Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2017, 20:57   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard Ryanair en vluchten schrappen

Verwonderd dat er nog geen draad over opgestart is.

Ik denk zo: wie nu nog boekt bij hen, verdient eigenlijk niet meer dan moeilijkheden.
Zo'n toeren haal je toch niet uit met je klanten.

Is dit hun economische doodsteek ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 21:04   #2
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verwonderd dat er nog geen draad over opgestart is.

Ik denk zo: wie nu nog boekt bij hen, verdient eigenlijk niet meer dan moeilijkheden.
Zo'n toeren haal je toch niet uit met je klanten.

Is dit hun economische doodsteek ?
Ik heb al veelvuldig met Ryanair gevlogen. Nooit geen merkwaardige problemen. Eerder stipt dan vele andere luchtvaartmaatschappijen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 21:47   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vluchten schrappen heeft eerder externe oorzaken, niet de wens van de luchtvaartmaatschappijen.

Maar het blijft een domper voor de getroffenen. Daarvoor heb je verzekeringen. Kosten een paar euro, maar in dit soort van gevallen is het wel een pleister op de wonde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 23:24   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dit hun economische doodsteek ?
Al eens naar hun cijfers gekeken?
https://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 06:08   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik heb ook al met Ryanair gevlogen en ik vond het wel een goed concept. Anderzijds ben ik er ook achter gekomen dat ze zo goedkoop zijn omdat ze hun personeel uitbuiten en allerlei trucs toepassen om geen belastingen te betalen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 06:58   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Blijkbaar MOET Ryanair grote aantallen vliegend personeel hun vakantie DIT Kalenderjaar laten opnemen in plaats van het boekjaar dat loopt tot april volgend jaar.

Een organisatorische ramp en enorme imagoschade natuurlijk.

Volgend jaar is dat weer vergeten
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 07:51   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb al veelvuldig met Ryanair gevlogen. Nooit geen merkwaardige problemen. Eerder stipt dan vele andere luchtvaartmaatschappijen.
En wat vind je dan van de zovele mensen die nu voor schut staan?
Ben jij zo bereid om lotto te spelen met de investering in je vakantie ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 14:54   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wat vind je dan van de zovele mensen die nu voor schut staan?
Ben jij zo bereid om lotto te spelen met de investering in je vakantie ?
Dit is een eenmalige gebeurtenis en geen beleidskeuze van Ryanair. Tot vandaag was Ryanair 1 van de meest betrouwbare vliegtuigmaatschappijen en dat zal na die verlofperikelen niet anders zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 15:58   #9
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wat vind je dan van de zovele mensen die nu voor schut staan?
Ben jij zo bereid om lotto te spelen met de investering in je vakantie ?
In Juli ben ik naar Madrid gevlogen en ben terug gekomen via Faro stipt op tijd. Ben ook al verschillende keren naar Madrid of Barcelona voor zaken geweest doorgaans zeer stipt. Ik heb weinig rede tot klagen van Ryanair. Wat deze mensen nu voorhebben is brute pech.

In Azië vlieg ik regelmatig met Airasia een beetje de tegenhanger van Ryanair maar waarschijnlijk nog een pak groter. De laatste 2 weken heb ik vluchten gedaan tussen Hong Kong-Kuala Lumpur-Lombok-Denpasar-Kuala Lumpur. Stipt op tijd. Ik heb weinig zin om voor Cathay Pacific, Garuda, Maleysian Air etc 3 x zoveel te betalen. Maar er zijn bepaalde regels voor bagage,stoelen of inflight maaltijden of entertainment die je weet dat je er moet voor betalen of "ontberen". Ik maak geen deel uit van de twitteraars die achteraf in de soep gaan spuwen en die ocharme één keer per jaar vliegen en zich niet aan de regels konden houden en dan hun gal spuwen.

Ryanair blijft voor mij een goede maatschappij.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 17:19   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb al veelvuldig met Ryanair gevlogen. Nooit geen merkwaardige problemen. Eerder stipt dan vele andere luchtvaartmaatschappijen.
Naar eigen zeggen toch...

http://www.bbc.com/news/magazine-22659822
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 17:31   #11
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Uit eigen ervaring. Je kan één keer geluk hebben maar toch geen tientallen keren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 19:02   #12
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

1 iets viel me op: de Commie media zijn sinds jaar en dag bezig rond RyanAir een negatief sfeertje op te hangen. Net zoals rond Trump sinds de Amerikanen hem verkozen.
Allicht uit nijd, omdat het leeg gat van hun aanbelangen hen niet toelaat dezelfde tarieven te hanteren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 19:31   #13
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
1 iets viel me op: de Commie media zijn sinds jaar en dag bezig rond RyanAir een negatief sfeertje op te hangen. Net zoals rond Trump sinds de Amerikanen hem verkozen.
Allicht uit nijd, omdat het leeg gat van hun aanbelangen hen niet toelaat dezelfde tarieven te hanteren.
Klopt Ryanair is de spelbreker geweest. Zonder Ryanair koste een ticket nu naar Barcelona of Munchen waarschijnlijk 5 keer meer.

