Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2017, 15:11   #1101
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Is er eigenlijk een linkse blower hier? Iemand die dus in het algemeen tegen repressie is, en niet enkel wat betreft cannabis?
Mijn vraag is eigenlijk: is er iemand van de blowers hier die niet hypocriet is?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 15:31   #1102
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Moet men een blower zijn om tegen repressie te zijn?
Is een liberaal links of rechts?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 15:49   #1103
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Zowel linkse als rechtse mensen, alsof alles gekoppeld hoeft te worden aan de politiek.
Dat is net waar we van af moeten.

Fuck wat de politiek denkt. Die vervolgden vroeger zelfs homoseksuelen. De blowers zijn de homoseksuelen van nu. Wij moeten onze rechten eisen. Homo's kregen ze ook niet op een presenteerblaadje. Maar ze hebben daar hard voor moeten vechten en velen riskeerden daarvoor alles. Hun familiebanden, hun vrienden, hun jobs, ... Maar kijkt, er zijn nu holebirechten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 16:43   #1104
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Ik geloof niet in eenzijdig links of rechts zijn. Te beperkend.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 16:58   #1105
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik geloof niet in eenzijdig links of rechts zijn. Te beperkend.
Dit is wel zo. Enkel extremisten kan men een links of rechts profiel aansmeren. Voor genuanceerde ideeën gaat dit niet, dan noemen ze dit het centrum, maw, de plaats van de rede.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 17:04   #1106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik geloof niet in eenzijdig links of rechts zijn. Te beperkend.
Het zijn begrippen uit een eeuw die niet alleen lang voorbij is, ze zijn ook totaal betekenisloos.

Zo zou de PS en de SPa volgens een paar dwalers links zijn, terwijl het oerconservatieve monarchisten zijn...

En dan rechts, allemaal nazi's, en als je vraagt, toon mij de nazi's, dan verwijzen ze naar een of ander obscure groepje van drie man die op zaterdagavond, als ze zat zijn, de Hitlergroet brengen.

Links en rechts zijn enkel nog (lege) begrippen voor simpletons.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 19:18   #1107
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zowel linkse als rechtse mensen, alsof alles gekoppeld hoeft te worden aan de politiek.
Dat is net waar we van af moeten.
Maar ik ben niet begonnen hier met BDW uit te maken voor een extreem rechtse dictator. Dat was een blower hier.
Ik heb het dan nog moeten opnemen voor BDW, alhoewel ik nooit of te nooit voor hem zou stemmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Fuck wat de politiek denkt. Die vervolgden vroeger zelfs homoseksuelen. De blowers zijn de homoseksuelen van nu. Wij moeten onze rechten eisen. Homo's kregen ze ook niet op een presenteerblaadje. Maar ze hebben daar hard voor moeten vechten en velen riskeerden daarvoor alles. Hun familiebanden, hun vrienden, hun jobs, ... Maar kijkt, er zijn nu holebirechten.
Wat een onzin!
Uw geaardheid kunt ge niet kiezen. Dat iemand kiest om cannabis te gebruiken is 100% vrije keuze. En ook een 100% domme keuze. Een keuze voor slappelingen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 00:42   #1108
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat iemand kiest om cannabis te gebruiken is 100% vrije keuze. En ook een 100% domme keuze. Een keuze voor slappelingen.
Dat is ook voor mensen die "kiezen" om een pintje (of vijf zes) het geval: het zijn slappelingen.

Bovendien bent u waarschijnlijk een pak slapper als mij en kan ik op mijn aller aller "stonedst" u tegen de grond knallen.
U zal ver komen met uw "karakter" om geen cannabis te gebruiken...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 06:11   #1109
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat is ook voor mensen die "kiezen" om een pintje (of vijf zes) het geval: het zijn slappelingen.

Bovendien bent u waarschijnlijk een pak slapper als mij en kan ik op mijn aller aller "stonedst" u tegen de grond knallen.
U zal ver komen met uw "karakter" om geen cannabis te gebruiken...
Niet alleen mensen die een pintje drinken, ook de mensen die op de lotto spelen. Allemaal losers.

