Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2016, 18:24   #121
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vrij kenmerkend voor bepaalde mensen die de ander als indringer en lastpost ziet. Het getuigt van een bijzonder sterk aangedikte ik-gerichtheid en het verdwijnen van ieder gemeenschapsgevoel.
Ocharme toch

Je vergeet nog een term naast "indringer" en "lastpost" janneman; voor religioten als jij dekt de term "pest" de lading net iets beter.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 18:38   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ocharme toch
Ja, ik krijg inderdaad medelijden met u. Iemand die zijn woning en tuin blijkbaar ziet als een soort eiland om toch maar met niemand in contact te moeten komen. Vrij zielig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 18:41   #123
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, ik krijg inderdaad medelijden met u. Iemand die zijn woning en tuin blijkbaar ziet als een soort eiland om toch maar met niemand in contact te moeten komen. Vrij zielig.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 19:02   #124
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dros, niet aantrekken hoor vent. Hij heeft bemerkingen op alles en iedereen.
Is me dat een schoolmeesterachtig stuk onbenul. Hij heeft reeds 140.000 one-liners kritiek op anderen geproduceerd.
Hij doet zijn uiterste best om alle dagen te bewijzen dat hij slimmer is dan iedereen op dit forum. Tja, sommige trollen zijn met weinig tevreden.
Is er ergens een wielerwedstrijd op rollen in een drankgelegenheid?
Daar zal je de Jan kunnen treffen om te bewijzen dat hij ook in die materies de beste is.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 20:28   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dubbele beglazing en geïsoleerde daken zijn energiezuiniger. Maar of dat de hogere huurprijzen compenseert is een andere vraag. Nu voor mij niet gelaten. Ik ga zo snel mogelijk alles verkopen. Dat de overheid maar zelf zorgt voor betaalbare huurwoningen die voldoen aan hun hoge eisen.
U hebt dus al die jaren slecht geïsoleerde woningen aan anderen verhuurd? Anderen opgezadeld met woningen die veel meer energiekost vereisen? En dan maar klagen dat deze regering asociaal... U was klaarblijkelijk zelf asociaal.
Oud 3 december 2016, 20:50   #126
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk vormt lintbebouwing op een schaal zoals wij dat kennen een gigantisch probleem.

Leest u even mee? Een artikel uit Het Belang van Limburg:

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141203_0...wing-aanpakken
Jij kunt ervan meespreken in jouw biotoop hee Jan... Rij maar eens van Waregem richting Kortrijk langs de N43
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 20:56   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij kunt ervan meespreken in jouw biotoop hee Jan... Rij maar eens van Waregem richting Kortrijk langs de N43
Niet alleen de lintbebouwing...
Oud 3 december 2016, 20:59   #128
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U hebt dus al die jaren slecht geïsoleerde woningen aan anderen verhuurd? Anderen opgezadeld met woningen die veel meer energiekost vereisen? En dan maar klagen dat deze regering asociaal... U was klaarblijkelijk zelf asociaal.

