Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2017, 12:10   #1661
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Beiden.

De docu ging over het denkkader van moslims en werd gelinkt aan oa communisme en fascisme. Goed onderbouwd met historische gebeurtenissen.

Het komt van een gerenommeerde topintellectueel en ik zal er spoedig een topic over maken.
Ja maar, je weet toch dat je geen intellectuelen mag vertrouwen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 12:11   #1662
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Was Pandake gisteren aanwezig in Bretagne?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170504_02866026
In Reims heeft ze ook problemen gehad.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 12:12   #1663
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja maar, je weet toch dat je geen intellectuelen mag vertrouwen?
Als het in hum kraam past dan maakt het niet uit wie het zegt, zelfs als het een moslim is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 12:14   #1664
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
iedereen die niet-blank is, terugsturen naar hun land van herkomst (zelfs al is het de vierde generatie)?

Sommigen dromen daarvan denk ik
En dit blijven dromen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 12:39   #1665
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
...

De docu ging over het denkkader van moslims ...

proest
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 12:54   #1666
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Grenzen sluiten en op de angst, de haat van de anderen spelen; dat heeft geen zin.
Prrrrt. Hoe moet je hier anders op reageren.
Nog een die de Sound of Music voor werkelijk houdt.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 13:30   #1667
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Heb ik ook aan gedacht, maar moslims mogen liegen tegen atheisten. Dat heet Taqiya plegen volgens de Koran. Jouw idee van zweren en dus niet te mogen liegen is een projectie van de Christelijke waarde "Gij zult niet liegen". Een pr�*ncipe dat zij niet hebben.

Scheiding tussen kerk en staat kennen ze niet. Ook daar liegen ze over.
Gisteren nog een docu gezien die de parallel trekt tussen Islam en communisme.

Wij moeten ophouden met ons Christelijk denkkader op moslims te projecteren. Dit gaat uitdraaien op een burgeroorlog

Kijk vriend, er bestaat gelukkig zoiets als vrijheid van meningsuiting en dus mag jij naar eigen inzicht lullen zoveel je wil. Maar mag ik je beleefd vragen om niet in de "ons" vorm te spreken over de ziekte van het christianisme ? (ja, met kleine letter...)
Dat relict uit het verleden is op sterven na dood, en beheerst quasi niemands denkkader meer behalve wat pilaarbijters + hoogbejaarden. En dat zijn meetbare feiten.
Wat die laatsten zou toelaten in de "ons" vorm te spreken is maar zeer de vraag. Wat is de relevantie van de christelijke kliek anno 2017 ?

Religie benader ik zoals toxisch afval of besmette materie : vanop afstand, met inachtneming van veiligheidsmaatregelen. Islam en christianisme : één pot nat met 1 doel : de verknechting van de vrije mens.

Het verschil tussen een kaloot en mijzelf is dat ik weet dat ik louter voor mijzelf spreek, en jij de illusie propageert dat je spreekt in naam van...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 13:34   #1668
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

het panda orakel heeft gesproken
amen
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 13:37   #1669
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja maar, je weet toch dat je geen intellectuelen mag vertrouwen?
Hij rekent onze Diego tot die categorie...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 13:44   #1670
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
het panda orakel heeft gesproken
amen
Aha ! iemand met de kenmerkende welbespraaktheid van de Brakel club !

Vertel het eens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 13:57   #1671
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Grenzen sluiten en op de angst, de haat van de anderen spelen; dat heeft geen zin.
Grenzen sluiten heeft wel zin.

Angst en haat hebben hier allemaal niets, maar dan ook niets, mee te maken. De linkse partijen sleuren dat er bij omdat ze te dom zijn de essentie te snappen en om rechts te diaboliseren.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 16:44   #1672
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Grenzen sluiten heeft wel zin.

Angst en haat hebben hier allemaal niets, maar dan ook niets, mee te maken. De linkse partijen sleuren dat er bij omdat ze te dom zijn de essentie te snappen en om rechts te diaboliseren.
Frankrijk maakt deel uit van de EU en kan dat soort beslissingen niet unilateraal nemen. Grenzen kunnen trouwens nooit hermetisch worden afgesloten.

De uitstap van de EU en de Euro zou Frankrijk een onherstelbare economische slag toedienen. Dat heeft Macron tussen de scheldpartijen van Le Pen proberen uit te leggen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 17:00   #1673
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kijk vriend, er bestaat gelukkig zoiets als vrijheid van meningsuiting en dus mag jij naar eigen inzicht lullen zoveel je wil. Maar mag ik je beleefd vragen om niet in de "ons" vorm te spreken over de ziekte van het christianisme ? (ja, met kleine letter...)
Dat relict uit het verleden is op sterven na dood, en beheerst quasi niemands denkkader meer behalve wat pilaarbijters + hoogbejaarden. En dat zijn meetbare feiten.
Wat die laatsten zou toelaten in de "ons" vorm te spreken is maar zeer de vraag. Wat is de relevantie van de christelijke kliek anno 2017 ?

