Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2016, 09:14   #141
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geen idee? Dat is toch spijtig dat je op zo een moment zonder ideeen valt.

De road-runner heeft bijna nooit ideeën.
Hij vliegt over het forum van paal tot paal en als hij een been ziet watert hij er ook tegen. En weg is hij dan. Op zoek naar andere palen en benen.
Sympathieke en eerlijke vent. Hij komt er graag voor uit dat hij een VB-er is en daarom doet hij zijn best om voortdurend iedereen te besproeien.
Hij denkt dat dit sympathiek overkomt.
Vergeet wel dat hij op dit forum best niet voortdurend en in alles de betweter uithangt. Maar ja, onderwijzers nemen hun werk en vooral hun zelfdunk mee naar huis na de lesuren.
Vandaag zondag mogen we hem verwachten na de middag tenzij hij na de mis onmiddellijk naar huis trekt. Kan ook zijn natuurlijk dat hij in de dorpsherberg iedereen gaat overtuigen over zijn enorm hoog IQ.
Zondagvoormiddag is dus de onzekerste periode van de week.
Er spelen dan hogere belangen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 09:28   #142
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De aankoop, ja. Maar niet het verbruik, niet de belastingen...
Ik kan niet geloven dat de overheid de gemiste inkomsten van accijnzen op benzine en mazout niet op een andere manier gaat aanrekenen aan de elektrische autorijders.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 09:45   #143
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor hun kleinkinderen? Daar ziet het toch niet naar uit...
De toekomst ziet er goed uit voor hen, en als de babyboomers allemaal vertrokken zijn naar de eeuwige jachtvelden zal het nog beter worden voor hen. Iedereen leeft in zijn tijd, ge moet daar maar het beste van maken.
Citaat:
En daarnaast hebben ze veel in het zwart gewerkt en gehandeld, waardoor er gigantische putten zijn geslagen.
Zwartwerk is van alle tijden, de overheid moet proberen dit te voorkomen zodat ze meer inkomsten hebben.
De putten zijn gekomen omdat de overheid meer uitgaf dan ze inkomsten hadden.

Laatst gewijzigd door alberto : 4 december 2016 om 09:46.
Oud 4 december 2016, 09:54   #144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
De road-runner heeft bijna nooit ideeën.
Hij vliegt over het forum van paal tot paal en als hij een been ziet watert hij er ook tegen. En weg is hij dan. Op zoek naar andere palen en benen.
Sympathieke en eerlijke vent. Hij komt er graag voor uit dat hij een VB-er is en daarom doet hij zijn best om voortdurend iedereen te besproeien.
Hij denkt dat dit sympathiek overkomt.
Vergeet wel dat hij op dit forum best niet voortdurend en in alles de betweter uithangt. Maar ja, onderwijzers nemen hun werk en vooral hun zelfdunk mee naar huis na de lesuren.
Vandaag zondag mogen we hem verwachten na de middag tenzij hij na de mis onmiddellijk naar huis trekt. Kan ook zijn natuurlijk dat hij in de dorpsherberg iedereen gaat overtuigen over zijn enorm hoog IQ.
Zondagvoormiddag is dus de onzekerste periode van de week.
Er spelen dan hogere belangen.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 09:57   #145
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ik je vele jeremiades lees dan vraag ik mij af of je puur uit frustratie omdat je ouders zich een oor hebben laten aannaaien bent in de dorpspolitiek gegaan bij een flutpartijtje van vendelaars ? Om dan zelf op jouw beurt ook nog eens door je eigen kameraadjes een kloot afgetrokken te worden ? Want dat was het toch hee werkman : je kreeg een dikke buis en anderen zijn de lijst gaan trekken wat het einde van je politieke aspiraties betekende.

Ain't life a bitch...
Panda; jij behoort tot de 30 % van het plebs dat gaat martelen in een concentratiekamp als ze wegens omstandigheden de kans krijgen.
Democratie zie ik als een milieu waar niet te pas en te onpas simpele mensen oren worden aangenaaid. Democratie moet vooral rust brengen onder het volk.
Voor U is het leven te eenvoudig. Misdaad noemt u een oor aannaaien.

