Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
28 september 2017, 10:51 | #21 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
|
28 september 2017, 11:18 | #22 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 september 2017 om 11:21. |
28 september 2017, 11:19 | #23 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Nu nog de raffinaderijen op groene stroom laten werken... Aja, de laadpalen zijn tegenwoordig meestal van groene stroomleveranciers. Dus ook de fossiele tankstations mogen eens in die richting kijken. Helaas gaan de olietankers wslk nooit op groene stroom kunnen varen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 september 2017 om 11:20. |
|
28 september 2017, 11:33 | #24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Maar toch worden die superlaadpalen maar gemiddeld 1 maal per maand benut, want laden kunnen ze ook THUIS of op het werk, snappie? Je vergeet ook dat de meesten gewoon altijd thuis gaan laden, die kabels liggen er al. Is gewoon een verbeterd huishoudelijk stopcontact, genoeg voor 3,5 kW. Enkel die een grote batterij hebben gaan naar 3faze omschakelen of minstens 11 kW (400 V 32 A), zelden gaan er mensen zijn die persé 22 kW thuis nodig hebben. Die zeer zware laadpalen is enkel voor diegenen die verre trips ondernemen of op verre vakantie met de auto rijden. Je vergeet ook dat vele horeca, werkplaatsen enz... al 400 V 32A hebben liggen. Enkel het méér aan stroom zal geleverd moeten worden. Kijk Jantje ga eens op vakantie naar Noorwegen, en kijk eens in Oslo rond. Alvast een kaartje: https://www.plugshare.com/?location=72786 Hier een ondergrondse parking met 102 laadpalen in Oslo: https://www.linkedin.com/pulse/opens...vind-ludvigsen
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 september 2017 om 11:49. |
|
28 september 2017, 11:45 | #25 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Daar zorgt Sinterklaas voor.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
28 september 2017, 17:20 | #26 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Op mijn werkplaats zijn er 150 parkeerplaatsen. Elke parkeerplaats is 2.50m breed, dit wil dus zeggen 150 plaatsen voorzien van een laadpunt, lomt neer op 375 meter stroomkabel, 75 aftakdozen, 75 m kabel tussen de aftakdozen en 150 stopcontacten, plus de nodige zekeringskasten en zekeringen. De afdeling naast ons heeft 70 parkeerplaasten, dus 175 m stroomkabel, 35 aftakdozen, 70 stopcontacten, plus de nodige zekeringsdozen en zekeringen. En in tegenstelling tot wat jij hier beweerd, hebben veel mensen geen garage of parkeerplaats voor hun deur, hun auto blijft op straat staan, in de steden soms zelfs meerdere straten verder. Naast elke parkeerplaats mogen steden dus een oplaadpunt aanbrengen. En dan is het gewoon even wachten tot er een betoging van boeren, dokwerkers of staalarbeiders plaats heeft in Brussel en ze moegn daar alles opnieuw beginnen. Ik wil trouwens wel eens een lijst van het aantal elektrische wagens en oplaadpunten in Noorwegen buiten de grote steden. Weten dat in het noorden van Noorwegen veel woningen zelfs een dieselgroep hebben staan om zich van stroom te kunnen voorzien. |
|
28 september 2017, 17:23 | #27 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Maar men moet stoppen met de elektrische wagen als de heilig schraal voor het milieu te bestempelen, want dat is die zeker niet. De elekrtische wagens bieden een oplossing voor de uitstoot van fijne stof en andere luchtvervuilingen veroorzaakt door de verbrandingsmotor, maar daar houd het op. |
|
28 september 2017, 17:27 | #28 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Wat is jouw punt of probleem eigenlijk? Dat het proper werk schept is toch enkel maar positief? Of wil jij liever oude tankstations opkuisen? Citaat:
Dat is dan eentje van die 2% die niet op het stroomnet aangesloten is? https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...ctor_in_Norway Citaat:
Dit is een bekende website over Noorwegen : https://elbil.no/english/ directe link statistiek, incl laadpalen: https://elbil.no/elbilstatistikk/ laadpalen: https://elbil.no/elbilstatistikk/ladestasjoner/ pakweg 9000 of via Wiki vind je genoeg refertes: https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-i...cles_in_Norway
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 september 2017 om 17:56. |
|||
28 september 2017, 18:21 | #29 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Waarom zouden die betogers geen fossiele tankstations in de fik steken? Maakt meer indruk als tegen paaltjes stampen niet? Onlangs was er staking van vrachtwagenbestuurders in Frankrijk, zeker de helft van de tankstations in bepaalde regios moesten ze sluiten wegens geen brandstof. Even vergeten? Citaat:
