![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alweer een hilarische fout. Het Vlaams Gewest heeft niets, maar ook niets van doen bij de organisatie van ons onderwijs. Niets. Nul komma nul.
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We spreken niet over "erkennen", he?! Wel over de heel eenvoudige vraag: "Wie bedoelt de wet met "erkende instaties"? Ik antwoord: de katholieke Kerk. U stelt dat dit niet waar. Hoe kunt u dat dan weten als u nu afkomt met zo'n uitvlucht. U weet het niet. U kunt bijgevolg niet weten of mijn antwoord fout is. |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen. Lees het arrest. Nergens specificeert het arrest situaties.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nergens staat in het arrest dat een lerares islamitische godsdienst een hoofddoek altijd en overal kan dragen. |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De machten liggen in bij ons land nooit of nergens bij een levensbeschouwing, religie, clerus, geestelijken of predikanten. In Sharia-landen is dat niet zo.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 februari 2016 om 20:20. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik herhaal even: "Wie is die 'erkende instantie' voor de leraren katholieke godsdienst in het GO! ?" Wie? En die onzin die u schrijft over erkende godsdienst en het Vlaams Gewest... In België is die erkenning nog steeds een exclusieve federale bevoegdheid. Gemeenschappen hebben er niets over te zeggen en de gewesten al zeker niet. |
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.ond.vlaanderen.be/inspect...pectie-LBV.pdf Het Vlaams gewest heeft inderdaad niets te zien met de organisatie van het onderwijs maar is wel de uitvoerende macht.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Begrijpt u nu echt het verschil niet? |
|
|
|
|
|
|
#132 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.ond.vlaanderen.be/inspect...pectie-LBV.pdf Citaat:
Dat klopt allemaal wel. Dat neemt niet weg dat onderwijs een gemeenschapsbevoegheid is en het Vlaams gewest toeziet als uitvoerende macht. Lees de handtekening maar in bovenstaand document. Dat is geen document van de federale regering maar van de Vlaamse regering.
||
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zal dus maar een beetje orde brengen: a. De erkenning van een godsdienst is de exclusieve bevoegdheid van de federale overheid. b. Onderwijs valt volledig onder de persoonsgebonden materies en bijgevolg alleen onder de gemeenschappen. c. Het Vlaams Gewest is niet gelijk aan de Vlaamse regering. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je hebt gelijk. Ik was fout om over het Vlaams gewest te praten.
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar lees jij specificaties die situaties in het arrest ?
|
|
|
|
|
#137 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat staat niet vermeld.
|
|
|
|
|
#138 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ooit gehoord over Google?
Handtekening van Paul Van den Berghe, bisschop van Antwerpen. Ik google en kijk... wat vind ik? Bisschop van de... katholieke Kerk. http://archief.kerknet.be/bisdomantw...ent.php?ID=250 |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Banneling
|
16 jaar ervaring in het GO!
Ik heb bvb. mijn huidige collega IGD nog nooit onbedekt gezien. Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 februari 2016 om 20:52. |
|
|
|