn en bij de logische /occasionele dode (dagelijks bijna) schande roepen.
De flikken bellen is inderdaad een juiste reactie.

Wat niet juist is is uw redenering om dit af te schuiven op individuen die zogezegd niks zouden doen om dergelijke drama's te vermijden. De hoofdverantwoordelijke is dergelijke verhalen zijn en blijven nog altijd de idioten die stomdronken achter het stuur kruipen en dan wegrijden als ze iemand aanrijden. Iemand die nalaat om de flikken te bellen als hij een dronkaard ziet rijden kan helemaal niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele ongevallen van deze dronkaard en daarmee is uw redenering dan ook volledig onderuit gehaald. Het is er ene van een moraalridder die met het vingertje staat te zwaaien.
Oud 20 december 2015, 11:08   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het grote probleem is dat het altijd dezelfden zijn die problemen opleveren.
Die gast waarover het ging was niet aan zijn proefstuk toe: geen rijbewijs, verzekering, technische controle en strontzat achter het stuur.

Daar doe je niks tegen door de alcoholgrens op nul te zetten of door de politie te bellen. De volgende keer doet die juist hetzelfde.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 12:13   #35
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die gast waarover het ging was niet aan zijn proefstuk toe: geen rijbewijs, verzekering, technische controle en strontzat achter het stuur.

Daar doe je niks tegen door de alcoholgrens op nul te zetten of door de politie te bellen. De volgende keer doet die juist hetzelfde.
de instelling vd ganse maatschappij zorgt ervoor dat zulke individuen welig kunnen tieren.
je komt opnieuw met de klassieke excuses
nultolerantie heeft geen zin want mensen blijven zat rondrijden
rijbewijs heeft geen zin want mensen rijden zonder rond
snelheidslimiet heeft geen zin want mensen negeren die

mag ik die redenering doortrekken?
rijschool afschaffen, snelheidslimieten afschaffen, alcoholcontroles afschaffen en waarom niet ineens het rechts rijden in de vuilbak smijten? dat wordt pas spannend
Oud 20 december 2015, 12:33   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de instelling vd ganse maatschappij zorgt ervoor dat zulke individuen welig kunnen tieren.
je komt opnieuw met de klassieke excuses
nultolerantie heeft geen zin want mensen blijven zat rondrijden
rijbewijs heeft geen zin want mensen rijden zonder rond
snelheidslimiet heeft geen zin want mensen negeren die

mag ik die redenering doortrekken?
rijschool afschaffen, snelheidslimieten afschaffen, alcoholcontroles afschaffen en waarom niet ineens het rechts rijden in de vuilbak smijten? dat wordt pas spannend
Neen, je moet dat niet afschaffen, dat zorgt ervoor dat normale mensen zich gedragen in het verkeer.
Naar een terreurregime gaan voor de normale automobilisten gaat niet helpen.

Men moet naar een terreurregime gaan voor de asocialen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 december 2015 om 12:33.
Oud 20 december 2015, 13:16   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is natuurlijk ook zo dat je zonder rijbewijs geen verzekering kan hebben en bijgevolg niet naar de keuring kan gaan.

Als je een glaasje op hebt, een fietser die waarschijnlijk zonder lichten rondrijd en zoals gewoonte het ook nog vertikt goed uit te kijken en te wachten....
Dan komt alles samen.

En is men crimineel.

Wat volgt is een strafblad. Schulden en rijverbod en de rest is herhaling van het voorgaande.

Misschien eens wat tolerantere rechtbanken en mildere vonnissen?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 december 2015 om 13:20.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 14:38   #38
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Men moet naar een terreurregime gaan voor de asocialen.
verplichte rijschool, rijbewijs met punten, ... is geen terreurbeleid. da's zijn bekende methodes die werken om het verkeer veiliger te maken.
maar zolang 80% vd bevolking dat niet wil, ertegen is en pas tot inzicht komt als hunne kleine is doodgereden verandert er niets.

dan zal de minister zich beperken tot een enquête en voorzichtige onzin genre 1e 3 jaren.

de wagen is een moordwapen, dat moet je ALTIJD in het achterhoofd houden. Ook als je bv een 80j achter het stuur ziet zitten die ongeveer een uur nodig heeft om uit te stappen.
Oud 20 december 2015, 14:42   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
verplichte rijschool, rijbewijs met punten, ... is geen terreurbeleid. da's zijn bekende methodes die werken om het verkeer veiliger te maken.
maar zolang 80% vd bevolking dat niet wil, ertegen is en pas tot inzicht komt als hunne kleine is doodgereden verandert er niets.

dan zal de minister zich beperken tot een enquête en voorzichtige onzin genre 1e 3 jaren.

de wagen is een moordwapen, dat moet je ALTIJD in het achterhoofd houden. Ook als je bv een 80j achter het stuur ziet zitten die ongeveer een uur nodig heeft om uit te stappen.
Ik heb daar niks op tegen, maar dat gaat niks uithalen tegen gasten die zonder rijbewijs ladderzat met de auto gaan rijden.
Oud 20 december 2015, 18:29   #40
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is natuurlijk ook zo dat je zonder rijbewijs geen verzekering kan hebben en bijgevolg niet naar de keuring kan gaan.

Als je een glaasje op hebt, een fietser die waarschijnlijk zonder lichten rondrijd en zoals gewoonte het ook nog vertikt goed uit te kijken en te wachten....
Dan komt alles samen.

En is men crimineel.

Wat volgt is een strafblad. Schulden en rijverbod en de rest is herhaling van het voorgaande.

Misschien eens wat tolerantere rechtbanken en mildere vonnissen?
Flink jongen. Nu ga je nog het gedrag van de kerel gaan goedpraten en de schuld te schuiven in de schoenen van het meisje dat overleden is. Behoorlijk pervers. Zoiets kan alleen komen van een Belgische automobilist.
Only in Belgium!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be