Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2017, 21:29   #181
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Minuutje hee... dat zijn zuiver jouw woorden en jouw vreemde interpretaties...





Een vraag beantwoorden door dezelfde vraag terug te stellen is niet netjes... Je reageert op mijn vraag : waar beweerden de franstaligen dat er geen belgisch volk bestaat ?

En nu graag jouw antwoord hee Marie ? Geen ping pong aub.



Leuk verhaaltje zonder inhoud, maar begin maar bij het begin : waar beweren franstaligen dat er geen belgisch volk bestaat ?
Kijk naar de franstalige nieuwsuitzendingen waar er meer aandacht gaat naar Frankrijk en waar ze meestal totaal niet weten wat er in Vlaanderen gebeurt... Hoe kunnen de franstaligen nu tot een Belgisch volk uitgroeien als ze de meerderheid van dat volk gewoonweg niet kunnen uitstaan en het liefst van alles totaal negeren... Behalve als ze er kwaad over kunnen vertellen want dat zijn ze er als de kippen bij...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2017, 21:31   #182
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, want het staat in de weg van een onafhankelijk Brussel.

Er zijn er inderdaad die menen dat de realiteit zich zal schikken naar de Franstalige waandenkwereld.
Brussel heeft dan ook geen eigen bevolking maar is gewoon een smeltkroes van inwijkelingen waarbij de eigen overgebleven bevolking er alles aan doet om zo vlug mogelijk weg te trekken... De Vlamingen verjaagd, de franstaligen omdat het er niet meer leefbaar is voor hun standing...
Buiten natuurlijk een paar goed afgesloten getto's waar ze de schijn nog een tijdje kunnen ophouden...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 april 2017 om 21:32.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 07:25   #183
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
personenbelasting betalen ze idd nu al niet. Maar ze consumeren wel in Brussel, veel meer dan wat de Franstalige media wil doen geloven. Dat zijn echt niet enkel de Vlaamse boerkes met hun boterhammekes in een brooddoos hoor.
Dat heb ik nooit beweerd, hé , maar dat blijft marginaal. Ook al omdat de Vlaamse overheid een behoorlijk goede mess heeft waardoor het personeel toegang heeft tot vrij goede mogelijkheden om intern te eten 's middags. Ik zou de aankopen in de winkels van de stad (in casu, vooral de Rue Neuve) ook niet overschatten.

Trouwens, met hun nieuwe ligging in Tour&Taxi is het nog erger dan vandaag. Een paar zaken op de site zelf uitgezonderd, is die zone een winkel-kerkhof.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 07:33   #184
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Kijk naar de franstalige nieuwsuitzendingen waar er meer aandacht gaat naar Frankrijk en waar ze meestal totaal niet weten wat er in Vlaanderen gebeurt... Hoe kunnen de franstaligen nu tot een Belgisch volk uitgroeien als ze de meerderheid van dat volk gewoonweg niet kunnen uitstaan en het liefst van alles totaal negeren... Behalve als ze er kwaad over kunnen vertellen want dat zijn ze er als de kippen bij...
Samengevat : je hebt eens te meer geen enkel bewijs voor je bewering dat de franstaligen beweren dat er geen belgisch volk bestaat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 07:34   #185
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
oei, ineens is het weer de juridische en politieke realiteit die telt en juist daarvoor vertelt je dat je zelf niet weet dat Brussel de hoofdstad is van Vlaanderen...
Ah, bizar...

"Brussel is vandaag al Vlaamse hoofdstad" dixit Bad Attila aka "mezelf".
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=29

Nogmaals een bewijs dat jij niet niet leest, of niet kunt lezen, wat er geschreven staat.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 21 april 2017 om 07:37.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 07:36   #186
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het zelfbeschikkingsrecht van het Belgische volk !
Eigenlijk onbelangrijk omdat het zelfbeschikkingsrecht meer dan waarschijnlijk niet eens van toepassing op de Belgische situatie.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 07:47   #187
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waarom dan ook geen "région �* part entière" voor andere steden die in het Vlaams Gewest gelegen zijn?
Heeft iemand dat ooit geëist en op de politieke agenda geplaatst?