Religie benader ik zoals toxisch afval of besmette materie : vanop afstand, met inachtneming van veiligheidsmaatregelen. Islam en christianisme : één pot nat met 1 doel : de verknechting van de vrije mens.

Het verschil tussen een kaloot en mijzelf is dat ik weet dat ik louter voor mijzelf spreek, en jij de illusie propageert dat je spreekt in naam van...
Ik heb het over onze maatschappij die op Christelijke waarden is gebouwd. Dat maakt niet dat ik een Christen ben. Voor mij zijn Christenen volwassenen die nog in Sinterklaas geloven. Mijn toekomstige schoonmoeder is compleet religieus geïndoctrineerd en bij momenten maakt ze me het leven zuur (geen seks voor het huwelijk, yeah right..)

Ondanks dat jij en ik atheist tot in de kist zijn, neemt dat niet weg dat er Christelijke gebruiken verankerd zijn in ONZE maatschappij. Veel meer dan je denkt.

Veel mensen trouwen bvb nog voor de kerk. En we hebben met z'n allen geleerd dat andere geloofsvormen op onze maatschappij afkomen moeten respecteren. Dat bedoel ik met dat denkkader, en het vindt zijn oorsprong in het Christendom. Moslims doen dat totaal niet. Daar is het wij versus zij en je ziet de problemen toenemen naarmate hun populatie groeit. Zo is het al 1400 maar.

Er is een politieke correctheid ontstaan waardoor we niet mogen zeggen wat de Islam werkelijk is. Een fascistische en totalitaire ideologie.

Laatst verscheen anti Islam politicus Thierry Baudet bij Pauw en Jinek op TV. Hij werd continu verkeerd gequote, aangevallen, onderbroken en uitgelachen. Dit allemaal omdat het zo in de maatschappij is ingebakken dat we geen eerlijke discussie mogen aangaan.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 mei 2017 om 17:10.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 17:00   #1674
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Dubbel
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 6 mei 2017 om 17:03.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 17:20   #1675
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En we hebben met z'n allen geleerd dat andere geloofsvormen op onze maatschappij afkomen moeten respecteren.
Dit is niet eens een correcte zin.

En het is ook weer zo populistisch als het simplistisch is. 'We hebben met z'n allen geleerd'... Euh nee. Als ik u zo lees hebben wij heel andere dingen geleerd.

In onze moderne staat is de grondwet de norm.

En die zet gewetens- religieuze - en meningsvrijheid voorop.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Laatst verscheen anti Islam politicus Thierry Baudet bij Pauw en Jinek op TV. Hij werd continu verkeerd gequote, aangevallen, onderbroken en uitgelachen. Dit allemaal omdat het zo in de maatschappij is ingebakken dat we geen eerlijke discussie mogen aangaan.
Haha, Thierry Baudet. Pseudo-intellectueel en parvenu, gepromoveerd met een nonsensicaal proefschrift. Mooie inspiratie.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 18:17   #1676
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb het over onze maatschappij die op Christelijke waarden is gebouwd. Dat maakt niet dat ik een Christen ben. Voor mij zijn Christenen volwassenen die nog in Sinterklaas geloven. Mijn toekomstige schoonmoeder is compleet religieus geïndoctrineerd en bij momenten maakt ze me het leven zuur (geen seks voor het huwelijk, yeah right..)

Ondanks dat jij en ik atheist tot in de kist zijn, neemt dat niet weg dat er Christelijke gebruiken verankerd zijn in ONZE maatschappij. Veel meer dan je denkt.

Veel mensen trouwen bvb nog voor de kerk. En we hebben met z'n allen geleerd dat andere geloofsvormen op onze maatschappij afkomen moeten respecteren. Dat bedoel ik met dat denkkader, en het vindt zijn oorsprong in het Christendom. Moslims doen dat totaal niet. Daar is het wij versus zij en je ziet de problemen toenemen naarmate hun populatie groeit. Zo is het al 1400 maar.

Er is een politieke correctheid ontstaan waardoor we niet mogen zeggen wat de Islam werkelijk is. Een fascistische en totalitaire ideologie.

