Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2016, 11:00   #161
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat je hier beweert is echt te belachelijk voor woorden.
Geloof in absolute zelfbeschikking en geloof in een opperwezen sluiten mekaar zelfs totaal uit.

Als je gelooft in een opperwezen dan kan je niet anders ook geloven dat dat opperwezen over alles en iedereens lot beschikt.
Dan hebben wijzelf noch onze medemensen ook maar iets in de pap te brokken over ons levenseinde-keuzes.

Als je NIET gelooft in een opperwezen, dan zijn er twee opties:
Ofwel geloof je dat enkel jijzelf over je levenseinde beschikt.
Ofwel geloof je dat een ander zich wel mag mengen in jouw keuze van levenseinde.

Zoals je hierboven zwart op wit kan zien, is jouw als-dan-verhaal een giller van formaat.
Hier heeft u een punt.
Er is verschil in de overtuiging dat mensen niet " voorgeprogrammeerd zijn" maar zelf beslissen en de overtuiging dat een Goddelijk wezen beslist, wat ook een vorm van voorgeprogrammeerd zijn is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 12:49   #162
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Als er maar geen druk komt op te staan, zodat oudjes of zieken zichzelf beginnen uit te schakelen omdat het te duur kost voor de familie of overheid. Een griezelig maar niet ondenkbaar vooruitzicht in een maatschappij waar alles moet renderen alsof het een bedrijf zou betreffen. Het recht op waardig leven dient primordiaal te blijven op het recht gepland te sterven.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 mei 2016 om 12:51.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 13:12   #163
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als er maar geen druk komt op te staan, zodat oudjes of zieken zichzelf beginnen uit te schakelen omdat het te duur kost voor de familie of overheid.
Een griezelig maar niet ondenkbaar vooruitzicht in een maatschappij waar alles moet renderen alsof het een bedrijf zou betreffen. Het recht op waardig leven dient primordiaal te blijven op het recht gepland te sterven.
In de prakijk blijkt dat aloude doembeeld obsoleet.
En dan nog is het aan iedereen persoonlijk om te beslissen waarom hij al dan niet dood wil of blijven leven.
Niemand hoeft zijn keuze te verantwoorden.
We mogen niemand het leven afnemen, en dus ook niet opdringen.
Dat zijn keerzijdes van dezelfde medaille genaamd 'het recht op zelfbeschikking'.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 13:24   #164
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien moet u het iets eenvoudiger uitleggen?
Wanneer een overheid burgers rechten geeft, is er de plicht te zorgen dat de burger dat recht kan uitoefenen.
En dat gebeurt ook, wat abortus betreft voeren ziekenhuizen dit uit, en wat euthanasie betreft zijn er voldoende artsen die dit doen.
Wel is dit recht gevat in een aantal voorwaarden.
Ik denk dat je je vergist hier.
Het recht is gegeven aan de burger, aan het individu. Wat overigens ook de betrachting was van de geestelijke vaders en moeders van het wetsontwerp. Maar dat mag je niet zover gaan extrapoleren dat de overheid daardoor dat recht moet garanderen door een verplichte toepassing/uitvoering van het recht dat de burger heeft. Dat is een stap te ver.

Het recht is er, mits het volgen van een stappenplan en een procedure. Glashelder. Maar de individuele arts kan vanuit dit recht van de patiënt geen plicht krijgen om hieraan gevolg te geven.
Moest dat wel het geval zijn, dan kom je in de situatie dat een arts iets zou moeten doen dat (mogelijks) totaal haaks staat op zijn eigen overtuiging als mens en als arts. En als vrijzinnige ben ik in elk geval van mening dat dit een aberratie zou zijn.

Fundamentalisten gaan dan misschien in de kramp, weigeren en draaien zich om. Realisten gaan dan baan ruimen voor hulpverleners die wel akkoord gaan met die wens van een hulpzoekende.

Ik vind het altijd jammer als er moet ruzie gemaakt worden en in extremen moet gepraat worden over een hulpzoekende mens, op het einde van zijn leven en in een toestand die op dat moment niet anders dan precair kan zijn.

De rust en het respect vallen mij daarentegen altijd op als ik in een debat rond dit thema een Wim Distelmans hoor, of de respectvolle manier waarop deze de palliatieve zorgverstrekkers hierin mee betrekt in het globale plaatje.

Als ik al één ding leerde, dan is het dat dit geen verhaal is van -of - maar wel van -en-.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 15 mei 2016 om 13:28.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 14:02   #165
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat je hier beweert is echt te belachelijk voor woorden.
Geloof in absolute zelfbeschikking en geloof in een opperwezen sluiten mekaar zelfs totaal uit.

Als je gelooft in een opperwezen dan kan je niet anders ook geloven dat dat opperwezen over alles en iedereens lot beschikt.
Dan hebben wijzelf noch onze medemensen ook maar iets in de pap te brokken over ons levenseinde-keuzes.