Maar dit gezegd zijn, ik vind niet dat we een pleidooi moeten houden om cannabis te gebruiken, ik zo dit afraden. Maar ik ben zelf tegen het verbod omdat het een individuele keuze is.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 07:18   #1110
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Niet alleen mensen die een pintje drinken, ook de mensen die op de lotto spelen. Allemaal losers.

Maar dit gezegd zijn, ik vind niet dat we een pleidooi moeten houden om cannabis te gebruiken, ik zo dit afraden. Maar ik ben zelf tegen het verbod omdat het een individuele keuze is.
Ik vind niet dat eerlijk zijn over het feit dat cannabis veiliger is dan alcohol als pleidooi voor gebruik gezien moet worden. Mensen zijn blijkbaar niet in staat om daar (zonder buikgevoel) een onderscheid in te maken...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 07:49   #1111
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind niet dat eerlijk zijn over het feit dat cannabis veiliger is dan alcohol als pleidooi voor gebruik gezien moet worden. Mensen zijn blijkbaar niet in staat om daar (zonder buikgevoel) een onderscheid in te maken...
Sorry, ik had het verkeerd begrepen. Met uw punt ga ik volledig akkoord.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 08:52   #1112
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat is ook voor mensen die "kiezen" om een pintje (of vijf zes) het geval: het zijn slappelingen.

Bovendien bent u waarschijnlijk een pak slapper als mij en kan ik op mijn aller aller "stonedst" u tegen de grond knallen.
U zal ver komen met uw "karakter" om geen cannabis te gebruiken...
En het ergste is:
Vroeger was cannabis iets voor de coole gasten. In de jaren 60: de beatles en Bob Dylan.
En nu is het net andersom: het is voor de losers en de marginalen. Wie kwam er als BV mee steun geven op de zitting in het gerechtshof voor die dommeriken van die vzw? Dee dikzak van Foute Vrienden!

The Times They Are a-Changin' zong Bob Dylan!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 10:16   #1113
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.833
Standaard Gecontroleerde teelt van "wiet" moet kunnen...

Momenteel is de Antwerpse vzw Trekt Uw Plant stilgelegd en komt de leiding ervan (mensen met een blanco strafblad) voor de rechter..

Elders in de pers kunt U het hoe en waarom lezen.Het lijkt inderdaad op een zeer heftige aktie van het gerecht op een in wezen onschuldige organisatie.

Enkele beschuldigingen hebben ook betrekking op witwaspraktijken.De boekhouding van die vzw is nochtans openbaar.....

Bon...

Misschien kan dit proces,ondanks de verschrikking die dit moet zijn voor de stichtende leden van de vzw,en het lijden die tientallen patienten ,klanten van de vzw,(voor wie cannabis voor medicinale redenen de enig overblijvende onderdrukker van hun pijnen was) leiden tot een wijziging in wetgeving.....zoals in meer en meer landen...

Dan kan de staat zelfs BTW heffen in plaats van,ook in dit geval,voor de "zwarte" organisaties de markt vrij houden.Laat ons geen illusies hebben,mensen die pijn hebben ZULLEN cannabis vinden....dan maar van louche dealers op straat........
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 19:49   #1114
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Wow! Xenophon heeft een post geschreven langer dan 1 zin!

Laten we even zien wat interessants hij geschreven heeft!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zijn begrippen uit een eeuw die niet alleen lang voorbij is, ze zijn ook totaal betekenisloos.
Gedurfde uitspraak! Aangezien heel dit forum dagelijks over links en rechts heelder discussies opzet! In veel landen zijn er veel politieke partijen die zich openlijk links of rechts bestempelen.
Laten we eens kijken welke argumentatie Xenophon heeft. Waarom zijn al die mensen over héél de wereld ongelijk, en Xenophon gelijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Zo zou de PS en de SPa volgens een paar dwalers links zijn, terwijl het oerconservatieve monarchisten zijn...
Ai! conservatieven bestaan er blijkbaar wel ...
Links en rechts bestaat niet meer, maar progressief en conservatief wel.

