Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2016, 12:05   #101
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik ken de weg,je rijdt bijna voortdurend 50 en 70 en relatief weinig lichten,maar liever 75 km via de autostrade dan 45 via de gewone weg.En nee dat is niet zuiniger.
Zeker weten dat het zuiniger is. Stop and go vs autostrade. Zoek het maar op.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 12:07   #102
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik heb ook een wagen nodig om te gaan werken,ik betaal die van mijn netto-loon.De discussie gaat niet over mensen die voor hun werk moeten rondrijden maar over salariswagens.
Fout, degene die de wagen effectief beroepsmatig gebruiken worden gewoonweg op een grote hoop met de rest gegooid en betalen de belastingen even goed.

Overigens is een bedrijfswagen niet taxfree. Je betaalt er wel degelijk een bijdragen voor en die komt zowat neer op 10000 km met je eigen wagen rijden.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 21 mei 2016 om 12:08.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 12:26   #103
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Nog dit : diegenen die denken dat dit voor hen meer netto loon gaat betekenen zijn eraan voor de moeite. Dit verdwijnt gewoonweg in dat grote zwarte gat dat de Belgische staat noemt.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 15:03   #104
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Dat is sterk overdreven en dat weet je natuurlijk net zo goed als ik.
Denk je ?

Afschrijving wagen: 300-400 euro p/m (pendelen doe je niet met een polo of C1)
Verzekeringen: 50-100 euro p/m
Taxen: 20-30 euro p/m
onderhoud en stukken : 50-100 euro p/m (je maakt km's)
Diesel: 250-300 euro/pm

Aan de onderste grens zit al aan 670 euro per maand NETTO.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 15:25   #105
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

PS: Ik spreek uit ervaring. Ik heb twee jaar gependeld met eigen wagen.

Het kosste me een flinke duit. Ik ben nadien dus ook dichter bij huis gaan werken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 16:16   #106
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.700
Standaard

Eerst moet het openbaar vervoer verbeterd worden. Daarna kan men maatregelen nemen om de auto aan banden leggen, maar die maatregelen zullen dan misschien niet meer nodig zijn.

Ik ben voor het werk verhuisd naar de omgeving van Brussel en woon op 15 km van mijn werk. Ik ga er naartoe met het openbaar vervoer en dat neemt zo'n 50 minuten in beslag. Als ik 30 km verder woonde zou het even lang duren.

Het grote probleem is de aansluiting met de metro. Dat is op 3 km. van mijn deur, maar Brussel weigert om parking voor de pendelaars te voorzien, dus dan kan je
  • Te voet gaan (doe ik soms) half uur kwijt, maar vooral je zweet als een paard als je op het werk aankomt, dus zou eigenlijk van kleren moeten verwisselen.
  • Met de auto tot de dichtsbijzijnde parkeerplaats, ongeveer 1,5 km, en dan tevoet, doe ik meestal. (18 minuten chrono)
  • Met de bus. 20 minuten kwijt (moet overstappen). De bussen zijn nooit op tijd en sommige bussen komen gewoon niet. Ooit een passagier een opmerking over horen maken, en de chauffeur antwoordde dat de Lijn 300 buschauffeurs zocht en dat ze zo mocht beginnen als ze wou.

Dus bijna de helft van de trajectduur om tot aan het Brussels OV te kunnen geraken, terwijl ik er moeilijk nog dichter bij zou kunnen wonen.
De metro zelf is ongeveer een half uur als er geen probleem is. Hij zit alleen overvol. Daar krijg je geen duizend reizigers meer bij tijdens de spits, tenzij je dit soort toestanden wil.



Dus ik herhaal, maak dat openbaar vervoer vlot bereikbaar, betrouwbaar en voer de capaciteit op, en de files verminderen vanzelf.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 mei 2016 om 16:27.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 16:29   #107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Eerst moet het openbaar vervoer verbeterd worden. Daarna kan men maatregelen nemen om de auto aan banden leggen, maar die maatregelen zullen dan misschien niet meer nodig zijn.

Ik ben voor het werk verhuisd naar de omgeving van Brussel en woon op 15 km van mijn werk. Ik ga er naartoe met het openbaar vervoer en dat neemt zo'n 50 minuten in beslag. Als ik 30 km verder woonde zou het even lang duren.

Het grote probleem is de aansluiting met de metro. Dat is op 3 km. van mijn deur, maar Brussel weigert om parking voor de pendelaars te voorzien, dus dan kan je
  • Te voet gaan (doe ik soms) half uur kwijt, maar vooral je zweet als een paard als je op het werk aankomt, dus zou eigenlijk van kleren moeten verwisselen.
  • Met de auto tot de dichtsbijzijnde parkeerplaats, ongeveer 1,5 km, en dan tevoet, doe ik meestal. (18 minuten chrono)
  • Met de bus. 20 minuten kwijt (moet overstappen). De bussen zijn nooit op tijd en sommige bussen komen gewoon niet. Ooit een passagier een opmerking over horen maken, en de chauffeur antwoordde dat de Lijn 300 buschauffeurs zocht en dat ze zo mocht beginnen als ze wou.