En Panda; jij weet het natuurlijk weer allemaal veel beter.
Het heeft in mijn gemeente niet gespeeld wie een bepaalde plaats op de lijst kreeg. Ingevolge de geplande fusies van gemeenten werd mijn dorp samengevoegd met een stad. Er was een groot verschil tussen de dorpsmentaliteit en de handelaars uit de stad. De boerkes met de pet en de heertjes met de hoed. Maar in ons dorp hadden wij dus een hoge politicus.
En de boerkes met de pet dachten dat hier hun redding was. Gans het dorp stemde voor die arrivist en.......niks veranderde achteraf ten bate van het dorp.
Het dorp had ook een riante overschot op zijn begroting. Al dat geld is op gefeest geworden door de hoedjes. Het clubje waartoe ik behoorde heeft dus geen kans gehad. De twee verkozenen waren van de andere dorpen.
Maar ze hebben wel coalitie gevormd en mee bestuurd.
En op het einde van de termijn waren ze kapot bestuurd en moesten ze bedelen om nog een voltallige kieslijst te vormen.
Resultaat? O (nul) verkozenen.
Ik had dat door. Ik leefde tussen de mensen. Dus ik heb de boeken dicht gedaan. En het partijtje waartoe ik behoorde is ter ziele gegaan.
Opgeruimd staat netjes. Spijtig van een paar zelfmoorden.
Maar daar heb ik dus niks mee te maken gehad.
Dus Panda; het zal U wel niet interesseren maar nu weet U meer.
Uw stomme commentaar houdt U dus best voor uzelf.
Mogelijk zijn er oren aangenaaid maar dat is nog altijd draaglijker dan geen hersens hebben. Neemt U deze visie eens in overweging?
Akkoord. Geen hersens hebben valt minder vlug op als aangenaaide oren.
Maar bij U Panda valt het reeds lang op. Want ik vermoed dat ge teveel aan de drank zit om dat lege hoofd te vullen.
Aan uw taalgebruik is dat soms te merken.
Ik zou mij schamen beste kerel.
Oud 4 december 2016, 10:02   #146
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161130_02601802

Kort samengevat:

- Mensen die in een stuk bouwgrond hebben geïnvesteerd voor hun kinderen of als appeltje voor de dorst, worden het slachtoffer van collectieve diefstal
- Kinderen en kleinkinderen van de middenklasse zullen nooit meer een eigen woning kunnen betalen
- Woningkeuze is niet langer vrij. De apparatsjiks zullen bepalen waar u zich vestigt. Verplicht ophokken in de stad, verplicht op appartement, verplicht uw garage en uw tuin te delen.
U gaat hier kort door de bocht.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 10:07   #147
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door reservespeler : 4 december 2016 om 10:11.
Oud 4 december 2016, 10:07   #148
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is dus onzin hè, wat nu bouwgrond is, blijft bouwgrond.
Er wordt niks gepikt.

Alleen stopt tegen dan het verkavelen (het omzetten van gronden met andere bestemming naar bouwgrond)

Ik vind dat een goede maatregel, er zijn massa's bestaande percelen waar slecht geïsoleerde gedrochten op staan die men best plat smijt en iets nieuws opzet. Dat is de toekomst!
Ja en nee.
Grond die momenteel bouwgrond is, kan vervallen na 2040.
Grond die vervalt als bouwgrond wordt wel elders gecompenseerd.

Maar ...
Tot 2040 zijn er nog 23 jaar te gaan, degene die nu bouwgrond heeft ...
Oud 4 december 2016, 10:11   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Willen sommige onnozelaars nu echt alle landbouw- en natuurgebieden opofferen aan verkavelingen waar ge elke week behalve in het winterseizoen twee uur nodig hebt om uwe gazon af te rijden ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 10:36   #150
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door reservespeler : 4 december 2016 om 10:38.
Oud 4 december 2016, 10:37   #151
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

trippel

Laatst gewijzigd door reservespeler : 4 december 2016 om 10:38.
Oud 4 december 2016, 10:37   #152
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Willen sommige onnozelaars nu echt alle landbouw- en natuurgebieden opofferen aan verkavelingen waar ge elke week behalve in het winterseizoen twee uur nodig hebt om uwe gazon af te rijden ?

