Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2016, 22:30   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar ja zeker. We moeten allemaal in konijnenhokken gaan wonen omdat er te weinig geld is om riolering te leggen. Maar gelukkig is er genoeg geld om ambtenaren een exuberant pensioen te betalen.
Zullen we maar woonblokken van 30 verdiepingen bouwen? OF 50 dan hebt ge nog minder rioolbuizen nodig.
Je moet de zaken veel groter zien, Vlaamser zeg maar. Eén enorm blok per stad, en alle riolen komen uit in de soylent green-fabriek.
Zo heeft niemand in Antwerpen nog een wagen nodig. En als we de blok Gent vlak naast de blok Antwerpen zetten dan kunnen we op 5 minuten te voet vanuit Antwerpen naar Gent gaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2016, 22:35   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar ja zeker. We moeten allemaal in konijnenhokken gaan wonen omdat er te weinig geld is om riolering te leggen. Maar gelukkig is er genoeg geld om ambtenaren een exuberant pensioen te betalen.
Zullen we maar woonblokken van 30 verdiepingen bouwen? OF 50 dan hebt ge nog minder rioolbuizen nodig.
Daar gaan we weer met een rondje onzin spuien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 00:06   #103
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar geen platte lijnen.
En wat maakt dat nu uit ? Kunnen we niet bouwen op grond met pakweg een kleine helling ? We hebben de alpen niet in Vlaanderen he....





Dat klopt.





Dubbele beglazing en geïsoleerde daken zijn energiezuiniger. Maar of dat de hogere huurprijzen compenseert is een andere vraag. Nu voor mij niet gelaten. Ik ga zo snel mogelijk alles verkopen. Dat de overheid maar zelf zorgt voor betaalbare huurwoningen die voldoen aan hun hoge eisen.
[/quote]

Zeer egoistische reflex. Maar verkopen is wel de juiste, de nieuwe eigenaren zullen het pand waarschijnlijk wel renoveren. Voor renovaties die bvb extra isoleren kan u perfect zeer goedkope energieleningen aangaan (zelfs bij de gemeente) en die kost over een lange periode spreiden, en compenseren door een iets hogere huur.

Maargoed, eigen zak eerst, de wereld waarin uw kinderen moeten leven, boeit u niet.


Citaat:
Zever en commentaar die ik eerder zou verwachten van een vakbondsafgevaardigde na een weekend opleiding (lees brainwashing).

Zoals je zelf schrijft komen de huizen leeg te staan als er te veel verkeer is. En klanten hebben geen aandacht voor de zaken die langs de weg liggen als ze aan een hoger snelheid in druk verkeer langsrijden.
Wat mijn buren betreft, die kochten toen dat nog een 2-baans-weg was. Die alter vervangen werd door een 4-baans met max. 120 km/u. Maar gij realiseert u waarschijnlijk niet (wegens te jong) dat de meeste woningen langs deze baan gekocht of gebouwd werden toen er al een zeer drukke weg lag waar hoge snelheden gereden werden.
Oh maar ik weet het veel beter als u hoor. Mijn grootouders zijn onteigend geweest voor de uitbreiding van die weg. Zowat heel centrum Mechelen a/d maas stond er al toen de weg werd uitgebreid. Ze hebben 6 meter naar achter mogen herbouwen. Meer richting Eisden was toen al verder van de weg gebouwd, en die huizen zijn nooit afgebroken geweest voor de uitbreiding. Mijn grootvader had daar ook een pand, uit begin 20ste eeuw. Staat er nog steeds.

Een versmalling van die weg, met extra groen, fietspaden en evt een trambaan zou een zaligheid voor Mechelen a/d Maas zijn. Men zou er terug kunnen wonen, er zijn minder ongevallen, en de aantrekkelijkheid voor de hollander om er door te rijden wordt 0,0.

Dat jij er 5 min langer over doet om in Maaseik te geraken, boeit me eigenlijk niet. Moet je maar wat vroeger vertrekken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 10:31   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En wat maakt dat nu uit ? Kunnen we niet bouwen op grond met pakweg een kleine helling ? We hebben de alpen niet in Vlaanderen he....
Bepaalde streken van Duitsland zijn niet bepaald vlak te noemen en toch worden daar de dorpskernen versterkt zonder dat men er, zoals in Vlaanderen, grote verbindingswegen vol bouwt. Het lijkt wel of pajoske twijfelt aan het technisch kunnen van onze metselaars...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 10:35   #105
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach, het zijn immers allemaal fantasieën.