Als je NIET gelooft in een opperwezen, dan zijn er twee opties:
Ofwel geloof je dat enkel jijzelf over je levenseinde beschikt.
Ofwel geloof je dat een ander zich wel mag mengen in jouw keuze van levenseinde.

Zoals je hierboven zwart op wit kan zien, is jouw als-dan-verhaal een giller van formaat.
Nee hoor, het gaat namelijk niet over de invulling van jullie geloof. Maar in de absoluutheid ervan. U vindt dat niemand iets in de pap te brokken zou mogen hebben hoe u sterft. Want eigenlijk bent u tegen de huidige euthanasie regeling. U vindt dat die 2 handtekeningen niet nodig zijn.
U vindt zelfs dat als u het aan uw buurman zou vragen, en die gaat akkoord, dat die u een spuitje mag geven.
Dus zoals u het hier voorstelt:
Ofwel geloof je dat een ander zich wel mag mengen in jouw keuze van levenseinde.
En dat is onmogelijk in onze maatschappij. Er zijn namelijk plichten, en wetten, en normen, die dat verbieden.

Bovendien! ..Zelfbeschikkingsrecht gaat niet enkel over de dood. Dat gaat over alles.
Als u gelooft in een absoluut zelfbeschikkingsrecht, dan vindt u dat u in bikini op de Meir zou mogen rondlopen, en overal uw boodschap doen.
Zoals een hond, want heeft een hond ook geen absoluut zelfbeschikkingsrecht?

Het enige wat een ultraliberaal kan doen is geloven in:
... geloof je dat enkel jijzelf over je levenseinde beschikt.

Maar het recht op zelfmoord is geen recht.
Dat doet ge of ge doet het niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 14:05   #166
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien moet u het iets eenvoudiger uitleggen?
Wanneer een overheid burgers rechten geeft, is er de plicht te zorgen dat de burger dat recht kan uitoefenen.
En dat gebeurt ook, wat abortus betreft voeren ziekenhuizen dit uit, en wat euthanasie betreft zijn er voldoende artsen die dit doen.
Wel is dit recht gevat in een aantal voorwaarden.
Voila, dat is het.

In geval van euthanasie verwerpt de overheid duidelijk dat men een dokter kan verplichten, net omdat euthanasie geen absoluut recht is, en ondergeschikt aan het recht van een arts om een behandeling te weigeren als het in conflict is met zijn geweten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 14:30   #167
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Voorbeelden genoeg.
Een recht kan als absouluut beschouwd worden in domeinen waarbij het uitoefenen van dat recht datzelfde recht van een ander niet in het gedrang brengt.
Maar dat is de definitie van alles. Dat is ook de definitie van het recht op goed weer, recht op mijn veters knopen, etc etc. Als gij een recht hebt dat niemand anders stoort, dan is uw recht zonder voorwerp.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik heb bijvoorbeeld het recht om te denken wat ik wil.
Dat is geen recht. Gij doet dat, of ge doet het niet. Trouwens, iedereen denkt wat hij wil. Mijn parkiet doet dat ook.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Jij hebt het recht om totaal iets anders te denken.
Neen, dat is geen recht, dat is gewoon wat ik doe. Net zoals mijn maag eten knauwt, of vindt u dat uw maag 'het recht heeft op het knauwen van voedsel?'
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
We kunnen dat recht probleemloos beiden uitvoeren zonder dat het bij een van ons in gedrang komt.
Meer nog: we kunnen dat recht uitoefenen zonder dat dit moet afgedwongen door derden.
Maar wat is het nut hiervan? Niemand kan in uw hersens kijken. Zelfs al zou iemand u willen verbieden wat u denkt, dat is fysisch onmogelijk, want helderziendheid bestaat niet. Uw recht is dus zonder voorwerp.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is dit voorbeeld duidelijk genoeg?
Moet ik het concreter maken?
Moet ik er nog een ander uitvinden?
Geef eens een recht met voorwerp, maar dat geen plicht van een andere partij inhoudt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Simpelweg uw gigantische skills op vlak van leesvaardigheid en leesbereidheid aanspreken is echt voldoende hoor.
Ja ja, uw persoonlijke aanvallen zijn schitterend.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 14:43   #168
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als er maar geen druk komt op te staan, zodat oudjes of zieken zichzelf beginnen uit te schakelen omdat het te duur kost voor de familie of overheid. Een griezelig maar niet ondenkbaar vooruitzicht in een maatschappij waar alles moet renderen alsof het een bedrijf zou betreffen. Het recht op waardig leven dient primordiaal te blijven op het recht gepland te sterven.
Dit is een terechte bekommernis.