Dit zakt ook weer als een pudding in mekaar!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht



En dan rechts, allemaal nazi's, en als je vraagt, toon mij de nazi's, dan verwijzen ze naar een of ander obscure groepje van drie man die op zaterdagavond, als ze zat zijn, de Hitlergroet brengen.

Links en rechts zijn enkel nog (lege) begrippen voor simpletons.
Tja, het is een blower die hier begonnen is over het feit dat BDW extreem rechts is.
Gelieve hem uw geniale theorie nog eens te verduidelijken.

Ik kijk toe met een zak popcorn.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2017, 20:27   #1115
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 10:31   #1116
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Hmm, tis nog steeds niet verandert met geert vdb...

Hetzelfde liedje en dat repressie goed is voor ieder mens, klinkt ongetwijfeld als iemand er onder willen krijgen zonder deugddoende begrip te hebben...

Angst voor de gevolgen is een slechte raadgever zeg ik altijd, terwijl dat niet hoeft, want eens je zeker weet dat het niet verkeerd is om te gebruiken in alle rust is er niets aan als er ontdekt wordt dat je gebruikt, het mag/kan voor zover de schade aan anderen zo goed als nihil is dan wat de criminelen (bendes/kartels) veroorzaken...het onderscheid tussen oorzaak, gevolg en veroorzaken is ondubbelzinnig duidelijk.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 14 mei 2017 om 10:35.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 10:32   #1117
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 14 mei 2017 om 10:33.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 14:17   #1118
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Hmm, tis nog steeds niet verandert met geert vdb...
Dank u voor het compliment.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Hetzelfde liedje en dat repressie goed is voor ieder mens, klinkt ongetwijfeld als iemand er onder willen krijgen zonder deugddoende begrip te hebben...
Dit is een aantoonbare leugen. In post #1073 schrijf nl. het volgende:
Ik ben geen voorstander van repressie, ik zou liever hebben dat het er niet is. Maar spijtig genoeg werkt het wel!

het gaat er hier net om dat onder de blowers hier een irrationele consensus is dat 'repressie niet werkt', terwijl de meeste blowers hier rechts tot extreem rechts zijn, en in andere threads onverminderd pleiten voor harde repressie (oa tegen linkiewinkies en moslims), maar hier de grote hypocrieten uithangen, want voor blowen willen ze wel een 'uitzondering'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Angst voor de gevolgen is een slechte raadgever zeg ik altijd, terwijl dat niet hoeft, want eens je zeker weet dat het niet verkeerd is om te gebruiken
Maar manneke, gij leeft in een droomwereld. Voor een bepaald % is cannabis gebruik problematisch. Daar al eens gedacht? Al eens aan uw medemens gedacht ipv alleen aan u zelf?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
in alle rust is er niets aan als er ontdekt wordt dat je gebruikt, het mag/kan voor zover de schade aan anderen zo goed als nihil is dan wat de criminelen (bendes/kartels) veroorzaken...het onderscheid tussen oorzaak, gevolg en veroorzaken is ondubbelzinnig duidelijk.
Oorzaak is gemakkelijk. Ge hebt zwakkelingen die het leven niet aankunnen zonder weg te vluchten in een roes. En die hebben het dan nodig om een plant in brand te steken en de rook in te ademen. Beseft gij echt niet hoe debiel dat is?
Doe normaal!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 14:50   #1119
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Repressie betekend in mijn optiek de drogreden te gebruiken voor mensen die willen gebruiken met nuance voor verantwoord gebruik wat niet betekend dat ze dat gebruiken om in een roes te komen en hiermee de realiteit te ontvluchten. Je ontneemt een gebruiker diens recht om te gebruiken voor zover ze niet anders kunnen en de farmaceutische middelen niet helpen.

Trouwens, ik leef niet in een droomwereld, u leeft in een droomwereld want het is juist een utopie om volledig drugvrij te te kunnen functioneren, onmogelijk zolang er liefhebbers zijn die het roken of op andere manieren de stoffen aanwenden om de ontoereikende farmaceutische middelen te vervangen...het is een strijd die echter wel schadelijke gevolgen kent op sociaal gebied, dus moet je weten waar de grens is betreft verantwoordelijkheden voor je eigen leven, en de repressie die gevolgen heeft voor de werking van het maatschappelijk leven.