Dus bijna de helft van de trajectduur om tot aan het Brussels OV te kunnen geraken, terwijl ik er moeilijk nog dichter bij zou kunnen wonen.
De metro zelf is ongeveer een half uur als er geen probleem is. Hij zit alleen overvol. Daar krijg je geen duizend reizigers meer bij tijdens de spits, tenzij je dit soort toestanden wil.



Dus ik herhaal, maak dat openbaar vervoer vlot bereikbaar, betrouwbaar en voer de capaciteit op, en de files verminderen vanzelf.
Een fiets is geen optie ?

Bvb een plooifiets om mee op de metro te nemen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 16:42   #108
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een fiets is geen optie ?

Bvb een plooifiets om mee op de metro te nemen ?
Een gewone fiets is geen optie, want die kan je niet aan het station achterlaten, en je mag hem niet meenemen op de metro tijdens het spitsuur.
Een plooifiets heb ik overwogen, en overweeg ik nog steeds. Soms zie je andere passagiers met een plooifiets, maar niet veel. Het is erg onpraktisch in een overvolle wagon, zeker als je nog andere bagage meedraagt. Daar komt bij dat, als je tijdens de dag naar een ander gebouw moet, dan moet je die fiets overal meenemen, of achterlaten en achteraf terugkeren om hem op te halen.

Men zou beter de metro of tram eindpunten beter bereikbaar maken en de capciteit opvoeren.
Men doet het omgekeerde. De lijn heeft vorig jaar één buslijn die metrostation Boudewijn aandeed afgeschaft (om de klanten beter te kunnen dienen, stond op hun website) en een tweede buslijn omgelegd zodat die alle knooppunten met het Brussels OV vermijdt. Dat is de reden waarom ik nu moet overstappen, of met de auto 1,5 km. rijden en dan nog 6 minuten stappen om een andere bus te kunnen nemen. (Als ze komt) De beste optie is dus, als het weer het toelaat, om vandaar gewoon door te stappen tot aan de metro. (Nog eens 1,5 km) Alleen neemt het allemaal veel tijd in beslag. Iemand die niet goed te been is heeft volgens mij geen alternatief buiten de auto nemen tot in Brussel.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 mei 2016 om 17:10.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2016, 16:53   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Denk je ?

Afschrijving wagen: 300-400 euro p/m (pendelen doe je niet met een polo of C1)
Verzekeringen: 50-100 euro p/m
Taxen: 20-30 euro p/m
onderhoud en stukken : 50-100 euro p/m (je maakt km's)
Diesel: 250-300 euro/pm

Aan de onderste grens zit al aan 670 euro per maand NETTO.
Ja klopt wel. Komt er ook nog eens bij dat iemand die laat zeggen geen 25000 euro moet investeren in een auto die in iets anders kan beleggen.
Zo kan je daar bv een autostaanplaats mee kopen en verhuren voor 80 euro per maand...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 10:47   #110
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Denk je ?

Afschrijving wagen: 300-400 euro p/m (pendelen doe je niet met een polo of C1)
Verzekeringen: 50-100 euro p/m
Taxen: 20-30 euro p/m
onderhoud en stukken : 50-100 euro p/m (je maakt km's)
Diesel: 250-300 euro/pm

Aan de onderste grens zit al aan 670 euro per maand NETTO.
Een auto is een duur stuk speelgoed,mijn schoonpa had zijn volledige loopbaan een bedrijfswagen en tankkaart,na zijn pensioen kwam hij tot de vaststelling dat een wagen krijgen van het werk in feite bijna een half maandloon extra was.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 14:45   #111
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Denk je ?

Afschrijving wagen: 300-400 euro p/m (pendelen doe je niet met een polo of C1)
Verzekeringen: 50-100 euro p/m
Taxen: 20-30 euro p/m
onderhoud en stukken : 50-100 euro p/m (je maakt km's)
Diesel: 250-300 euro/pm

Aan de onderste grens zit al aan 670 euro per maand NETTO.
Ge zit er langs. Een berekeningetje op basis van een Ford Mondeo (onderhoud om de 30.000 km).
Gerekend op een totaal van 160 km per dag oftewel X 21 = 3360 per maand.

Dat betekent :
- 1, 5 onderhoud per jaar aan ca. 400 € per keer : 600 € per jaar
- banden : 0,5 per jaar oftewel 800 X 1,5 = € 400 per jaar (ruim gerekend)
- verzekering : incluis omnium : € 800 per jaar
- taksen: € 350 per jaar
- brandstof : 6 per 100 km oftewel 6 X 1 = +- 6 € per honderd oftwel 0,06 per km = 201 per maand oftewel 2419 per jaar.
- afschrijving : gerekend op 10 jaar : ongeveer € 2500 per jaar.
Totaal per jaar : € 7060 per jaar oftewel € 589 per maand.