Niet zolang geleden was er een reportage op de radio over een bejaarde die levensmoe was en vroeg voor euthanasie, maar dat was geweigerd.
Het bleek dat de bejaarde vooral levensmoe was uit eenzaamheid. Hij kreeg geen bezoek.
Dan werden de kinderen geinterviewd. En die waren het eens met de euthanasie. Maar ze vonden niet dat ze elke week op bezoek moesten. Dat verstoorde hun drukke hobby's. 1 keer om de vier weken hun vader bezoeken vonden ze zelfs al teveel.
Tja ... als euthanasie een oplossing is voor eenzame ouderlingen met kinderen die hun hobby's voorrang geven ...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 14:52   #169
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
In de prakijk blijkt dat aloude doembeeld obsoleet.
Wet van Murphy. Het is slechts een kwestie van tijd. Zeker als het sociaal systeem verder afgebouwd wordt en naarmate de kloof arm rijk groter wordt.
Citaat:
En dan nog is het aan iedereen persoonlijk om te beslissen waarom hij al dan niet dood wil of blijven leven.
Niet iedereen is bestand tegen druk. Sommigen cijferen zich weg ten voordele van anderen. De egoïsten doen het tegenovergestelde. Sommigen zijn manipuleerbaar anderen minder.
Citaat:
Niemand hoeft zijn keuze te verantwoorden.
Ik dacht dat dat juist wel het geval is in de huidige wetgeving. Lijkt me essentieel om misbruiken te vermeiden.
Citaat:
We mogen niemand het leven afnemen, en dus ook niet opdringen.
Dat zijn keerzijdes van dezelfde medaille genaamd 'het recht op zelfbeschikking'.
Het gaat erom te vrijwaren dat het ook echt om ZELFbeschikking gaat. Daar mag men niet automatisch van uit gaan. Wat iemand echt wil is niet steeds overeenkomstig wat er gezegd of ondertekend wordt. Vooral bij een doodswens dient hier voorzichtig mee omgegaan te worden. Daarom zijn er ook hulplijnen voor mensen met zelfmoordgedachten. Men gaat die niet direct helpen om zelfmoord te plegen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 mei 2016 om 14:57.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 14:54   #170
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het recht is er, mits het volgen van een stappenplan en een procedure. Glashelder. Maar de individuele arts kan vanuit dit recht van de patiënt geen plicht krijgen om hieraan gevolg te geven.
Moest dat wel het geval zijn, dan kom je in de situatie dat een arts iets zou moeten doen dat (mogelijks) totaal haaks staat op zijn eigen overtuiging als mens en als arts. En als vrijzinnige ben ik in elk geval van mening dat dit een aberratie zou zijn.
-.
Wat is een aberratie, een arts die weigert euthanasie uit te voeren?

Denkt u dat enkel gelovigen hiermee een probleem hebben? Dat is feitelijk niet zo. Het instinct om mensen in leven te houden zit zeer diep. Zelfs om andere dieren te redden zit diep.

Ik heb hier al het voorbeeld gegeven van de verpleger die eigenlijk gedwongen werd door een arts om het finale spuitje te geven. Die arts wou het ook niet doen. En de verpleger wilde het ook niet doen omdat volgens hem de patient niet terminaal was. Die verpleger is niet gelovig.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 15:02   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is een terechte bekommernis.

Niet zolang geleden was er een reportage op de radio over een bejaarde die levensmoe was en vroeg voor euthanasie, maar dat was geweigerd.
Het bleek dat de bejaarde vooral levensmoe was uit eenzaamheid. Hij kreeg geen bezoek.
Dan werden de kinderen geinterviewd. En die waren het eens met de euthanasie. Maar ze vonden niet dat ze elke week op bezoek moesten. Dat verstoorde hun drukke hobby's. 1 keer om de vier weken hun vader bezoeken vonden ze zelfs al teveel.
Tja ... als euthanasie een oplossing is voor eenzame ouderlingen met kinderen die hun hobby's voorrang geven ...
Elke week? Ik ben al veertig jaar niet meer bij ons vader geweest.

Hopelijk pleegt hij snel euthanasie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 15:11   #172
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Elke week? Ik ben al veertig jaar niet meer bij ons vader geweest.
In andere culturen waar men zijn ouderen in de familie worden opgevangen, wordt onze manier van bejaarde tehuizen als barbaars beschouwd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Hopelijk pleegt hij snel euthanasie.
Dat kan niet. Men pleegt zelfmoord.
Waarschijnlijk was uw vader zeer trots op het crimineel verleden van zijn zoon.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 15:28   #173
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat is een aberratie, een arts die weigert euthanasie uit te voeren?

Denkt u dat enkel gelovigen hiermee een probleem hebben? Dat is feitelijk niet zo. Het instinct om mensen in leven te houden zit zeer diep. Zelfs om andere dieren te redden zit diep.

