![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Zeker weten dat het zuiniger is. Stop and go vs autostrade. Zoek het maar op.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Citaat:
Overigens is een bedrijfswagen niet taxfree. Je betaalt er wel degelijk een bijdragen voor en die komt zowat neer op 10000 km met je eigen wagen rijden.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 mei 2016 om 12:08. |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Nog dit : diegenen die denken dat dit voor hen meer netto loon gaat betekenen zijn eraan voor de moeite. Dit verdwijnt gewoonweg in dat grote zwarte gat dat de Belgische staat noemt.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." |
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Afschrijving wagen: 300-400 euro p/m (pendelen doe je niet met een polo of C1) Verzekeringen: 50-100 euro p/m Taxen: 20-30 euro p/m onderhoud en stukken : 50-100 euro p/m (je maakt km's) Diesel: 250-300 euro/pm Aan de onderste grens zit al aan 670 euro per maand NETTO. |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
PS: Ik spreek uit ervaring. Ik heb twee jaar gependeld met eigen wagen.
Het kosste me een flinke duit. Ik ben nadien dus ook dichter bij huis gaan werken. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.700
|
Eerst moet het openbaar vervoer verbeterd worden. Daarna kan men maatregelen nemen om de auto aan banden leggen, maar die maatregelen zullen dan misschien niet meer nodig zijn.
Ik ben voor het werk verhuisd naar de omgeving van Brussel en woon op 15 km van mijn werk. Ik ga er naartoe met het openbaar vervoer en dat neemt zo'n 50 minuten in beslag. Als ik 30 km verder woonde zou het even lang duren. Het grote probleem is de aansluiting met de metro. Dat is op 3 km. van mijn deur, maar Brussel weigert om parking voor de pendelaars te voorzien, dus dan kan je
Dus bijna de helft van de trajectduur om tot aan het Brussels OV te kunnen geraken, terwijl ik er moeilijk nog dichter bij zou kunnen wonen. De metro zelf is ongeveer een half uur als er geen probleem is. Hij zit alleen overvol. Daar krijg je geen duizend reizigers meer bij tijdens de spits, tenzij je dit soort toestanden wil. ![]() Dus ik herhaal, maak dat openbaar vervoer vlot bereikbaar, betrouwbaar en voer de capaciteit op, en de files verminderen vanzelf.
__________________
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 21 mei 2016 om 16:27. |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Bvb een plooifiets om mee op de metro te nemen ? |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.700
|
Citaat:
Een plooifiets heb ik overwogen, en overweeg ik nog steeds. Soms zie je andere passagiers met een plooifiets, maar niet veel. Het is erg onpraktisch in een overvolle wagon, zeker als je nog andere bagage meedraagt. Daar komt bij dat, als je tijdens de dag naar een ander gebouw moet, dan moet je die fiets overal meenemen, of achterlaten en achteraf terugkeren om hem op te halen. Men zou beter de metro of tram eindpunten beter bereikbaar maken en de capciteit opvoeren. Men doet het omgekeerde. De lijn heeft vorig jaar één buslijn die metrostation Boudewijn aandeed afgeschaft (om de klanten beter te kunnen dienen, stond op hun website) en een tweede buslijn omgelegd zodat die alle knooppunten met het Brussels OV vermijdt. Dat is de reden waarom ik nu moet overstappen, of met de auto 1,5 km. rijden en dan nog 6 minuten stappen om een andere bus te kunnen nemen. (Als ze komt) De beste optie is dus, als het weer het toelaat, om vandaar gewoon door te stappen tot aan de metro. (Nog eens 1,5 km) Alleen neemt het allemaal veel tijd in beslag. Iemand die niet goed te been is heeft volgens mij geen alternatief buiten de auto nemen tot in Brussel.
__________________
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 21 mei 2016 om 17:10. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.575
|
Citaat:
Zo kan je daar bv een autostaanplaats mee kopen en verhuren voor 80 euro per maand... |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Citaat:
Gerekend op een totaal van 160 km per dag oftewel X 21 = 3360 per maand. Dat betekent : - 1, 5 onderhoud per jaar aan ca. 400 € per keer : 600 € per jaar - banden : 0,5 per jaar oftewel 800 X 1,5 = € 400 per jaar (ruim gerekend) - verzekering : incluis omnium : € 800 per jaar - taksen: € 350 per jaar - brandstof : 6 per 100 km oftewel 6 X 1 = +- 6 € per honderd oftwel 0,06 per km = 201 per maand oftewel 2419 per jaar. - afschrijving : gerekend op 10 jaar : ongeveer € 2500 per jaar. Totaal per jaar : € 7060 per jaar oftewel € 589 per maand. Als je met een dikke BMW, Audi of Mercedes wil rijden wordt het natuurlijk anders. En dan moet je het abonnement voor OV ook nog aftrekken natuurlijk en de tijdswinst bekijken.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 22 mei 2016 om 14:47. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Citaat:
Ik rijd ongeveer 5000 km privé alles bij mekaar incluis verlof. De kost is op dit moment zo'n dikke € 250 netto. Dus elke km kost mij € 0,6 per km. Gerekend met bovenstaande cijfers, kom ik met die Ford Mondeo uit op ca. 0,20 €/km... kan je nagaan.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Citaat:
Ben je wat uit je nek aan het kletsen. Ook ik heb een aantal jaren in Brussel gewerkt. 's Morgens met de auto naar het station 30 minuten, kwartier wachten op de trein, trein 1 u tot Brussel Noord, nog ongeveer 10 minuten. Totaal 2 u voor 1 enkel verplaatsing naar plaats van tewerkstelling en 's avonds nog een keertje opnieuw. 4 uur per dag. En in de regio gaan werken. Waarom denk je dat er bijvoorbeeld in Limburg zoveel werklozen zijn ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.485
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Ej mannen, er worden massas plooifietsen in Nederland mee op de trein genomen. Zelfs op de tram in Amsterdam.
Kom eens uit uw kot. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.700
|
In Duitsland mag je een plooifiets op de trein meenemen, maar die moet ingepakt zijn in een hoes.
Misschien zijn treinen en trams in Amsterdam minder volzet dan de metro's in Brussel. Een amalgaam maken van vanalles en nogwat zal niets oplossen. Je opmerking geeft de indruk dat jij niet veel uit je kot komt, toch niet waar het het OV in Vlaanderen en Brussel betreft. Ik zit hier net te zeggen dat het OV toegankelijker zou moeten zijn, en jij vindt het blijkbaar perfect en dat de passagiers zageventen zijn omdat het in Amsterdam beter gaat. Ik heb dus al zelf met eigen ogen een vent zien opstappen op de verbinding tussen twee metrowagons, omdat er geen plaats meer was binnenin. Ik neem aan dat hij het overleefd heeft aangezien er geen nieuwsbericht was van een dode in de metro.
__________________
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 22 mei 2016 om 21:04. |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.485
|
Citaat:
Ik heb al in heel wat steden op de metro gezeten. Ik heb nog NERGENS een plooifiets op een metro gezien. |
|
|
|
|
|
|
#118 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
Citaat:
Waaruit dat moeten blijken hebben ze nooit laten zien.
__________________
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
|
Moet je wel opletten dat je de juiste wortel weet te vinden en vervolgens aanpakt. U lijkt ervoor te pleiten om te dweilen met de kraan open?
__________________
Ignorance is bliss |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
|
|
|
|
|