Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2017, 08:34   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Thuis moet er voor niks snel opgeladen worden.
Op het werk, voor wie doorgaans op dezelfde plaats werkt, ook al niet.

Stel dat je op ziekenbezoek gaat in een ziekenhuis op 100 km afstand, en op de parking van het ziekenhuis kan je betalend elektriciteit tanken, dan kom je wel toe om terug thuis te geraken zonder speciale hogere voltages.
Of een meubelwinkel op 20 km afstand ... bla bla ...

De delhaize zal je wel bonuspunten geven per aankoopschijf, waarmee je dan met je klantenkaart met korting elektriciteit kan tappen. Zonder speciaal snel te moeten kunnen laden.

Een vertegenwoordiger die meer dan 100 km rijdt om één klant gedurende korte tijd te bezoeken ... ik denk dat dat economische nonsens gaan worden. 't Zal met videoconferentie gaan.
Herstellingen door een zo hoge specialist ... 't zal veel uitzonderlijker worden dan nu.

Alleen als je in één trek naar het zuiden wil rijden, zie ik de noodzaak om snel te laden. Dat zal dan wel zijn kostprijs waard zijn, voor wie dat wil blijven doen op die manier.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 08:34   #182
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een normale thuisinstallatie zal nooit een snel-laad installatie worden. Wat is de max, 400V 64A oftwel 25.4Kwu?
Maar het is AC en gaat via de omvormer-lader van de auto pas in DC naar de batterijen, het is dus de inwendige lader van de auto die de laadstroom bepaald.
Laad men DC op speelt die interne omvormer geen rol.
(maar die omvormer sleept de E- wagen wel altijd mee)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 08:49   #183
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Thuis moet er voor niks snel opgeladen worden.
Op het werk, voor wie doorgaans op dezelfde plaats werkt, ook al niet.

Stel dat je op ziekenbezoek gaat in een ziekenhuis op 100 km afstand, en op de parking van het ziekenhuis kan je betalend elektriciteit tanken, dan kom je wel toe om terug thuis te geraken zonder speciale hogere voltages.
Of een meubelwinkel op 20 km afstand ... bla bla ...

De delhaize zal je wel bonuspunten geven per aankoopschijf, waarmee je dan met je klantenkaart met korting elektriciteit kan tappen. Zonder speciaal snel te moeten kunnen laden.

Een vertegenwoordiger die meer dan 100 km rijdt om één klant gedurende korte tijd te bezoeken ... ik denk dat dat economische nonsens gaan worden. 't Zal met videoconferentie gaan.
Herstellingen door een zo hoge specialist ... 't zal veel uitzonderlijker worden dan nu.

Alleen als je in één trek naar het zuiden wil rijden, zie ik de noodzaak om snel te laden. Dat zal dan wel zijn kostprijs waard zijn, voor wie dat wil blijven doen op die manier.
Die elektriciteit moet wel betaald worden. Zolang er 1 elektrische auto per dag naar den Delhaize komt lukt dat wel. Als het er 10 zijn zal de uitbater zijn rekenmachien wel gaan bovenhalen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 08:57   #184
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die elektriciteit moet wel betaald worden. Zolang er 1 elektrische auto per dag naar den Delhaize komt lukt dat wel. Als het er 10 zijn zal de uitbater zijn rekenmachien wel gaan bovenhalen.
Een eenvoudig rekenmachientje zal bepalen wie welke wagen koopt en op welke brandstof.
Al die dure, complexe, niet te snappen studies ten spijt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:24   #185
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die elektriciteit moet wel betaald worden. Zolang er 1 elektrische auto per dag naar den Delhaize komt lukt dat wel. Als het er 10 zijn zal de uitbater zijn rekenmachien wel gaan bovenhalen.
Delhaize en Colruyt kunnen als grote bedrijven profiteren van lage electriciteitstarieven (60-100 euro all in/MWh, ipv 250 voor de consument) waardoor de kost wel zal meevallen. Als je inderdaad een spaarsysteem maakt dat je vanaf x-aantal aankopen x-kWh krijgt, komen ze uit de kosten. Een laadbeurt van 40 kWh kost het bedrijf dan 4 euro.