Citaat:
https://www.nu.nl/economie/2357065/h...-gesloten.html Het probleem van de massa's aan vervuilende fossiele wagens en de vuile tankstations en hun bevoorrading lost zich sowieso vanzelf op. Voor laadpalen Noorwegen klik op deze link en zoom uit: https://www.plugshare.com/?location=72786 Massa's tem de Noordelijkste Provincie, het is geen probleem electrisch naar Noordkaap te rijden. Niet ver daarvan staan twee laadpunten van 7,4 kW, de noordelijkste laadplaats Scandic Bryggen: https://www.plugshare.com/?location=64024 , gewoon die plaats aanklikken voor de foto's. En voor Tesla's al helemaal geen probleem: De Noordelijkste supercharger met 6 laadpalen in 9152 Sørkjosen Norway Charging 6 superchargers, available 24/7, up to 120kW Wifi På Taket Kafé Reisafjord Hotel: https://www.tesla.com/nl_BE/findus#/...ensupercharger Nog noordelijker nog een destination charger 22 kW: https://www.tesla.com/nl_BE/findus#/...tion%20charger enz... nog noordelijker nog 2 van 7,4kW enz... steeds bij horeca waar men sowieso passeert op die eenzame wegen, bovendien meestal niet nodig bij het groot rijbereik van een Tesla. https://www.tesla.com/nl_BE/findus#/...&place=dc20860
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 september 2017 om 18:50. |
|||
29 september 2017, 00:32 | #30 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
|
Micele
hoe moet iemand in het stad zijn auto opladen ? mensen die dat beslissen hebben duidelijk gebrek aan empahtie van de realiteit van de gemiddelde burger ? Kun je uw auto op straat laten staan en de kabel zo over de trottoir laten liggen om uw auto op te laden ??? Hoe moet iemand op een appartement wonende, zijn auto opladen dezelfde realiteit dringt zich op dat meeste appartementsbewoners hun auto ergens wildparkeren en geen laadpaal bij hun auto staan hebben. of hun auto smorgen niet opgeladen kunnen afkoppelen van het netwerk Of je moet uw auto ergens drummen bij een laadpaal en hopen dat niemand hetzelfde idee heeft als jij en op een openbare parking gaan opladen en uw auto ook daar laten staan zeg maar 100 tot 300 meter van uw huis. |
29 september 2017, 00:34 | #31 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
|
en Micele ik heb die uitleg gekregen van iemand die een Leaf heeft.
Hij kan zijn auto op zijn oprit opladen, en zegt tegen mij, ik zou dat dus nooit moeten hebben moest ik dat niet kunnen.. nog gekker, ik kan niet eens op de snelweg naar brussel rijden tegen 120km/u ik zou er nooit geraken (is ongeveer 80km naar brussel) die auto is juist om hier rond de blok te rijden noteer ook dat het netwerk voor distributie van aardolie nooit gesubsidieerd is geworden zoals we nu laadpalen aan het subsidieren zijn. En nog gekker is dat die laadpalen subsidieren nu zowat lucratief de meest onrendabele investering is die we kunnen doen, maar ondertussen doen we ze maar gezellig
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 september 2017 om 00:36. |
29 september 2017, 00:42 | #32 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
|
Je zit hier ook zo gezellig cijfers onder de mat te borstelen
een Tesla 200D, (moest die laten we veronderstellen binnen 5 jaar bestaan waarom niet zodat we een auto hebben die 1000km kan rijden zoals een fossiele wagen) zou dus 200kWh moeten opladen in 20uur tijd bij jan Modaal in de veronderstelling dat frigo, wasmachine, vaatwas uit blijven... En nog beter, de nachtcyclus is te kort om de auto op te laden en je kan gans de dag niets doen of je neemt stroom af van uw auto, ....Nog gekker, als man en vrouw hun auto willen opladen en elk ergens naar toe moeten die dag als vertegenwoordiger waarom niet, zullen ze al verdomd goed moeten afspreken of gaan smeken bij de buur achter stroom Nu full disclosure, ik ben blijkbaar de enige burger hier op het forum die jawel een openbare laadpaal heeft op 10 meter van mijn voordeur. (gisteren aangesloten). Ik kan mij wel niet inbeelden dat ik daar 20uur kan blijven laden zonder de buren te hinderen in de veronderstelling dat we hier allemaal eens elektrisch gaan beginnen rijden.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 september 2017 om 00:43. |
29 september 2017, 05:28 | #33 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
|
Ik zie ook ,NO WAY mijn werkgever ongeveer 40 laadpalen voorzien op zijn parkings terwijl het IN de werkhuizen soms al eens wat zoeken is,of gedoe met verlengkabels,om voldoende stroompunten in geschikte configuratie,te vinden voor de normale werkzaamheden.
