Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 7 augustus 2016, 16:18   #1121
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze gaan hier niet meer weg, versta je dat niet?
Beter leven met seculiere of gematigde moslims, dan met geradicaliseerde. En de overheid kan daar iets aan doen, als er wil is tenminste.
Ga hen dan seculariseren en gematigd maken, herschrijf de koran & de rest van hun islamitische voor- & geschriften, loop hier je toetsenbord niet te verslijten met communistische propaganda en dat 't allemaal onze schuld is.
Je keft nog steeds voor 't verkeerde hol.
SDX is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:23   #1122
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ga hen dan seculariseren en gematigd maken, herschrijf de koran & de rest van hun islamitische voor- & geschriften, loop hier je toetsenbord niet te verslijten met communistische propaganda en dat 't allemaal onze schuld is.
Hij kan hen beter meenemen naar zijn Russisch paradijs, want daar schijnen zij allemaal, althans volgens tomm, wel te 'integreren' onder de knoet van de Russische beer. Bewijs eens te meer dat zij niet thuishoren in het Westen. De koranlovers kunnen duidelijk niet omgaan met onze waarden.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 augustus 2016 om 16:27.
Lukkas is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:28   #1123
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Hij kan hen beter meenemen naar zijn Russisch paradijs, want daar schijnen zij allemaal wel te integreren onder de knoet van Poetin.
Enkel door repressie is 't mogelijk om ervoor te zorgen dat je land niet verandert in bloedbaden & chaos.
Repressie is dan ook waar tomm voor pleit.

Ik ben niet zo voor repressie en teveel inmenging van de staat, want je schiet jezelf in eigen voet op langere termijn.
Er zijn natuurlijk volkeren of culturen die harde repressie nodig hebben.
Vraag is of wij dat soort volkeren of culturen nodig hebben.
SDX is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:33   #1124
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Buiten pesten, de héle hap,

m.b.v. ALLES waar ze een gloeiende hekel aan hebben:

sex, drugs & rock 'n 'roll,

free speech,

free thinking,

freedom.

Ik ben die ******* kotsbeu.

Hoe dieper ik ze kan beledigen, hoe beter,
en hopelijk krijgen ze er een fatale hartaanval van:

Allah is minder dan een ordinaire nazi-slet,

en Mohamed heeft nooit bestaan,

tenzij dan als louter utilitair hersenspinsel van een bende

neurotisch-compulsieve pedofiele sadisten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:34   #1125
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Enkel door repressie is 't mogelijk om ervoor te zorgen dat je land niet verandert in bloedbaden & chaos.
Repressie is dan ook waar tomm voor pleit.

Ik ben niet zo voor repressie en teveel inmenging van de staat, want je schiet jezelf in eigen voet op langere termijn.
Er zijn natuurlijk volkeren of culturen die harde repressie nodig hebben.
Vraag is of wij dat soort volkeren of culturen nodig hebben.
Beginnen met moslims zwaarder te belasten om de strijd tegen hun eigen religie te bekostigen. De autochtonen moeten daar niet voor opdraaien.

Natuurlijk hebben wij die rotzooi niet nodig, geen enkele meerwaarde voor onze maatschappij. Het is eerder een enorme last.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 augustus 2016 om 16:36.
Lukkas is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:43   #1126
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beginnen met moslims zwaarder te belasten om de strijd tegen hun eigen religie te bekostigen. De autochtonen moeten daar niet voor opdraaien.

Natuurlijk hebben wij die rotzooi niet nodig, geen enkele meerwaarde voor onze maatschappij. Het is eerder een enorme last.
Er zijn zoveel gematigde maatregelen die men kan nemen. Geen kinderbijslag voor gezinnen met meer dan 3 kinderen. Geen sponsoring van salafistische moskeen. Religie terugdringen tot de privesfeer. Iedereen zelfverdediging cursussen laten doen. Cursussen hoe je er een terrorist eruit kunt filteren. Geen sponsoring vanuit SA meer. Dop afschaffen in de tijd. Geen moslims meer binnenlaten totdat de terreur is gaan luwen enz....
TV-verslaafde is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:43   #1127
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Akkoord met je vaststelling dat westerse waarden in niet-westerse landen blijkbaar niet werken. Dat is zo, en valt niet te ontkennen. Maar dat is geen reden om de kern van de zaak, dus de EVRM uit te hollen of in vraag te stellen. Misschien moeten wij wat meer op ons eigen terugplooien ?
Het softe gedoe van externe invloeden toe te laten en dat met pseudo intellectuele terminologie te gaan goedpraten zoals "multicultureel" werkt niet. Men kan naast elkaar leven, met elkaar als men wil, maar dat gaat niet automatisch. Daarvoor is een sturende hand (= overheid) nodig.
Bij ons laten partijen zich met een programma vol stoere praat verkiezen, om dan het beleid van hun voorgangers voor 95% voort te zetten + enkele accent verschillen.
Ik wacht op de eerste golf van gedwongen sluitingen van salafistische moskees, en de expulsie van buitenlandse salafistische predikanten. Nog altijd niets gezien...
inderdaad, ik ben voorstander van harde aanpak van de radicalen, zoals in Rusland of China. Na en tijdens WOII werden nazi's en collaborateurs ook hard aangepakt, dus zeggen dat zoiets tegen onze waarden is, klopt niet. Uitzonderlijk gevaar vereist uitzonderlijke maatregelen. Of moeten we wachten op nog maar eens een aanslag in België waarbij tientallen onschuldige mensen om het leven komen?
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:44   #1128
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
De zakaat dient enkel voor mohamedanen zèlf, zij dienen 'n bepaald % van hun jaarlijks inkomen (boven 'n bepaald bedrag) af te staan aan arme mohamedanen.