Ze gaan de zaken regelen binnen tien twintig en dertig jaar, terwijl ze nog geen twee jaar ver kunnen 'regeren.'

Ze vragen nu al van de vriezers af te zetten omdat ze de elektriciteit niet eens meer kunnen garanderen, maar we gaan allemaal met elektrische wagens rijden...

In Antwerpen mogen oudere wagens het centrum niet meer binnen, te ongezond. Tenzij ze betalen, dan mogen ze wel naar het centrum komen, dan is het niet meer ongezond.
Nog efkes en we rijden allemaal groen, paard en kar, en voor de minderbegoeden, een hondenkar, kakzakjes zijn te koop voor 3€ 't stuk.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 10:39   #106
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zullen we maar woonblokken van 30 verdiepingen bouwen? OF 50 dan hebt ge nog minder rioolbuizen nodig.
Maar wel met een grotere diameter.

Laatst gewijzigd door alberto : 3 december 2016 om 10:40.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 11:14   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Nog efkes en we rijden allemaal groen, paard en kar, en voor de minderbegoeden, een hondenkar, kakzakjes zijn te koop voor 3€ 't stuk.
U lijkt wel op iemand die bij turf blijft zweren, terwijl we ondertussen al allerlei andere brandstoffen hebben ontdekt en voor gebruik verfijnd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 11:15   #108
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Vlaanderen 2040
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 11:24   #109
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is voor beide een oplossing in de maak. In 2040 worden er geen huizen meer gebouwd, in 2030 rijden er geen auto's meer op benzine of diesel. Alle vrachtwagens, treinen, vliegtuigen en auto's op fossiele brandstof zullen dan aan de grens teruggestuurd worden van waar ze komen.

'Onze' politici die niet verder dan twee jaar kunnen plannen ('regeren') want dan begint de verkiezingsstrijd opnieuw, die gaan dan allemaal regelen.
Zo kennen we de babyboomers wel.

Ze hebben 50 jaar lang ongegeneerd op de vloer gescheten met massa-immigratie, wildverkavelen en het kapotmaken van de natuurlijke rijkdommen en straks wanneer ze hun kop gelegd hebben mogen hun kleinkinderen het opkuisen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 11:35   #110
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar ja zeker. We moeten allemaal in konijnenhokken gaan wonen omdat er te weinig geld is om riolering te leggen. Maar gelukkig is er genoeg geld om ambtenaren een exuberant pensioen te betalen.
Zullen we maar woonblokken van 30 verdiepingen bouwen? OF 50 dan hebt ge nog minder rioolbuizen nodig.
Bwa nee gij.
Ge kunt ook verhuizen naar streken waar wel nog ruimte zat is.
Maar eigenaardig genoeg staan ze van overal ter wereld te drummen om toch maar in het overbevolkte landje te komen wonen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 11:49   #111
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U lijkt wel op iemand die bij turf blijft zweren, terwijl we ondertussen al allerlei andere brandstoffen hebben ontdekt en voor gebruik verfijnd.

We hebben hier weer de oplossing van ons schoolmeesterke.
Niks positief voorstellen en constant bijdragen van anderen afbreken.
Andere brandstoffen dus! Er is maar één brandstof die voldoet en dat is waterstof en die moeten wij zelf produceren. En dat kunnen wij als het mag van het grootkapitaal.
Als je nog andere brandstoffen weet dan mag je dat ook eens zeggen en liefst erbij zeggen waarom U hen verkiest.
Dat zou pas een positieve bijdrage zijn.
Als alle mensen die door dik en dun het VB blijven verdedigen via hun onnozele kritiek op anderen dan besef ik toch dat we van het VB niet veel moeten verwachten. Mensen met constante kritiek en schoolmeester-mentaliteit zullen onze maatschappij geen poot vooruit helpen.
Of moeten we hier ons vingertje opsteken om ook eens iets te mogen zeggen zonder het risico te lopen dat er hier ene rondloopt die alles beter weet maar in feite niks weet? Ofwel niks wil weten of bijdragen aan het gesprek.
Tsjonge toch! Wat een kafkaiaans gedoe is dat hier feitelijk?