Nee,de komende 10 jaar begint ondergetekende,overigens appartementsbewoner en zich zeer herkennende in de probleemschetsjes hier eerder in dit draadje (en die "in de markt zit voor een nieuwe wagen) dan toch maar naar een compacte hybride te kijken... Laat juist daarin de keus nu heel erg beperkt zijn tussen.....euh...Toyota,Toyota en Toyota.... ....Waarmee de Moffenconstructeurs bezig waren is wel duidelijk,maar waar de rest zit........I wonder?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt. Laatst gewijzigd door kelt : 29 september 2017 om 05:29. |
29 september 2017, 07:34 | #34 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Iedereen kan een laadpaal aan de overheid aanvragen in zijn buurt. Leer aub eens posten lezen. Voor de laatste keer twee links voor persoonlijke aanvragen: https://www.eandis.be/nl/klant/duurz...paal-aanvragen https://www.infrax.be/nl/Mijn-premie...risch-voertuig Daarnaast worden er nog extra openbare laadpalen geplaatst door de gemeentes: https://pers.infrax.be/eerste-van-25...ns-ingehuldigd En daarnaast zijn er nog de talrijke bedrijven die zelf grote laadstations zetten met nog zwaardere laders, enkele zijn al genoemd: Chademo, Fastned, Chargepoint, enz... (en exclusief Tesla) Wie dan nog te dom eens een laadpaal te vinden moet bij zijn fiets blijven, liefst niet electrisch. Trouwens een E-auto heeft alle navigatie/gps/app aan boord om snel een laadpaal te vinden onderweg.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 07:44. |
|
29 september 2017, 07:40 | #35 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
|
Citaat:
je hebt in steden van die voetpaden van 2 tegels breed en gaat daar nog eens een laadpaal op monteren waar jij met uw elektrische auto gaat staan opladen. En openbaar is nog grappiger, beeld u maar in vanaf er vier mensen binnen de 500 meter van die paal willen opladen... Je moet daar toch geen empathie voor hebben om door tehebben dat vanaf er 10% elektrische auto's zijn dit model niet zal werken ? En dan ruzie met uw buur omdat jij op zijn elektrishce laadpaalparking staat, etc
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 september 2017 om 07:43. |
|
29 september 2017, 07:45 | #36 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Daar is niets grappig aan, zelfs elke parkeerplaats kan een laadpaal krijgen. Wie zegt dat je telkens aan die ene laadpaal wil of moet laden op hetzelfde tijdstip? Er zijn 7 dagen in de week, en 24h/24h. Ga jij telkens aan dezelfde tankzuil tanken op een bepaalde dag ? En wat als er iemand anders staat? De statistieken van Tesla-Europa bewijzen het slechts 1 maal per maand gemiddeld wordt er aan hun gratis-superchargers geladen, dus men ziet duidelijk dat pakweg 8/10 keer die bestuurders ergens anders kunnen laden: 1. Thuis (of bij aangevraagde laadpaal in onmiddellijke omgeving) 2. Bij de werkgever 3. Bij de horeca : - shopping centra - restaurants - vrijetijdsparken - eenderwelke parkings aan winkels - Ikea - enz... dikwijls ook nog gratis. 4. Alle andere openbare laadpalen via adapter: Chademo, Fastned, Chargepoint, New Motion, Eneco Mobility, enz... INTEGENDEEL tot fossiele wagens die altijd en enkel aangewezen zijn op de goodwill van tankstations van diverse merken, en zoals de aanbieders van laadpalen, de ene wat duurder dan de andere, maar wel NOOIT gratis. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 08:11. |
||
29 september 2017, 08:18 | #37 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
En hoe gaat uw buurman daar staan?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
29 september 2017, 08:38 | #38 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Awel ADAC heeft die toen eens grondig getest en die haalde een rijbereik van 118 km, dit was in februari 2012, dus zeker geen gunstige buitentemperatuur, getest werd ook met deels ingeschakelde airco en of verwarming, in elk geval zegt ADAC dat bij betere omstandigheden, ook duidelijk meer dan 120 km mogelijk is, dus zonder airco of verwarming (tussenseizoen), op de BAB Bundesautobahn of snelweg is het verbruik bijna 25 kWh/100 km zoals je ziet, dus duidelijk minder dan 100 km rijbereik. In elk geval is die oude Leaf allesbehalve als een goede E-wagen voor snel rijden, ook de extra stroomverbruikers in de auto kan men niet zuinig noemen want ADAC zegt dat naast rijstijl en natuurlijk snelheid, ook die een significante invloed hebben. Als je wilt vertaal ik het, of smijt het door de vertaler. En na enkele jaren zal er ook capaciteitsverlies op de accu zitten, want die accu van de Leaf is na enkele jaren al aangepast naar een modernere Li-ion met 30 kWh die evenveel plaats inneemt, en navenant meer rijbereik heeft, ook daar kan ik een test van vinden. Citaat:
Ik denk dus dat ze die mens niet objectief ingelicht hebben. De 30 kWh Leaf is trouwens niet veel beter, zelfs ietsje slechter in de Acenta-versie met 20,5 kWh Ecotest-verbruik, rijbereik enkel dankzij 30 kWh tot 155 km gestegen: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 09:06. |
|||
29 september 2017, 11:09 | #39 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
|
Dat is iemand die een leaf gekocht heeft die dat Zegt
80km heen en terug is nog eens 80km ok?
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 september 2017 om 11:10. |
29 september 2017, 11:35 | #40 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
Citaat:
lol |
|