Jizyia is inderdaad beschermingsgeld dat betaald dient te worden door de ongelovige/andersgelovige, als bescherming tegen aanvallen van ... henzelf.

Ik zou 't dus eerder jizyia noemen; beschermingsgeld, want wij zijn geen mohamedanen, dus niet verplicht aan de zakaat.
Ja in dat opzicht heb je wel gelijk.
Peche is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:45   #1129
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het is inderdaad een koude douche. Ze blijven maar een beetje verder slapen in t parlement en laten extreemrechts de 50% halen. Links kon hier klinkende munt uit slaan door dit probleem aan te pakken maar ze steken liever hun kop in t zand en blijven de multiculturele droom propageren.
jammer genoeg klopt dat. Moest de PVDA keihard zijn voor radicale islamisten, zouden ze veel meer stemmen halen, want hun socio-economisch programma, en het feit dat politici leven en verdienen zoals de gewone man, spreekt veel mensen aan.
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:47   #1130
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen nog wel zien, is het niet goedschiks, dan is het kwaadschiks. Van mij mogen zij blijven, alleen als zij hun moorddadige religie afzweren. Dat men godsdienstvrijheid in hun gat steekt. De islam helpt heel onze maatschappij om zeep. Reden genoeg om dat goedje te verbieden.
In de 16de eeuw werden ze op de brandstapel gegooid als ze hun religie niet afzweerden in Spanje. (als ze dat wel deden moesten ze elke dag varken eten om het te bewijzen, vandaar de origine van de serrano hesp)

Maar ik denk niet dat zulke oplossingen realistisch zijn in de 21ste eeuw.
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:49   #1131
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een andere discussie. Past democratie zoals wij die in west europa definieerden en toepasten vanuit de oude griekse traditie, met de magna carta en al wat later volgde in de rest van de wereld ? Dat is een onderwerp op zichzelf. Vroeger zou ik zeker : "ja" zeggen. Nu twijfel ik.

In veel landen is er de 'hang naar de sterke leider' en dat valt toch echt wel op. De filipijnen met duterte gaatn nu die weg op, rusland zit er al in, turkije nu ook, egypte ook. Democratie is een minderheidspositie op mondiale schaal.
Hongarije en Polen niet vergeten.

Ik vind dat dit systeem zelf fundamentele fouten bevat. In de 19de eeuw was het explicieter maar toch is het een systeem dat toelaat dat de financiële elite het land blijft besturen, in eigen belang. De rest is "windowdressing".
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:52   #1132
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal mijn overtuiging en principes niet verloochenen, sorry.
Seculariseren en gematigd maken is de enige oplossing, tenzij U een andere oplossing hebt?
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:54   #1133
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

free speech,

free thinking,

freedom.

Zal niets helpen, alleen de radicalisering nog versnellen. We moeten samenwerken met de gematigde moslims (zoals Abu Jahjah, Almaci, Demir, etc.) tegen de radicalen.
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:56   #1134
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij kan hen beter meenemen naar zijn Russisch paradijs, want daar schijnen zij allemaal, althans volgens tomm, wel te 'integreren' onder de knoet van de Russische beer. Bewijs eens te meer dat zij niet thuishoren in het Westen. De koranlovers kunnen duidelijk niet omgaan met onze waarden.
We kunnen lessen leren van de Russen en de Chinezen... en wat minder uit de hoogte doen over "onze waarden".
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2016, 16:59   #1135
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

free speech,

free thinking,

freedom.

Dat lijkt me ook de beste strategie, die ik dan ook reeds lang uitvoer (sinds ik me wat meer ging verdiepen in de ideologie, de beweegredenen van de aanhangers e.d.).

Laatst gewijzigd door SDX : 7 augustus 2016 om 17:00.
SDX is offline  
Oud 7 augustus 2016, 17:08   #1136
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal niets helpen, alleen de radicalisering nog versnellen. We moeten samenwerken met de gematigde moslims (zoals Abu Jahjah, Almaci, Demir, etc.) tegen de radicalen.
Laat maar zitten.

Ik vertrouw noch Abu Jahjah, noch Almaci, noch Demir, noch etc.

