Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2016, 21:09   #81
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ah, u bent ook kleingeestig?
U zegt het, dat zijn uw woorden, niet de mijne.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 22:03   #82
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Veel geluk! Spreek liever tegen een muur, het zal hetzelfde effect hebben!
De muren hebben echter meestal geen oren maar uw kleingeestig lachen illustreert reeds het hebben van enig "effekt", om het zo te noemen.
Het staat Edwin vrij van terzake zijn mening te geven en van verlangens te uiten, zonder zich uit te spreken over de praktische haalbaarheid daarvan, hetgeen hij zelf ook wel weet.
Hoe kleingeestig is dan uw op voorhand infantiele lachen niet, terwijl hij zich niet eens uitsprak over de konkretiseringmogelijkheden van zijn wens ?

Tip voor een vroom voornemen van U voor 2017: lever eens een zinvolle bijdrage.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 november 2016 om 22:06.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 22:28   #83
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat een kleingeestige reactie!
Nooit meer België met een hoofdletter willen schrijven.................
Wat een voorspelbare reaktie van uwentwege !

Dat is echter een symbolische uiting van het afwijzen van die naam, die ik het liefst niet meer zou uitspreken noch schrijven.
Het is een detail, maar daarachter schuilt wel een gans Grootnederlands gedachtengoed. Het is een marketingstatement; als ik daarop aangesproken wordt kan ik dat aangrijpen als een gelegenheid om dat gedachtengoed uiteen te zetten.
Maar konsekwent met wat ik in mijn voorlaatste post schreef zou ik het beter hebben over de Zuidelijke Nederlanden. Ik denk dat ik liever dat ga doen.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2016, 22:54   #84
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het zijn de Franstalige Walen met hulp van de Fransen die het VKN met terreur hebben opgeblazen. U gaat deze personen opnieuw een platform geven binnen een nieuw te vormen staat? Dat was ook de fout van Willem I en ook II. Zij gaven de terroristen een platform. U gaat deze lieden dus nu zonder democratische toetsing of ze wel willen deelnemen belonen met deelname aan een nieuw te vormen confederale staat ? Onbegrijpelijk.
Niet alleen met uw laatste woord geeft ge aan dat ge mijn staatkundig ideaal van de nieuwe konfederale staat blijkbaar niet goed begrepen hebt.

Wel, een vergelijking met het VKN is namelijk uit den boze omdat dat nu nét geen konfederale staat was. Er was wel een noordelijk en en zuidelijk blok waarbij dat zuidelijk blok (Vl. en Wallonië) één geheel was. Daardoor was het bijna voorgeprogrammeerd dat als het zuiden zich zou afscheiden, dat niet gedeeltelijk maar volledig zou gebeuren.

In mijn konsept daarentegen vertrekt men reeds op voorhand van een gesplitste Zuidelijke Nederlanden waarbij Vlaanderen één unitaire staat zou worden met de Noordelijke Nederlanden: Dietsland. De Franstalige en Duitstalige Nederlanders zouden een tweede en derde komponent worden van die konfederale statenbond.

Dus geen (kon)federatie tussen Vlaanderen en de Noordelijke Nederlanden hetgeen in mijn ogen iets is voor de Grootnederlandse Vlamingen die op het Gouden Ogenblik zouden koudwatervrees hebben, maar een hechte Dietse éénheidstaat. Wenn dann richtig!

Als Wallonië of de Duitstalige Nederlanden zich dan willen afscheiden, kunnen ze dat dan gerust doen maar zonder Vlaanderen mee te trekken dat verankerd is met het noorden waarmee het één van de drie lidstaten vormt.

Mijn model verzoent dus het Grootnederlandse met het Heelnederlandse model.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 november 2016 om 23:01.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 06:47   #85
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Niet alleen met uw laatste woord geeft ge aan dat ge mijn staatkundig ideaal van de nieuwe konfederale staat blijkbaar niet goed begrepen hebt.

Wel, een vergelijking met het VKN is namelijk uit den boze omdat dat nu nét geen konfederale staat was. Er was wel een noordelijk en en zuidelijk blok waarbij dat zuidelijk blok (Vl. en Wallonië) één geheel was. Daardoor was het bijna voorgeprogrammeerd dat als het zuiden zich zou afscheiden, dat niet gedeeltelijk maar volledig zou gebeuren.