Lap! Weer ene die de rekening voorgeschoteld krijgt. Een asociale vent dus.
En een VB-er die wel vindt dus dat de regering heel sociaal is en wij; het gewone volk dus; asociaal zijn omdat we er soms anders durven over denken.
Een zeer hoog bruto loon zei men daarstraks in het nieuws maar......een zeer laag netto-loon na afroming door al die regeringskes. Pensioenen idem dito.
En komt er hier straks iemand beweren dat de regering sociaal is dan zal de Jan zich haasten om ditmaal juist het omgekeerde te beweren.
Sommige mensen begrijpen echt niet dat ze ziek zijn.
Slaap wel. Ik heb vandaag mijn dosis stupiditeiten weer gelezen.
Mens toch. En dat laten ze los lopen. De regering is niet sociaal maar wel te sociaal. Maar ja, er is geen geld genoeg voor colloquatie. Wie zal de volgende zijn voor het vaderlijk advies van de Jan?
Wij zullen doorgaan; ja wij zullen...... . Zo helpe mij God.
En de Jan gaat door. De road-runner van dit forum die overal stopt waar hij commentaar kan geven.
Oud 3 december 2016, 21:07   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Als in een zone waar alle bouwpercelen ongeveer 20meter breed moesten zijn volgens het BPA dan mag er plotsklaps dus gebouwd worden op percelen van meer dan 40 meter breed en 18 meter diep zonder achtertuin? En als stedenbouw de vergunning tot bouwen aflevert dan is er geen overtreding?
Wanneer is er dan nog wel een overtreding?
En moeten de werken dan worden stilgelegd en advokaten hun zakken laten vullen? Mijn ouders hebben dat als simpele mensen destijds niet gedurfd.
En als men via die bouwpercelen een binnengebied in de dorpskom, ingekleurd als bouwzone,volledig ontoegankelijk maakt is er evenmin dus een overtreding?
En als je dan ook een minister moet aanpakken die het spelletje bekokstoofde dan denk je wel tweemaal na. Het enige verwijt dat ik mijn ouders kan toesturen is dat ze teveel schrik hadden van dat familielid.
Trouwens procederen tegen de staat is een eindeloos verhaal.
Maar weet je wat Jack? Ik ga het hier afsluiten. Met U valt niet te praten.
Je weet alles beter en je verdedigt gangsterpraktijken. Is het daarom dat uw partijtje zo graag Stedenbouw onder haar bevoegdheid heeft?
Met Stedenbouw zijn er zaken te doen nietwaar?
En er was dus geen overtreding want het bouwen werd toegelaten.
Zo heb je natuurlijk misschien altijd gelijk he Jack?
Maar bij mij pakt dat geen verf man.
Als de grote mijnheer via de terzake bevoegde dienst ervoor zorgt dat er geen overtreding meer is en daarvoor de onzinnigste daden begaat die volgens diezelfde dienst nooit mochten gebeuren dan is er geen overtreding meer.
Je redeneert wel heel simpel Jack.
Feit is; met of zonder overtreding; dat men de gewone man graag besteelt en poogt in de miserie te zetten.
En mensen die zich op dat pad begeven zijn eenvoudig rotzakken en smeerlappen. U mag mijn mening kenbaar maken bij uw vriendjes.
Maar.....jij komt hier uitsluitend om te judassen he Jack.
Niet om te debatteren. Zo ben je trouwens al jaren bezig.
En uw optie is uitsluitend dit forum om zeep te helpen.
Einde. En.....je hebt natuurlijk gelijk. Als je start waar normaal de smeerlapperij een einde neemt dan heb je steeds gelijk. Er was dus een vergunning om te bouwen. Maar dit zal je bewust niet snappen he Jack.
Er moest dus geprocedeerd worden tegen de staat en de zakken van een of andere advokaat worden gevuld.
U noemt dat toch democratie he Jack?
En u noemt dat ook besturen in het algemeen belang?
Een heel gebied bouwgronden om zeep helpen is dus algemeen belang?
Niet zeveren he vent!
Als ik je vele jeremiades lees dan vraag ik mij af of je puur uit frustratie omdat je ouders zich een oor hebben laten aannaaien bent in de dorpspolitiek gegaan bij een flutpartijtje van vendelaars ? Om dan zelf op jouw beurt ook nog eens door je eigen kameraadjes een kloot afgetrokken te worden ? Want dat was het toch hee werkman : je kreeg een dikke buis en anderen zijn de lijst gaan trekken wat het einde van je politieke aspiraties betekende.

Ain't life a bitch...
Oud 3 december 2016, 21:44   #130
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161130_02601802

Kort samengevat:

- Mensen die in een stuk bouwgrond hebben geïnvesteerd voor hun kinderen of als appeltje voor de dorst, worden het slachtoffer van collectieve diefstal
- Kinderen en kleinkinderen van de middenklasse zullen nooit meer een eigen woning kunnen betalen
- Woningkeuze is niet langer vrij. De apparatsjiks zullen bepalen waar u zich vestigt. Verplicht ophokken in de stad, verplicht op appartement, verplicht uw garage en uw tuin te delen.
Liever dat dan ruimtelijke verrommeling, ellenlange files, enz hè. Tja, niets is oneindig, ook de openbare ruimte niet.

Nogmaals:

"Nee, dit is geen bouwstop", benadrukten ministers Bourgeois (N-VA), Schauvliege (CD&V) en Tommelein (Open Vld) gisteren bij de voorstelling van hun plan om vanaf 2040 de inname van open ruimte tot nul te herleiden. "Onze kinderen en kleinkinderen zullen nog kunnen bouwen. Niet alleen in steden, maar ook in en rond dorpskernen. Wat kleiner en dichter op elkaar, maar nog even kwalitatief."
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 22:10   #131
Guinevere
Banneling

Standaard

En hoe groter het huis, hoe meer vrouwlief mag gaan poetsen en onderhouden. Weg ermee dus!

Laatst gewijzigd door Guinevere : 3 december 2016 om 22:11.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 22:14   #132
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ik je vele jeremiades lees dan vraag ik mij af of je puur uit frustratie omdat je ouders zich een oor hebben laten aannaaien bent in de dorpspolitiek gegaan bij een flutpartijtje van vendelaars ? Om dan zelf op jouw beurt ook nog eens door je eigen kameraadjes een kloot afgetrokken te worden ? Want dat was het toch hee werkman : je kreeg een dikke buis en anderen zijn de lijst gaan trekken wat het einde van je politieke aspiraties betekende.