.
Er zijn maai-robots uitgevonden om het gras te maaien.

Alle gekheid op een stokje, er zijn verschillende maatregelen nodig om ons land leefbaar te houden:
  • korter op elkaar gaan wonen, dit kan door in de hoogte beperkingen weg te nemen
  • natuurlijke bevolkingsgroei moet stoppen
  • immigratie moet stoppen
  • we moeten decentraliseren, waarom moeten al de dossiers in Brussel behandelt worden? Wat kan er in de kantoren van de provincies gedaan worden? Wat met de digitale wereld? Videoconferenties zijn een normale vergadertechniek in de bedrijfswereld, wanneer gaat de overheid dit ontdekken?
  • kwa mobiliteit kunnen we heel veel leren van de Nederlanders, kijk wat ze in Maastricht klaar kregen op amper 5 jaar tijd. Een volledige ondertunneling, waardoor de bovengrond weer vrijgekomen is voor de fietser, de voetganger en de plaatselijke automobilist. Het kost veel geld, maar het heeft ontzaglijk veel voordelen, het geeft ruimte, de lucht kan gezuiverd worden, zodat fijn stof beperkt wordt, het geeft veiligheid (scheiding verkeer), het ...
  • ...
Oud 4 december 2016, 10:42   #153
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Ik verneem dat tegen 2020 de burgemeesters in het Vlaamse gewest alle woningen die geen dubbel glas en en geïsoleerd dak hebben als onbewoonbaar/onverkoopbaar mogen verklaren.
Groot gelijk.
Mensen moeten soms tegen zichzelf beschermd worden.
Oud 4 december 2016, 10:44   #154
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Lintbebouwing is geen probleem, gespreide bewoning daarentegen wel.
End at ze niet afkomen om ons land met Nederland te vergelijken. Als ge daar een weg wilt aanleggen trekt ge gewoon een platte lijn van a naar b.

Wie nu en dan al eens naar de Nederlandse tv kijkt weet ook welke burenruzies dat dicht tegen elkaar wonen met zich meebrengt. Om nog te zwijgen van de hallucinante prijzen die je daar voor woningen zo groot als een konijnenhok moet betalen.

Ik verneem dat tegen 2020 de burgemeesters in het Vlaamse gewest alle woningen die geen dubbel glas en en geïsoleerd dak hebben als onbewoonbaar/onverkoopbaar mogen verklaren.

Zijn ze nu helemaal gek geworden?

En ge moet niet zo veel zeveren. Nadat Vlaanderen bevoegd werd is de bestemming van de weg voor mijn deur al 4 of 5 keer veranderd. In onze streektaal zeggen we 'die weite neet of ze schiet of zeik höbbe'
This waal "sjiet of zeik öbbe".
Oud 4 december 2016, 10:47   #155
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel geld kost het isoleren van een zolder?
Als je het zelf doet

Rotswol 20 cm
Panlatten
Bouwfolie
Schroeven en nagels

+/- € 12,00 / m²

Premie voor doe het zelvers (tot eind van het jaar) € 4,00 / m²

Kostprijs is dus € 8,00 / m²
Oud 4 december 2016, 10:49   #156
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er zijn maai-robots uitgevonden om het gras te maaien.

Alle gekheid op een stokje, er zijn verschillende maatregelen nodig om ons land leefbaar te houden:
  • korter op elkaar gaan wonen, dit kan door in de hoogte beperkingen weg te nemen
  • natuurlijke bevolkingsgroei moet stoppen
  • immigratie moet stoppen
  • we moeten decentraliseren, waarom moeten al de dossiers in Brussel behandelt worden? Wat kan er in de kantoren van de provincies gedaan worden? Wat met de digitale wereld? Videoconferenties zijn een normale vergadertechniek in de bedrijfswereld, wanneer gaat de overheid dit ontdekken?
  • kwa mobiliteit kunnen we heel veel leren van de Nederlanders, kijk wat ze in Maastricht klaar kregen op amper 5 jaar tijd. Een volledige ondertunneling, waardoor de bovengrond weer vrijgekomen is voor de fietser, de voetganger en de plaatselijke automobilist. Het kost veel geld, maar het heeft ontzaglijk veel voordelen, het geeft ruimte, de lucht kan gezuiverd worden, zodat fijn stof beperkt wordt, het geeft veiligheid (scheiding verkeer), het ...
  • ...
Dat kon ook maar alleen omdat met het algemeen belang voorop geplaatst heeft.

