![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een VN betaal je belasting op de winst van uw vennootschap en PB op het loon van de vennoot. Maar laten we eerlijk blijven. Indien men als vennoot een even hoog salaris neemt als bv eenmanszaak betaal je evenveel. Zelfs nog meer.
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen werk je u straatarm en doodmoe op die manier. Ben circa 30 bezig zowel onder eenmanszaak alsook vennootschap. Dus ik weet het stilletjes aan wel.
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
JIJ betaalt 13,07 op je loon en je werkgever betaalt idd RSZ op jouw loon. Maar jij betaalt geen RSZ op de RSZ van je baas. Steek die waangedachte nu eens voor eeuwig en altijd in ...wherever! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als er 1 aspect is waar je niet omheen kan cirkelen is het wel fiscaliteit lijkt me! Wat heden ten dage belangrijk is dat men 'bezint' eer men 'begint'. Dat zien velen over het hoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil tussen mij en mijn buur, beiden zelfstandig.
Mijn buur werkt zowat dag en nacht bijna. Klaagt dat hij o zoveel moet belastingen betalen. Mambo kijkt naar zijn belastbaar inkomen en als ik aan DS grens zit tussen betalen en niet betalen draai ik mij nog eens in bed en kan de rest van het werk de boom in. Uiteindelijk heb ik met minder inkomen wel geld verdiend, en mijn buur schulden gemaakt die hij alleen kan betalen door ...jawel...dag en nacht verder te werken. Werken is rekenen.
![]() |
#106 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Optimaliseren, reguleren, vooraf betalen. Men vergeet soms dat we maar 2 handen hebben en er maar 24 uur in een dag zitten.
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jaar 1 te hoog uitvalt en de rekening in jaar 3 hoger is dan inkomsten jaar 3 verdien je jaar 4 niks want je hebt het nodig om alles te betalen. En daar word je dan weer op belast.
![]() |
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor ik een vennootschap had.
Ik deed mijn aangifte via boekhouder natuurlijk. Alle kosten af..1'360'000 bfr inkomsten. Nadien de rekening 500'000 belastingen. 500'000 rsz opleg En nog wat kleinere aanpassingen want ik had teveel verdiend. Oké 1'360'000 - 2*500'000 = 360'000 netto Dat was dus 1 miljoen belastingen samen met 2 verschillende namen. Te betalen binnen de 8 weken. Ik kon evengoed een jaar op de dop staan dus.
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe noemen we deze dubbele betaling van rsz dan ? Gewoon dubbele betaling van rsz ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jonge mensen kennen dat niet denk ik.
![]() |
![]() |
#115 |
Parlementslid
|
![]() Vandaar...... opvolgen, plannen, optimaliseren etc...... Zoek in godsnaam eens een boekhouder! Bij voorkeur eentje die met jouw situatie meeleeft!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
RSZ WN en RSZ WG! Simpel toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementslid
|
![]() Zeer kortzichtig hoor! Nogmaals, je kunt NOOIT meer belastingen betalen dan dat je verdient. Jij rekent maandelijks (korte termijn) terwijl je beter jaarlijks (lange termijn) had moeten rekenen. Per saldo heb je VERLOREN! Proficiat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf ben eind jaren 70 begonnen als zelfstandige, met een gewone vereenvoudigde boekhouding. ttz stock begin en einde jaar, facturenboek, kasdagboek enz. Begin jaren 80 is mijn belastingcontroleur mij forfaitair beginnen belasten met de woorden: "in uw kasdagboek schrijft ge in wat ge wilt, dat heeft geen bewijskracht". En idd. dat had geen enkel wettelijke bewijskracht. Sindsdien wordt ik (erg tegen mijn goesting, en tevens onwettelijk, want er zijn geen overeenkomsten over wettelijke forfaits met de beroepsvereniging) forfaitair belast. Ik heb ooit de vraag gesteld aan mijn controleur om mij op papier te zetten welk systeem hij wenste, zodat er later geen discussie mogelijk was. Hij heeft dat geweigerd. Ik wordt dus nog altijd belast op basis van aankopen. Verkocht of niet: belasting betalen. |
|
![]() |
![]() |