De zelfstandige francisehouder zal inderdaad anders rekenen. Hij heeft hogere tarieven, en de infrastructuur zal voor hem ook doorwegen. Maar doorgaans zijn dat buurtwinkels, en daar is de nood kleiner voor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:24   #186
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Een eenvoudig rekenmachientje zal bepalen wie welke wagen koopt en op welke brandstof.
Al die dure, complexe, niet te snappen studies ten spijt.
TCO is de enige correcte manier.

En dat is wat complexer dan eenvoudige rekenmachine. Neem excel maar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:47   #187
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
TCO is de enige correcte manier.

En dat is wat complexer dan eenvoudige rekenmachine. Neem excel maar.
Vergeet niet dat je Jan met de pet moet overtuigen.
Mijn niveau van technische kennis en lager.
Indien ik bij de 10% technisch domste behoor dan heb je geen probleem.
Indien ik bij de 90% technisch domste behoor dan zal er nog wat overtuigingskracht nodig zijn.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 09:54   #188
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Vergeet niet dat je Jan met de pet moet overtuigen.
Mijn niveau van technische kennis en lager.
Indien ik bij de 10% technisch domste behoor dan heb je geen probleem.
Indien ik bij de 90% technisch domste behoor dan zal er nog wat overtuigingskracht nodig zijn.
Ik ben er van overtuigd dat de doorbraak van electrische autos niet zal komen van jan met de pet, maar van de vlootverantwoordelijken bij lease maatschappijen. En die, en hun klanten, rekenen met TCO.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 11:18   #189
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben er van overtuigd dat de doorbraak van electrische autos niet zal komen van jan met de pet, maar van de vlootverantwoordelijken bij lease maatschappijen. En die, en hun klanten, rekenen met TCO.
Niet vergeten dat Jan met de pet een stem heeft in het kies-hokje.
Lease-maatschappijen en hun klanten ... niet.
Dus als we even het beleid erbij halen - waar we toch niet omheen kunnen -
moeten we toch afwachten wat de burger wil.
En bij de burger gaat het om de centen.

...en dus zal je Jan met de pet moeten overtuigen....

Jan met de pet is ook uw klant op de 2dehands markt en daar maakt TCO erg weinig indruk.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 augustus 2017 om 11:34.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 12:30   #190
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Millenials (1982-2004) gaan veel eerder voor de electrische wagen kiezen.

Millenials zijn meestal geen DDT-adepten en hebben geen pet.

https://aftersalesmagazine.nl/nieuwe...ektrische-auto
Citaat:
https://www.groen7.nl/millennials-ma...ktrische-auto/

Personen geboren tussen 1982 en 2004 ziet een milieuvriendelijke auto als beste keuze om hun leven duurzamer te maken.

Dat blijkt uit onderzoek dat Nissan in Europa heeft laten uitvoeren naar hun houding tegenover elektrische en hybrideauto’s. Voor het onderzoek zijn in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Duitsland 2.500 millennials ondervraagd. Daaruit kwam naar voren dat millennials bereid zijn nieuwe dingen te proberen, bestaande processen op de proef te stellen en dat ze anders over de toekomst denken dan oudere generaties. Zij maken zich minder zorgen over lokale kwesties als recycling en vuilstortplaatsen, maar meer over wereldwijde vraagstukken als klimaatverandering en luchtvervuiling (53 en 42 procent).

