Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
17 augustus 2017, 08:34 | #181 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
|
Thuis moet er voor niks snel opgeladen worden.
Op het werk, voor wie doorgaans op dezelfde plaats werkt, ook al niet. Stel dat je op ziekenbezoek gaat in een ziekenhuis op 100 km afstand, en op de parking van het ziekenhuis kan je betalend elektriciteit tanken, dan kom je wel toe om terug thuis te geraken zonder speciale hogere voltages. Of een meubelwinkel op 20 km afstand ... bla bla ... De delhaize zal je wel bonuspunten geven per aankoopschijf, waarmee je dan met je klantenkaart met korting elektriciteit kan tappen. Zonder speciaal snel te moeten kunnen laden. Een vertegenwoordiger die meer dan 100 km rijdt om één klant gedurende korte tijd te bezoeken ... ik denk dat dat economische nonsens gaan worden. 't Zal met videoconferentie gaan. Herstellingen door een zo hoge specialist ... 't zal veel uitzonderlijker worden dan nu. Alleen als je in één trek naar het zuiden wil rijden, zie ik de noodzaak om snel te laden. Dat zal dan wel zijn kostprijs waard zijn, voor wie dat wil blijven doen op die manier.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
17 augustus 2017, 08:34 | #182 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Laad men DC op speelt die interne omvormer geen rol. (maar die omvormer sleept de E- wagen wel altijd mee)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
17 augustus 2017, 08:49 | #183 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
|
Citaat:
|
|
17 augustus 2017, 08:57 | #184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
Citaat:
Al die dure, complexe, niet te snappen studies ten spijt. |
|
17 augustus 2017, 09:24 | #185 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
De zelfstandige francisehouder zal inderdaad anders rekenen. Hij heeft hogere tarieven, en de infrastructuur zal voor hem ook doorwegen. Maar doorgaans zijn dat buurtwinkels, en daar is de nood kleiner voor. |
|
17 augustus 2017, 09:24 | #186 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
En dat is wat complexer dan eenvoudige rekenmachine. Neem excel maar. |
|
17 augustus 2017, 09:47 | #187 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
Citaat:
Mijn niveau van technische kennis en lager. Indien ik bij de 10% technisch domste behoor dan heb je geen probleem. Indien ik bij de 90% technisch domste behoor dan zal er nog wat overtuigingskracht nodig zijn. |
|
17 augustus 2017, 09:54 | #188 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
|
|
17 augustus 2017, 11:18 | #189 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
Citaat:
Lease-maatschappijen en hun klanten ... niet. Dus als we even het beleid erbij halen - waar we toch niet omheen kunnen - moeten we toch afwachten wat de burger wil. En bij de burger gaat het om de centen. ...en dus zal je Jan met de pet moeten overtuigen.... Jan met de pet is ook uw klant op de 2dehands markt en daar maakt TCO erg weinig indruk. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 augustus 2017 om 11:34. |
|
17 augustus 2017, 12:30 | #190 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Millenials (1982-2004) gaan veel eerder voor de electrische wagen kiezen.
Millenials zijn meestal geen DDT-adepten en hebben geen pet. https://aftersalesmagazine.nl/nieuwe...ektrische-auto Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2017 om 12:37. |
||
17 augustus 2017, 12:36 | #191 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Beetje een zwaktebod van jou Johan. |
|
17 augustus 2017, 12:38 | #192 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Een beetje zoals een oud laborant van mij. De dag dat zijn proefperiode over was, ging hij een auto kopen. Dikke lening (woonde nog bij zijn ma) voor een mercedes. De man verdiende 11 euro per uur nb.
Alles was ok. Tot de inschrijvingstax en verzekeringen kwam. Samen meer als 3000 euro. Lollig.... Die had ook niet gedacht in TCO. |
17 augustus 2017, 12:56 | #193 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Hier een TCO van A tot Z of hoe een Tesla S 90D -met redelijk veel opties- veel goedkoper wordt dan een Audi A6 Avant quasi full option.