Strikt genomen, zolang er geen duidelijkheid komt over de bedoeling van een drugswet, die trouwens de laagste vervolgingsprioriteit kent voor gebruikers die een bepaalde hoeveelheid met zich meedragen voor eigen gebruik, afgeven hoeft niet, maar wel een pv. Verdere gevolgen zullen er niet zijn zolang de gebruiker geen problematische handelingen stelt waarbij de behoefte om het te gebruiken te zwaar doorweegt in eigen nadeel, voorbeeldje is dus elke week of dagelijks ergens aan wiet weten raken tegenover iemand die slechts sporadisch tot af en toe gebruikt...

Nuchterheid gebied mij te zeggen dat het niet eenvoudig ligt om de duidelijkheid te hebben die niet als problematisch gezien worden !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2017, 15:22   #1120
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Repressie betekend in mijn optiek de drogreden te gebruiken voor mensen die willen gebruiken met nuance voor verantwoord gebruik
Huh? Wat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
wat niet betekend dat ze dat gebruiken om in een roes te komen
Nee? voor wat anders? Waarom gebruikt gij?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
en hiermee de realiteit te ontvluchten. Je ontneemt een gebruiker diens recht om te gebruiken voor zover ze niet anders kunnen
Sinds wanneer bestaat er een 'recht om drugs te gebruiken'??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
en de farmaceutische middelen niet helpen.
Ge verwart opzettelijk 2 duidelijk verschillende zaken: de gewone cannabis gebruiker die een roes wil, en de patient die geen roes wil maar pijn verzachting. De situatie misbruiken van een zieke om uw eigen egoisme te propageren is doortrapt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht

Trouwens, ik leef niet in een droomwereld, u leeft in een droomwereld want het is juist een utopie om volledig drugvrij te te kunnen functioneren,
Ik kan dat, de meeste mensen kunnen dat. Dat gij het niet kunt is uw probleem.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
onmogelijk zolang er liefhebbers zijn die het roken of op andere manieren de stoffen aanwenden om de ontoereikende farmaceutische middelen te vervangen...
Opnieuw, dit is degoutant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
het is een strijd die echter wel schadelijke gevolgen kent op sociaal gebied, dus moet je weten waar de grens is betreft verantwoordelijkheden voor je eigen leven, en de repressie die gevolgen heeft voor de werking van het maatschappelijk leven.
Ongeveer alles in onze maatschappij is repressie: verkeer, werk, school, belastingen betalen, etc.
Zelfs met uw hond gebruikt gij het handige middel van de repressie. Als hij pipi doet op het tapijt krijgt hij een mep van u. Gij zijt zelf de GROOTSTE voorstander van repressie. Tenzij ge zelf het slachtoffer zijt, dan zijt ge er tegen.
Ongelooooooooflijk hypocriet!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Strikt genomen, zolang er geen duidelijkheid komt over de bedoeling van een drugswet, die trouwens de laagste vervolgingsprioriteit kent voor gebruikers die een bepaalde hoeveelheid met zich meedragen voor eigen gebruik, afgeven hoeft niet, maar wel een pv. Verdere gevolgen zullen er niet zijn zolang de gebruiker geen problematische handelingen stelt waarbij de behoefte om het te gebruiken te zwaar doorweegt in eigen nadeel, voorbeeldje is dus elke week of dagelijks ergens aan wiet weten raken tegenover iemand die slechts sporadisch tot af en toe gebruikt...
Dan ... wat is het probleem? Wat wilt ge dat er verandert? Ik snap niets van uw gedachtegang.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht

Nuchterheid gebied mij te zeggen dat het niet eenvoudig ligt om de duidelijkheid te hebben die niet als problematisch gezien worden !
Wartaal!

Heb gij toevallig een verboden substantie in uw bloed momenteel?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be