In mijn konsept daarentegen vertrekt men reeds op voorhand van een gesplitste Zuidelijke Nederlanden waarbij Vlaanderen één unitaire staat zou worden met de Noordelijke Nederlanden: Dietsland. De Franstalige en Duitstalige Nederlanders zouden een tweede en derde komponent worden van die konfederale statenbond.

Dus geen (kon)federatie tussen Vlaanderen en de Noordelijke Nederlanden hetgeen in mijn ogen iets is voor de Grootnederlandse Vlamingen die op het Gouden Ogenblik zouden koudwatervrees hebben, maar een hechte Dietse éénheidstaat. Wenn dann richtig!

Als Wallonië of de Duitstalige Nederlanden zich dan willen afscheiden, kunnen ze dat dan gerust doen maar zonder Vlaanderen mee te trekken dat verankerd is met het noorden waarmee het één van de drie lidstaten vormt.

Mijn model verzoent dus het Grootnederlandse met het Heelnederlandse model.
Zelfs in uw model kunnen de Franstaligen gaan stoken, het is dan een extra blok aan ons been. Niet uw model staat ter discussie, maar de praktische implicaties er van. Met de Duitstaligen heb ik minder moeite. Duidelijk toch?
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 21 november 2016 om 06:57.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 12:04   #86
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zelfs in uw model kunnen de Franstaligen gaan stoken, het is dan een extra blok aan ons been.
Niet noodzakelijk, het meest logische is toch dat wie niet tevreden is de - overigens zeer losse - konfederatie verlaat.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 november 2016 om 12:05.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 18:08   #87
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Niet noodzakelijk, het meest logische is toch dat wie niet tevreden is de - overigens zeer losse - konfederatie verlaat.....
Er zal toch een overkoepelende regering moeten komen en dan komen de aan "compensatie verslaafde Walen" weer om de hoek kijken. Lijkt mij beter dat ze gewoon zelfstandig worden en eerst een tijdje afkicken van Vlaams geld.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 21 november 2016 om 18:12.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2016, 23:46   #88
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Er zal toch een overkoepelende regering moeten komen en dan komen de aan "compensatie verslaafde Walen" weer om de hoek kijken.
De vraag daarbij is natuurlijk wat die regering dan wel zal overkoepelen.
Voor mijn part enkel landsverdediging, justitie, staatsveiligheid en buitenlands beleid.
Citaat:
Lijkt mij beter dat ze gewoon zelfstandig worden en eerst een tijdje afkicken van Vlaams geld.
De sociale zekerheid zie ik alleszins gesplitst, net hetgeen toch wel het belangrijkste Waalse geldinfuus vormt.
Ik zie bijgevolg niet in hoe er een grote geldstroom naar Wallonië gaat ontstaan.
En als dan moet die uiteraard overzichtelijk en gekontroleerd zijn; totaal anders dan dat nu het geval is.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 november 2016 om 00:01.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 19:11   #89
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De vraag daarbij is natuurlijk wat die regering dan wel zal overkoepelen.
Voor mijn part enkel landsverdediging, justitie, staatsveiligheid en buitenlands beleid.
De sociale zekerheid zie ik alleszins gesplitst, net hetgeen toch wel het belangrijkste Waalse geldinfuus vormt.
Ik zie bijgevolg niet in hoe er een grote geldstroom naar Wallonië gaat ontstaan.
En als dan moet die uiteraard overzichtelijk en gekontroleerd zijn; totaal anders dan dat nu het geval is.
Je moet je alleen afvragen welke taal dan de voertaal zal zijn in een dergelijke overkoepelende regering. Duidelijk en helder is dat dit Nederlands zal zijn, geen Frans dus. Iemand kan dan tweetalig of meertalig zijn of niet, de voertaal is eenduidig Nederlands.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 21:00   #90
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Je moet je alleen afvragen welke taal dan de voertaal zal zijn in een dergelijke overkoepelende regering. Duidelijk en helder is dat dit Nederlands zal zijn, geen Frans dus. Iemand kan dan tweetalig of meertalig zijn of niet, de voertaal is eenduidig Nederlands.
Oo! Als dat nog maar het enige is lijken we dus nader tot mekaar te komen......