Om bij te dragen aan oplossingen zeggen de millennials bereid te zijn hun levenswijze te wijzigen door bijvoorbeeld over te stappen naar een andere, milieuvriendelijke energieleverancier (62 procent) en merken te kiezen die zorg voor het milieu in het beleid hebben geïntegreerd (52 procent).
Citaat:
https://www.credit-suisse.com/corpor...ty-201702.html

Umgestaltung der Automobilindustrie

Wenn wir den Nachhaltigkeitsgedanken auf die Automobilbranche anwenden und im Kontext des Klimawandels vor allem die Luftverschmutzung betrachten, können wir davon ausgehen, dass die Generation Y Elektroautos gegenüber herkömmlichen und Carsharing gegenüber Privatautos bevorzugt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2017 om 12:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 12:36   #191
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niet vergeten dat Jan met de pet een stem heeft in het kies-hokje.
Lease-maatschappijen en hun klanten ... niet.
Dus als we even het beleid erbij halen - waar we toch niet omheen kunnen -
moeten we toch afwachten wat de burger wil.
En bij de burger gaat het om de centen.

...en dus zal je Jan met de pet moeten overtuigen....

Jan met de pet is ook uw klant op de 2dehands markt en daar maakt TCO erg weinig indruk.
Als je graag geld verliest moet je inderdaad geen drol aantrekken van TCO.

Beetje een zwaktebod van jou Johan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 12:38   #192
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Een beetje zoals een oud laborant van mij. De dag dat zijn proefperiode over was, ging hij een auto kopen. Dikke lening (woonde nog bij zijn ma) voor een mercedes. De man verdiende 11 euro per uur nb.

Alles was ok. Tot de inschrijvingstax en verzekeringen kwam. Samen meer als 3000 euro. Lollig....

Die had ook niet gedacht in TCO.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 12:56   #193
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Hier een TCO van A tot Z of hoe een Tesla S 90D -met redelijk veel opties- veel goedkoper wordt dan een Audi A6 Avant quasi full option.

... en verder nog leuke details voor het plaatsen van een laadpunt thuis.

https://www.geenszins.info/2016/01/0...-levering/#tco

Tesla model S: van aankoop tot levering
Posted by David on 02/01/2016

Inhoud van dit artikel

1. Keuze van uitvoering
2. Total Cost of Ownership
3. Levertermijn
4. Hoe opladen?
5. Keuze van de laadpaal
6. Range Anxiety

...

Total Cost of Ownership

Belangrijk in mijn beslissingsproces was “wat kost deze wagen mij nu werkelijk?”. Want 110.000€ is een meer dan behoorlijk bedrag, meer dan één brug verder wat ik eigenlijk aan een auto zou spenderen, zelfs als bedrijfsleider. Want men mag denken dat zelfstandigen toch zomaar geld opdoen om het af te trekken, maar bottomline, je moet nog altijd geld verdienen om die kosten eerst te betalen.

Ze noemen mij op kantoor niet voor niks mister Excel dus heb ik mij op basis van wat Tesla mij bezorgde, een mooie Excel gemaakt, waarin ik een TCO berekening gemaakt heb met als vergelijkingspunt mijn toenmalige huidige wagen, Audi A6 Avant die vergelijkbare opties aan boord had.

...


Is een wat oude link maar veel zal er niet veranderd zijn, beide wagens zijn zeker wat duurder geworden, de 90D is inmiddels afgelost door de 100D.

Het model 3 long range zal zeker nog een stuk gunstiger uitvallen (zowat halve aankoopsprijs), bovendien ook nog 26 km meer praktisch rijbereik dan het (oude) Model S 90D.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2017 om 13:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 13:17   #194
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je graag geld verliest moet je inderdaad geen drol aantrekken van TCO.
Het heeft helemaal geen belang of je geld verliest of niet.
Het enige wat telt is dat iemand geloofd of hij geld verliest of niet.

Als iemand aan de hand van zijn TCO geloofd dat hij hij beter is met een E-wagen dankzij maakt niet uit wat, dan gaat hij een E-wagen aanschaffen.

Als Jan met de pet aan de hand van de onkosten - waar hij weet van heeft -geloofd dat een E-wagen veel te duur is vergeleken met een wagen met conventionele motor zal hij deze aanschaffen.

