Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2016, 16:04   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Terloops.
Ik heb op dit forum al meermaals laten horen tegen de Belgische wapenwet te zijn, en waarom. Uitgerekend het krapuul waarvoor de wapenwet moet dienen, dat dus geen wapens zou mogen hebben, HEEFT ze! En héél wat andere wapens dan het speelgoed dat in een schietclub gebruikt wordt!
Uitgerekend de doodbrave en gehoorzame burgers, machteloos GEMAAKT omdat ze zich wél aan de wet houden, hebben geen vuurwapens, en kunnen zich bijgevolg niet verdedigen tegen het krapuul dat ons belaagt.

Als lid zijn van een schietclub niet te duur was voor mijn portemonnee had ik allang één of meer wapens!

Waar wacht bembem op om mij een nazi te noemen?
Ja maar, dat is een "fait divers" zie je. Wees nu toch eens wat progressief Knuppel!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 21 augustus 2016, 16:05   #42
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Deze Duitse uitschot-partij haalt net zoals het vlaamse uitschot ongeveer 5% van de landelijke stemmen, allez om eerlijk te zijn 5,1% , de piratenpartij 3,3% en de Linke communisten 6%.

Al die euforie is dus zoals steeds niet meer dan wat intellectuele zelfbevrediging en de daarbijhorende symptomen.
dpg is offline  
Oud 21 augustus 2016, 16:06   #43
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Ik ben geen fan van Petry en haar voorstel m.b.t. agenten die op migranten mogen schieten.

Maar over het recht op zelfverdediging heeft ze gewoon gelijk: ieder individu moet zich mogen bewapenen om zich te verdedigen tegen criminelen.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 21 augustus 2016, 16:17   #44
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Misschien een Deense rechter?
Indien het je bedoeling was om mijn dag te verpesten ben je er in geslaagd.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 21 augustus 2016, 16:44   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Deze Duitse uitschot-partij haalt net zoals het vlaamse uitschot ongeveer 5% van de landelijke stemmen, allez om eerlijk te zijn 5,1% , de piratenpartij 3,3% en de Linke communisten 6%.

Al die euforie is dus zoals steeds niet meer dan wat intellectuele zelfbevrediging en de daarbijhorende symptomen.
Je liegt wat betreft de Vlaamse "uitschot-partij".

In de laatste peiling (18/5/16) steeg de Vlaamse uitschot-partij opnieuw naar 14%.

Jouw euforie is niet meer dan intellectuele zelfbevrediging en de daarbij horende symptomen. (ejaculatio praecox).
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 augustus 2016 om 16:46.
Knuppel is offline  
Oud 21 augustus 2016, 16:51   #46
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Deze Duitse uitschot-partij haalt net zoals het vlaamse uitschot ongeveer 5% van de landelijke stemmen, allez om eerlijk te zijn 5,1% , de piratenpartij 3,3% en de Linke communisten 6%.

Al die euforie is dus zoals steeds niet meer dan wat intellectuele zelfbevrediging en de daarbijhorende symptomen.
Zou je het niet beter hebben over al het vreemde uitschot dat overal binnenstroomt?
En dan gaat het niet alleen over "uitschot" maar gecombineerd met achterlijkheid en godsdienstwaanzin! Onbruikbare lastposten! Migratie mag en moet er zijn, maar niet van dat soort!
Zonder dat was er wellicht geen VB, en dan nog!

Laatst gewijzigd door andev : 21 augustus 2016 om 16:55.
andev is offline  
Oud 21 augustus 2016, 16:54   #47
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Indien het je bedoeling was om mijn dag te verpesten ben je er in geslaagd.
Gamla,

Dat was zeker mijn bedoeling niet! Maar ik kan er volledig inkomen, in jouw reactie.

Moest ik zo'n zaken alleen maar lezen en hier niet kunnen delen met jullie zou ik zot worden denk ik.

Rondom mij - in het "echte leven" - is de ene al wat meer poco dan de andere, maar wanneer ik naar de grond van de zaak probeer te gaan stuit ik altijd op een muur van ongeloof.

Dat komt ervan wanneer iedereen te lang is blootgesteld aan Martine Tanghe en al die andere teletubbie babysits ...
vanderzapig is offline  
Oud 21 augustus 2016, 16:56   #48
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Gamla,

Dat was zeker mijn bedoeling niet! Maar ik kan er volledig inkomen, in jouw reactie.