In het huidige parlement van de Zuidelijke Nederlanden spreekt iedereen zijn eigen taal en anderstaligen krijgen een simultaanvertaling. Ooit is dat hier wel effe anders geweest ...
In het Europese parlement is dat trouwnes ook zo en ik vind dat ook wel het meest logische. De anderstalige Nederlanders zullen trouwens nooit iets anders aanvaarden; ik vrees dat dan de konfederatie een doodgeboren kind wordt.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 november 2016 om 21:16.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 22:38   #91
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Oo! Als dat nog maar het enige is lijken we dus nader tot mekaar te komen......

In het huidige parlement van de Zuidelijke Nederlanden spreekt iedereen zijn eigen taal en anderstaligen krijgen een simultaanvertaling. Ooit is dat hier wel effe anders geweest ...
In het Europese parlement is dat trouwnes ook zo en ik vind dat ook wel het meest logische. De anderstalige Nederlanders zullen trouwens nooit iets anders aanvaarden; ik vrees dat dan de konfederatie een doodgeboren kind wordt.
Het is al erg genoeg dat het Fries een formele status heeft, ofschoon een Germaanse taal. Voor mij geen Franse taal, dat zou een overwinning voor de terroristen van 1830 zijn.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 11:56   #92
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het is al erg genoeg dat het Fries een formele status heeft, ofschoon een Germaanse taal.
Als rechtgeaarde volksnationalist - een woord dat ik zelden gebruik - begrijp ik niet dat ge de Friezen hun Fries niet gunt...
Alle Friezen spreken trouwens ook Nederlands, het is daar een en/en-situatie en geen of/of. Wat is dan het probleem ?
Hoe Fries is Friesland trouwens ? Is Fries er de voertaal in het onderwijs ? Zijn er alle media uitsluitend in het Fries ?
M.a.w. In welke mate wordt er afbreuk gedaan aan het Nederlands; in welke mate is de keuze voor Fries er één tegen Nederlands ?

En ik die dacht dat gij een Friezenvriend waart te oordelen over uw post over Oost-Friesland dat helaas gescheiden is van de rest...

Citaat:
Voor mij geen Franse taal, dat zou een overwinning voor de terroristen van 1830 zijn.
Welke taal werd gesproken in het parlement van het VKN denkt ge...?
Was dat niet de taal van Willem I , het Frans dus...?

Het systeem dat momenteel toegepast wordt in de parlementen der Zuidelijke Nederlanden én Europa is daarentegen toch logisch. Ook hier begrijp ik uw weerstand daartegen niet.

De terroristen van 1830 hébben reeds twee eeuwen hun overwinning op zak met als prijs Brussel, én uiteraard de fatale scheiding der Nederlanden.
Mijn model vormt nu net het terugdraaien van de overwinning door scheiding.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 november 2016 om 12:15.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 12:57   #93
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Als rechtgeaarde volksnationalist - een woord dat ik zelden gebruik - begrijp ik niet dat ge de Friezen hun Fries niet gunt...
Alle Friezen spreken trouwens ook Nederlands, het is daar een en/en-situatie en geen of/of. Wat is dan het probleem ?
Hoe Fries is Friesland trouwens ? Is Fries er de voertaal in het onderwijs ? Zijn er alle media uitsluitend in het Fries ?
M.a.w. In welke mate wordt er afbreuk gedaan aan het Nederlands; in welke mate is de keuze voor Fries er één tegen Nederlands ?

En ik die dacht dat gij een Friezenvriend waart te oordelen over uw post over Oost-Friesland dat helaas gescheiden is van de rest...


Welke taal werd gesproken in het parlement van het VKN denkt ge...?
Was dat niet de taal van Willem I , het Frans dus...?

Het systeem dat momenteel toegepast wordt in de parlementen der Zuidelijke Nederlanden én Europa is daarentegen toch logisch. Ook hier begrijp ik uw weerstand daartegen niet.