Meer is daar eigenlijk niet over te zeggen.
Wel, misschien dit nog ... waarom moeten alle Jannen met petten opdraaien voor steunmaatregelen aan die nieuwe vormen van transport en energieopwekking? Zeker omdat de TBO laat uitschijnen dat ze zonder die steun gewoon niet levensvatbaar zijn?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 augustus 2017 om 13:21.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 13:19   #195
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die had ook niet gedacht in TCO.
Lijkt me meer het ontbreken van gewoon gezond verstand waar zelfs de eenvoudigste mens geen 'rekenblad' voor nodig heeft.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 13:20   #196
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een beetje zoals een oud laborant van mij. De dag dat zijn proefperiode over was, ging hij een auto kopen. Dikke lening (woonde nog bij zijn ma) voor een mercedes. De man verdiende 11 euro per uur nb.

Alles was ok. Tot de inschrijvingstax en verzekeringen kwam. Samen meer als 3000 euro. Lollig....

Die had ook niet gedacht in TCO.
EV's hebben nog altijd geen lagere TCO dan ICE voertuigen... Misschien dat er uitzonderingen zijn bij specifieke prijssegmenten in combinatie met een specifieke use-case scenario in combinatie met een specifiek incentive-beleid...

Hier een TCO analyse van de VUB, toegepast op Vlaanderen voor mid-size autosegment...



http://ieeexplore.ieee.org/document/7935931/

Voor Duitsland is het verhaal gelijkaardig, geen pariteit voor BEV's wel voor hybrides op voorwaarde dat men >15000 km per jaar aflegt.
Link
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 13:24   #197
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wel, misschien dit nog ... waarom moeten alle Jannen met petten opdraaien voor steunmaatregelen aan die nieuwe vormen van transport en energieopwekking? Zeker omdat de TBO laat uitschijnen dat ze zonder die steun gewoon niet levensvatbaar zijn?
Alweer gelul zonder enig bewijs.

Voor een particulier met wat geld is een E-wagen ook niet ongunstiger, zelfs zonder dat prutsje zéér # terechte steunmaatregelen (het hoger aandeel BTW door de hogere aankoopsprijs meegerekend)

Bewijs vind je hier:
http://www.milieuvriendelijkevoertui...ool/index.html
en hier:
https://www.autogids.be/financieel-a...per-maand.html

# Enkel de benzinewagen met 80% - figuur moet wel 80% zijn ipv 85% - betaalt meer terug van zijn marginale externe kosten dan een electrische wagen die 72% terugbetaalt, de dieselbestuurder of zeurpiet n°1 betaalt amper 42% terug:
Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2905316#



Vlaming betaalt te weinig voor transport

wo 01/03/2017 - 12:20 Alexander Verstraete

De belastingen en heffingen die Vlamingen op onder meer (salaris)wagens en vliegtuigtickets betalen, volstaan niet om de maatschappelijke kosten van die vervoersmiddelen te dekken. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad op basis van een rapport van Transport & Mobility. In sommige gevallen zouden de bijdragen tot vijf keer hoger moeten liggen.

Hoeveel betaalt de Vlaming voor de maatschappelijke kosten die zij of hij veroorzaakt door zich te verplaatsen? Op die vraag zocht Transport & Mobility in Leuven een antwoord in het onderzoeksrapport Internalisering van externe kosten van transport in Vlaanderen.

Het rapport maakt een onderscheid tussen twee soorten kosten: private kosten en marginale externe kosten. Die eerste categorie betreft kosten die de gebruiker rechtstreeks uit eigen zak betaalt. In het geval van een personenwagen gaat het bijvoorbeeld om de aankoop van het voertuig, verzekeringen, onderhoud en brandstof. In het geval van openbaar vervoer of groepsvervoer gaat het om de prijs van een ticket.

De tweede categorie zijn kosten die de gebruiker onrechtstreeks veroorzaakt door zich te verplaatsen. Het gaat dan onder meer om kosten als gevolg van fileleed, luchtvervuiling en de uitstoot van broeikasgassen, maar ook uitgaven in de gezondheidszorg die hieruit voortvloeien.