Moest ik zo'n zaken alleen maar lezen en hier niet kunnen delen met jullie zou ik zot worden denk ik.

Rondom mij - in het "echte leven" - is de ene al wat meer poco dan de andere, maar wanneer ik naar de grond van de zaak probeer te gaan stuit ik altijd op een muur van ongeloof.

Dat komt ervan wanneer iedereen te lang is blootgesteld aan Martine Tanghe en al die andere teletubbie babysits ...
Zouden er nog veel mensen zijn die dat "MartineTanghe-gedoe" enz niet door hebben en zich daar niet laten door meeslepen?

Laatst gewijzigd door andev : 21 augustus 2016 om 16:57.
andev is offline  
Oud 21 augustus 2016, 16:57   #49
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Misschien een Deense rechter?
In het artikel staat geen veroordeling die opweegt tegen het zichzelf niet, al dan niet illegaal, verdedigen.
Skobelev is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:08   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Ter attentie van dpg.

Citaat:
Politieke peiling mei 2016


Mochten het nu verkiezingen zijn, dan is N-VA de grote verliezer en Vlaams Belang de grote winnaar. N-VA zakt van ruim 32 naar iets meer dan 24 procent, vergeleken met de federale verkiezingen van 2 jaar geleden. Vlaams Belang stijgt van bijna 6 naar net geen 14 procent. Dat blijkt uit een enquête van Het Laatste Nieuws, VTM NIEUWS, RTL en Le Soir bij zo'n 1.000 Vlamingen.
Ook CD&V krijgt klappen: de partij zakt van 16 naar 13,8 procent. Open Vld krabbelt wat overeind met 13,2 procent. Dat is iets beter dan in januari.
** *
Bij de oppositie niks dan winnaars: sp.a groeit door naar 15,6 procent. Groen zit aan 11,1 procent.
** *
Maar dé grote winnaar van de peiling is dus Vlaams Belang. Met 13,9 procent van de stemmen is ze de derde partij van Vlaanderen, groter dan CD&V. Ook PVDA+ stijgt, maar blijft hangen net onder 5 procent.
** *
In de lijst van de populairste politici is er op het eerste gezicht niets veranderd: Maggie De Block blijft op één, premier Charles Michel op twee en Bart De Wever op drie. Maar ze halen alle drie een veel lagere score dan bij de vorige peiling.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ang-wint.dhtml

De partij waar dpg op beweerde te stemmen haalt in de laatste peiling niet eens 5%, wat, uiter�*�*rd, niet betekent dat de favoriete partij van pdg een uitschot-partij is.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:23   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Misschien een Deense rechter?
Doorgaans heb ik heel wat sympathie voor de scandinavische landen. Maar dit is er toch wel over. Een meisje wil zich verdedigen met gebruik van een relatief onschuldig "wapen" en krijgt een proces op haar dak. Doet mij denken aan de situatie waarbij een Poolse moeder klacht indiende wegens "schending van privacy" tegenover een persoon die haar zoon met zijn smartphone fotografeerde terwijl de kerel volop aan het inbreken was.
A propos, hoe zit dat bij ons met de pepperspray? Is die vrij verkrijgbaar?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:34   #52
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In het artikel staat geen veroordeling die opweegt tegen het zichzelf niet, al dan niet illegaal, verdedigen.
Klopt. Er staat alleen dat ze waarschijnlijk gaat aangeklaagd worden.
Ik vind geen enkel artikel waarin die kwestie verder opgevolgd wordt.
Wellicht in de Deense pers?
vanderzapig is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:36   #53
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zouden er nog veel mensen zijn die dat "MartineTanghe-gedoe" enz niet door hebben en zich daar niet laten door meeslepen?
Ik ken er zo genoeg.
vanderzapig is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:37   #54
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zelfs pepperspray is in Belgique verboden, en dat is niet eens dodelijk. je hoeft niet te vragen hoe machteloos een vrouw in dit klotenland gemaakt wordt.
Een mens kan tegenwoordig overal aan geraken via het internet, maar owee mocht ik betrapt worden op het bezit van een "verboden wapen".
Anekdate; ’n jaar of 5 geleden ging ik met het gezin voor ’n weekje naar Valencia.
Op de luchthavencontrole vinden ze ’n busje pepperspray in onze handbagage, tussen het toiletgerief.
Ikke mee met dienstdoende security (1 man, 1 vrouw) om ‘n verklaring af te leggen.