Ain't life a bitch...
Wel Panda, nu moet ik je wel gelijk geven. Het was inderdaad een flutpartijtje van vendelaars. Er was zo een nood aan gediplomeerde kandidaten om de kieslijst te vullen dat zelfs degenen die zich jaren hebben ingespannen om van die partij iets te maken met gebogen hoofd hebben plaats geruimd.
Of ik een buis kreeg zal waarschijnlijk ook wel juist zijn.
Ik kan niet kijken in het kopke van anderen.
Maar ik had het wel door en heb ontslag genomen. En niet omdat er dus kruiperige pummelkes deel uitmaakten van het bestuur van die partij maar wel omdat ik besefte dat kiezers gaan stemmen zonder te beseffen of rekening te houden met het feit wie de partij groots had gemaakt.
En toen heb ik gezegd "gedaan met sociaal werk voor dezelfde kiezers"
Dat mag toch denk ik. Iemand van de belastingen hebben ze wel vlugger nodig nietwaar. Al was het maar om uw deur plat te lopen bij het invullen van hun aangifte.
En dat was ook de reden dat ik geweigerd heb nadien om een tweede plaats te aanvaarden op de kieslijst. De kiezer heeft mij gewogen en ik heb de kiezer gewogen. En ervan uitgaande dat de kiezer altijd gelijk heeft en dat ik ook overtuigd was van mijn gelijk had ik absoluut geen moeite om die beslissing te nemen. Daarbij had dat lijstje zelfs geen enkele verkozene bij volgende verkiezingen.

Alleen stoort het mij dat U mij komt vanzelfsprekende waarheden opnieuw onder de neus komt wrijven. Wat is in feite de echte drijfveer van uw gedrag dus? Dat je hier komt op dit forum om gewoon ruzie te maken denk ik niet.
Dus heb je een missie.
Luister Panda; ik weet evenzeer als gij waar het om draait.
Ik ken de kiezer en ik ken de kandidaten voor verkozen te geraken.
En ik ken ook de mensen die hier op dit forum ellende komen verkopen in het uniform van de vijand om de vijand te schaden.
En ik weet ook wanneer en waarom sommige mensen hier plots wakker worden en proberen smerig te doen. Dat pakt dus bij mij niet Panda.
Ik had U trouwens al een beetje vroeger verwacht.
Ik vind het wel debiel dat u denkt dat U mij de waarheid moet kenbaar maken. Die waarheid ken ik reeds lang hoor Panda.
Alleen hebt U het nogal hoog in uw knikker dat U denkt meer te weten dan anderen. Nogmaals Panda; ik heb het U reeds vroeger gezegd; ik heb uw adviezen niet nodig. En.....moei U met uw eigen zaken en als je bemerkingen hebt aangaande de inhoud van het forum zelf dan beperk je U best in uw commentaar en probeer vooral niet om personen te viseren.
Snapt U het Panda? Nee denk ik. Je bent hier reeds vermeld op dit forum als eerste gerangschikte bij de trollen. Betekent dat niks voor U Panda?
Wel, voor mij betekent dat veel Panda. En nee; ik heb die rangschikking nooit opgemaakt. Proficiat dus Panda. Je bent toch in iets de beste.
Oud 3 december 2016, 22:32   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Liever dat dan ruimtelijke verrommeling, ellenlange files, enz hè. Tja, niets is oneindig, ook de openbare ruimte niet.
Verrommeling is inderdaad het juiste woord. Ik heb bij een recente fietstocht weer eens gemerkt: in Vlaanderen kan je geen half uur fietsen zonder een huis te zien. Overal plukjes bebouwing. En dan ga je naar Zeeuws-Vlaanderen en plots ontdek je wat open ruimte echt is...
Oud 3 december 2016, 22:38   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel Panda, nu moet ik je wel gelijk geven. Het was inderdaad een flutpartijtje van vendelaars. Er was zo een nood aan gediplomeerde kandidaten om de kieslijst te vullen dat zelfs degenen die zich jaren hebben ingespannen om van die partij iets te maken met gebogen hoofd hebben plaats geruimd.
Of ik een buis kreeg zal waarschijnlijk ook wel juist zijn.
Ik kan niet kijken in het kopke van anderen.
Maar ik had het wel door en heb ontslag genomen. En niet omdat er dus kruiperige pummelkes deel uitmaakten van het bestuur van die partij maar wel omdat ik besefte dat kiezers gaan stemmen zonder te beseffen of rekening te houden met het feit wie de partij groots had gemaakt.
En toen heb ik gezegd "gedaan met sociaal werk voor dezelfde kiezers"
Dat mag toch denk ik. Iemand van de belastingen hebben ze wel vlugger nodig nietwaar. Al was het maar om uw deur plat te lopen bij het invullen van hun aangifte.
En dat was ook de reden dat ik geweigerd heb nadien om een tweede plaats te aanvaarden op de kieslijst. De kiezer heeft mij gewogen en ik heb de kiezer gewogen. En ervan uitgaande dat de kiezer altijd gelijk heeft en dat ik ook overtuigd was van mijn gelijk had ik absoluut geen moeite om die beslissing te nemen. Daarbij had dat lijstje zelfs geen enkele verkozene bij volgende verkiezingen.

