Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2016, 07:32   #21
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Bourgeois zou beter met politiek stoppen. Absoluut niet mijn favoriete NVAer. Denk dat ze bij de NVA door hebben dat die met een imago-probleem zit en daarom dat hij deze communicatie mocht voeren.

Los daarvan is het wel belachelijk dat ook nu weer dat soort zaken angstvallig afgeschermd wordt. Dan kan Moureaux nog eens komen zeggen dat alles goed is in Molenbeek nu de rotte appel uit de mand is.

Politieke correctheid... Ik ga het nooit begrijpen.
Oud 22 maart 2016, 14:33   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Bourgeois zou beter met politiek stoppen. Absoluut niet mijn favoriete NVAer. Denk dat ze bij de NVA door hebben dat die met een imago-probleem zit en daarom dat hij deze communicatie mocht voeren.

Los daarvan is het wel belachelijk dat ook nu weer dat soort zaken angstvallig afgeschermd wordt. Dan kan Moureaux nog eens komen zeggen dat alles goed is in Molenbeek nu de rotte appel uit de mand is.

Ik vind Bourgeois een zeer degelijke en hoffelijke man. Goed, ik weet het, hij komt niet erg "sexy" (in de brede betekenis) over. Hij doet mij zo een beetje denken aan Pieter Jan Balkenende. Die was even min erg uitbundig. Maar dat belet helemaal niet dat dergelijke mensen grote kwaliteiten kunnen hebben. Eerlijk gezegd, ik verkies nog steeds de stijl van een Bourgeois boven die van een Guy Verhofstadt of een Bert Anciaux.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 14:42   #23
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met het goede ouderwetse waterkanon tegen die relschoppende jongeren?
Oud 22 maart 2016, 14:44   #24
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vind Bourgeois een zeer degelijke en hoffelijke man. Goed, ik weet het, hij komt niet erg "sexy" (in de brede betekenis) over. Hij doet mij zo een beetje denken aan Pieter Jan Balkenende. Die was even min erg uitbundig. Maar dat belet helemaal niet dat dergelijke mensen grote kwaliteiten kunnen hebben. Eerlijk gezegd, ik verkies nog steeds de stijl van een Bourgeois boven die van een Guy Verhofstadt of een Bert Anciaux.
Ja, als ge ne rotte appel vergelijkt met een stuk stront, dan verkies ik ook een rotte appel hoor. Allez, met wat vergelijkt gij nu?

Maar serieus, Bourgeois komt imo zeer fake over. En om minister-president te zijn moet je niet hoffelijk zijn he. Het kernkabinet is koffieklatch, daar moet je iemand voor hebben die de zaak in de hand houdt en die af en toe de monden kan snoeren.
Oud 22 maart 2016, 14:48   #25
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fluitketeltje Bekijk bericht
Bourgeois is m.i. de eerlijkste (en bij de beste) politieker die dit land ooit gehad heeft.
Eerlijkste? Die zou liever het stinkende achterwerk likken van een islamitische haatprediker, dan een hand te geven aan FDW.
Oud 22 maart 2016, 14:51   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Eerlijkste? Die zou liever het stinkende achterwerk likken van een islamitische haatprediker, dan een hand te geven aan FDW.
Jamaar, over wie heb je het nu, Bourgeois of Filip De Winter?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 14:53   #27
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jamaar, over wie heb je het nu, Bourgeois of Filip De Winter?
Filip Dewinter natuurlijk.

Heeft al ooit iemand geweten die een hand geeft aan zichzelf?
Oud 22 maart 2016, 14:59   #28
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Leon Bekijk bericht
Schitterende beeldspraak. Zo is het wel; en niet alleen met Bourgeois.