Dieselwagens

In principe betaalt de gebruiker allerlei belastingen en heffingen om ook de marginale externe kosten te dekken. Alleen volstaan die bijdragen lang niet om dat volledig te doen, zo concludeert Transport & Mobility. Het gevolg is dat de maatschappij en de overheid het leeuwendeel van die marginale externe kosten voor hun rekening nemen.

Zo veroorzaakt een bestuurder van een dieselwagen per 100 kilometer een maatschappelijke kostprijs van 20,50 euro. Alle belastingen die zij of hij betaalt, dekken hiervan slechts 42 procent. Een bestuurder van een benzinewagen doet het beter. Hier bedraagt de maatschappelijke kostprijs per 100 kilometer 20,74 euro waarvan zij of hij -8-5- 80 % procent betaalt via belastingen.

Salariswagens

Een pak slechter is het gesteld met bestuurders van een salariswagen op diesel. Ook zij veroorzaken een maatschappelijke kostprijs van 20,50 euro per 100 kilometer, maar betalen hiervan slechts 21 procent via belastingen en heffingen.

Bestuurders van een wagen op aardgas doen het nog slechter met een bijdrage van amper 17 procent van de 20,45 euro maatschappelijke kosten die zij per 100 kilometer veroorzaken. De belastingen en heffingen die deze bestuurders betalen, zouden met andere woorden ruim vijf keer hoger moeten liggen om alle maatschappelijke kosten die ze veroorzaken te dekken. ...
Volledige studie, 309 p. :
http://tmleuven.be/project/miraexter...ren%202016.pdf

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2017 om 13:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 13:41   #198
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
EV's hebben nog altijd geen lagere TCO dan ICE voertuigen... Misschien dat er uitzonderingen zijn bij specifieke prijssegmenten in combinatie met een specifieke use-case scenario in combinatie met een specifiek incentive-beleid...

Hier een TCO analyse van de VUB, toegepast op Vlaanderen voor mid-size autosegment...



http://ieeexplore.ieee.org/document/7935931/

Voor Duitsland is het verhaal gelijkaardig, geen pariteit voor BEV's wel voor hybrides op voorwaarde dat men >15000 km per jaar aflegt.
Link
In de hogere segmenten wel al. Model S'en en co.

Hangt ook van het fiscale regime. Zoals je terecht aanhaalt.

Aan de prijs te zien is het een leaf dat ze genomen hebben. Moet er wel bij vertellen dat je nu reeds voor 22k een Leaf hebt.....de kortingen zijn gigantisch.

En aan het aantal km's. Iemand die iedere dag 100 km pendelt en electrisch rijdt zal op termijn beter uit zijn. De brandstofkosten wegen zwaarder door bij hogere km's.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 13:43   #199
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het heeft helemaal geen belang of je geld verliest of niet.
Het enige wat telt is dat iemand geloofd of hij geld verliest of niet.

Als iemand aan de hand van zijn TCO geloofd dat hij hij beter is met een E-wagen dankzij maakt niet uit wat, dan gaat hij een E-wagen aanschaffen.

Als Jan met de pet aan de hand van de onkosten - waar hij weet van heeft -geloofd dat een E-wagen veel te duur is vergeleken met een wagen met conventionele motor zal hij deze aanschaffen.

Meer is daar eigenlijk niet over te zeggen.
Wel, misschien dit nog ... waarom moeten alle Jannen met petten opdraaien voor steunmaatregelen aan die nieuwe vormen van transport en energieopwekking? Zeker omdat de TBO laat uitschijnen dat ze zonder die steun gewoon niet levensvatbaar zijn?
Alweer: wat Jan met de pet gelooft, doet er niet toe.

In 2025 verwacht men een pariteit van electrowagens in het lagere segment kwa TCO: het wordt dan even duur om electrisch te rijden tov benzinewagens. In het hogere segment is dat nu reeds al.

Als de benzineprijs uiteraard enkel indexeert en niet skyhigh vliegt door een oorlog...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2017, 13:56   #200
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de hogere segmenten wel al. Model S'en en co
Indien men had doorgeklikt...

Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be