Citaat:
Er is misschien één enkele positief kantje aan gans dit operetteverhaal. De Brusselse Franstaligen hebben kost wat kost zich van de rest van Vlaanderen willen afzonderen. Gewoon uit een onderhuidse gloeiende hekel aan de Vlamingen. Met hun "région �* part entière" hebben ze evenwel op die manier erkend dat er met het Vlaams Gewest afgebakende grenzen zijn. Dan kunnen ze er dus naar fluiten om ooit nog extra gemeenten uit de Vlaamse Rand aan hun "Région Capitale" te zien toevoegen. Zelfs niet die gemeenten waar er een francofone meerderheid is.
Dat klopt, met de keerzijde voor de Vlaams-nationalisten is dat Brussel hierdoor haar eigen keuzes zal maken indien België uit elkaar valt.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 08:38   #188
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Samengevat : je hebt eens te meer geen enkel bewijs voor je bewering dat de franstaligen beweren dat er geen belgisch volk bestaat.
Oké weer typisch Pandareus, alles wat niet ergens zwart op wit geschreven staat, ook al zou het de zon zijn die elke dag opkomt... Hewel dan bestaat dat voor Pandareus niet...
Ik woon hier Pandareus en ik kan je verzekeren dat het een enorme schok was voor mij toen ik uit Vlaanderen naar hier verhuisde om te constateren dat er geen enkele maar dan ook geen enkele wil vanuit de francofonie bestaat om één land te vormen met de Vlamingen daarin als gelijkwaardige medeburgers...
'La Belgique est francofone' en verder komen ze niet en het is aan de Vlamingen om zich in dat onomstotelijk vaststaand gegeven aan te passen...
Vlamingen die het anders zien zijn extremisten, nazi-nationalisten, racisten, haten de arme francofonie en zoveel meer geleuter waarmee ze hun eigen karaktertrekken op de Vlamingen afschrijven...

Oei, wie durft zoiets zeggen over de grote francofonie, wie durft zo'n schade aanbrengen aan die grote francofonie enkel door de waarheid te zeggen... ?
Zo iemand moet wel vergaan van de haat dat ze weigert te geloven in het sprookje van de grote francofonie...
Hewel, zo iemand kijkt vanwaar de conflicten en de oorlogen in deze wereld komen en zo iemand weet dat instellingen als de grote francofonie daar veel meer toe bijdragen dan arme lompe Vlaamse boertjes; zo iemand weet dat zulke instellingen en zulke instellingen alleen, meestal overdreven en nog eens meer overdreven opgehemeld in onze schoolboeken, de pest en de cholera zijn van onze geschiedenis...

Maar Pandareus wil het eerst zwart op het wit ergens geschreven zien...

Wat zei het pamflet van een idé-aanhanger? zoiets van De Vlamingen met hun achterlijk dialect zouden beter wat meer zwijgen...
Neen, dat is geen racisme, neen Unia moeit zich daar niet mee...
zulke dingen kunnen open en bloot in la Belgique naar buiten worden gebracht en geen hond die erover valt... Enfin zolang BDW ten minste zijn mond niet open doet... Want dan ineens weten ze opnieuw wat racisme zou betekenen... ook en vooral als ze er compleet naast zitten om hun eigen racisme te kunnen botvieren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 08:59   #189
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Geboorteuitreksel, identiteitskaart, paspoort, trouwboekje, en ik veronderstel ook overlijdensuitreksel later zeggen allemaal als nationaliteit: Belg.
Kweetni, maar is er geen kans dat dat betekent dat jij/ik Belg zijt?
Einde discussie: .
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 april 2017 om 09:00.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 09:07   #190
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké weer typisch Pandareus, alles wat niet ergens zwart op wit geschreven staat, ook al zou het de zon zijn die elke dag opkomt... Hewel dan bestaat dat voor Pandareus niet...
Ik woon hier Pandareus en ik kan je verzekeren dat het een enorme schok was voor mij toen ik uit Vlaanderen naar hier verhuisde om te constateren dat er geen enkele maar dan ook geen enkele wil vanuit de francofonie bestaat om één land te vormen met de Vlamingen daarin als gelijkwaardige medeburgers...
'La Belgique est francofone' en verder komen ze niet en het is aan de Vlamingen om zich in dat onomstotelijk vaststaand gegeven aan te passen...
Vlamingen die het anders zien zijn extremisten, nazi-nationalisten, racisten, haten de arme francofonie en zoveel meer geleuter waarmee ze hun eigen karaktertrekken op de Vlamingen afschrijven...

Oei, wie durft zoiets zeggen over de grote francofonie, wie durft zo'n schade aanbrengen aan die grote francofonie enkel door de waarheid te zeggen... ?
Zo iemand moet wel vergaan van de haat dat ze weigert te geloven in het sprookje van de grote francofonie...
Hewel, zo iemand kijkt vanwaar de conflicten en de oorlogen in deze wereld komen en zo iemand weet dat instellingen als de grote francofonie daar veel meer toe bijdragen dan arme lompe Vlaamse boertjes; zo iemand weet dat zulke instellingen en zulke instellingen alleen, meestal overdreven en nog eens meer overdreven opgehemeld in onze schoolboeken, de pest en de cholera zijn van onze geschiedenis...