Filip De Winter is slecht, wat hij ook zegt.
Islamitische haatpredikers, genieten een beschermd statuut. Als zij iets zeggen wat niet door de beugel kan, dan is dat alleen maar het gevolg van de manier waarop wij, de stoute Vlaming hen behandelden.
FDW slecht? Dan zijn er veel slechtere politiekers in België. U weet wel, degenen die hun eigen volk en ziel verkopen voor wat stemmen.
Oud 22 maart 2016, 15:24   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie jouw of mijn favoriete nva-er is, is van nul komma nul relevantie.

En of hij beter met politiek zou stoppen, zal beslist worden door een mix van (veel) leden van de nva, en van de kiezer.

Persoonlijk hou ik van de stijl van Bourgeois: geen tafelspringer, geen grote woorden, geen hip gezever, maar droge zakelijkheid.
Regeren is iets anders dan een familie- of club-feestje, een kermis of een voetbalwedstrijd.

.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 15:28   #30
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie jouw of mijn favoriete nva-er is, is van nul komma nul relevantie.

En of hij beter met politiek zou stoppen, zal beslist worden door een mix van (veel) leden van de nva, en van de kiezer.

Persoonlijk hou ik van de stijl van Bourgeois: geen tafelspringer, geen grote woorden, geen hip gezever, maar droge zakelijkheid.
Regeren is iets anders dan een familie- of club-feestje, een kermis of een voetbalwedstrijd.

.

.
Ik geef dan ook aan dat het een persoonlijke visie is en meer niet. Ik zal mijn voorkeurstem dan ook niet op hem uitbrengen, dat is het enige dat ik eraan kan doen.
Oud 23 maart 2016, 02:25   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Bourgeois een van de weinige politici is die openlijk toegaf dat hij bewust zijn kiezers beloog en bedroog.

Op dat punt was hij eigenlijk dus wel eerlijk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 04:47   #32
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

30 Jaar links politiek cliëntelisme doen nu hun verwoestend werk.

En even terzijde, Bourgeois is een houten klaas.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 05:02   #33
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
30 Jaar links politiek cliëntelisme doen nu hun verwoestend werk.

En even terzijde, Bourgeois is een houten klaas.
Houten klazen in de politiek en hun tegendeel. Het maakt niets uit.
Koning, Keizer, Admiraal. Bedriegen doen ze allemaal.
Oud 23 maart 2016, 05:16   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef dan ook aan dat het een persoonlijke visie is en meer niet. Ik zal mijn voorkeurstem dan ook niet op hem uitbrengen, dat is het enige dat ik eraan kan doen.
D�*t respecteer ik.

Aan wat ik hoger al zei als positief omtrent Bourgeois, moet ik nog toevoegen dat hij uit het juiste hout gesneden is wat flamingantisme betreft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 maart 2016, 05:19   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik denk dat Bourgeois een van de weinige politici is die openlijk toegaf dat hij bewust zijn kiezers beloog en bedroog.

Op dat punt was hij eigenlijk dus wel eerlijk.
Ik denk dat het hoog tijd is dat jij wat openlijk zou toegeven.

.

Oud 23 maart 2016, 05:30   #36
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D�*t respecteer ik.
Aan wat ik hoger al zei als positief omtrent Bourgeois, moet ik nog toevoegen dat hij uit het juiste hout gesneden is wat flamingantisme betreft.
Triplex uit de OBI Baumarkt is, mijn inziens, opgebouwd uit veel te veel gelijmde splinters.
Oud 23 maart 2016, 05:33   #37
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Triplex uit de OBI Baumarkt is, mijn inziens, opgebouwd uit veel te veel gelijmde splinters.
Prachtig. DIE moet ik onthouden.
Oud 23 maart 2016, 05:46   #38
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voil�* ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 05:48   #39
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
D�*t respecteer ik.

.
Echte Flaminganten verkopen hun ziel niet aan de duivel ,
Oud 23 maart 2016, 05:49   #40
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Houten klazen in de politiek en hun tegendeel. Het maakt niets uit.
Koning, Keizer, Admiraal. Bedriegen doen ze allemaal.
Ne eerlijke kan niemand bedriegen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be