... en verder nog leuke details voor het plaatsen van een laadpunt thuis. https://www.geenszins.info/2016/01/0...-levering/#tco Tesla model S: van aankoop tot levering Posted by David on 02/01/2016 Inhoud van dit artikel 1. Keuze van uitvoering 2. Total Cost of Ownership 3. Levertermijn 4. Hoe opladen? 5. Keuze van de laadpaal 6. Range Anxiety ... Total Cost of Ownership Belangrijk in mijn beslissingsproces was “wat kost deze wagen mij nu werkelijk?”. Want 110.000€ is een meer dan behoorlijk bedrag, meer dan één brug verder wat ik eigenlijk aan een auto zou spenderen, zelfs als bedrijfsleider. Want men mag denken dat zelfstandigen toch zomaar geld opdoen om het af te trekken, maar bottomline, je moet nog altijd geld verdienen om die kosten eerst te betalen. Ze noemen mij op kantoor niet voor niks mister Excel dus heb ik mij op basis van wat Tesla mij bezorgde, een mooie Excel gemaakt, waarin ik een TCO berekening gemaakt heb met als vergelijkingspunt mijn toenmalige huidige wagen, Audi A6 Avant die vergelijkbare opties aan boord had. ... Is een wat oude link maar veel zal er niet veranderd zijn, beide wagens zijn zeker wat duurder geworden, de 90D is inmiddels afgelost door de 100D. Het model 3 long range zal zeker nog een stuk gunstiger uitvallen (zowat halve aankoopsprijs), bovendien ook nog 26 km meer praktisch rijbereik dan het (oude) Model S 90D.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2017 om 13:17. |
17 augustus 2017, 13:17 | #194 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
Citaat:
Het enige wat telt is dat iemand geloofd of hij geld verliest of niet. Als iemand aan de hand van zijn TCO geloofd dat hij hij beter is met een E-wagen dankzij maakt niet uit wat, dan gaat hij een E-wagen aanschaffen. Als Jan met de pet aan de hand van de onkosten - waar hij weet van heeft -geloofd dat een E-wagen veel te duur is vergeleken met een wagen met conventionele motor zal hij deze aanschaffen. Meer is daar eigenlijk niet over te zeggen. Wel, misschien dit nog ... waarom moeten alle Jannen met petten opdraaien voor steunmaatregelen aan die nieuwe vormen van transport en energieopwekking? Zeker omdat de TBO laat uitschijnen dat ze zonder die steun gewoon niet levensvatbaar zijn? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 augustus 2017 om 13:21. |
|
17 augustus 2017, 13:19 | #195 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
|
|
17 augustus 2017, 13:20 | #196 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
Citaat:
Hier een TCO analyse van de VUB, toegepast op Vlaanderen voor mid-size autosegment... http://ieeexplore.ieee.org/document/7935931/ Voor Duitsland is het verhaal gelijkaardig, geen pariteit voor BEV's wel voor hybrides op voorwaarde dat men >15000 km per jaar aflegt. Link |
|
17 augustus 2017, 13:24 | #197 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
|
Citaat:
Voor een particulier met wat geld is een E-wagen ook niet ongunstiger, zelfs zonder dat prutsje zéér # terechte steunmaatregelen (het hoger aandeel BTW door de hogere aankoopsprijs meegerekend) Bewijs vind je hier: http://www.milieuvriendelijkevoertui...ool/index.html en hier: https://www.autogids.be/financieel-a...per-maand.html # Enkel de benzinewagen met 80% - figuur moet wel 80% zijn ipv 85% - betaalt meer terug van zijn marginale externe kosten dan een electrische wagen die 72% terugbetaalt, de dieselbestuurder of zeurpiet n°1 betaalt amper 42% terug: Citaat:
http://tmleuven.be/project/miraexter...ren%202016.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2017 om 13:40. |
||
17 augustus 2017, 13:41 | #198 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Hangt ook van het fiscale regime. Zoals je terecht aanhaalt. Aan de prijs te zien is het een leaf dat ze genomen hebben. Moet er wel bij vertellen dat je nu reeds voor 22k een Leaf hebt.....de kortingen zijn gigantisch. En aan het aantal km's. Iemand die iedere dag 100 km pendelt en electrisch rijdt zal op termijn beter uit zijn. De brandstofkosten wegen zwaarder door bij hogere km's. |
|
17 augustus 2017, 13:43 | #199 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
In 2025 verwacht men een pariteit van electrowagens in het lagere segment kwa TCO: het wordt dan even duur om electrisch te rijden tov benzinewagens. In het hogere segment is dat nu reeds al. Als de benzineprijs uiteraard enkel indexeert en niet skyhigh vliegt door een oorlog... |
|
17 augustus 2017, 13:56 | #200 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
|