Daarvoor hebben ze elk voor zich al veel te vaak veel te verkeerde keuzes gemaakt.

Als 'wij' niet hier en nu voor eens en altijd komaf maken met ALLE reactionaire/regressieve denk- & doe-vormen is het - rekening houdend met wat op het spel staat - definitief TE LAAT.

Hopelijk begrijpt ge dat.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 7 augustus 2016, 17:43   #1137
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal mijn overtuiging en principes niet verloochenen, sorry.
Seculariseren en gematigd maken is de enige oplossing, tenzij U een andere oplossing hebt?
Ik zei toch ; DOEN!

Veel succes.

Ik heb 'n andere oplossing ja.

Eerst & vooral "godsdienstvrijheid" uit de grondwet schrappen, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging is ruim voldoende.
Dan religie als hobby indelen, zonder subsidies, speciale status of uitzonderingsmaatregelen.
Stoppen met 't pamperbeleid & positieve discriminatie, iedereen gelijk voor de wet, iedereen krijgt gelijke kansen, benut ze.
Stoppen met voorrang geven voor sociale woningen. Onderzoek naar eigendommen in land van herkomst en onverbiddelijke uitzetting uit de sociale woning.
Uitkeringen beperken in tijd en zeker geen leeflonen gaan uitdelen aan wie nooit bijgedragen heeft.
Vluchtelingen dienen opgevangen worden in 1ste veilige land, dus gewoon daarheen terug sturen.
Strengere uitwijzing van illegalen wiens asielverzoek werd afgewezen.
Geen subsidies voor moskeeën, moskeeën gebouwd met geld uit arabische landen sluiten, confisqueren, verbeurd verklaren.
Enkel kindergeld tot 2 kinderen, of beter; helemaal géén subsidie meer.
Strenge straffen voor crimineel gedrag en ook toepassen.
Niet meer ingaan op gevoeligheden, eisen, beledigingen etc...
Opkuisen van de no go zones, terug installeren van ónze wetten, niet van 't straatgespuis.
...
Ik stel dus ook 'n veel strenger, maar correct beleid voor zonder staatsrepressie, maar toepassen van de reeds bestaande wetgeving.

En asjeblief onmiddelijke stopzetting van dat steeds opnieuw toegevingen doen & aanpassen aan hún eisen en gevoeligheden, angst om te beledigen, meningen strafbaar willen stellen omdat 't wel eens beledigend zou kunnen zijn etc...en vooral ophouden met autochtonen de schuld van alles te geven, als racisten en/of nazies te blijven bestempelen, zonder grond of reden, enkel & alleen omdat ze niet gediend zijn van 'n onderdrukkende, gewelddadige ideologie.

Van beleidswege uit moet de duidelijke boodschap komen dat er aangepast dient te worden aan ònze wetten, waarden, normen, onze rechten & vrijheden staan niet ter discussie.

Dat al om te beginnen...

Laatst gewijzigd door SDX : 7 augustus 2016 om 17:50.
SDX is offline  
Oud 7 augustus 2016, 17:43   #1138
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat maar zitten.

Ik vertrouw noch Abu Jahjah, noch Almaci, noch Demir, noch etc.

Daarvoor hebben ze elk voor zich al veel te vaak veel te verkeerde keuzes gemaakt.

Als 'wij' niet hier en nu voor eens en altijd komaf maken met ALLE reactionaire/regressieve denk- & doe-vormen is het - rekening houdend met wat op het spel staat - definitief TE LAAT.

Hopelijk begrijpt ge dat.
Zeggen dat alle moslims zonder uitzondering slecht zijn is zelf een reactionaire regressieve "denk- en doevorm".
tomm is offline  
Oud 7 augustus 2016, 17:46   #1139
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

En wat precies onderscheidt een gematigde van een radicale ?
Hoe zien we dat ?
Die van Nice stond geboekstaafd als "gematigde"...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 7 augustus 2016, 17:53   #1140
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In de 16de eeuw werden ze op de brandstapel gegooid als ze hun religie niet afzweerden in Spanje. (als ze dat wel deden moesten ze elke dag varken eten om het te bewijzen, vandaar de origine van de serrano hesp)

Maar ik denk niet dat zulke oplossingen realistisch zijn in de 21ste eeuw.
Als het nodig is om onze beschaving te verdedigen, en er niets anders opzit, kunnen wij ook het beest uithangen hoor. Dat is geen alleenrecht van mohammedanen. Wij hebben de militaire macht om heel het MO en omgeving op te kuisen. En dat moet voor eens en altijd worden duidelijk gemaakt aan de hele islamwereld. Het wordt ook dringend tijd dat de softies hier aan de kant worden geschoven. Die gaan zeker niet voor een oplossing zorgen. Die maken het huizenhoge probleem zelfs nog erger. Dat is intussen al verschillende keren bewezen.

Trouwens u bent toch ook voorstander van de harde hand.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 augustus 2016 om 17:58.
Lukkas is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be