Iets wat in Belgie en Vlaanderen niet lukt omdat iedereen zijn eigen belang nastreeft.
Kijk maar eens hoe lang men aan het zeveren is over de Noord-Zuid verbinding.

Je rijd dikwijls genoeg naar Keulen,
  • kijk eens hoe snel met het verkeersknooppunt net over de grens in Geleen aangepakt heeft.
  • Hoe men het eerst volgende knooppunt in Aachen aangepakt heeft ook al is die niet volledig afgewerkt.
  • Hoe men de ondertunneling op het volgende grote knooppunt A4 met de A1 aangepakt heeft en met het nu in de andere richting aan het doen is.

Dat er in Belgie en ook Vlaanderen en ook Limburg niks opschiet is niet alleen de schuld van de politiek maar ook van de burgers daar met NIMBY + eigen belang eerst syndroom.

Het algemeen belang is een scheldwoord geworden.

Laatst gewijzigd door dpg : 4 december 2016 om 10:50.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2016, 10:49   #157
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Het Federaal Planbureau stelt

Dit betekent dus dat er 6 steden zo groot als Gent bij zullen komen tegen 2060, met "bevolking van vreemde nationaliteiten." Ik weet niet of dat gaat lukken met zo een bouwstop.
Wie spreekt van bouwstop?
Artikel niet begrepen of niet gelezen?
Oud 4 december 2016, 10:53   #158
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat kon ook maar alleen omdat met het algemeen belang voorop geplaatst heeft.

Iets wat in Belgie en Vlaanderen niet lukt omdat iedereen zijn eigen belang nastreeft.
Kijk maar eens hoe lang men aan het zeveren is over de Noord-Zuid verbinding.

Je rijd dikwijls genoeg naar Keulen,
  • kijk eens hoe snel met het verkeersknooppunt net over de grens in Geleen aangepakt heeft.
  • Hoe men het eerst volgende knooppunt in Aachen aangepakt heeft ook al is die niet volledig afgewerkt.
  • Hoe men de ondertunneling op het volgende grote knooppunt A4 met de A1 aangepakt heeft en met het nu in de andere richting aan het doen is.

Dat er in Belgie en ook Vlaanderen en ook Limburg niks opschiet is niet alleen de schuld van de politiek maar ook van de burgers daar met NIMBY + eigen belang eerst syndroom.

Het algemeen belang is een scheldwoord geworden.
Klopt helemaal.
Het grote probleem in België is de inspraak maar ook politiekers die geen knopen durven doorhakken.
Oud 4 december 2016, 10:54   #159
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:

.
Ge moet die vraag eens stellen aan de landbouwers in Doel.
Oud 4 december 2016, 11:00   #160
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

.

Wie zijn hier de onnozelaars?
Ik moet wekelijks drie uur afrijden omdat een politiek gedrocht mijn ouders een oor aangenaaid heeft. En een platvloers stuk drol op dit forum vindt het nog plezierig ook dat de democratie misbruikt wordt om mensen te kloten.
Van mij mag er hier een dictatuur komen die de boel eens grondig opkuist.
Want ik heb mijn buik vol van al die zogezegde democraten die het hier om zeep helpen en dan nog lachen met mensen die gekloot werden.
Want zo kan het niet lang meer verder gaan.
Vroeg of laat gaan ze zich misrekenen en dit met zware gevolgen.
Alle elementen zijn aanwezig om de bom te doen barsten.
En achteraf niet komen zagen hoor. Pakt geen verf bij mij.
Ik ben niet degene die mag rekenen. Dus ik kan mij niet misrekenen.
Voorlopig vieren hier nog drollen feest en kermis. Hoe lang nog?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be