Ik heb hier al het voorbeeld gegeven van de verpleger die eigenlijk gedwongen werd door een arts om het finale spuitje te geven. Die arts wou het ook niet doen. En de verpleger wilde het ook niet doen omdat volgens hem de patient niet terminaal was. Die verpleger is niet gelovig.
Het instinct om mensen in leven te houden is omdat veel mensen nooit "geleefd" hebben. Als je een goed leven hebt gehad komt de dood als een geschenk... Als je leven 1 grote dikke miserie was wil je verder leven omdat het nooit slechter kan worden en het de dag erop altijd beter kan worden. LOL.

Mensen die euthanasie plegen zijn dan meestal ook gelukkige mensen....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 15:37   #174
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
In andere culturen waar men zijn ouderen in de familie worden opgevangen, wordt onze manier van bejaarde tehuizen als barbaars beschouwd.


Dat kan niet. Men pleegt zelfmoord.
Waarschijnlijk was uw vader zeer trots op het crimineel verleden van zijn zoon.
Je had veel vroeger moeten komen, toen hij me moedwillig verbrande, of toen hij me als zesjarig kind afranselde omdat mijn schoenen te klein waren geworden, want hij deed vijf jaar met een paar schoenen!
Of toen hij me door de kamer mepte toen hij merkte dat ik warm water gebruikte om me te wassen.
Of toen hij me zo hard op de nieren klopte dat ik bloed piste, omdat hij me betrapte toen ik een strip van Spiderman las van een kameraad van mij. Als hij me er nog eens op zou betrappen ging met zijn vuist mijn smoel kapotslaan.

Toen had je verontwaardigt moeten zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 16:15   #175
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het instinct om mensen in leven te houden is omdat veel mensen nooit "geleefd" hebben. Als je een goed leven hebt gehad komt de dood als een geschenk... Als je leven 1 grote dikke miserie was wil je verder leven omdat het nooit slechter kan worden en het de dag erop altijd beter kan worden. LOL.

Mensen die euthanasie plegen zijn dan meestal ook gelukkige mensen....
Dat kan wel allemaal zijn. Maar als ik door het bos wandel, en ik zie een beest vastzitten, dan heb ik toch een instinct in mij om dat beest te helpen.
Ik weet niet of u dat hebt, maar ik alleszins wel.

Als mijn kinderen in de vijver vallen, dan spring ik erachter. Als uw kinderen erin vallen, waarschijnlijk ook.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 16:16   #176
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je had veel vroeger moeten komen, toen hij me moedwillig verbrande, of toen hij me als zesjarig kind afranselde omdat mijn schoenen te klein waren geworden, want hij deed vijf jaar met een paar schoenen!
Of toen hij me door de kamer mepte toen hij merkte dat ik warm water gebruikte om me te wassen.
Of toen hij me zo hard op de nieren klopte dat ik bloed piste, omdat hij me betrapte toen ik een strip van Spiderman las van een kameraad van mij. Als hij me er nog eens op zou betrappen ging met zijn vuist mijn smoel kapotslaan.

Toen had je verontwaardigt moeten zijn.
Ok, ik trek mijn vorige post in.

Ik denk dat ik uw standpunt iets beter begrijp...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 16:18   #177
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat kan wel allemaal zijn. Maar als ik door het bos wandel, en ik zie een beest vastzitten, dan heb ik toch een instinct in mij om dat beest te helpen.
Ik weet niet of u dat hebt, maar ik alleszins wel.

Als mijn kinderen in de vijver vallen, dan spring ik erachter. Als uw kinderen erin vallen, waarschijnlijk ook.
Ik heb het over senioren voor alle duidelijkheid...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 16:25   #178
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je had veel vroeger moeten komen, toen hij me moedwillig verbrande, of toen hij me als zesjarig kind afranselde omdat mijn schoenen te klein waren geworden, want hij deed vijf jaar met een paar schoenen!
Of toen hij me door de kamer mepte toen hij merkte dat ik warm water gebruikte om me te wassen.
Of toen hij me zo hard op de nieren klopte dat ik bloed piste, omdat hij me betrapte toen ik een strip van Spiderman las van een kameraad van mij. Als hij me er nog eens op zou betrappen ging met zijn vuist mijn smoel kapotslaan.

Toen had je verontwaardigt moeten zijn.
Hmmm...zwarte pedagogie. Aanbad je vader lucifer?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 16:29   #179
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hmmm...zwarte pedagogie. Aanbad je vader lucifer?
Ik vermoed, gewoon een weerzinwekkende klootzak.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 16:35   #180
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik vermoed, gewoon een weerzinwekkende klootzak.
Ach welneen. Zijn vader leerde dat van zijn vader en dan van diens vader enz. Je moet de wil van het kind breken...dat is de hele opzet.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be