Maar Pandareus wil het eerst zwart op het wit ergens geschreven zien...

Wat zei het pamflet van een idé-aanhanger? zoiets van De Vlamingen met hun achterlijk dialect zouden beter wat meer zwijgen...
Neen, dat is geen racisme, neen Unia moeit zich daar niet mee...
zulke dingen kunnen open en bloot in la Belgique naar buiten worden gebracht en geen hond die erover valt... Enfin zolang BDW ten minste zijn mond niet open doet... Want dan ineens weten ze opnieuw wat racisme zou betekenen... ook en vooral als ze er compleet naast zitten om hun eigen racisme te kunnen botvieren...
Toch vreemd dat jij in een andere realiteit leeft dan de andere mensen in Durbuy... Niet toevallig één van de populairste bestemmingen in die regio waar je in het straatbeeld enorm veel nederlanders en vlamingen tegenkomt. Waar verschillende handelszaken uitgebaat worden door vlamingen, waar veel bemiddelde vlamingen een tweede verblijf kopen. Waar de horeca zowat leeft op vlamingen (en nederlanders).

Ben je er écht heel zeker van dat je je problemen met je nederlandsonkundige huisgenoot niet wat overdreven uitvergroot en projecteert op heel wallonië ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 10:02   #191
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het zelfbeschikkingsrecht van het Belgische volk !
is dat zonder of terug met inbegrip van de Congolezen deze keer?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 10:16   #192
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel, zo iemand kijkt vanwaar de conflicten en de oorlogen in deze wereld komen en zo iemand weet dat instellingen als de grote francofonie daar veel meer toe bijdragen dan arme lompe Vlaamse boertjes; zo iemand weet dat zulke instellingen en zulke instellingen alleen, meestal overdreven en nog eens meer overdreven opgehemeld in onze schoolboeken, de pest en de cholera zijn van onze geschiedenis...
Ik dacht eerst dat je het had over de Joden, maar ik zie dat je ze gewoon vervangen hebt door de francofonen...

Het gedachtegoed stinkt wel evenveel.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 11:40   #193
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik dacht eerst dat je het had over de Joden, maar ik zie dat je ze gewoon vervangen hebt door de francofonen...

Het gedachtegoed stinkt wel evenveel.
Hahahaha, weer compleet ernaast... Wie wou de Vlamingen ook weer met de Joden vergelijken in de conflicten in en rond Bruxelles??? 'Hier spreekt men Vlaams'' komt voor de francofonie over als een regelrechte oorlogsverklaring te vergelijken met de Joodse gebiedsuitbreiding in Israël... Maar wie doet aan gebiedsuitbreiding??? Toch niet de Vlamingen, maar wel degelijk de grote francofonie...
Weermaals hun eigen racistische neigingen afschrijven op de Vlamingen... En inderdaad ze hebben het niet door en waarom niet??? Omdat la Belgique met de Vlaamse horigen hen voorhouden dat dat normaal is... Dat die grote francofonie inderdaad bestaat en alle rechten heeft, racistische inbegrepen...

Hoe intellectueel totaal onaanvaarbaar om jezelf of je discour schoon te praten door mijzelf te willen afbreken als een directe racist... Ik ben voor de mensenrechten, alle mensenrechten en ik vraag wanneer ze eindelijk zullen toegepast worden ipv telkens weer en opnieuw totaal verkracht te worden om dat het de ene of andere 'grootheid' zo beter uitkomt???
Mensenrechten zijn er om de minderheden te beschermen, niet om de grootheidswaanzin te vergoedelijken van hen die zich om de mensenrechten van al degene die niet tot hunne groep behoren geen barst aantrekken...

Iemand die dat aanklaagt als racist proberen af te schrijven is niet één maar vele bruggen te ver...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 11:48   #194
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je bent uiteraard welkom om jouw beweringen waar te maken, met de nodige uitleg.

Bij voorbaat dank!
je huiswerk moet je zelf maken Attila.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 11:57   #195
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat heb ik nooit beweerd, hé , maar dat blijft marginaal. Ook al omdat de Vlaamse overheid een behoorlijk goede mess heeft waardoor het personeel toegang heeft tot vrij goede mogelijkheden om intern te eten 's middags. Ik zou de aankopen in de winkels van de stad (in casu, vooral de Rue Neuve) ook niet overschatten.