Het is om één of andere reden de bon ton (door velen die nog niet eens met Ryanair gevlogen hebben) op Ryanair te kappen. Niemand houdt hen tegen met maatschappijen te vliegen die een veelvoud kosten en die geen enkele garantie bieden dat ze ook vertragingen kunnen oplopen. Dubbel of driedubbel zoveel betalen voor een ticket voor gratis nootjes en en een slechte snack met een blikje drank is het mij niet waard.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 19:49   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Dat je hun speciale regels moet volgen, dat vind ik best ok.
Die regels zorgen er voor dat ze hun vluchten zo goedkoop kunnen aanbieden.
Deze draad gaat er dan ook helemaal niet over of ze een goede maatschappij waren, maar wel of deze stomme stoot hen geen commerciële pijn gaat doen.

Maar je jaarplanning zo maken dat je in september zoveel geboekte vluchten simpelweg moet schrappen ... dat vind ik er heel erg over.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 21:03   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Blijkbaar MOET Ryanair grote aantallen vliegend personeel hun vakantie DIT Kalenderjaar laten opnemen in plaats van het boekjaar dat loopt tot april volgend jaar.

Een organisatorische ramp en enorme imagoschade natuurlijk.

Volgend jaar is dat weer vergeten
Wat een raar verhaal. Weten ze dat nu pas???
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 07:48   #16
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.076
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat een raar verhaal. Weten ze dat nu pas???
Daar liep een rechtzaak over. Die hebben ze verloren, met alle gevolgen vandien. Piloten moeten nu in allerijl hun vakantie beginnen opnemen. Ik ben er nochtans van overtuigd dat als je piloten het geld zou geven dat ze nu gaan mogen betalen aan schadevergoedingen, er genoeg te vinden zouden zijn om verlof op te geven en toch te vliegen. Toch een beetje vreemd allemaal.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 07:57   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Vreemd verhaal. Daar sta je dan met je boekingen van hotels ergens waar je naartoe wou.
Of je staat ginder, en moet naar huis ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 10:31   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uit eigen ervaring. Je kan één keer geluk hebben maar toch geen tientallen keren.
Ik geef toe, de keren dat ik met Ryanair vloog (een 8-tal keren schat ik) heb ik evenmin problemen gehad.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 21:11   #19
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

De laatste tijd geen problemen met Ryanair gehad. Toch vind ik het daar foute boel. Ik probeer de maatschappij dan ook te mijden. Maar soms is het belangrijk voor mijn portefeuille.

Het spreekwoord geldt uiteraard: 'If you pay peanuts, you get monkeys'.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 21:48   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Er zijn nog andere lowcosters dan Ryanair, ik heb ook (goede) ervaring met Transavia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Transavia_destinations

De piloten van Ryanair zien een kans... gerucht of niet:
Citaat:
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170920_0...ctie-ultimatum

Vertegenwoordigers van de piloten van zeventien Europese basissen van budgetvlieger Ryanair, waaronder die van Zaventem en Charleroi, eisen betere arbeidsomstandigheden. Ze verwerpen ook de bonus die de directie hen bood om hun vakantie te schrappen, zo staat in een brief waarop La Libre Belgique de hand kon leggen.
De directie van Ryanair bood de piloten een bonus van 6.000 tot 12.000 euro indien ze zouden afzien van tien dagen vakantie en zeker nog een jaar bij de maatschappij zouden blijven.

De piloten weigeren dat voorstel. Meer nog, ze leggen zelf eisen op tafel. Zo willen ze werken volgens lokale - en niet Ierse - contracten die de wetten en rechten respecteren van het land waarin ze werken. Die moeten ook betere werkomstandigheden bieden.

Indien de directie voor vrijdag om 10.00 uur geen positief antwoord geeft, zouden acties kunnen volgen, schrijft La Libre nog. Mogelijk zouden de piloten dan volledig volgens het boekje werken, waardoor ze bepaalde taken die niet in hun contract staan, niet meer zouden uitvoeren. Dat zou het vluchtschema onvermijdelijk verstoren.

Ryanair kon het bericht niet bevestigen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2017 om 22:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be