Laatst gewijzigd door werkman : 3 december 2016 om 11:51.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 12:43   #112
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U lijkt wel op iemand die bij turf blijft zweren, terwijl we ondertussen al allerlei andere brandstoffen hebben ontdekt en voor gebruik verfijnd.
En betaalbaar ook?
De aankoopprijs van een elektrische auto is 10 tot 15.000 euro duurder dan een vergelijkbare auto die op diesel of benzine rijdt.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 12:52   #113
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zo kennen we de babyboomers wel.

Ze hebben 50 jaar lang ongegeneerd op de vloer gescheten met massa-immigratie, wildverkavelen en het kapotmaken van de natuurlijke rijkdommen en straks wanneer ze hun kop gelegd hebben mogen hun kleinkinderen het opkuisen.
Die babyboomers hebben de gevolgen van de tweede wereldloorlog opgekuist, en gewerkt om te hebben wat ze nu hebben en om hun kinderen en kleinkinderen de luxe te geven die ze nu hebben.

Laatst gewijzigd door alberto : 3 december 2016 om 12:57.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 13:12   #114
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Die babyboomers hebben de gevolgen van de tweede wereldloorlog opgekuist, en gewerkt om te hebben wat ze nu hebben en om hun kinderen en kleinkinderen de luxe te geven die ze nu hebben.
Jullie hebben heel hard gewerkt ja, voor de volle 400 miljard euro staatsschuld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 18:02   #115
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
ik haat dit kutland , mag ik . Ge moet zot zijn om hier nog een leven te willen uitbouwen ... zoals het nu momenteel is ... moest ik 25 jaar zijn nu ging ik weg waar méér vrijheid om te leven is ...minder onnozel wetten enz.. Australië zou de max kunnen zijn open vrijheid adem geen bekrompenheid ...
Zou? Down under is great
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 18:08   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
En betaalbaar ook?
De aankoopprijs van een elektrische auto is 10 tot 15.000 euro duurder dan een vergelijkbare auto die op diesel of benzine rijdt.
De aankoop, ja. Maar niet het verbruik, niet de belastingen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 18:09   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Die babyboomers hebben de gevolgen van de tweede wereldloorlog opgekuist, en gewerkt om te hebben wat ze nu hebben en om hun kinderen en kleinkinderen de luxe te geven die ze nu hebben.
Voor hun kleinkinderen? Daar ziet het toch niet naar uit... En daarnaast hebben ze veel in het zwart gewerkt en gehandeld, waardoor er gigantische putten zijn geslagen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 18:14   #118
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
We hebben hier weer de oplossing van ons schoolmeesterke.
Niks positief voorstellen en constant bijdragen van anderen afbreken.
Andere brandstoffen dus! Er is maar één brandstof die voldoet en dat is waterstof en die moeten wij zelf produceren. En dat kunnen wij als het mag van het grootkapitaal.
Als je nog andere brandstoffen weet dan mag je dat ook eens zeggen en liefst erbij zeggen waarom U hen verkiest.
Dat zou pas een positieve bijdrage zijn.
Als alle mensen die door dik en dun het VB blijven verdedigen via hun onnozele kritiek op anderen dan besef ik toch dat we van het VB niet veel moeten verwachten. Mensen met constante kritiek en schoolmeester-mentaliteit zullen onze maatschappij geen poot vooruit helpen.
Of moeten we hier ons vingertje opsteken om ook eens iets te mogen zeggen zonder het risico te lopen dat er hier ene rondloopt die alles beter weet maar in feite niks weet? Ofwel niks wil weten of bijdragen aan het gesprek.
Tsjonge toch! Wat een kafkaiaans gedoe is dat hier feitelijk?

