Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2017, 02:04   #761
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op een bron van de bewering dat cannabis 120x gevaarlijker is dan alcohol.

Ow, pardon, 'TOT' 120 keer!

En ik wacht ook op de bron van het 'complot' dat men opzettelijk de cijfers heeft vervalst ivm met een verdubbeling van de probleemgevallen door cannabis.

Hier wordt gewoon doortrapt gelogen. En de leugenaars geloven hun leugens zelf! En als ge twijfelt aan die zéér doorzichtige leugens, dan worden ze kwaad! En beginnen ze foto's te posten van berglandschappen!

Ha ha ha ha ha! Hilarisch!
Het was niet 120x, maar 114x.
Dat is afgeklopt uit een onderzoek van een biochemicus en een neuropsychiater in de verslavingszorg.
Als zulke bronnen al niet meer voldoen, wat komt ge hier dan nog doen kerel?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 12:47   #762
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Stelling:

Het aantal mensen opgenomen in de psychiatrie met een primair cannabisprobleem is tussen 1999 en 2010 verdrievoudigd.


[/i]
Ik ben eigenlijk ook benieuwd. Hoe komt dat Geert?

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 16 maart 2017 om 13:00.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:18   #763
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk ook benieuwd. Hoe komt dat Geert?
Er zouden heden in Nederland nogal een pak gekken moeten rondlopen als ik dat zo lees Ik merk er alleszins niet veel van als ik er ben en blijkbaar doen ze het op alle vlakken nog altijd beter dan wij

Maar goed om op je vraag te antwoorden .....zou het iets te maken hebben met verplicht te volgen therapie ? Ik dacht dat het dan vooral om minderjarigen ging ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 09:24   #764
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zouden heden in Nederland nogal een pak gekken moeten rondlopen als ik dat zo lees Ik merk er alleszins niet veel van als ik er ben en blijkbaar doen ze het op alle vlakken nog altijd beter dan wij

Maar goed om op je vraag te antwoorden .....zou het iets te maken hebben met verplicht te volgen therapie ? Ik dacht dat het dan vooral om minderjarigen ging ?
Dat is ook zo. Ze praten mensen problemen aan en begeleiden hen dan naartoe therapie. In plaats van correcte sensibilisering over drugs te geven doen ze alsof cannabis het kwaad in haar pure vorm zelf is. De blower neemt zulk beleid nooit serieus. Men is daar nooit eerlijk over geweest en men heeft de problemen over gemaximaliseerd. Door cannabis in de illegaliteit te duwen zijn er alleen maar meer problemen uit ontstaan en families verscheurd omdat ze geen gepaste diagnose gaven en alles op de cannabis staken. Onder het gebruik huist er meer dan wat de oppervlakte kenbaar maakt.

Neem nu het voorbeeld van Geert. Die jongen was "doodnormaal" tot hij ééntje had geblowd ofwat? Ik geloof dat niet. Ik ben opgegroeid met iemand waar een "hoek af" was. En omdat die jongen altijd zijn goesting kreeg van thuis uit en nooit correcte begeleiding heeft gehad (lees gepaste medicatie) is die in middelenmisbruik beland. Zijn moeder vertoont alle signalen van een schizofreen en zijn vader van een gesloten autist. Die jongen is in zijn jongere jaren aan zelfmedicatie beginnen doen en heeft zich laten beïnvloeden door de "gangster mentaliteit". Nu wat is hier de oorzaak van zijn ontspoord gedrag? Dit is toch een samenhangend verhaal waarin drugs het gevolg zijn, maar niet de oorzaak. Die jongen mocht alles, zette zijn moeder op haar plaats in bijzijn van zijn vrienden, kreeg altijd geld om drugs te kopen.