De terroristen van 1830 hébben reeds twee eeuwen hun overwinning op zak met als prijs Brussel, én uiteraard de fatale scheiding der Nederlanden.
Mijn model vormt nu net het terugdraaien van de overwinning door scheiding.
Regionale talen horen in de regio thuis, niet landelijk.
Ik gun de Friese landgenoten hun taal in Friesland.
Ik gun ook de Walen hun taal in Wallonië.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 november 2016 om 12:59.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 13:43   #94
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Regionale talen horen in de regio thuis, niet landelijk.
Ik gun de Friese landgenoten hun taal in Friesland.
Wel, dat IS toch zo ! Buiten Friesland wordt het Fries toch niet opgelegd/wettelijk geregeld.
Wat is dan het probleem ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik gun ook de Walen hun taal in Wallonië.
Dat neemt niet weg dat te Brussel, de Europese hoofdstad, niet enkel Nederlands en Frans gesproken wordt in het Europese parlement. Nochtans zijn dat de twee bestuurstalen te Brussel.
Volgens uw logika zouden daar dan andere talen niet mogen aan bod komen in het Europese parlement... ?

(IK had van u nu toch verwacht dat ge bedachtzamer zou ingaan op wat ik stel en ook op mijn vragen, die waren niet per sé louter retorisch bedoeld. )
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 november 2016 om 13:52.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 14:51   #95
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Wel, dat IS toch zo ! Buiten Friesland wordt het Fries toch niet opgelegd/wettelijk geregeld.
Wat is dan het probleem ?


Dat neemt niet weg dat te Brussel, de Europese hoofdstad, niet enkel Nederlands en Frans gesproken wordt in het Europese parlement. Nochtans zijn dat de twee bestuurstalen te Brussel.
Volgens uw logika zouden daar dan andere talen niet mogen aan bod komen in het Europese parlement... ?

(IK had van u nu toch verwacht dat ge bedachtzamer zou ingaan op wat ik stel en ook op mijn vragen, die waren niet per sé louter retorisch bedoeld. )
In de Noordelijke Nederlanden is er nu geen probleem.
Ik zie een klein Europa met meerdere talen binnen de Heel Nederlandse context op het hoogste niveau niet zitten. Ben zelf wel een echte Europeaan en zie meertaligheid op dat niveau dan weer wél zitten. Begrijp ook niet dat u niet tevreden bent om Wallonië te verzelfstandigen. Kunnen ze op Europees niveau alsmede binnen hun regio Frans spreken. Mooi toch?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 15:49   #96
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
In de Noordelijke Nederlanden is er nu geen probleem.
Ik zie een klein Europa met meerdere talen binnen de Heel Nederlandse context op het hoogste niveau niet zitten. Ben zelf wel een echte Europeaan en zie meertaligheid op dat niveau dan weer wél zitten. Begrijp ook niet dat u niet tevreden bent om Wallonië te verzelfstandigen. Kunnen ze op Europees niveau alsmede binnen hun regio Frans spreken. Mooi toch?
Wel grappig, tegen Duitsers heb ik gezegd dat samengaan van Duitsland met Nederland ok is wanneer de voertaal in het parlement en de regering Nederlands zou zijn. De taal is gans het volk!
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 november 2016 om 15:52.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 20:20   #97
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
In de Noordelijke Nederlanden is er nu geen probleem.
Ik zie een klein Europa met meerdere talen binnen de Heel Nederlandse context op het hoogste niveau niet zitten. Ben zelf wel een echte Europeaan en zie meertaligheid op dat niveau dan weer wél zitten. Begrijp ook niet dat u niet tevreden bent om Wallonië te verzelfstandigen. Kunnen ze op Europees niveau alsmede binnen hun regio Frans spreken. Mooi toch?
Daarom zullen Belgen nooit Nederlanders worden.
Belgen leven in een multinational staat met meerdere talen.
Nederland daarentegen is een staat met al eeuwen een standaard taal
Nederlanders zullen dit nooit prijsgeven omwille van een kunstmatige staat ,een variant van de Benelux.
Dus deze discussie voortzetten is heilloos en leeft alleen bij een aantal hobbyisten van Heel Nederlanders.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 20:31   #98
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Daarom zullen Belgen nooit Nederlanders worden.
Belgen leven in een multinational staat met meerdere talen.
Nederland daarentegen is een staat met al eeuwen een standaard taal
Nederlanders zullen dit nooit prijsgeven omwille van een kunstmatige staat ,een variant van de Benelux.
Dus deze discussie voortzetten is heilloos en leeft alleen bij een aantal hobbyisten van Heel Nederlanders.
De meeste Nederlanders zien samengaan met Vlaanderen wel zitten, met de Belgique dus niet. Alleen na opsplitsing van de Belgique is iets mogelijk, anders niet.
Geen Franstalig terrorisme meer dus.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 november 2016 om 20:33.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 20:49   #99
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Daarom zullen Belgen nooit Nederlanders worden.
B..... ZIJN Nederlanders, zij het dan Zuidelijke Nederlanders.