Als je met een dikke BMW, Audi of Mercedes wil rijden wordt het natuurlijk anders.

En dan moet je het abonnement voor OV ook nog aftrekken natuurlijk en de tijdswinst bekijken.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 22 mei 2016 om 14:47.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 14:50   #112
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Een auto is een duur stuk speelgoed,mijn schoonpa had zijn volledige loopbaan een bedrijfswagen en tankkaart,na zijn pensioen kwam hij tot de vaststelling dat een wagen krijgen van het werk in feite bijna een half maandloon extra was.
Geef eens concrete cijfers.

Ik rijd ongeveer 5000 km privé alles bij mekaar incluis verlof. De kost is op dit moment zo'n dikke € 250 netto. Dus elke km kost mij € 0,6 per km.

Gerekend met bovenstaande cijfers, kom ik met die Ford Mondeo uit op ca. 0,20 €/km... kan je nagaan.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 14:53   #113
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een fiets is geen optie ?

Bvb een plooifiets om mee op de metro te nemen ?
Kan je je al voorstellen dat je zoiets doet op de trein, de metro.

Ben je wat uit je nek aan het kletsen.

Ook ik heb een aantal jaren in Brussel gewerkt. 's Morgens met de auto naar het station 30 minuten, kwartier wachten op de trein, trein 1 u tot Brussel Noord, nog ongeveer 10 minuten. Totaal 2 u voor 1 enkel verplaatsing naar plaats van tewerkstelling en 's avonds nog een keertje opnieuw. 4 uur per dag.

En in de regio gaan werken.

Waarom denk je dat er bijvoorbeeld in Limburg zoveel werklozen zijn ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 20:16   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een fiets is geen optie ?

Bvb een plooifiets om mee op de metro te nemen ?
Een plooifiets op de metro ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 20:41   #115
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ej mannen, er worden massas plooifietsen in Nederland mee op de trein genomen. Zelfs op de tram in Amsterdam.

Kom eens uit uw kot.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 20:56   #116
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.700
Standaard

In Duitsland mag je een plooifiets op de trein meenemen, maar die moet ingepakt zijn in een hoes.
Misschien zijn treinen en trams in Amsterdam minder volzet dan de metro's in Brussel. Een amalgaam maken van vanalles en nogwat zal niets oplossen.
Je opmerking geeft de indruk dat jij niet veel uit je kot komt, toch niet waar het het OV in Vlaanderen en Brussel betreft.
Ik zit hier net te zeggen dat het OV toegankelijker zou moeten zijn, en jij vindt het blijkbaar perfect en dat de passagiers zageventen zijn omdat het in Amsterdam beter gaat.
Ik heb dus al zelf met eigen ogen een vent zien opstappen op de verbinding tussen twee metrowagons, omdat er geen plaats meer was binnenin. Ik neem aan dat hij het overleefd heeft aangezien er geen nieuwsbericht was van een dode in de metro.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 22 mei 2016 om 21:04.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 22:10   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In Duitsland mag je een plooifiets op de trein meenemen, maar die moet ingepakt zijn in een hoes.
Misschien zijn treinen en trams in Amsterdam minder volzet dan de metro's in Brussel. Een amalgaam maken van vanalles en nogwat zal niets oplossen.
Je opmerking geeft de indruk dat jij niet veel uit je kot komt, toch niet waar het het OV in Vlaanderen en Brussel betreft.
Ik zit hier net te zeggen dat het OV toegankelijker zou moeten zijn, en jij vindt het blijkbaar perfect en dat de passagiers zageventen zijn omdat het in Amsterdam beter gaat.
Ik heb dus al zelf met eigen ogen een vent zien opstappen op de verbinding tussen twee metrowagons, omdat er geen plaats meer was binnenin. Ik neem aan dat hij het overleefd heeft aangezien er geen nieuwsbericht was van een dode in de metro.
In Belgie mag je ook een plooifiets meenemen op de trein...
Ik heb al in heel wat steden op de metro gezeten.
Ik heb nog NERGENS een plooifiets op een metro gezien.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 09:18   #118
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Onzinnige verplaatsingen ? Geloof het maar niet. Gelul eerste klas.
"In Gent is te veel verkeer dat er niet moet zijn".

Waaruit dat moeten blijken hebben ze nooit laten zien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 09:37   #119
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D. S. C. Bekijk bericht
Zoals zo vaak, worden problemen niet aangepakt bij de wortel. De oorzaak wordt al dan niet bewust ontweken.
Er is geen probleem met te veel bedrijfswagens of met het verkeer in het algemeen. Er is een probleem met de infrastructuur.
Moet je wel opletten dat je de juiste wortel weet te vinden en vervolgens aanpakt. U lijkt ervoor te pleiten om te dweilen met de kraan open?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 19:37   #120
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Geef eens concrete cijfers.
Heb ik natuurlijk niet,alleen zijn woorden.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be