Ik heb dan zoiets van? Waar is het inlevingsvermogen van buitenstaande neurotypicals die daarop toekeken geheel zijn hele jeugd? Ik heb 5 films gezien over autisme, ik heb 3 boeken gelezen over autisme, ik ben een jaar in dialoog met mensen die autisme en ADHD hebben. Ik erken het nu zo in andere mensen, wie de trekjes heeft en wie niet. Maar die mensen mogen geen diagnose krijgen, waarom niet? Omdat ze dan een sociaal geval zijn? Omdat er dan een "probleem" is waarmee aan de slag gegaan moet worden? Dan wijzen ze die mensen hun gebruik aan om er snel vanaf te zijn en zo zal het cirkeltje blijven draaien.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 09:32   #765
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat is ook zo. Ze praten mensen problemen aan en begeleiden hen dan naartoe therapie. In plaats van correcte sensibilisering over drugs te geven doen ze alsof cannabis het kwaad in haar pure vorm zelf is. De blower neemt zulk beleid nooit serieus. Men is daar nooit eerlijk over geweest en men heeft de problemen over gemaximaliseerd. Door cannabis in de illegaliteit te duwen zijn er alleen maar meer problemen uit ontstaan en families verscheurd omdat ze geen gepaste diagnose gaven en alles op de cannabis staken. Onder het gebruik huist er meer dan wat de oppervlakte kenbaar maakt.

Neem nu het voorbeeld van Geert. Die jongen was "doodnormaal" tot hij ééntje had geblowd ofwat? Ik geloof dat niet. Ik ben opgegroeid met iemand waar een "hoek af" was. En omdat die jongen altijd zijn goesting kreeg van thuis uit en nooit correcte begeleiding heeft gehad (lees gepaste medicatie) is die in middelenmisbruik beland. Zijn moeder vertoont alle signalen van een schizofreen en zijn vader van een gesloten autist. Die jongen is in zijn jongere jaren aan zelfmedicatie beginnen doen en heeft zich laten beïnvloeden door de "gangster mentaliteit". Nu wat is hier de oorzaak van zijn ontspoord gedrag? Dit is toch een samenhangend verhaal waarin drugs het gevolg zijn, maar niet de oorzaak. Die jongen mocht alles, zette zijn moeder op haar plaats in bijzijn van zijn vrienden, kreeg altijd geld om drugs te kopen.

Ik heb dan zoiets van? Waar is het inlevingsvermogen van buitenstaande neurotypicals die daarop toekeken geheel zijn hele jeugd? Ik heb 5 films gezien over autisme, ik heb 3 boeken gelezen over autisme, ik ben een jaar in dialoog met mensen die autisme en ADHD hebben. Ik erken het nu zo in andere mensen, wie de trekjes heeft en wie niet. Maar die mensen mogen geen diagnose krijgen, waarom niet? Omdat ze dan een sociaal geval zijn? Omdat er dan een "probleem" is waarmee aan de slag gegaan moet worden? Dan wijzen ze die mensen hun gebruik aan om er snel vanaf te zijn en zo zal het cirkeltje blijven draaien.
Well said Peche!! Er zijn inderdaad meer oorzaken dan enkel de plant op zich.......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 10:44   #766
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Weed is the healing of this nation.
Het staat symbool voor vrijheid en zolang het vervolgd wordt, zolang is er absoluut geen sprake van een verlichte maatschappij, noch een vrij westen.
We leven onderdrukt zoals alle voorgaande maatschappijen in het verleden. Blind voor zichzelf , maar het bij een ander altijd beter weten. The optimism bias.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 13:17   #767
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het was niet 120x, maar 114x.
#643
Maar alcohol drinken is tot 120x ongezonder dan cannabis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Dat is afgeklopt uit een onderzoek van een biochemicus en een neuropsychiater in de verslavingszorg.
Als zulke bronnen al niet meer voldoen, wat komt ge hier dan nog doen kerel?
Ik heb een pdf gekregen van het onderzoek, en rara, dat staat er helemaal niet in!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 13:18   #768
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk ook benieuwd. Hoe komt dat Geert?
Omdat cannabis vergif is. Van appelsienen eten belandt men niet in een instelling met schizofrenie en paranoia.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 13:18   #769
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