Citaat:
Belgen leven in een multinational staat met meerdere talen.
Alleen Brussel kent twee bestuurstalen. Vlaanderen is eentalig en Wallonië is ook ééntalig.
Citaat:
Nederland daarentegen is een staat met al eeuwen een standaard taal
Hetzelfde kan op zich van Vlaanderen en Wallonië gezegd worden.
Citaat:
Nederlanders zullen dit nooit prijsgeven omwille van een kunstmatige staat ,een variant van de Benelux.
De noordelijke Nederlanders hoeven in mijn model helem�*�*l niets prijs te geven.
Citaat:
Dus deze discussie voortzetten is heilloos en leeft alleen bij een aantal hobbyisten van Heel Nederlanders.
Dat hangt ervan al wat men heilloos noemt. Ge moest eens weten hoeveel boeken en reeds geschreven zijn over het terapeutische effekt van bezigheidsterapie en zandkastelen te bouwen.

Kortom uw punt gaat totaal de mist in.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 21:12   #100
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik zie een klein Europa met meerdere talen binnen de Heel Nederlandse context op het hoogste niveau niet zitten.
Maar afgezien van het sloganeske "weg met de terroristen" is het niet duidelijk waarom precies niet. Wat is m.a.w. uw tegenargumentatie
Citaat:
Begrijp ook niet dat u niet tevreden bent om Wallonië te verzelfstandigen.
Dat is spijtig dat ge dat nog steeds niet begrijpt.
IK heb het reeds zo dikwijls uitgelegd: A) een bufferfunktie voor Dietsland tegen de Franse imperialistische landhonger die ik trouwens historisch onderbouw.
B) Het niet postuum belonen van de Franse imperialistische vorsten door zo maar gratis en voor niets onze erfvijand te belonen met een nieuw departement.
En daarbij moet één ding toch wel duidelijk zijn:Een onafhankelijk Wallonië is de eerste stap naar de aanhechting bij Frankrijk.
Een aanhechting die dan perfekt zou passen in de eeuwenlange stapsgewijze opslorping der Nederlanden door de grote imperialist uit het zuiden. Dat dominoëffekt moet gestopt worden in de plaats van bestendigd!

Mijn beste Edwin, in u is waarlijk geen geestelijke zoon van Keizer Karel verloren gegaan: Wij, Karel, bij de gratie Gods Rooms Keizer (...) laten weten aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, dat wij geoordeeld hebben dat het van groot belang is voor onze voornoemde landen (...) dat zij in de toekomst altijd onder eenzelfde vorst zouden blijven die ze in één geheel zou houden, wetend dat hun deling ten gevolge van succesies en erfenissen hun ondergang en ruïne zou betekenen. Afgescheurd en van elkaar gescheiden zouden zij ten prooi kunnen vallen aan buurstaten (...). Dit zal echter kunnen vermeden worden indien onze landen altijd in het bezit blijven van één vorst die ze als één geheel bestuurt. Gegeven in onze stad Brussel in de maand november van het jaar Onzes Heeren 1549."

Nadien, in 1815 zaten ze te Wenen trouwens op dezelfde lijn, toen het VKN werd opgericht als bufferstaat tegen de Grote Agressor, en zeer terecht.
De geest van Willem van Oranje keek toen vanuit den hoge neer en zag dat het goed was. Die van Lowie Kators knarsetandde....

Begrijp me echter niet verkeerd: niet dat ik een speciale verbondenheid heb met de Walen, maar ik zie Heel-Nederland geopolitiek in het (opportunistische) belang van Dietsland.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 november 2016 om 21:17.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be