Ik richtte me toen vooral naar de dame van dienst, door te stellen dat we als herkenbare toeristen in een vreemde stad wel eens ‘verrast’ zouden kunnen worden door lokale boefjes en dat dat busje dan handig van pas kon komen.
Zo éne pipo kan ik met gemak aan, 2 sla ik ook nog met de koppen tegen elkaar, maar als dat er meer zijn wil ik m’n gezin niet in gevaar zien komen, vandaar het extra gezelschap van Sgt Pepper.
De dame in kwestie begreep me en knikte instemmend en na formele inbeslagname van dit ‘verboden wapen’ mocht ik beschikken en heb er daarna nooit meer iets over gehoord.

Na terugkomst direct nieuwe aangeschaft en loop er steeds mee op zak, als ik met m’n madam en/of gezin ’n uitstapje doe.
Als de overheid de bevolking niet kan beschermen tegen rondlopend krapuul, dan doen we dat zelf maar, eh.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:38   #55
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

De partij waar dpg op beweerde te stemmen

Bron of is het weer eens uw befaamde glazen bol ?
dpg is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:41   #56
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zou je het niet beter hebben over al het vreemde uitschot dat overal binnenstroomt?!
Dat doen jullie al genoeg, ik hou het daarom op uitschot van eigen bodem zoals het vb en hun extreem rechtse volgelingen.
dpg is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:43   #57
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Doorgaans heb ik heel wat sympathie voor de scandinavische landen. Maar dit is er toch wel over. Een meisje wil zich verdedigen met gebruik van een relatief onschuldig "wapen" en krijgt een proces op haar dak. Doet mij denken aan de situatie waarbij een Poolse moeder klacht indiende wegens "schending van privacy" tegenover een persoon die haar zoon met zijn smartphone fotografeerde terwijl de kerel volop aan het inbreken was.
A propos, hoe zit dat bij ons met de pepperspray? Is die vrij verkrijgbaar?
Tegenwoordig krijg je voortdurend reclame in oa de kranten voor de aankoop van een speciaal soort zaklamp dat de tegenstander zou verblinden en tijdelijk uitschakelen. Zou niet eens verboden zijn enz
Iemand al aangekocht?
andev is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:43   #58
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je liegt wat betreft de Vlaamse "uitschot-partij".

In de laatste peiling (18/5/16) steeg de Vlaamse uitschot-partij opnieuw naar 14%.

Jouw euforie is niet meer dan intellectuele zelfbevrediging en de daarbij horende symptomen. (ejaculatio praecox).
Dat is wat ze bij uw gedachtengoed doen met dergelijke peilingen.
En gezien je er niet over kunt zwijgen moet het nogal deugd gedaan hebben.
dpg is offline  
Oud 21 augustus 2016, 17:44   #59
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In het artikel staat geen veroordeling die opweegt tegen het zichzelf niet, al dan niet illegaal, verdedigen.
Ah sorry ik had uw opmerking verkeerd verstaan.

Nee, spijt zal ze niet hebben, ook al wordt (werd?) ze veroordeeld.
Het zal wellicht niet meer zijn dan een boete, zeker gezien de omstandigheden.

Het alternatief was veel erger geweest.
vanderzapig is offline  
Oud 21 augustus 2016, 18:01   #60
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tegenwoordig krijg je voortdurend reclame in oa de kranten voor de aankoop van een speciaal soort zaklamp dat de tegenstander zou verblinden en tijdelijk uitschakelen. Zou niet eens verboden zijn enz
Iemand al aangekocht?
Deze wsl:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  zaklamp.jpg
Bekeken: 149
Grootte:  80,2 KB
ID: 103493

"The Shadow Hawk Flashlight is currently the most popular tactical flashlight of choice for most American’s due to it’s powerfully disorienting “strobe mode” that allows the user to flash a blinding strobe light into the attackers eyes, leaving them “disoriented beyond belief.”

http://theposhpost.com/worlds-bright...ng-like-crazy/
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be