504

Laatst gewijzigd door geertvdb : 17 maart 2017 om 13:22.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 14:00   #770
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Omdat cannabis vergif is. Van appelsienen eten belandt men niet in een instelling met schizofrenie en paranoia.
Maar vanwaar die verdrievoudiging? Het is heus niet zo dat 3x meer mensen cannabis zijn gaan gebruiken?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 14:12   #771
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neem nu het voorbeeld van Geert. Die jongen was "doodnormaal" tot hij ééntje had geblowd ofwat?
Bij ratten hebben ze dat nochtans ook gemerkt hoor. Wel was die ene toegediende dosis meer dan dat gij in 5 jaar kunt oppaffen, maar dat zal er wel niks mee te maken hebben.
Maar hieromtrent: Confirmation that the AKT1 (rs2494732) genotype influences the risk of psychosis in cannabis users.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 14:15   #772
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
#643
Maar alcohol drinken is tot 120x ongezonder dan cannabis.
Ik heb een pdf gekregen van het onderzoek, en rara, dat staat er helemaal niet in!
Ik zou die pdf nog eens lezen. Zelfs heroïne en cocaïne zijn minder dodelijk dan alcohol. Alcohol staat op nummer 1 bij de drugs met de hoogste doodsoorzaak en helemaal laatst cannabis.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 14:29   #773
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Ik begrijp niet hoe jullie dat volhouden.

Geertchen vult post na post met trolpartijen van een grote die zelfs op dit forum ongekend is, en jullie blijven er maar tegen ingaan...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 14:36   #774
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp niet hoe jullie dat volhouden.

Geertchen vult post na post met trolpartijen van een grote die zelfs op dit forum ongekend is, en jullie blijven er maar tegen ingaan...
Ze zijn zo bezeten van hun drugs dat ze het laatste woord willen hebben, maar er is niks verkeerd aan hoor

Laatst gewijzigd door dpg : 17 maart 2017 om 14:36.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 14:39   #775
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Beter bezeten door cannabis dan door alcohol zo blijkt.
Waarom is er niets verkeerd aan een wijnstudie, een wijnproefdag, een wijnuitstap maar kan dat bij cannabis dan weer niet?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 14:46   #776
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
#643
Maar alcohol drinken is tot 120x ongezonder dan cannabis.
Ik heb een pdf gekregen van het onderzoek, en rara, dat staat er helemaal niet in!
Wat staat er dan volgens u wel in dat onderzoek..?

Want zoals ik het lees, heeft men onderzoek gedaan gebruik makend van de 'margin of exposure' (=MOE) methode. En stoffen, waarbij de MOE laag is, zijn het meest schadelijk. Volgens dat onderzoek is bij alcohol de MOE kleiner dan 10. Alcohol scoort het laagst en is dus met andere woorden het meest schadelijk. THC daarentegen scoort het hoogst! Verder blijkt dat alcohol, nicotine, cocaïne en heroïne in de categorie zitten met een 'hoog risico', de rest van de stoffen die men onderzocht, zitten in een 'risico' categorie en zelfs daar hoort THC blijkbaar niet thuis.

Heb je trouwens al eens appelsienen (of appels) gerookt..? En zijn ze dan ook nog zo gezond..? Niet dat ik daar ervaring mee heb hé, maar ik zou wel eens een longitudinaal onderzoek willen zien naar de schade die cannabis aanricht als het niet gerookt, maar bv. verdampt wordt.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 17 maart 2017 om 14:50.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 14:51   #777
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze zijn zo bezeten van hun drugs dat ze het laatste woord willen hebben, maar er is niks verkeerd aan hoor
't Is hier maar kalm op't werk. Ni veel goesting nimeer ook.
't Is wa gelijk comedy kijken op tv, 't is ni omdat ge weet dat er kolder gaat komen, dat ge niet kijkt hé.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 17 maart 2017 om 14:52.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 15:13   #778
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
't Is hier maar kalm op't werk. Ni veel goesting nimeer ook.
't Is wa gelijk comedy kijken op tv, 't is ni omdat ge weet dat er kolder gaat komen, dat ge niet kijkt hé.
Ge vlucht via dit forum voor de werkelijkheid.. geef dat maar gewoon toe

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 17 maart 2017 om 15:13.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 15:21   #779
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ge vlucht via dit forum voor de werkelijkheid.. geef dat maar gewoon toe
Lap! Nog een verslaving erbij!
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 21:33   #780
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Lap! Nog een verslaving erbij!
Forummers zijn loosers
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be