Trouwens, met hun nieuwe ligging in Tour&Taxi is het nog erger dan vandaag. Een paar zaken op de site zelf uitgezonderd, is die zone een winkel-kerkhof.
Dit wordt wel regelmatig in de Franstalige pers zo geschreven hé.

Maar opeens enkele 10.000en mensen minder die er werken, dat ga je sowieso toch voelen hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 12:04   #196
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat klopt, met de keerzijde voor de Vlaams-nationalisten is dat Brussel hierdoor haar eigen keuzes zal maken indien België uit elkaar valt.
Als België uit elkaar valt zal Brussel-Bruxelles in een weinig benijdenswaardige positie zitten. Deze enclave zal op zowat alle vlakken afhankelijk zijn van het haar volledig omringend Vlaanderen. De "région �* part entière" zal voor de Brusselse francofonie een authentieke "carcan" worden. Maar ze hebben het zelf gezocht.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 12:06   #197
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat heb ik nooit beweerd, hé , maar dat blijft marginaal. Ook al omdat de Vlaamse overheid een behoorlijk goede mess heeft waardoor het personeel toegang heeft tot vrij goede mogelijkheden om intern te eten 's middags. Ik zou de aankopen in de winkels van de stad (in casu, vooral de Rue Neuve) ook niet overschatten.

Trouwens, met hun nieuwe ligging in Tour&Taxi is het nog erger dan vandaag. Een paar zaken op de site zelf uitgezonderd, is die zone een winkel-kerkhof.
en de gebouwen Attila?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 12:08   #198
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als België uit elkaar valt zal Brussel-Bruxelles in een weinig benijdenswaardige positie zitten. Deze enclave zal op zowat alle vlakken afhankelijk zijn van het haar volledig omringend Vlaanderen. De "région �* part entière" zal voor de Brusselse francofonie een authentieke "carcan" worden. Maar ze hebben het zelf gezocht.
Dat vindt gij nu eens eksaaiting zekers?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 12:09   #199
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en de gebouwen Attila?
Inpikken tiens, op zijn 20ste eeuws.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2017, 12:13   #200
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké weer typisch Pandareus, alles wat niet ergens zwart op wit geschreven staat, ook al zou het de zon zijn die elke dag opkomt... Hewel dan bestaat dat voor Pandareus niet...
Ik woon hier Pandareus en ik kan je verzekeren dat het een enorme schok was voor mij toen ik uit Vlaanderen naar hier verhuisde om te constateren dat er geen enkele maar dan ook geen enkele wil vanuit de francofonie bestaat om één land te vormen met de Vlamingen daarin als gelijkwaardige medeburgers...
'La Belgique est francofone' en verder komen ze niet en het is aan de Vlamingen om zich in dat onomstotelijk vaststaand gegeven aan te passen...
Vlamingen die het anders zien zijn extremisten, nazi-nationalisten, racisten, haten de arme francofonie en zoveel meer geleuter waarmee ze hun eigen karaktertrekken op de Vlamingen afschrijven...

Oei, wie durft zoiets zeggen over de grote francofonie, wie durft zo'n schade aanbrengen aan die grote francofonie enkel door de waarheid te zeggen... ?
Zo iemand moet wel vergaan van de haat dat ze weigert te geloven in het sprookje van de grote francofonie...
Hewel, zo iemand kijkt vanwaar de conflicten en de oorlogen in deze wereld komen en zo iemand weet dat instellingen als de grote francofonie daar veel meer toe bijdragen dan arme lompe Vlaamse boertjes; zo iemand weet dat zulke instellingen en zulke instellingen alleen, meestal overdreven en nog eens meer overdreven opgehemeld in onze schoolboeken, de pest en de cholera zijn van onze geschiedenis...

Maar Pandareus wil het eerst zwart op het wit ergens geschreven zien...

Wat zei het pamflet van een idé-aanhanger? zoiets van De Vlamingen met hun achterlijk dialect zouden beter wat meer zwijgen...
Neen, dat is geen racisme, neen Unia moeit zich daar niet mee...
zulke dingen kunnen open en bloot in la Belgique naar buiten worden gebracht en geen hond die erover valt... Enfin zolang BDW ten minste zijn mond niet open doet... Want dan ineens weten ze opnieuw wat racisme zou betekenen... ook en vooral als ze er compleet naast zitten om hun eigen racisme te kunnen botvieren...
Klopt als een bus. De arrogantie van de Franstaligen hier in de Vlaamse rand speelt nog een paar octaven hoger.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be