Alleen stoort het mij dat U mij komt vanzelfsprekende waarheden opnieuw onder de neus komt wrijven. Wat is in feite de echte drijfveer van uw gedrag dus? Dat je hier komt op dit forum om gewoon ruzie te maken denk ik niet.
Dus heb je een missie.
Luister Panda; ik weet evenzeer als gij waar het om draait.
Ik ken de kiezer en ik ken de kandidaten voor verkozen te geraken.
En ik ken ook de mensen die hier op dit forum ellende komen verkopen in het uniform van de vijand om de vijand te schaden.
En ik weet ook wanneer en waarom sommige mensen hier plots wakker worden en proberen smerig te doen. Dat pakt dus bij mij niet Panda.
Ik had U trouwens al een beetje vroeger verwacht.
Ik vind het wel debiel dat u denkt dat U mij de waarheid moet kenbaar maken. Die waarheid ken ik reeds lang hoor Panda.
Alleen hebt U het nogal hoog in uw knikker dat U denkt meer te weten dan anderen. Nogmaals Panda; ik heb het U reeds vroeger gezegd; ik heb uw adviezen niet nodig. En.....moei U met uw eigen zaken en als je bemerkingen hebt aangaande de inhoud van het forum zelf dan beperk je U best in uw commentaar en probeer vooral niet om personen te viseren.
Snapt U het Panda? Nee denk ik. Je bent hier reeds vermeld op dit forum als eerste gerangschikte bij de trollen. Betekent dat niks voor U Panda?
Wel, voor mij betekent dat veel Panda. En nee; ik heb die rangschikking nooit opgemaakt. Proficiat dus Panda. Je bent toch in iets de beste.
Hoe meer ik je jeremiades lees, hoe meer ik medelijden krijg met je familie, met de sukkelaars die je gefrustreerde rantings moeten ondergaan... Met de arme sukkel van een lerares nederlands die je vroeger wellicht gehad hebt en die nu ongetwijfeld de betekenis kent van de uitdrukking : "parels voor de zwijnen".

Oud 3 december 2016, 22:45   #135
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verrommeling is inderdaad het juiste woord. Ik heb bij een recente fietstocht weer eens gemerkt: in Vlaanderen kan je geen half uur fietsen zonder een huis te zien. Overal plukjes bebouwing. En dan ga je naar Zeeuws-Vlaanderen en plots ontdek je wat open ruimte echt is...
De gewestplannen voor Vlaanderen zijn opgesteld door katholieken. Zijn dat dan slechte mensen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2016, 22:45   #136
werkman
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Pandareus;8307568]Hoe meer ik je jeremiades lees, hoe meer ik medelijden krijg met je familie, met de sukkelaars die je gefrustreerde rantings moeten ondergaan... Met de arme sukkel van een lerares nederlands die je vroeger wellicht gehad hebt en die nu ongetwijfeld de betekenis kent van de uitdrukking : "parels voor de zwijnen".

Je hebt weer wat voorsprong genomen in de trollenstand.
Ik heb je medelijden niet nodig Panda en anderen evenmin.
Heb medelijden met jezelf.
En mocht ik een zwijn zijn in jouw ogen dan ben ik daar fier op.
En ook die parels hebben niks met de zaak te maken.
Woordenkramerij......een materie waar trollen zoals jij de beste in zijn.

Laatst gewijzigd door werkman : 3 december 2016 om 22:59.
Oud 3 december 2016, 23:03   #137
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De gewestplannen voor Vlaanderen zijn opgesteld door katholieken. Zijn dat dan slechte mensen?

Werden ze niet gewijzigd op vele plaatsen voor ze geldig werden verklaard?
Oud 3 december 2016, 23:06   #138
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Werden ze niet gewijzigd op vele plaatsen voor ze geldig werden verklaard?
Ze werden zelfs achteraf gewijzigd. Ook door katholieken
Oud 3 december 2016, 23:22   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geen idee. Uit het resultaat blijkt wel dat de gewestplannen geen goed instrument zijn gebleken.
Oud 3 december 2016, 23:58   #140
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee. Uit het resultaat blijkt wel dat de gewestplannen geen goed instrument zijn gebleken.
Geen idee? Dat is toch spijtig dat je op zo een moment zonder ideeen valt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be