En zoals gewoonlijk als ons schoolmeesterke tegenwind krijgt of snapt dat hij welke onnozeliteiten aan het uitbraken is/was verdwijnt hij van de topic.
Zijn werkwijze heb ik ondertussen reeds lang door.
Als er iets geschreven wordt wat hem niet aanstaat of door iemand die hem evenmin aanstaat dan komt hij als een clown uit het doosje de topic opgestormd en produceert een aantal one-liners zodat hetgeen hem niet aanstaat uit het zicht verdwijnt. Om het even op wat of wie hij reageert heeft geen belang. Als hij maar de bijdrage van geviseerde personen kan begraven via het nodige aantal nietszeggende one-liners.
Vroeger pakte hij uit met wetenschap uit den bijbel en daar gelooft hij dus alles van zonder bronvermelding.
Maar wegens verminderend succes in die materie is hij nu overgestapt naar andere idiote bijdragen. Ik geloof nooit dat hij een VB-aanhanger is maar wel een halve pastoor die hier constant zijn zogezegde partij op een negatieve manier in het daglicht brengt. Alles en altijd iets beter weten stoot nu eenmaal mensen af en maakt U antiphatiek.
Maar zoveel sociologische studies heeft onze vriend niet genoten.
Ik denk dat hij bij de inleiding gestopt is die Freud ooit schreef over het menselijk gedrag. Best zo. Moest zijn wartaal beter onderbouwd zijn dan was er geen forum meer.
Bron? Ikzelf en mijn mayonaise.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 18:16   #119
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je moet toch al helemaal getikt zijn om niet te beseffen dat het zo niet verder kan. Vlaanderen is a potvol gebouwd en staat massaal in de file iedere dag.

Maargoed, het voorbeeeld van Nederland, waar men al veel langer aan deftig ruimtebeleid doet, vergeet Zeus weer even. Hij zweert bij zijn villa op 20a grond (die nu reeds kompleet onbetaalbaar is voor de middenklasser) om daarna op de E17 of E314 in de file te gaan staan.
Sja Tavek, niet iedereen verkiest/is bereid om in een kruipkot te gaan leven. Been there, done that, en als studentje kon ik het wel hebben om klein te leven, maar als je ietwat comfort wil, dan is ruimte een conditio sine qua non. In een kruipkot van 100-150 vierkante meter als gezin op elkaars lip zitten, het is ook mijn idee niet van comfort. In België hadden wij uiteindelijk voor ons tweetjes 250 vierkante meter en dat was lekker gezellig en flexibel genoeg om aan gezins-uitbreiding te doen, maar als je wat dedicated area's wil (een game-room/man-cave, om maar iets te noemen, dan is 350-400 ideaal.

En net zozeer is afstand tot je buren een noodzaak om van comfort te kunnen spreken. Appartementsblokken waar je moet opletten dat je game/movie/andere source van noise-generation je onder/boven/naaste buren niet storen, tuintjes waar je letterlijk quasi naast elkaar zit als buren, it's a horror... In dat opzicht is 50are lekker comfortabel, een hectare nog beter.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 18:19   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Sja Tavek, niet iedereen verkiest/is bereid om in een kruipkot te gaan leven. Been there, done that, en als studentje kon ik het wel hebben om klein te leven, maar als je ietwat comfort wil, dan is ruimte een conditio sine qua non. In een kruipkot van 100-150 vierkante meter als gezin op elkaars lip zitten, het is ook mijn idee niet van comfort. In België hadden wij uiteindelijk voor ons tweetjes 250 vierkante meter en dat was lekker gezellig en flexibel genoeg om aan gezins-uitbreiding te doen, maar als je wat dedicated area's wil (een game-room/man-cave, om maar iets te noemen, dan is 350-400 ideaal.

En net zozeer is afstand tot je buren een noodzaak om van comfort te kunnen spreken. Appartementsblokken waar je moet opletten dat je game/movie/andere source van noise-generation je onder/boven/naaste buren niet storen, tuintjes waar je letterlijk quasi naast elkaar zit als buren, it's a horror... In dat opzicht is 50are lekker comfortabel, een hectare nog beter.
Vrij kenmerkend voor bepaalde mensen die de ander als indringer en lastpost ziet. Het getuigt van een bijzonder sterk aangedikte ik-gerichtheid en het verdwijnen van ieder gemeenschapsgevoel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be