Laatst verscheen anti Islam politicus Thierry Baudet bij Pauw en Jinek op TV. Hij werd continu verkeerd gequote, aangevallen, onderbroken en uitgelachen. Dit allemaal omdat het zo in de maatschappij is ingebakken dat we geen eerlijke discussie mogen aangaan.
Fundamenteel mee oneens. Wat klopt is dat onze maatschappij gebouwd is op christelijke traditie. Omdat die erin geklopt is, eeuwenlang. Maar op "waarden" uit het christianisme ? Ik zou niet weten dewelke...
Een waardenkader is iets universeel en is niet door de verplichte kerstening van het volk door de frankische koningen vanaf Chlodovech gestart.

edit : ook je bewering dat we "leerden" dat we andere geloofsvormen moeten respecteren staat haaks op de realiteit van het christianisme.
En dat was vanaf het begin zo. De eerste van de salische franken die koning was in onze streek is dat geworden in een gebied waar het arianisme domineerde. Het christianisme roeide het arianisme uit dat via de Goten grote delen van europa had kunnen inpalmen. Net zoals het eerder het germaanse heidendom uitroeide.
Christianisme is een godsdienst die er met het zwaard is ingeklopt. Steeds in een top to bottom beweging. Eerst de vorsten, en dan afzakken naar beneden tot de meerderheid lid is van de club. Daarna de finaliteit : het verbieden van andersdenkenden + de fysieke eliminatie daarvan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 mei 2017 om 18:26.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 18:29   #1677
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Fundamenteel mee oneens. Wat klopt is dat onze maatschappij gebouwd is op christelijke traditie. Omdat die erin geklopt is, eeuwenlang. Maar op "waarden" uit het christianisme ? Ik zou niet weten dewelke...
Een waardenkader is iets universeel en is niet door de verplichte kerstening van het volk door de frankische koningen vanaf Chlodovech gestart.
Modern geraaskal. Nog zo een die heeft gestudeerd.
Je was beter boer geworden. Boeren staan met hun voeten in de grond.
Ze kennen de realiteit. Dromen is niet aan de orde.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 18:47   #1678
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Modern geraaskal. Nog zo een die heeft gestudeerd.
Je was beter boer geworden. Boeren staan met hun voeten in de grond.
Ze kennen de realiteit. Dromen is niet aan de orde.
Als je ongelukkig bent in de moderne maatschappij zoals die bestaat, kun je altijd vragen om lid te mogen worden van de Amish hoor.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 mei 2017 om 18:47.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 18:50   #1679
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij rekent onze Diego tot die categorie...
Bedankt voor die gratuite insinuatie, Panda, maar dat is me nét iets te veel eer om daartoe te (willen) behoren.
Die ‘intellectuele verhevenheid’ laat ik liever over aan de intellectuele lafaards van dienst op dit forum, die blijkbaar zo eng van geest zijn dat ze zich graag verschuilen achter muilkorfwetten, om een inzage van soliede gedocumenteerde feiten menen te moeten rapporteren.

Dit wsl om te voorkomen dat mensen zich vragen zouden kunnen beginnen te stellen over een en ander, waardoor de Grote Leugen in al haar stinkende ranzigheid zou komen bloot te liggen en dus ook je eigen geschiedkundig dogma met de broek op de enkels zou te zien zijn.
Tegelijk hiermee zou ook de waardeloosheid blijken, van je leugenachtige vocabulaire ter zake naar politieke figuren toe.
Politieke-correctheid op z’n best, quoi, Big Bro kan tevreden zijn.

Trouwens, die betreffende driehoeksdrang bevestigd gelijk ook de laffe verklikkersmentaliteit, die so called ‘intellectuelen’ hier als verwijt gebruiken, tov degenen die destijds de Europese Joden verklikten.

Die 'intellectuele' mentaliteit wordt dan ook als handige muilband gebruikt, tegen degenen die kritisch staan tov het - notabene door de Europese bevolkingsmeerderheid ongewenste - EU-immigratiebeleid- en werking tout court, om hun aantoonbare argumentloosheid daar achter te kunnen verschuilen.
Over Orwelliaans dogmatisme gesproken, ik hoop (en vermoed zelfs) dat je je eigen versie daarvan ten gronde beseft.

Het vereist dan idd ook ‘n flinke portie intellectuele moed, om vanuit een onbevooroordeeld streven naar waarheid of tenminste een gefundeerde nuance ervan, geconfronteerd te (willen) worden met onderbouwde cijfers, feiten en gebeurtenissen van die belangrijke periode uit de vorige eeuw, waarvan er vele - al dan niet bewust weggelaten – nergens in de ‘officiële versies’ te vinden zijn.
Vragen stellen daarover is dan hét grote taboe dat 'bij wet' onbespreekbaar is gemaakt.

Ach, weet je, het lijstje waartoe sujetten van jouw pocofascistische soort behoren, staat in het volle licht tentoongesteld in de top 10 van verknipte dictators en politieke gekken, die deze wereld al heeft mogen ervaren.
Kies je ‘intellectuele’ categorie dus zelf maar uit, het weze je gegund.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 18:51   #1680
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Modern geraaskal. Nog zo een die heeft gestudeerd.
Je was beter boer geworden. Boeren staan met hun voeten in de grond.
Ze kennen de realiteit. Dromen is niet aan de orde.
x2
Er zijn hier "gestudeerden" op dit forum die de mensen met hun voeten op of in de grond hun stemrecht willen afpakken...
Le Pen zal winnen !
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”

Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 6 mei 2017 om 18:56.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be